Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:02

Ach gossie... ik kende je topic niet..

Prachtig filmpje heb je gemaakt van die prachtige shet <3

Er valt niet te verwijten... je hebt het dier alles gegeven wat mogelijk was :knuffel:

hannelot
Berichten: 975
Geregistreerd: 19-05-22
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:02

Gelukkig

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 14:06

Heel veel sterkte <3

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 14:30

Neon schreef:
Ach gossie... ik kende je topic niet..

Prachtig filmpje heb je gemaakt van die prachtige shet <3

Er valt niet te verwijten... je hebt het dier alles gegeven wat mogelijk was :knuffel:


Dank Neon, en toch heb ik mezelf heel erg veel verweten. Ik had mijn twijfels bij de diagnose van de d.a. Ik had hem op moeten laden en naar een andere kliniek moeten rijden. Maar goed, dat is te laat.


hannelot schreef:
Gelukkig


Ja inderdaad, hannelot.

Avalanche schreef:
Heel veel sterkte <3


Het is gelukkig al weer 2 jaar terug maar dank je Avalanche. Ik kan in ieder geval met een glimlach aan hem terugdenken.

Avalanche

Berichten: 15988
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-22 15:47

Ik ben er van overtuigd dat je hebt gedaan wat je op dat moment het beste leek. Achteraf hebben we altijd veel meer kennis en hadden we zoveel andere dingen kunnen doen.

Je doet op dat moment wat je op dat moment kunt :) en hij is zijn hele leven bij jullie geweest....... hij heeft het heel goed gehad bij je. Ik vind shetlandertjes super, ik heb er jaren een gehad, maar ze zijn niet simpel om gezond te houden, omdat ze zo sober zijn, en ze vervelen zich best snel, ze hebben mentaal heel veel nodig van je om gelukkig te zijn en tevreden. Ik denk dat je het heel goed gedaan hebt <3

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-22 16:03

Avalanche schreef:
Ik ben er van overtuigd dat je hebt gedaan wat je op dat moment het beste leek. Achteraf hebben we altijd veel meer kennis en hadden we zoveel andere dingen kunnen doen.

Je doet op dat moment wat je op dat moment kunt :) en hij is zijn hele leven bij jullie geweest....... hij heeft het heel goed gehad bij je. Ik vind shetlandertjes super, ik heb er jaren een gehad, maar ze zijn niet simpel om gezond te houden, omdat ze zo sober zijn, en ze vervelen zich best snel, ze hebben mentaal heel veel nodig van je om gelukkig te zijn en tevreden. Ik denk dat je het heel goed gedaan hebt <3


Ow dat is errug lief. Hij heeft het leuk gehad, weet ik zeker. Hij heeft ons ook enorm getreiterd, weet ik ook zeker ;-) Afijn, je hoopt allemaal dat ze nog veel langer bij je mogen zijn.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 12:12

Drie jaar alweer. Nog bijna dagelijks ben je bij me.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Re: Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 17:00

Wat gaat de tijd snel. Gelukkig zit hij in jou hart.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 18:00

Fleuribelle schreef:
Wat gaat de tijd snel. Gelukkig zit hij in jou hart.


Ze nemen altijd een stukje van je hart mee en herinneren blijven we altijd. Maar het geeft nog altijd en regelmatig op zijn minst een brok in mijn keel. Dat heb je met sommige dieren.

Babootje

Berichten: 26278
Geregistreerd: 25-06-05

Re: Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 18:13

Ik heb je filmpje gezien. Wat ontroerend. Idd acute leukemie kun je even niet verzinnen. Daar doe je helemaal niets aan. Maar wat een prachtig leven heeft Shadow gehad. Dat kun je in je zak steken!

PS: Herinner ik me jou nou ook van de Tinker waarbij jij zo hebt volgehouden, of is dat een andere Monique?

