Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Shadow je was met je miniformaat een groot wereldpaard

 
Profiel   

Prachtig herinneringstopic; nogmaals sterkte Monique.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 02:45 



 
Profiel   

Wat een zwaar verlies.... ontzettend veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 04:08 



 
Profiel   

Wat een mooi en liefdevol eerbetoon heb je voor hem gemaakt! Veel sterkte met het verlies van je maatje. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 06:15 



 
Profiel   

Ik zit hier ook te janken.
Zo'n mooi eerbetoon filmpje heb je gemaakt van je grote kleine vriend Shadow.

Heel veel sterkte nogmaals en ik hoop dat Callas en Poupette niet teveel treuren.

Het ga je goed Shadow hierboven.
De hemel heeft n prachtige ster erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 09:36 



 
Profiel   

Jeetje, 26 jaar. Wat zullen jullie veel beleefd hebben met hem. Sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:21 



 
Profiel   

Wat moet je daar nou over zeggen? Wat een geweldig dier..... wat zul je hem missen, maar wat heeft hij een meesterlijk bestaan gehad bij jullie!!! wauw... sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:34 



 
Profiel   

sterkte met t verlies., en zijn top herinnering staan met 4 hoefafdrukken duidelijk in je hart ...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 10:39 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van Shadow Y;(
Wat een mooi eerbetoon voor je lieve vriendje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 17:37 



 
Profiel   

Prachtig eerbetoon! Veel sterkte, en koester de mooie herinneringen maar.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 17:42 



 
Profiel   

Mooi, ontroerend, liefdevol,
Een klein paardje dat een grote lege plek achterlaat.
Veel sterkte gewenst voor jou en Erwin.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-20 17:59 



 
Profiel   

Dank jullie allemaal voor jullie lieve woorden. Het helpt. Om niet dubbel te tikken ga ik weer verder in mijn volgtopic. Zie mijn onderschrift.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 07:19 



 
Profiel   

Tranen over mijn wangen,wat een lief en mooi IM.

rust zacht lieve kleine man

Monique en erwin nogmaals heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 10:31 



 
Profiel   

Wat een prachtige film. 26 jaar is een hele lange tijd. Hopelijk heeft hij een mooi plekje op de eeuwige groene weides. :knuffel: Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-10-20 11:36 



 
Profiel   

:(:) Ah Monique wat verdrietig !

Heel veel sterkte!


Einde van een heel tijdperk en wat zullen jullie zijn enorme persoonlijkheid missen!
Maar wat een mazzel heeft hij gehad bijna zijn hele leven bij jullie te mogen zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:18 



 
Profiel   

Hallo allemaal dank voor jullie lieve woorden. Hij is vandaag opgehaald door zeg maar de franse rendac.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 19:23 



 
Profiel   

Wauw, wat een prachtig filmpje heb je gemaakt, supermooi eerbetoon aan die geweldige Shadow! Heel veel sterkte met dit gemis :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 20:12 



 
Profiel   

Rust zacht Shadow Y;( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 21:39 



 
Profiel   

Mooi eerbetoon. Heel veel sterkte:(

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-20 22:24 



 
Profiel   

Hai allemaal, dank voor jullie reacties. De eerste dag echt zonder hem. Raar. Naar. De twee overgebleven meisjes doen het goed. Geen stress.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-20 13:17 



 
Profiel   

Vandaag is het alweer een jaar geleden en hij wordt nog dagelijks gemist, vooral door mij.

Ik kan er nog steeds niet bij dat hij er niet meer is. Dat het zomaar over kan zijn.

Koester wat je hebt!

Het kan maar zo weg zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-10-21 14:03 



 
Profiel   

Inmiddels is het al weer 2+ jaar dat Shadow er niet meer is. En omdat ik vandaag een EJL ITP maakte van mijn paarden nu, wilde ik nog eens het filmpje van Shadow bekijken en kwam weer in dit topic. Ik zie dat ik opende met de diagnose die de d.a. toen stelde 'acute leukemie'.

Ik weet inmiddels dat het dat niet is geweest. Shadow heeft Luchtzakmycose gehad, maar de d.a. was daar niet mee bekend. Ik ook niet en leerde het via een bokker die mij na het overlijden van Shadow erop tipte nadat ze een artikel had gelezen waarbij alle symptomen die Shadow had, pasten bij luchtzakmycose.

Ik wil het toch even meegeven om het niet zo heel bekend is en wie weet kan deze info een paard redden. Het komt meest voor bij oudere paarden die al wat zwakker zijn of paarden die minder immuun zijn.

Het is een schimmel die de ader die door de luchtzakken achter de oren van paarden doorloopt, aanvreet. De aderwand wordt daardoor te dun of gaat open en gaat bloeden. Dit bloed komt bij de neus/keelholte en wordt meest doorgeslikt.

Het paard wordt zwakker, slomer en lijkt te zwalken. Mest wordt dan zwart. Slijmvliezen worden wit.

Het bloeden zal steeds harder gaan, doorslikken wordt te veel en dat uit zich in bloedneuzen die steeds heftiger worden.

Op het moment dat de bloedneus geconstateerd wordt en er géén actie wordt ondernomen, zal het paard afhankelijk van zijn grootte binnen 3 tot 5 dagen overlijden, door inwendig leeg te bloeden.

De enige actie die genomen kan worden, is onmiddellijk naar een kliniek gaan waar de ader gehecht kan worden en de schimmel bestreden kan worden. De overlevingskans is dan alsnog klein.

De schimmel bevindt zich altijd en overal heb ik begrepen, maar kan alleen overleven als een immuunsysteem niet terugvecht.

lk hoop dat niemand deze info nodig moet hebben, want het is gruwelijk om je paard zo te zien lijden met zoveel bloed uit de neus dat je niet meer weet wat je moet doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 11:33 



 
Profiel   

Super zielig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 11:42 



 
Profiel   

hannelot schreef
Super zielig!


Dat was het idd, Hannelot.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 11:46 



 
Profiel   

Het is bij koliek al zielig om te wachten tot de veearts er is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 11:47 



 
Profiel   

ja vreselijk. We zijn drie dagen bezig geweest, met antibiotica, van allerlei spuiten, de d.a. kwam de laatste dag zelfs twee keer, maar ja, als hij het niet weet, dan houdt het op.

Koliek is ook zo heftig. Ik heb een keer met Callas gehad dat ze op straat ging liggen en niet meer wilde opstaan. Wat een drama was dat. Gelukkig is ze door al haar kolieken heen gekomen. Afkloppen!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 11:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 3 [ 72 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen