Dag lieve Mabel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Dag lieve Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-21 22:56

Afgelopen maandag de keuze moeten maken waar ik op gehoopt had nooit te hoeven maken. Ondanks dat ze al zo goed als 30 jaar was. En je weet dat de kans groot is dat je deze keuze moet maken ooit. Komt het hard aan.

Wat wij dachten samen met de dierenarts in eerste instantie vocht was bij der uier. Bleek weefsel te zijn en waarschijnlijk dus een tumor. 3 maanden geleden was er nog niks te zien. En nu was het zo groot als een voetbal. 2 maanden geleden was wat wij voelde vocht maar waarschijnlijk zat daar onder al de tumor.

Laatste tijd zag je haar ook veranderen van een blije pony in een niet zo blije pony. Dit was de afgelopen 2 weken ongeveer.

Met pijnstillers werd ze weer wat vrolijker. Maar we wisten dat dat niet de oplossing was.

Gisteren middag kwam dan ook de dierenarts om haar te verlossen van haar pijn. Hoe moeilijk deze keuze ook was voor mij en haar verzorgster die al 6 jaar kwam. Wisten we dat dit de enigste juiste keuze voor Mabel was. Maar omdat ze verder nog zo goed was wel extra moeilijk.

Ons leven samen begon toen ik in Barneveld op school zat en de mogelijkheid kreeg 1 van de pony's op de praktijk boerderij te gaan rijden. Dit werd Schaffelaar's Mabel.

Zelf in de weekenden en in de vakanties kwam ik om haar te rijden en werden we echt al maatjes. Zij heeft me over veel rijangst heen geholpen.

Toen kwam er een paarden centrum waar de paarden heen gingen en kon ik haar niet meer rijden. Wel bleef ik daar in de vakanties en weekenden komen en hielp ik mee met de verzorging en uitmesten van alle paarden.

In het jaar 2005 kreeg ik te horen dat ze verkocht zou worden ze was eigenlijk te klein voor de rij lessen en ze was niet drachtig geworden.

Na 1 nacht nadenken en met mijn ouders overlegt te hebben of zij achtervang wouden zijn financieel aangezien ik net afgestudeerd was en nog geen werk had. Besloten haar te kopen.

Dit laten weten en op 16 oktober 2005 heb ik haar opgehaald. Op dat moment had ik inmiddels wel werk gevonden gelukkig.

Eerst in de buurt van Barneveld gestald omdat ik daar woonde. Toen ik naar Wageningen verhuisde is ze mee gegaan. 3de stal daar is onze stal gebleven. Op deze stal heb ik ook mijn man leren kennen en woon ik inmiddels ook.

Bij mij heeft ze nog 2 veulens gehad. Waarvan 1 van mijn zusje is en bij ons op stal staat. En Mabel der kleinzoon staat daar ook en is ook van mijn zusje.

Mabel is ook de pony die ik samen met iemand anders heb beleert voor de wagen. Helaas maar kort voor gelopen. Ik werd toen moeder en kreeg minder tijd. Gelukkig kwam toen een leuk meisje bij ons op stal die haar wel wou rijden en verzorgen. Dit heeft ze 6 jaar gedaan tot de laatste dag.

Gisteren was het dan zo ver. Einde ochtend heeft mijn moeder nog foto's gemaakt van de 3 generaties die we al bijna een jaar wouden maken maar niet van kwam.

Daarna haar nog heerlijk verwend met lekker eten mij kids hebben haar nog even gepoetst en we hebben nog wat manen en staart geknipt als herinnering. En toen belde de dierenarts en was het echt zo ver.

Wat was dat moeilijk en de harde hinnek van onze welsh a pony waarmee ze samen stond net na dat ze was overleden was zo verdrietig.

Maar wat heeft ze een mooi leven gehad. Toen ik haar kocht vroegen verschillende mensen zou je het wel doen zo een oude pony van 14 jaar. Ik wist het heel zeker. En wat heeft ze mij veel gegeven 15 jaar en 3 maanden.

Rust zacht lieve Mabel we missen je heel erg. Maar je leeft voort in je dochter en kleinzoon.

En wat zo mooi is dat ze waar z3 het meest van hield heeft ze tot het einde gedaan en dat is eten.


Hier nog 2 foto's van gisteren 1 alleen en 1 met haar dochter links aleida's Shakira en haar kleinzoon aleida's Quintus. En ik en haar verzorgster.


Afbeelding


Afbeelding

fransje23

Berichten: 15341
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:09

Wat heeft ze een belangrijk deel van je leven "meegelopen" en wat heeft ze je veel gebracht.

Jij hebt haar uit liefde laten gaan maar het gemis zal groot zijn.

Heel veel sterkte!
:(:) Y;(

Autumnn

Berichten: 8029
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:10

Ach wat verdrietig zeg en wat is het een prachtige pony.. zo'n wijze en vriendelijke blik die ze zo te zien heeft doorgegeven aan haar kinderen. Ze heeft een respectabele leeftijd bereikt TS en daar mag je jezelf heel dankbaar voor zijn! Sterkte met dit grote verlies :knuffel:

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:17

Heel veel sterkte! Uit je verhaal spreekt een hoop liefde en dat kan volgens mij ook bijna niet anders want wat een ontzettend lieve uitstraling heeft ze op de foto's!

Billy

Berichten: 20708
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:18

Grappig, die is geboren toen ik daar op school zat.. Sterkte met het verlies

Lieke

Berichten: 11351
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:24

Heel veel sterkte met het verlies van je mooie pony. Ik zie dat mijn oude pony een halfbroertje van haar was.

silvia58

Berichten: 1827
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:26

Wat zag ze er nog goed uit voor haar leeftijd +:)+
Ze heeft het heel goed gehad bij jullie.
Heel veel sterkte met het verlies van jullie Mabel :(:)

MaritGalinda

Berichten: 371
Geregistreerd: 08-03-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 23:52

Heel erg veel sterkte! Wat een mooie pony was het en wat heeft ze veel voor je betekent.

Wesseltje

Berichten: 2180
Geregistreerd: 17-09-06

Re: Dag lieve Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:01

Heel veel sterkte, wat een prachtpony

primera

Berichten: 919
Geregistreerd: 31-10-04
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Dag lieve Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 00:05

Ach daar heb ik ook nog meegelopen in de praktijk week, leuke pony, heb er ook nog foto's van.

Sterkte met haar verlies, wat heeft ze het goed gehad bij je.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:50

Ach nee Conejo, je meisje, waar je zoveel lief en leed mee hebt gedeeld. Waarvan eigenlijk leek dat ze altijd hier zou blijven.
Wat heeft ze een prachtige leeftijd gehaald, en wat heeft ze een mooi leven gehad bij je. Ze leeft in ieder geval voort in haar dochter en kleinzoon.
Heel veel sterkte. :knuffel:

Lynn_Nikita

Berichten: 25453
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:52

Sterkte, ik herken het als een pony een belangrijk deel van je leven is geweest, Wat mooi dat je nog een dochter en kleinzoon van haar hebt en hopelijk daarin stukjes van haar herkent

janouk
Blogger

Berichten: 17852
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dag lieve Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 09:56

Afbeelding

Sherivey
Berichten: 8604
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:21

Heel veel sterke :(:)

Nooit leuk, zo'n beslissing, maar in deze gevallen voor het paard wel het eerlijkst.

BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dag lieve Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:24

Sterkte, wat keek ze vriendelijk en wat heeft ze je iets prachtigs nagelaten.

fannetje

Berichten: 3548
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Dag lieve Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-21 10:47

Ach lieve Mabel, wat een mooie leeftijd heeft ze mogen halen.
Ook ik kende haar van de opleiding en we hebben nog even op dezelfde stal gestaan.
Sterkte met het verlies, want een paardje wat zo lang deel gemaakt heeft van je leven verliezen, valt niet mee.

conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Re: Dag lieve Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-21 12:12

Bedankt iedereen. Het besef is er nog niet helemaal dat ze er niet meer is. En zie elke dag de lege stal. Willen haar dochter er in zetten moet alleen nog wat gerepareerd worden voor dat kan.

Gelukkig staat onze andere pony er ook in (2 stallen met een uitkoop).

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-21 08:17

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Mabel Y;(

judithM
Berichten: 1493
Geregistreerd: 17-02-01

Re: Dag lieve Mabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 15:33

Sterkte!

Ik ken haar ook nog van mijn schooltijd in Barneveld.

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 16:05

Wat een verlies, jullie zijn zo lang samen geweest. Maar wat een prachtige leeftijd heeft ze behaald.

Sterkte! Y;(