Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dag mijn leermeester.. dag mijn lieve Tico

 
Profiel   

Soms denk je wel eens dat je ooit een topic gaat maken op dit deel van het forum.. ik had net bokt toen ik Tico kreeg.. ik was vroeger door een slechte ervaring met een andere pony doods bang geworden van paarden. Na een half jaar manegelessen kwam ik in April 2006 Tico tegen. Hij stond op “de ponyclub”. Zo’n 10 minuten fietsen van mijn huis, waar we met verschillende meiden een aantal pony’s huurden. Ik mocht eigenlijk geen pony, maar wist mijn ouders te overtuigen. Op 7 April 2006 begon ik met Tico huren. Ik was toen 11 jaar oud en Tico werd bijna 8. Ik heb onwijs veel lol met hem gehad. Bixie wedstrijden, springen.. maar Tico wilde helemaal niet springen. We hebben onwijs veel lol gehad. Een jaar later, kochten mijn ouders Tico en kwam hij op een pensionstal te staan. Toen begon ik meer serieus te worden, we gingen echt rijden en oefenen voor onze eerste wedstrijdjes. Tico vond wedstrijden vreselijk, ik kwam binnen bij de A en was net zo snel weer de baan uit. Hij wilde ook nooit op de Trailer. Maar ik bleef doorzetten met hem en uiteindelijk hebben we nog een aantal prijzen en winstpunten behaald. Wat was ik trots.
In 2009 wilde ik verder de sport in. Tico moest verkocht worden als ik een andere pony wilde. Na veel wikken en wegen zette we hem te koop. Binnen 1 dag was hij verkocht en verhuisde hij naar Poortvliet. Bij een gezin.
Na 1 dag had ik al spijt.. een aantal maanden daarna heeft mijn moeder gebeld of ze hem alsjeblieft terug wilde verkopen. Ik was er stuk van. Maar de mensen wilden dit absoluut niet.
Jaren gingen voorbij, er kwamen andere paarden bij. Een nieuw huis werd gekocht met de mogelijkheid om paarden aan huis te houden.
Ik kwam steeds verder in de sport, maar Tic was ik nooit vergeten. Soms keek ik op marktplaats en hoopte ik dat ik hem te koop zag staan. Maar nooit kon ik hem vinden.
Tot ik een mailtje kreeg in 2012. Ze gingen Tico verkopen. Zonder enig overleg met mijn ouders heb ik trillend en vol ongeloof terug gestuurd dat we hem kochten en dat weekend kwamen ophalen. Mijn maatje kwam thuis.
Hij is toen altijd mijn uitzicht geweest uit mijn slaapkamer raam. Sinds een aantal jaar stond hij samen met onze 2 hedel shetjes. Hij en de baby’s (zo noemen we de shetjes, die inmiddels al 3 zijn) waren “de familie”. Vorig jaar zomer kwam daar Humphrey nog bij, een oud Welshje. Ze vormden met zn 4e een mooi stel. Tic was de baas en hield iedereen in toom. Maar voor een dolletje was hij altijd in. Het laatste jaar werd hij 2 x per week gereden door de liefste vrouw en verzorgster die ik ooit voor hem had kunnen wensen. Hij kreeg zoveel liefde. En wat was ze trots op hem als hij kleine stapjes vooruit maakte. Hier genoot ik van.

Tic was mega fit. Was nog nooit ziek geweest. Gister ochtend was ik iets later uit bed doordat ik een lage bloedwaarde had (suikerziekte). Ik kwam buiten en ging net als elke ochtend de paarden voeren. Eerst altijd een rondje hooi, en daarna brokken. Toen ik als laatste Tic en de baby’s ging voeren, wilde hij niet komen.
Ik maakte nog een foto voor zijn verzorgster omdat hij zo vies was. Verstuurde hem met een lachpoppetje.. toen ik de brokken in zijn bak gooide, bleef hij achter in de paddock staan. (Ze hebben een inloopstal met paddock).
Ik liep er heen en zag dat hij heel nat stond, trilde en niet kon lopen. Ik dacht meteen aan hoef of spier bevangenheid. Ik belde meteen de veearts. Mijn moeder en vriend belde ik dat hij niet fit was, de veearts onderweg was en ik wat later op het werk zou zijn.
Ik appte het meisje wat bij mij op stal werkt nog dat Tic niet fit was, en de veearts er zo zou zijn.
Een paar minuten later was ze er, want ze begint altijd rond 9:00.
Ik zeg tegen haar toen ze aankwam. Wil jij Tic even in de gaten houden, de veearts is er zo. Ik kleed me even om.
Ik loop naar binnen en zie hem omvallen. Ik trek de veel te grote klompen van mijn vader aan en ren naar buiten. Lichtelijk in paniek roep ik baar Tico dat hij rustig moet blijven, de veearts er zo is en dat hij moet blijven liggen. Hij probeert op te staan en valt weer neer. Probeert het weer, valt weer neer en begint heel hard te kreunen. Renate (die bij me werkt) komt net aan met het halster. Ik schreeuw tegen haar.. hij gaat dood!! Op dat moment belt de dierenarts dat ze er bijna is. Ik zeg ik denk dat hij dood gaat! En hang op. Ik ben in paniek en draai me om. Renate verteld me dat hij weg is. In een keer weg. Zo snel Tic. Waarom?
De veearts arriveert, gelukkig kennen we elkaar goed en voelt het vertrouwd. Ik ben ontroostbaar en in shock. Bel mijn vriend en schreeuw dat hij dood is. Mijn moeder bel ik en schreeuw dat hij dood is. Binnen 10 minuten zijn ze er, mijn vriend, vader en moeder. Iedereen is in tranen. Onze trouwe vriend. In een klap uit ons leven gerukt.

Waarschijnlijk heeft hij koliek gekregen ‘s nachts.. heeft hij een maagoverlading gehad en is zijn maag of darm gescheurd. Hij heeft pijn gehad en ik heb hem niet gehoord ‘s nachts. Ik verwijt het mezelf maar ik kan het niet terug draaien. Ik had alles voor hem gedaan. Mijn trouwe leermeester. Die ik al zo lang heb als ik kan herinneren.
Hij kreeg zo’n mooi plekje bij ons nieuwe huis met de familie. Ik had het hem zo gegund. En nog zoveel mooie ritten met zijn verzorgster.
Dit is de eerste die ik heb moeten afgeven. Het is vreselijk. Voel me leeg en machteloos en ben er ziek van. Onbegrijpelijk. In de bloei van zijn leven.

Gister middag is Tico opgehaald door het paarden crematorium in Prinsenbeek. We hebben daar nog afscheid van hem genomen.
We gaan hem vreselijk missen. Helaas gaat het leven door maar onze wereld staat nu even stil.
Niet te bevatten mijn lieve vent. Ik hoop dat je blij bent met het leven wat je hebt gehad. Ik had me dit zo anders voorgesteld. Ik ga je nooit vergeten.
Rust zacht lieve Tico ;( <3

12-04-1998 / 24-10-2017

De laatste foto die ik maakte..
[ img ]

In 2009..
[ img ]

Met mijn vader. Die er ook zo gek op was.
[ img ]

Toen hij net terug was in 2012
[ img ]

2009
[ img ]

Samen met zn vriend Ferrari
[ img ]

In 2013
[ img ]

Afgelopen winter met mij <3
[ img ]

[ img ]

Met zn kleine vriendjes
[ img ]

Met mijn vriend
[ img ]

In 2007
[ img ]

Bixie in 2006
[ img ]

Dag ventje
[ img ]

In het crematorium, het laatste afscheid
[ img ]

Bedankt voor het lezen van mijn lange verhaal. Het is nog veel te vers, maar ik moest dit van me af schrijven. Ik ga hem vreselijk missen.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 01:26 



 
Profiel   

Heel heel veel sterkte. Wat verschrikkelijk. Kippenvel

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 01:31 



 
Profiel   

Jeetje wat een vervelende manier om je pony kwijt te raken. Heel veel sterkte met dit ongelooflijke verlies. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 01:40 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 01:55 



 
Profiel   

Wat vreselijk om je vriendje zo kwijt te moeten raken zeg :(:) Neem het jezelf absoluut niet kwalijk, al is dat makkelijk zeggen vanaf de andere kant. Als je alles vooraf wist weet ik zeker dat jullie er alles aan hadden gedaan om hem te redden, maar helaas is dat niet zo :(

Heel veel sterkte de komende tijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 02:01 



 
Profiel   

Ik zag het al voorbij komen op facebook... Wat een verschrikkelijke manier om je 1e liefde op zo'n manier te verliezen zeg... Alsjeblieft voel je niet schuldig! Je hebt gedaan wat je kon voor hem. Heel veel sterkte Britt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 02:10 



 
Profiel   

Heel veel sterkte...

Jou valt niets te verwijten. Er is niets dat je kon doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 02:48 



 
Profiel   

Jee, mijn hart breekt een beetje bij het lezen van je woorden, zonder jou of je pony te kennen. Wat heftig om hem zo ineens te moeten verliezen, en nog relatief jong.. ;(

Heel veel sterkte met dit verlies Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 02:56 



 
Profiel   

Wat een verlies..
Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 04:25 



 
Profiel   

Ik kan me jouw en tico nog goed herinneren uit het huiskamer fjorden topic. Heel veel sterkte met het verlies..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 06:08 



 
Profiel   

Wat vreselijk Y;( hem veel sterkte! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 06:51 



 
Profiel   

Heel veel sterkte |(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 07:21 



 
Profiel   

:(:) gatver heel veel sterkte

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 07:40 



 
Profiel   

Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:02 



 
Profiel   

wat vreselijk voor je. Probeer jezelf niets kwalijk te nemen, als ik het zo lees heeft hij het heerlijk bij jullie gehad en houd je daar aan vast. Heel veel sterkte met dit verlies, jullie zullen hem vast heel erg missen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 08:35 



 
Profiel   

Ah jeetje, wat sneu hoe hij gegaan is..prachtige fjord was het.

Je hoeft jezelf niks te verwijten, dit soort dingen gebeuren nu eenmaal..hoe hard ook. Zo te lezen heeft hij een prachtig leven/ pensioen bij je gehad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:13 



 
Profiel   

Wat in- en intriest voor jou en je familie. Neem vooral jezelf niks kwalijk! Er is niets dat je verkeerd hebt gedaan. Het is geweldig dat je hem de laatste jaren nog bij je hebt gehad. Sterkte meid, heel veel sterkte en wees lief voor jezelf. Dat zou je paard ook gewild hebben.
Nogmaals sterkte met het verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 09:30 



 
Profiel   

Wat een verschrikkelijke manier om je grote vriend te verliezen.. Heel veel sterkte en neem jezelf niets kwalijk. Hier kon je niets aan doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:16 



 
Profiel   

Oh wat een akelig afscheid! Neem je zelf niks kwalijk, sommige dingen kun je niet voorkomen.
Nu doet het zeer, later zul je weer kunnen genieten van de prachtige herinneringen die jullie samen hebben gemaakt.
Sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 10:38 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van Tico. Wat een mooie fjord! :(:) Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 11:02 



 
Profiel   

Heel veel sterkte!!!! Y;( Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 11:15 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met dit grote verlies ;(
Verschrikkelijk om je maatje kwijt te geraken :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 11:19 



 
Profiel   

Tranen in mijn ogen, wat een verschrikkelijk afscheid ;( Net als mijn voorgangers; neem jezelf niks kwalijk! Je hebt hem de mooiste laatste jaren gegeven die hij had kunnen krijgen en zulk soort dingen kun je helaas niet zien aankomen of weten. Heel veel sterkte met het verlies :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 11:22 



 
Profiel   

Och jeetje, geen woorden voor alleen een flinke brok in mijn keel.

Heel veel sterkte gewenst :(:) Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 11:29 



 
Profiel   

Ach jee. Wat moet dat verschrikkelijk hard aangekomen zijn bij jullie. Onvoorstelbaar... ;( Je hebt jullie maatje een mooi en waardig afscheid gegeven en ik hoop dat jullie het een plekje kunnen geven. Heel veel sterkte :(:)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-17 11:32 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen