Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vaarwel lieve kachina, je was een fantastisch paard

 
Profiel   

Hoi allemaal,

Nooit verwacht dat ik voor een 5 jarig paard een bericht zou plaatsen in Memoriam. Maar het is helaas de harde werkelijkheid geworden.

In augustus 2020 kocht ik mijn droompaard, Kachina Blue Star een 5 jarige kwpn ruin van 1.80 groot. Ik was opslag verliefd en haalde hem 2 dagen later direct op.

[ img ]

We genoten de eerste kleine 2 maanden heerlijk van hem. Hij was enorm braaf, lief en echt fantastisch.

[ img ]

Tot ik 6 oktober op stal rondliep en hem wilde binnen zetten en ik hem aantrof met een enorme grote gapende wond. We leefde in een vreselijke nachtmerrie. We wisten niet of het goed kwam. Maar eind januari 2021 kregen we te horen dat het er eindelijk heel goed uitzag en we mochten gaan opbouwen. Daar waren we precies 2 weken mee bezig. Ik was weer het gelukkigste meisje op de wereld. Eindelijk was mijn paard “beter” na alle onzekerheid.

[MD] Na hangen ineens bijzonder atactisch gedrag

Tot ik dinsdag weer ging longeren, en hij per ongeluk ging hangen met het touw achter zijn oren. Direct was hij atactisch. Ieder uur werd het steeds erger en erger. Zijn complete coördinatie was weg, hij stond continue op 2 of 3 benen. Kon geen kleine cirkeltjes meer lopen en ook niet meer achterwaarts. Hij takelde af, maar reageerde op geen enkel medicijn. Na overleg met klinieken en dierenartsen waren de opties op. Hij was te zwaar atactisch en te onstabiel om te vervoeren. Ik maakte de beslissing donderdagmiddag nadat hij er heel slecht bijstond al een beetje samen met de dierenarts. Maar zouden het toch nog een dagje geven. Donderdagavond heb ik veel tijd met hem doorgebracht heeft hij veel slobber gegeten, geborsteld en geknuffeld.


[ img ]

Vrijdag maakte ik een definitieve beslissing en wat heb ik toen hard gehuild. Al helemaal toen ze zeiden dat ze er binnen een uurtje zouden zijn. Ik was kapot van verdriet. Het kon niet waar zijn. Mijn knappe paard inslapen terwijl wij de blessure hadden overleefd. Ik heb het hele uur gehuild en geknuffeld. Hij heeft nog een grote bak slobber gehad en een hele emmer vol wortelen.

Totaal gebroken en ontzettend verdrietig. Een nachtmerrie waarin we dinsdag belandde. Wat ging het snel en wat doet het pijn dat je zo snel onder mij vandaan glipte en we alleen konden toekijken.

Je was fantastisch, je had je gekke buien en we maakte het nodige mee. Maar je was mijn droompaard, ontzettend lief, stoer, maar ook eigenwijs.

Je ging als een heel stoer en lief paard, het ging heel vredig en snel. 6 jaar mocht je nooit worden. Je was op, het is goed zo, je hebt je rust gekregen maar je zal een enorme leegte achterlaten

I’m not ready to say goodbye to you |( Dankjewel voor alles wat je me gebracht hebt, lieve kachina ik hou van je <3


[ img ]

Kachina Blue Star Y;(
•08-05-2015 † 05-02-2021
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:19 



 
Profiel   

Wat vreselijk. Ik las gisteren je topic over het hangen en had ergens gehoopt dat het toch nog goed zou komen.
Heel veel sterkte met dit verlies! ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:22 



 
Profiel   

Wat een verhaal, vreselijk. Enorm veel sterkte gewenst ;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:32 



 
Profiel   

Jeetje wat heftig, en wat een verdriet, zo'n prachtig paard. Ik wens je heel veel sterkte..

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:38 



 
Profiel   

echt niet te geloven wat jullie hebben meegemaakt! Zo ontzettend oneerlijk en afschuwelijk verdrietig vind ik het. Daar kan je met je pet toch niet bij, dat je ineens op zo'n manier afscheid moet nemen! Heel veel sterkte met dit te verwerken. Y;( :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:38 



 
Profiel   

F******ck! Tranen met tuiten voor jullie!
Its better To have loved and lost, than never to have loved at all..... zeggen ze..... maar nu even niet.
Ik weet hoe het voelt. HEEL veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:42 



 
Profiel   

Jezus, wat triest...

Heel veel sterkte gewenst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:44 



 
Profiel   

Wat vreselijk. Las je andere topic al en vreesde.

Heel veel sterkte . Dit zal een grote impact op je hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:47 



 
Profiel   

Wat een nachtmerrie, wat een intens verdriet..
De pijn, maar ook de liefde is voelbaar.

Heel veel sterkte en kracht gewenst en een warme knuffel voor jou! :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-02-21 23:49 



 
Profiel   

Ah nee wat naar! Heel ongelukkig dit bah, super veel sterkte gewenst! *knufffel*

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:00 



 
Profiel   

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:02 



 
Profiel   

Nog een keer heel veel sterkte, jullie avontuur is veel te snel alweer afgelopen Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:24 



 
Profiel   

Ben er stil van.. Zo jong.. wat moet jij verdrietig zijn. In gedachten bij jou lieve TS en heel veel sterkte toegewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:26 



 
Profiel   

Had je topic gevolgd. Echt afschuwelijk. Zo ontzettend jammer van zo'n jong mooi dier.

Heel veel sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:29 



 
Profiel   

Wat onwerkelijk zal dit voor jou voelen.
Nog maar kort jouw paard, dan herstellen van een forse blessure en nu dit...
Nogmaals heel veel sterkte gewenst. Gun jezelf tijd om te rouwen.
:(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:35 



 
Profiel   

Y;(

Veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:45 



 
Profiel   

Heeeel erg... veel sterkte... dikke knuffel...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 00:46 



 
Profiel   

Wat vreselijk... jullie avonturen hadden nog zeker 20 jaar langer moeten duren :( veel sterkte gewenst :( je hebt een moedig besluit genomen om je jonge paard te laten gaan..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 01:55 



 
Profiel   

Nogmaals, heel veel sterkte. Je hebt er echt alles aan gedaan, je hebt het beste gedaan, hoe moeilijk het ook was.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 02:11 



 
Profiel   

Ohnee, wat had ik gehoopt dat het allemaal toch goed zou komen toen ik je topic las.. Enorm veel sterkte -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 08:09 



 
Profiel   

Onwerkelijk ik heb je topic gevolgd ... oneerlijk wat een verdriet

Heel veel sterkte

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 08:14 



 
Profiel   

Zo oneerlijk! Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 08:38 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met het verlies van dit prachtige paard. Je hebt gedaan wat je kon.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 08:56 



 
Profiel   

Heel veel sterkte gewenst met het verlies van je prachtige Kachina Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 09:04 



 
Profiel   

Onwerkelijk dit! Ik heb je topic gelezen en had gehoopt dat het nog goed zou komen maar helaas..... Wat een verdriet. Heel veel sterkte
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-02-21 09:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 45 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen