Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Zo kort & zo snel...

 
Profiel   

Ik zag jou daar staan alleen en zo bang in die grote stal..
Zo bang je vertrouwde niemand, je wilde met niemand iets te maken hebben.
Maar jij trok mijn aandacht, ik wilde je helpen je leren kennen.
Maanden lang hebben wij zo'n geweldige band opgebouwd!
Dit was mijn eerste foto van jou, je stond na weken lang in de wei bij de schapen, kunnen genieten van de zon en de andere paarden die langs je op de wei stonden..
[ img ]
Onze band werd sterker en nog sterker, je zag me al van veraf naar je toe komen en je liep met je blije puppyhoofd zo vrolijk naar me toe keer op keer..
Je wachten op me als ik even iets anders moest doen, maar je hield me altijd in de gaten tot ik naar je toe kwam lopen.
Zodra ik bij je was, vond je het allemaal goed en genoot je duidelijk van mijn aandacht..
Weken later mocht je eindelijk naar je soortgenoten, en wat werd je hier goed ontvangen!
Samen grazen, alles bekijken, luieren, spelen, rennen en vooral knuffelen samen..
[ img ]
Hier heb je 2 jaar kunnen opgroeien en kunnen doen wat je wilde doen, slapen, spelen, eten, knuffelen..
Toen je 3 werd was het tijd om een nieuwe plek te zoeken waar we samen stappen konden maken voor de toekomst.
Je bent 1 november verhuisd naar je nieuwe plekje in Heeswijk, helaas was dit niet jou plekje waar je op je gemak was.
2 december zijn we naar een andere stal wezen kijken in Schijndel, dit beviel ons goed en wilde jou er graag naar toe brengen.
Eenmaal aangekomen voelde je je al meteen thuis, gek doen in de binnen bak, meteen eten op stal, en lekker rennen in de wei.
Je hebben je eerst een tijdje laten wennen aan je nieuwe thuis.
Toen zijn we rustig begonnen met vast zetten, poetsen, voetjes optillen, andere paarden achter je door, veel mensen, kinderen.
Alles wat normaal is op een stal moest jij nog aanwennen recht uit de opfok maand ergens anders gestaan wat niet jou plekje was toen een stal waar je op je gemak was maar veel indrukken voor je waren.
Toen je alles redelijk begon te kennen, zijn we begonnen met een dekje opdoen, reksingel om doen, hoofdstel met bitje, vast staan..
Alles om je klaar te maken voor de toekomst samen kunnen genieten!
Je pakte alles zo erg goed op je keek nergens van op, zolang ik het deed en het goed voelde was er niks aan de hand.
Maanden lang hebben we alles rustig aan gedaan, ik had tijd zat en wilde het met alle rust & liefde doen.
Op zondag 10 april 2016 ging ik voor de eerste keer op jou rug, de eerste keer dat er iemand op je ging zitten en WAUW wat deed je dit toch zoooo ontzettend braaf!!
Je gaf geen kick je vond het allemaal goed..
Wat was dit een prachtig gevoel!!!!!!!!!!!
[ img ]
Een lange tijd lekker rustig aan gedaan en alle tijd genomen om ons voor te bereiden voor het echte werk..
Vrij springen vond je ook zoooo ontzettend leuk dat we altijd probeerde om dit maandelijks te doen, en wauw je sprong als mijn super paardje!!!
Zonder moeite over 1.10! <3
[ img ]
We gingen verder met het rijden, eerst een lange tijd nog aan de longeerlijn, maar het voelde zo vertrouwd dus na de 4rde keer rijden helemaal los in de grote bak!
Ik ben zo ontzettend trots op jou Insala!
Ik besef het allemaal nog niet dat het nu op zo'n manier voorbij is voor ons samen..
Ik hoop je ooit terug te zien, en onze momenten opnieuw kunnen beleven..
We hebben ook even een hele diepe dip gehad, ik was tijdens de les van je afgevallen omdat je lekker zo eigenwijs was, en een bok gaf en toen lag ik er langs, weet nog goed dat ik nog nooit zo boos op jou geweest was, maar wat was dat een rot tijd, ik had schrik tijdens de galop, jij maakte hier gebruik van, na een tijdje stond ik tegen de muur, waarom jou houden als ik schrik van je heb als we gaan galopperen??
Dit moest opgelost worden, je bent toen 2 weken naar iemand thuis geweest, dit ging zo goed dat je na 1 week alweer terug kon komen naar Schijndel, helaas hadden we veel problemen met het zadel wat we niet meer hadden omdat deze niet meer goed op je rug lag.
Toch 2 weken daar blijven staan, en toen mocht je eindelijk weer terug, en wauw ik had me paardje weer terug en kon weer lekker rijden.
Het ging zo goed dat we meer andere dingen gingen doen wat jij ook leuk vond, springen tja, dat vond je zooo leuk was altijd duidelijk te merken.
Onze laatste sprong was 60 cm wat voor mij een hele overwinning was!
Je was in januari ook voor de eerste keer ergens anders geweest.
Ik was zo ontzettend trots op jou!
Je was zooo braaf deed zo goed je best!!
[ img ]
Toen je weer terug kwam hebben we heerlijk gereden samen en zijn we ook goeie sprongen vooruit gegaan, mijn angst was er nog wel, maar na een paar maanden was ik hier zo klaar mee dat we toen even samen een echte rodeo hadden, en sinds toen was het afgelopen met het bokken van jou.
Je had door dat mijn angst weg was en je begon je best te doen, en niet meer te etteren.
Je hebt ook vele uren door gebracht met je lieve vriendje Playboy.
Bijna 2 jaar lang hebben jullie samen gestaan en altijd langs elkaar.
Jullie konden niet met elkaar maar ook niet zonder elkaar /3
[ img ]
God, wat zal hij jou missen..
En niet alleen Playboy, al de andere waar je altijd mee stond te knuffelen;
De paardjes uit de opfok;
[ img ]
En de liefste paardjes van stal;
[ img ]
Je was zo geliefd op stal..
Onze selfies blijven goud waard!!! <3 <3 <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]
http://boktimg.nl/img/m/Jv2fND.jpg
http://boktimg.nl/img/m/DxxTPr.jpg

Ik ga je zoo ontzettend missen Insala... |( |(
Je bent zo veel veranderd in de jaren..

[ img ]
http://boktimg.nl/img/m/ovMXvh.jpg
[ img ]

Dit was onze toekomst... :(
[ img ]
Bedankt voor alles Insala! <3 |(

http://boktimg.nl/img/m/MHQxYy.jpg

Ik had gehoopt dat we nog veel meer jaren samen hadden..
Het ging de laatste tijd zo goed met ons samen, heerlijk buiten wezen rijden, springen, knuffelen, gek doen, maar echt vooral genieten samen..
Zaterdag 1 juli je verjaardag nog gevierd en super fijn les gehad de 1rste keer dat we alle 2 na de les zo ontzettend gelukkig en blij waren!
Toen kreeg je een heerlijke lunch voor je verjaardag, appels, muslie en je lievelings eten wortels!
Zondag was eigenlijk je rustdag maar omdat heerlijk weer was zijn we naar buiten gegaan en wauw wat deed je dit goed!! /3
Helaas begon je maandag slechter te worden, je was flauw, lam, keek duf uit je ogen, at bijna niet..
Ik heb dit tot vrijdag aangekeken maar je werd maar niet beter, had donderdag een beetje hoop omdat je in de ochtend al je eten ophad dus hoopte ik vrijdag te kunnen rijden, helaas was je donderdag met longeren niet vooruit te krijgen dus ben ik maar gestopt met longeren.
Vrijdag middag maar de veearts gebeld want je liet duidelijk merken dat je ergens last van had..
Maar zaterdag 8 juli vergeet ik nooit meer...
10;50 was de veearts er, je had niet al je eten op, hier was ik op dat moment blij om zodat we zeker wisten dat je nog niet helemaal fit was.
Je had koorts 39.7 was je temperatuur niet goed dus..
Maar toen begon de ellende, je kreeg penicilline.
Toen dit werd toegediend was er niks aan de hand maar nog geen 5 minuten later was het een heel ander verhaal..
Je begon gek te doen, ik dacht eerst dat je ergens van schrok, maar helaas werd dit een nachtmerrie..
Helaas een echte, de veearts riep dat we de stal uit moesten, je begon te hinniken je had geen controle meer over jezelf..
Ik ben toen naar buiten gelopen want ik kon jou zo niet zien staan..
Je hinnikte nog kei hard en toen hoorde ik niks meer van je, het was stil te stil..
Toen kwam de stal baas, zijn blik vergeet ik nooit meer..
Ik vroeg of je dood was en kreeg geen reactie maar zijn blik zei me genoeg, ik ben naar je stal gerent en daar lag je...
Dood geen teken van leven meer, zo plots zo onverwacht..
Iets wat je beter zou moeten maken is je dood geworden..
Een allergische reactie op de penicilline dit heeft jou einde getekend..
Ik kan het nog steeds niet bevatten, zo plots ben ik mijn maatje verloren..
En dan op deze manier.. |(

Lieve Insala,

Ik ga jou zo ontzettend missen, je betekende alles maar ook echt alles voor mij!
Ik heb jou onverwachts mogen leren kennen en heb nooit echt nooit spijt gehad dat jij mijn paardje was..
Ik heb zoveel van jou geleerd, zoveel liefde van jou gekregen, zoveel respect..
Ik hoop ooit dat ik jou nog eens zie, ik je kan vertellen en laten voelen hoeveel ik van je hou,
hoeveel ik om je geef, en hoe onverwachts dit is geweest..
Hoop dat je fijn op de wei aan het grazen bent, en je lekker kan springen wanneer jij dit wil en hoe hoog je zelf wil..

Mijn laatste foto van jou, genieten hoe je aan het rond kijken bent en hoe je geniet zolang ik in je buurt was..
Ik mis je & blijf altijd van je houden!!!!!!! /3 <3
[ img ]

0107'2013 † 0807'2017
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:42 



 
Profiel   

Wat heftig zeg...
Heel veel sterkte met dit verlies, onbeschrijfelijk! |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:46 



 
Profiel   

Wat ontzettend verdrietig dat het zo is gelopen. Heel veel sterkte toegewenst :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:47 



 
Profiel   

Een mooi verhaal met een erg droevig einde zeg. Wie had dit verwacht.. heel veel sterkte met het verlies van je geliefde paardje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:48 



 
Profiel   

Jeetje wat een verhaal.
Wat zag ze eruit toen je haar kreeg en wat is ze opgeknapt.
Het einde is echt vreselijk!
Heel veel sterkte met het proberen om dit een plekje te geven.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:49 



 
Profiel   

Wat een vreselijk verhaal! Heel veel sterkte! Het was een prachtig paard waar je zo te lezen prachtige herinneringen aan over houdt, wat er nog veel meer hadden moeten worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:49 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk... Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:51 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk, de ergste nachtmerrie. Heel veel sterkte met dit enorme verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:52 



 
Profiel   

Jeejtje wat heftig!
Dat verwacht je ook niet
Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:52 



 
Profiel   

Mijn god....wat een verhaal...
Maar meisje toch, en dat op zo'n manier! Niet te geloven, vind het vreselijk voor je.
Wat heb je ongelooflijk hard je best voor haar gedaan en wat is ze onder jouw handen super opgeknapt.
Jij hebt haar laten ervaren hoe ze paard mocht en moest zijn, met vriendjes op de wei en rustig aan alles leren. Wat een band moeten jullie hebben gehad! Koester deze, dit is een hele erge pech geweest, een ongeluk wat niet had mogen gebeuren maar waar je niets aan kan doen....
Heel erg veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:53 



 
Profiel   

Oh, wat verdrietig is dat zeg!

Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:53 



 
Profiel   

Veel sterkte met dit vreselijke verlies!

Wat een nachtmerrie om zo plots en zo onverwacht je paard te verliezen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 20:54 



 
Profiel   

Jemig, wat een verhaal! Y;( Ik wens je heel veel sterkte! Ze was echt prachtig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:06 



 
Profiel   

Wat een vreselijk einde aan zo' n mooie vriendschap tussen jou en Insala...
Heel veel sterkte gewenst....

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:13 



 
Profiel   

Wow, wat heftig om zo je paardje te verliezen. Wat een mooi laatste eerbetoon heb je er van gemaakt zeg :j Heel veel sterkte gewenst om dit een plekje te geven :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:14 



 
Profiel   

Wat erg... Y;( Zo snel, zo heftig. Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:14 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met dit gemis. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:18 



 

Pff, wat ontzettend heftig...
Heel erg veel sterkte gewenst. :\

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:18 



 
Profiel   

Wat sneu, veel sterkte.
Ik heb het mee gemaakt jaren geleden met een pony. Precies hetzelfde. Inspuiting gehad van dierenarts en paar minuten later was het gedaan.
Vraag is altijd gebleven als de dierenarts geen verkeerde product had ingespoten ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:37 



 
Profiel   

Wat een akelig verhaal... En wat een leuk paardje, jullie waren mooi gegroeid samen. Veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:42 



 
Profiel   

Pfoe wat heftig... Verschrikkelijk.... Heel veel sterkte! Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:52 



 
Profiel   

Jeetje wat een vreselijk verhaal.. ahg meis wat een ellende, heel veel sterkte met haar gemis.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 21:58 



 
Profiel   

Normaal reageer ik niet op IM topics omdat ik dat niet gepast vind met mijn onderschrift.
Maar dit keer kan ik niet weg klikken, je verhaal grijpt me erg aan.

Wat een klap heb jij gehad, zo ontzettend onverwacht en oneerlijk.
Hele mooie foto's heb je geplaatst van jullie mooie maar te korte verhaal samen.
Heel erg veel sterkte met het verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 22:00 



 
Profiel   

Jeetje zeg, wat zal dat schrikken geweest zijn.
Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 22:09 



 
Profiel   

Wat een vreselijk einde van Insala's zo geweldige leven dankzij jou... Heel veel sterkte!! :(:) Rust zacht Insala Y;( .
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-17 22:30 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 4 [ 81 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen