Dag lieve Glammie

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-21 23:12

Ik weet gewoon niet waar ik moet beginnen...

3,5 jaar geleden was ik het trotste meisje op de wereld, eindelijk een gezond jong paard gekocht (toen bijna 6). Daarvoor een oude pony gehad die steeds kreupel was en helaas niet meer te redden was. Met dit paard kon ik makkelijk nog 15 jaar vooruit.

Een half jaar heb ik zonder zorgen kunnen rondrijden. Een half jaar maar, daarna begon de ellende. Wisselend kreupel zonder diagnose, in een jaar tijd 5 DA’s (en een kliniek) gezien. Zonder diagnose. Lang verhaal kort ze bleek uiteindelijk spat te hebben LA. Prognose was goed, paard was jong en zou volledig kunnen ‘herstellen’ (de botwoekering kon vastgroeien). Paard ingespoten en 9 maanden recht geweest.

Toen helaas weer kreupel, nog (2!!) keer ingespoten zonder resultaat. Advies was beweging blijven geven want rust roest. Zodoende 2,5 jaar regelmatig met een kreupel paard gezeten (en de nodige stress/kopzorgen |( ) In de zomer ging het redelijk/goed, winter was om te huilen.

Laatste half jaar weer enorm slecht, rug en hals foto’s laten maken en ze bleek dus meer te mankeren als alleen spat. Maar klinisch had ze hier geen last van. Als allerlaatste optie heb ik Osphos injecties geprobeerd, dit gaf eigenlijk altijd een positieve verbetering. Glam zou minstens 3 maanden goed moeten zijn, helaas is ze niet eens 3 dagen goed geweest. Sterker nog, na 3 januari stond ze bijna op 3 benen.

Ik heb alles gedaan wat in mijn macht lag (op rust, bewegen, speciaal beslag, inspuiten, osteopaat, wandelen, longeren en Osphos). Helaas ging de botwoekering maar met een paar mm per jaar.

Afbeelding

Glamour was al weer een hele poos kreupel, ben dus begonnen met Bute geven, zelfs door de pijnstillers liep ze behoorlijk kreupel. Van de week kwam ik op stal en kon ze amper haar box nog uit.

Afbeelding
Deze foto zei me dat het genoeg is geweest. 3 jaar lang heb ik er alles aan gedaan om haar pijn vrij te krijgen. Helaas had ze zoveel pijn dat het niet paardwaardig meer was haar te laten leven.

Woensdag 20-01 heb ik besloten dat het genoeg was geweest, zoveel pijn en ellende heeft ze gehad. Nog 100e vragen spoken door mijn hoofd: had ik moeten wachten tot het was vastgegroeid? Had ik een dure operatie moeten doen? Had ik haar eerder moeten laten gaan? Is ze boos op me dat ik haar zo lang heb laten rondlopen?

Ik mis haar zo vreselijk, ze was echt nog te jong (9). De band die we hadden was onbeschrijflijk. <3

Nog wat prachtige foto’s van haar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rust zacht lieve Glamour, je bent zo ontzettend sterk geweest :knuffel:
Laatst bijgewerkt door Veraaaaah op 22-01-21 23:19, in het totaal 2 keer bewerkt

maralyn

Berichten: 10419
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:13

Sterkte :knuffel: Y;(

kally
Berichten: 5245
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:18

Vreselijk om te lezen wat een ellende je je lieveling kan overkomen en niet meer te redden is..
Je hebt veel voor haar gedaan en helaas mocht het niet baten, die ene foto zegt genoeg.
Heel veel sterkte gewenst met het verlies van Glamour Y;(

LoLa_108
Berichten: 103
Geregistreerd: 19-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:18

Heel veel sterkte!! Y;(

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:21

Heel veel sterkte!

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:22

Heel verdrietig dit. Heel veel sterkte. Y;(

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:28

Wat erg :( Maar zo te lezen heb je echt wel heel hard je best gedaan. En na 3 jaar, ja ik denk inderdaad dat dat genoeg moet zijn geweest en je je niet schuldig hoeft te voelen meid. Heel veel sterkte met het verlies van je maatje.

SaraViavia

Berichten: 1796
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:40

Je hebt je best gedaan meis. Vertrouw daar op. Ze heeft nu geen pijn meer.
Hou je vast aan de mooie herinneringen die jullie hebben samen. Sterkte!!

BigOne
Berichten: 38211
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:46

Heel veel sterkte. Erg dat je dit twee keer is overkomen en wat een top baas ben je dat je dit moedige besluit hebt genomen.
Logisch dat er nog vragen door je hoofd spelen maar dat is vaak zo bij medische zaken. Die foto met haar been naar achteren zegt inderdaad genoeg.

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-21 23:57

Heel veel sterkte, zo te lezen heeft ze een topbaas gehad die er alles aan heeft gedaan om haar een fijn en pijnvrij leven te geven. Heel verdrietig om je maatje al zo jong te moeten laten gaan, hou je taai!

candalisa

Berichten: 3471
Geregistreerd: 02-08-10
Woonplaats: Wijchen

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:27

De foto’s zijn echt prachtig ... heel veel sterkte

Autumnn

Berichten: 8033
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-21 00:27

Wat verschrikkelijk en wat is botwoekering ook klote.... ik ben mijn merrie er ook aan verloren. Troost je dat je met botwoekering alleen maar te laat kan zijn.. mijn merrie kwam op een gegeven moment na het rollen niet meer omhoog. Ik dacht echt dat ik haar ter plekke moest laten gaan.. ik heb toen voor het eerst echt pijn en angst in een paard’s ogen gezien... heel veel sterkte

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-21 22:52

Heel veel sterkte met dit verlies :knuffel:

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:26

Heel veel sterkte met dit verlies, je hebt er in ieder geval alles aan gedaan om haar te helpen!

Annet73
Berichten: 787
Geregistreerd: 01-11-18

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 09:44

Heel veel sterkte. Liefde is ook laten gaan. Jij hebt alles wat in je macht was gedaan.

Wat een prachtige foto’s!

Soepblik
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-01-21

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:41

Heel veel sterkte. Wat een prachtig paard was het.

Suzanne F.

Berichten: 49202
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Dag lieve Glammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-21 13:44

Mooie foto’s! Je hebt er alles aan gedaan hoor! Meer dan menig paardenbezitter (incluis mijzelf) zou doen. Sterkte!