Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Lieve gekke pony, het ga je goed ♥

 

Een paar maanden geleden had ik nooit verwacht hier al een topic te openen, maar zo zie je maar, niks in het leven valt te plannen...

[ img ]


Mijn lieve Olina is helaas op 17 juli ingeslapen, veel te jong nog |(
06-07-2005 - 17-07-2017


[ img ]

Het begon in mei met dat ze net niet helemaal lekker liep onder het zadel, maar er was niks te zien. Tot we eind mei een hele kleine onregelmatigheid aan het rechter achterbeen zagen. Voor de meeste mensen niks bijzonders, maar ik heb Olina nog nooit ook maar een stap onregelmatig zien lopen, dus we hebben hierop besloten naar onze dierenarts van de Lingehoeve te gaan.

Ook zij zag in eerste instantie niet veel aan Olina, tot we goed naar de kadans gingen luisteren. Heel licht onregelmatig inderdaad. Voor de zekerheid dus toch foto's gemaakt, en er werd een onregelmatigheid gezien bij de kogel. Vervolgens op de echo bleek ze een gat in haar pees te hebben. Het toekomstbeeld was erg onzeker, maar om te starten zou ze 6 weken rust moeten houden en dan zouden we weer verder kijken.

Helaas heeft Olina die rust absoluut niet gehouden, ze heeft zich erg druk gemaakt. Daarnaast heeft ze ook nog eens een allergie voor alle steekbeesten, wat voor haar het leven ook niet aangenaam maakte. Op het laatst was het zo erg dat ze nergens meer rust had, ondanks dat ze op prednison stond en van kop tot staart ingepakt stond.
De pees werd alleen maar slechter, dus we hebben de keuze gemaakt haar te laten gaan...

Lieve Muriëlle (bokker Muurp) en Marlies (bokker Bellatrix) zijn nog foto's komen maken waar ik gigantisch blij mee ben.

[ img ]

[ img ]

[ img ]


De beslissing was vreselijk moeilijk, maar wel het eerlijkste naar haar toe. De toekomst met haar pees was niet goed, en haar dan zo naar de kust moeten doen voor haar eczeem was ook niet eerlijk. Het was geen pony die gelukkig zou worden als grasmaaier, als dat überhaupt nog een optie was geweest.

De dagen voordat we naar de kliniek gingen hebben we nog leuke dingen samen gedaan. Naast de fotoshoot zijn we ook nog samen met onze beste maatjes Eline (Aleeneh) en haar Mish een rondje naar buiten geweest, wat Olina het liefst deed (het maakte nu toch niet meer uit voor haar pees...). Ze was gigantisch blij dat ze eindelijk weer mee mocht. Ook heeft ze vlak voor we gingen nog lekker in de tuin van de staleigenaar mogen grazen, een ware traktatie voor een haflinger natuurlijk!

[ img ]

Met het inslapen is alles gelukkig heel vredig, rustig en mooi gegaan. Ze is op de kliniek ingeslapen, ik ben er tot het laatste moment bij geweest en terwijl ik bang was dat ze er tegen zou gaan vechten, was ze juist echt gigantisch snel weg. Ze is gestorven in m'n armen en we hebben alle tijd gekregen om afscheid te nemen.

Foto in link, onze laatste foto samen, ze was hier al overleden


Als twee lieve bruine ogen je vragen,
Help me, want ik voel me niet zo fijn.
Mag je dan, omdat je voelt, dit is het einde...
Egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed.
En ze krijgt steeds meer jeuk en pijn.
Mag je dan, omdat je haar niet wilt missen...
Egoïstisch zijn?

Als twee lieve bruine ogen zich sluiten gaan.
Voorgoed en je zonder haar naar huis toe moet.
Met het halster in je hand en een hart vol pijn.
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Dit was het beste,
Ik mocht niet egoïstisch zijn.

Vele jaren was zij bij ons,
Elke dag samen was een feest.
En in al die fijne jaren is ze zelf niet een keer...
Egoïstisch geweest..


[ img ]


Olina is al 10 jaar mijn maatje en heeft mij alles geleerd, het was een geweldige pony... <3
Rust zacht mijn lieverd! Eindelijk heb je de rust die je verdient, niet meer die vreselijke jeuk en geen pijn meer...



[ img ]


Laatst bijgewerkt door Anoniem op 30-07-17 18:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 18:07 



 
Profiel   

Oh wat naar :( heel veel sterkte met het verlies van je prachtige haflinger!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 18:12 



 
Profiel   

Kippenvel... veel sterkte in deze periode.. jullie waren super samen!


Laatst bijgewerkt door MallyBelly op 30-07-17 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 18:16 



 
Profiel   

;( Dag lieve maffe geweldige Olina. Dag maatje.
Wat gaan we je missen. ;( Wat heb je ons veel gegeven en wat hebben we een heerlijke tijd met je mogen hebben.

Nu heb je eigenlijk vrede, eindelijk rust, eindelijk niet meer elke seconde naar vliegjes hoeven happen, jezelf gekmaken. Ik ben blij dat we je tenminste dat nog hebben kunnen geven.

Dag meis ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 18:17 



 
Profiel   

Ik krijg weer tranen in mijn ogen... ;(
Mooi afscheidstopic heb je gemaakt...heel veel sterkte de komende tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 18:18 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met dit verlies!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 18:21 



 
Profiel   

Wat een ontroerende foto achter de link.

Heel sneu dat het zo heeft moeten lopen voor jou en voor haar. Sterkte voor de moeilijke tijd die je hebt. Fijn dat het welzijn van je pony voorop heeft gestaan.

Het was een prachtig dier en ze heeft het getroffen met je.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 19:14 



 
Profiel   

Wat een prachtige haflinger! Heel veel sterkte met het verlies van dit prachtpaard!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 19:17 



 
Profiel   

Sterkte met dit enorme verlies!

Wat een prachtige foto's heb je als herinnering aan haar :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 19:18 



 
Profiel   

Neeeee!! Ah nee toch...

Jeetje ik ben er stil van. Je hebt haar nog zo'n mooie laatste jaren gegeven, gelukkig heb je haar toen terug kunnen krijgen en gelukkig heb je nu zélf kunnen beslissen.

Heel veel sterkte :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 19:22 



 

Dankjulliewel allemaal voor de lieve reacties <3 Doet me goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 20:01 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van jouw prachtige pony

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 20:06 



 
Profiel   

Jeetje ik ben er stil van... Mijn eigen merrie is van hetzelfde geboortejaar als jou Olina en dat is nog zo ontzettend jong..
Ontzettend veel sterkte met het verlies!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 20:09 



 
Profiel   

Oh ik schrik ervan, Desiree sterkte :* Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 20:33 



 

Het is inderdaad veel te jong ;( Ik had altijd gedacht dat ze minstens 30 zou worden, op haar allergie na (die ook wel heel heftig was hier in Brabant en haar steeds meer de lol in het leven begon te ontnemen) heeft ze nooit wat gehad voor deze peesblessure, die vermoedelijk komt door domweg verstapt in de wei :(

Jullie ook bedankt voor de reacties :*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 20:36 



 
Profiel   

Ahhhh lieve Olina ;( Veel sterkte, ze was zeker geen doorsnee pony <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 20:49 



 
Profiel   

Jeetje wat verdrietig om te lezen. Veel sterkte allebei met het verlies van jullie pony..

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 20:57 



 
Profiel   

Wat enorm verdrietig. Nogmaals heel veel sterkte met het verlies van je maatje ;( :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 21:07 



 
Profiel   

Ik ken jullie niet in real life maar vond jullie in jullie topics altijd zo gezellig met zijn vieren: een hafje, een arabier en 2 dames die het samen leuk hadden. Jammer dat het kwartet nu voortijdig tot een einde is gekomen en een leuke lieve haf het leven heeft verlaten. Sterkte met het verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 21:16 



 
Profiel   

Heel veel sterkte Desiree en Eline, wat een verlies zal het wezen Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 21:18 



 
Profiel   

Ongelooflijk veel sterkte... Y;( |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 21:37 



 

Heel veel sterkte. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 21:44 



 
Profiel   

Tranen in mijn ogen bij het lezen, wat erg. Veel sterkte met het verwerken van dit verlies....

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 21:53 



 
Profiel   

Je hebt een heel mooi topic gemaakt en schitterende foto's. Ik wens je veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 21:58 



 
Profiel   

Wat ontzettend naar allemaal... sterkte... wat een moeilijke beslissing... maar o zo eerlijk voor je lieve paardje...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-07-17 22:00 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 43 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen