Dag mijn allesje.. Gouden ster

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Dag mijn allesje.. Gouden ster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 10:05

Pff weet niet zo goed hoe ik moet beginnen...

Je bent bij ons geboren. Even stiekem tussen het waken door, en daar was je. Prachtige palomino merrie. Er stonden direct al mensen op de stoep om jou te kopen, maar nee je bleef.

Je was nog maar twee jaar en ik 8 (als ik het goed heb) en ik kon al helemaal alleen je hoefjes krabben en lekker poetsen. Je was zo'n schat en zo voorzichtig. Toen al.

Je werd drie. Onze boerderij werd verkocht dus we gingen naar een pension stal. Je was nog zo'n puppie, je bleef nog lekker een jaartje op het land . Wel mocht je naar de keuring.
Afbeelding
De keuring ging geweldig. Je kreeg een mooie eerste premie en je werd zelfs kampioen!! Wat was ik trots! (Foto is uiteraard betaald, maar heb geen webbestand zonder watermerk. Heb de foto groot thuis)
Afbeelding
Je mocht naar Ermelo. Je stond weer op kop en werd ster! Wauw :D

Op vier jarige leeftijd werd je door mij beleerd. Zonder zadel en met halster. Je leerde snel. Als vijfjarige gingen we naar kleine wedstrijden, je deed zo ontzettend je best.

De wedstrijden gingen steeds beter, je was 7 jaar en je liet mijn droom uit komen. Z1 starten. Je deed altijd zo ontzettend je best. We hebben vele goede Friese kampioenschappen gereden, altijd in de top 4 in bijna elke klasse.
Hier op de Friese kampioenschappen in de Z1. We stonden 4de en mochten overrijden, helaas brak ik mijn sleutelbeen in de tussentijd dus we konden niet nog een keer.. Zo zonde.
Afbeelding
En hier op het NK volgens mij in de M1 (foto heb ik ook thuis)
Afbeelding

We reden op de nrps keuring 3x bestgaand rijpony. Hier zijn we 2 jaar op rij kampioen geworden en de laatste keer derde. AniekR@bokt heeft mooie fotos weten te maken. Wat kon ze strekken. Altijd een 8. En vaak een 9.
Afbeelding
En op de nationale keuring werden we zelfs reserve kampioen
Afbeelding


We werden zelfs door een bokker gespot, en die maakte deze geweldig mooie foto. Iedereen was zo gecharmeerd van deze super mooie pony
Afbeelding

Ik vertrouwde jou 100 punten, met halstertje en zonder zadel een groot blokje om. Kon allemaal
Afbeelding

Ik leerde je trucjes en je kon zo mooi steigeren
Afbeelding

Ik had mijn bekken gebroken en had het zo zwaar..je betekende toen echt super veel voor mij <3
Afbeelding

En zo veelzijdig..
Afbeelding

Vorig jaar toen Fayola geboren werd reageerde je zo blij. Je stormde bijna de stal uit van vreugde. Toen wist ik het zeker. Je bent een geboren moeder. Je stond nog te koop op dat moment maar ik kon niet zonder je. Ik wou graag je wens in vervulling laten gaan. Je was in 1x drachtig en aftellen maar! :D
Op 9 maand dracht, deze week dinsdag ben je bevallen van een prachtige valk merrie. Super mooie bles en 4 witte voetjes. Maar met zo'n enorm waterhoofd... Ik was alleen thuis. Maar gelukkig kon je verzorger maava@bokt (sylke) snel komen. Heb een uur op de dierenarts gewacht want het schoot niet op. Het leek daarna goed met lady te gaan, ze knapte wat op, maar bleef wat sneu van haar doodgeboren veulen. We hebben haar aangeboden als pleegmoeder. Direct hadden we een klik met lieve Dirk! Het ging zo goed en zo leuk <3
Afbeelding

Helaas kreeg je koorts en de dierenarts kwam om te spoelen, je reageerde zo heftig op het spoelen en we dachten dat je een scheur in de baarmoeder had. Toen werd ik uit her werk gebeld. Ik kwam snel en nogmaals spoelen. Toen was er niks meer aan de hand dus het leek mee te vallen. Volgende dag weer spoelen en de dierenarts voelde wel wat in de baarmoeder, maar aangezien er niks uit de punctie kwam leek het niet op een scheur, meer op een blauw plek. Dat gaf hoop. Ik gad gister uit de winkel lekkere appels meegenomen aangezien ze al vanaf dinsdag niet at. Ze at gelukkig na de dierenarts weer hooi en ze genoot van de 3 appels! Zelfs mijn broer die niks met paarden heeft had haar een gegeven. Ze mocht even lekker buiten grazen. Wat genoot ze ervan
Afbeelding

De dierenarts belde rond 8 uur dat ze stroperig bloed had en dat de spier en nierwaardes te hoog waren. Ze moest naar de kliniek aan het infuus. Het klonk allemaal niet zo erg , ze knapte ook al langzaam op!

Op de kliniek opvoelen... De dierenarts zei, nee dit komt niet goed.. Grote scheur van bijna 10 cm... Ik geloofde er helemaal niks van.. Maar zelfs je tandvlees begon al blauw te worden.. Mijn allesje ging dood. Ik wou het niet. Ik kon het geloven.. Keuze was snel gemaakt, mijn meisje niet laten lijden, hoe erg ik het ook vond. Het had mooi moeten zijn...

Mijn meisje... Even heerlijk moeder geweest.. Maar met zoveel pijn... Zo ontzettend zielig...
Rust zacht mijn allesje ! Nu ben je weer samen met je valk meisje :)
Afbeelding

22 juni 2007 - 6 april 2017
Bijna 10 jaar..

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Kabayo op 07-04-17 10:50, in het totaal 1 keer bewerkt

SayaJones

Berichten: 11927
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Almere

Re: Dag mijn allesje.. Gouden ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:40

Weer tranen in m'n ogen.. Zo oneerlijk. Zo'n droevig geval leek een mooie twist te krijgen met Dirk.
Soms is het zo oneerlijk -O-

Heel, heel veel sterkte met dit grote verlies van deze prachtige merrie :(:) Y;( Y;(

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:41

Heel veel sterkte met het verlies van beide dames.
Wat is het leven soms toch oneerlijk.
Ook heel veel sterkte voor maava.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:41

Prachtig topic van wat jullie door alle jaren heen meegemaakt hebben.

Het is zo oneerlijk dat dit jullie moest overkomen...
Jullie waren geweldig samen en Lady zal jou altijd dankbaar blijven voor jullie geweldige tijd samen <3

Y;(

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:41

Heel mooi geschreven, zo jammer dat het zo moei eindigen maar je hebt de goede keuze gemaakt.
Samen met haar veulen, kan ze voor eeuwig moeder blijven.

9jinte9

Berichten: 505
Geregistreerd: 09-05-09
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:42

Jeetje, wat een heftig en verdrietig nieuws..... ;(
Heel erg veel sterkte in deze moeilijke tijd!

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:43

Wat heb je een mooi eerbetoon voor Lady gemaakt, zo knap dat je dit nu al kunt. Geloof dat iedereen uit dbt en je eigen topic er flink van ondersteboven zijn. Dit is zo oneerlijk, sterkte met het afscheid van Dirkje ook dat zal nog moeilijk zijn. Als ik iets voor je kan betekenen hoor ik het graag. Wens jou en alle mensen om je heen heel veel sterkte en moed.

Veren_a

Berichten: 24
Geregistreerd: 19-10-15
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:45

:(:) zit hier zelf bijna te huilen :( Wat ontzettend rot en heeeel veel sterkte gewenst Y;(

Alexandra__

Berichten: 1942
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Wachtum (ZO-Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:47

;(
Zo oneerlijk.
Heb echt een brok in m'n keel en tranen in m'n ogen nu ik dit weer lees ;( ;(

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:49

Wat ontzettend erg! veel sterkte met dit verlies

Denise_Storm

Berichten: 2369
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:50

Tranen in mijn ogen... Wat een verdriet... Heel veel sterkte met dit dubbele verlies... ;(

MissBmx
Berichten: 4401
Geregistreerd: 20-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:52

Oh nee wat verschrikkelijk, kippenvel krijg ik ervan. Heel veel sterkte

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:53

Wat vreselijk , ik zag van de week de blijdschap met Dirkje voorbij komen, ook op Facebook en was helemaal ontroerd, wat prachtig dat het zo kan, moeder zonder veulen en veulen zonder moeder samen. Ik wens je heel veel sterkte wat een vreselijk verlies.

kaatje77

Berichten: 10430
Geregistreerd: 21-01-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:55

Vreselijk. Waarom worden de goede altijd zo vroeg van ons afgenomen....

Heel veel sterkte

Fennee
Berichten: 2501
Geregistreerd: 14-08-11
Woonplaats: Provincie Drenthe.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 10:58

Pff deze komt binnen.. Wat een prachtig eerbetoon voor zo'n geweldige merrie, want dat was Lady!
Wat hebben jullie veel mooie momenten meegemaakt en wat ben ik blij dat we vorig jaar het Le Matsjo team hebben opgericht, je droom die toch nog is uitgekomen..

Heeel erg veel sterkte met dit enorm grote verlies.. :*

Ine23
Berichten: 4241
Geregistreerd: 16-11-09
Woonplaats: Zeeland

Re: Dag mijn allesje.. Gouden ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:04

Oh nee, wat een vreselijke wending... Heel veel sterkte met het verlies van je beste maatje.

Jintexx

Berichten: 464
Geregistreerd: 14-12-10
Woonplaats: Ledeacker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:04

Heel veel sterkte met dit verlies!!

janouk
Blogger

Berichten: 17865
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:14

Woorden schieten te kort :(:) wat verdrietig.

TrIjNiE__

Berichten: 2507
Geregistreerd: 05-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:15

Ontzettend veel sterkte ts, ik heb je topic stilletjes gevolgd, wat een ongelooflijk groot verlies Y;(

kiki1976

Berichten: 16850
Geregistreerd: 17-04-10
Woonplaats: Kop van Noord Holland

Re: Dag mijn allesje.. Gouden ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:32

Jeetje wat heftig zeg. Heel veel sterkte!

Saintelette

Berichten: 3178
Geregistreerd: 12-08-11
Woonplaats: Waalwijk

Re: Dag mijn allesje.. Gouden ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:38

Wat een mooi eerbetoon aan je merrie, maar wat verschrikkelijk dat je dit nu al moet schrijven..
Heel veel sterkte met de verwerking Y;(

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101714
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Dag mijn allesje.. Gouden ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:43

Hier ook tranen...wat vreselijk... ;(
Heel veel sterkte... Y;(

neile

Berichten: 2014
Geregistreerd: 09-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:45

Wat een verdriet...
Zo jong nog.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 11:47

Wat een prachtige merrie! Kan het dat ik die van de week of Facebook of ergens voorbij heb zien komen met het nieuws dat ze het veulen geaccepteerd had?
Super veel sterkte met het veels te vroege verlies!

Kabayo

Berichten: 13938
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-17 11:49

SaraViavia schreef:
Wat een prachtige merrie! Kan het dat ik die van de week of Facebook of ergens voorbij heb zien komen met het nieuws dat ze het veulen geaccepteerd had?
Super veel sterkte met het veels te vroege verlies!

Klopt inderdaad..

Hij staat nu naast lady haar moeder
Afbeelding

Pff het ging vanochtend even goed. Maar de tranen stromen alweer pff jeetje
Mijn lieve lekkerding komt nooit meer terug...