Niqui

Berichten: 2172
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 20:06

Wat een prachtig filmpje. Het was een pony met persoonlijkheid. Begrijp goed dat je hem mist

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-23 22:02

Babootje schreef:
Ik heb je filmpje gezien. Wat ontroerend. Idd acute leukemie kun je even niet verzinnen. Daar doe je helemaal niets aan. Maar wat een prachtig leven heeft Shadow gehad. Dat kun je in je zak steken!

PS: Herinner ik me jou nou ook van de Tinker waarbij jij zo hebt volgehouden, of is dat een andere Monique?


Jouw PS klopt: [PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? . En een paar dagen/week geleden stond er een interview met Monique op voorpaginanieuws.

Mo, heel veel sterkte nog!!!

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-23 23:54

Babootje schreef:
Ik heb je filmpje gezien. Wat ontroerend. Idd acute leukemie kun je even niet verzinnen. Daar doe je helemaal niets aan. Maar wat een prachtig leven heeft Shadow gehad. Dat kun je in je zak steken!

PS: Herinner ik me jou nou ook van de Tinker waarbij jij zo hebt volgehouden, of is dat een andere Monique?


Hi Babootje, achteraf bleek acute leukemie een foute conclusie van de d.a. Het bleek luchtzakmycose te zijn geweest. Had de d.a. wél de juiste conclusie getrokken, dan had heel snel handelen en opereren nog een optie geweest. Maar de d.a. kende het niet. Die d.a. heb ik dus ook niet meer. En zoals Jet al zei idd, ja dat ben ik met de volhoudtinker, hahaha. Helaas is zij voorgoed kreupel en is ze grasmaaier geworden. Ik heb wel een ander paard gekocht. Afijn idd wat Jet zei, die Tinker Callas staat hier met een prachtig verhaal op de voorpagina [VN] Het paard van Monique1963: Callas

Niqui schreef:
Wat een prachtig filmpje. Het was een pony met persoonlijkheid. Begrijp goed dat je hem mist


Dank je Niqui, ja het was een portret, echt een rakker, maar wel een heel lieve.

Jet schreef:
Jouw PS klopt: [PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? . En een paar dagen/week geleden stond er een interview met Monique op voorpaginanieuws.

Mo, heel veel sterkte nog!!!


Dank je Jet, ik kan gelukkig ook met een glimlach aan hem denken, maar het blijft zuur zoals het is gegaan. Het blijft toch altijd knagen, had ik maar...

Jet

Berichten: 11998
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 07:56

Jou valt niets te verwijten, jij ging destijds op het foute advies van je dierenarts af. Die zouden meer moeten weten dan wij en als ze het niet weten, dat ook moeten toegeven. Jij kon op dat moment niet anders dan hem geloven. En nogmaals sterkte hoor!

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 08:21

Drie jaar terug maar ik zit te janken. Mijn Tut is 16 juni overleden, het went niet.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 09:21

Jet schreef:
Jou valt niets te verwijten, jij ging destijds op het foute advies van je dierenarts af. Die zouden meer moeten weten dan wij en als ze het niet weten, dat ook moeten toegeven. Jij kon op dat moment niet anders dan hem geloven. En nogmaals sterkte hoor!


Dank je Jet, tja toch. Met het ene dier heb je vrede met het overlijden, met het andere niet. Dit overlijden blijft altijd aan me vreten. Ik hoor wat je zegt en verstandelijk is dat ook zo, maar het hart...

hahahatsjoe schreef:
Drie jaar terug maar ik zit te janken. Mijn Tut is 16 juni overleden, het went niet.


Hi hatsjoe, nog gecondoleerd met jouw Tut. Juni is maar heel kort terug. Veel sterkte ook gewenst.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 10:31

Dank je wel Monique. Tut was mijn hartepaardje. Twijfel nog steeds over een reading, ben zo bang dat ik het beter had kunnen doen...

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 11:27

hahahatsjoe schreef:
Dank je wel Monique. Tut was mijn hartepaardje. Twijfel nog steeds over een reading, ben zo bang dat ik het beter had kunnen doen...


Dat heb ik nou ook. Had ik maar dit en dat. Toch na 3 jaar is het scherpe verdriet eraf. Ik kan nog wel telkens volschieten. Maar wat ik zei, met het ene dier kun je het beter aanvaarden dan met het andere dier, vooral vaal door de manier waarop het gegaan is.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Re: Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-23 13:58

Hier ging het niet leuk. Begon met hoefbevangenheid. Toen een keer schimmel in het hooi, hoestte ze. En dat is anderhalf jaar doorgegaan. December was de benauwdheid vrijwel weg, maar toen kwam er een rescue bij de kudde, weer dikke stress terwijl het een heel lief ruintje was. Tut deed niet raar maar 2 anderen wel. Toen merkte ik dat zij benauwder werd. Hooi stomen hielp niet echt. Bloedzuigers hielpen goed voor de hoefbevangenheid maar ze werd steeds benauwder. Nog wel vrolijk en goed eten, tot ze de kop liet hangen. Natuurgeneeskundige er daarvoor ook bij gehad, die zei dat het uit de darmen kwam, dus supplementen. Gewone dierenarts wist het ook niet. Maar wat het nu was weet ik nog steeds niet.

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-23 14:04

hahahatsjoe schreef:
Hier ging het niet leuk. Begon met hoefbevangenheid. Toen een keer schimmel in het hooi, hoestte ze. En dat is anderhalf jaar doorgegaan. December was de benauwdheid vrijwel weg, maar toen kwam er een rescue bij de kudde, weer dikke stress terwijl het een heel lief ruintje was. Tut deed niet raar maar 2 anderen wel. Toen merkte ik dat zij benauwder werd. Hooi stomen hielp niet echt. Bloedzuigers hielpen goed voor de hoefbevangenheid maar ze werd steeds benauwder. Nog wel vrolijk en goed eten, tot ze de kop liet hangen. Natuurgeneeskundige er daarvoor ook bij gehad, die zei dat het uit de darmen kwam, dus supplementen. Gewone dierenarts wist het ook niet. Maar wat het nu was weet ik nog steeds niet.


Ja dat is erg rot als het zo gaat. Ik kan alleen maar zeggen maak een fotowand met alle mooie momenten en geniet van de goede herinneringen.

hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-23 15:48

Monique1963 schreef:
hahahatsjoe schreef:
Hier ging het niet leuk. Begon met hoefbevangenheid. Toen een keer schimmel in het hooi, hoestte ze. En dat is anderhalf jaar doorgegaan. December was de benauwdheid vrijwel weg, maar toen kwam er een rescue bij de kudde, weer dikke stress terwijl het een heel lief ruintje was. Tut deed niet raar maar 2 anderen wel. Toen merkte ik dat zij benauwder werd. Hooi stomen hielp niet echt. Bloedzuigers hielpen goed voor de hoefbevangenheid maar ze werd steeds benauwder. Nog wel vrolijk en goed eten, tot ze de kop liet hangen. Natuurgeneeskundige er daarvoor ook bij gehad, die zei dat het uit de darmen kwam, dus supplementen. Gewone dierenarts wist het ook niet. Maar wat het nu was weet ik nog steeds niet.


Ja dat is erg rot als het zo gaat. Ik kan alleen maar zeggen maak een fotowand met alle mooie momenten en geniet van de goede herinneringen.


Ja... mooie momenten zijn er genoeg gelukkig <3

Monique1963

Berichten: 8645
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-23 15:51

hahahatsjoe schreef:
Monique1963 schreef:

Ja dat is erg rot als het zo gaat. Ik kan alleen maar zeggen maak een fotowand met alle mooie momenten en geniet van de goede herinneringen.


Ja... mooie momenten zijn er genoeg gelukkig <3


Houd dat vast!