Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Arabier Joep - tot ooit

 
Profiel   

Waar ons verhaal drie jaar geleden op bokt begon wil ik ook dat het eindigt. Gisteren is mijn fantastische paard - en toch wel bekende bokker - overleden aan de complicaties van een ongeluk. Ik ga hem verschrikkelijk missen. Hij verdient nog een laatste topic. <3

We hebben samen in de korte drie jaar meer mogen doen dan ik ooit had kunnen voorstellen. We zijn van ver gekomen en de afgelopen twee dagen heeft hij keihard gestreden. We waren recent verhuisd naar een fantastisch plekje waar hij perfect in de kudde paste. Zijn vriendjes hebben nog afscheid van hem mogen nemen en dat was ontroerend om te zien. Joeps jaarling vriendje die over ons ging waken en vriendinnetje dat helemaal stil viel en vervolgens mij probeerde te helpen.

Het is onwerkelijk dat hij er niet meer is, maar ik ben vooral dankbaar dat hij mijn vriendje mocht zijn. <3

---
Het is nog geen 24 uur nadat we je uit de sloot hebben moeten vissen. Er is nog maar één kans en iedereen weet het. We moeten naar de kliniek of afscheid nemen. En dat laatste is iets wat nog steeds op de achtergrond blijft gonzen als een schaduw over ons leven samen. De pijnstilling lijkt te werken dus het is nu of nooit. Je staat al een uur met je neus op de grond te wachten. “Gaan we het nog één keer proberen?”, vraag ik. “In de trailer, naar de laatste dierenartsen. Wil je het nog?”

Je richt je hoofd op en loopt naar de uitgang van de paddock. We gaan het proberen. De trailer staat al klaar en we lopen de laatste meters slepend naar de trailer. Je trekt ernaar toe. Loopt al bijna de klep op, maar hij hangt nog niet aan de auto. Je blijft het proberen, maar we mogen nog niet. De tijd blijft doortikken en je blijft het proberen. Je moet stilstaan van mij want de laatste krachten moeten we sparen. De laatste kracht in je pijnlijke spieren. De laatste ademhalingen van je ontstoken longen. Als de trailer aangekoppeld is mag je erop en je volgt vol vertrouwen. Je staat er bijna op. Nog een laatste stap terwijl je alle coördinatie verliest en van de klep valt. Ik weet het – het is klaar.

Zonder coördinatie beland je meters naar de trailer waar je ook nog struikelt over een pallet. Met alle training die we hebben gehad en laatste kracht val je niet om en laat je je helpen. Paniek? Dan moet je stilstaan. We werken er al drie jaar aan en deze keer red het voor even je leven. We gaan nog even in de schaduw staan. Nog een laatste woordeloos gesprek. Het is klaar. Het is goed.
Je richt je hoofd op en kijkt mij trots aan. Voor het eerst in 24 uur kijk je me recht aan. We hadden al die tijd contact maar alsof er een mist was. Een soort ritsel op de lijn. Allebei moe en jij doodziek. Nu is het terug. Kraakhelder. We zijn klaar. Opeens krijg je haast. Je wil naar de kudde en begint met je laatste kracht rondjes te lopen. Ik neem afstand. Hier kan ik je niet bij helpen. Je wordt rustig en duidelijk neergelegd en dan kom ik er weer bij. Geen dierenartsen meer voor ons. Op eigen kracht verlaat je de wereld. De afdruk die je achterlaat is immens. Voor mensen die je alleen online kennen en voor mij. Ik kan het niet in woorden omschrijven en toch vertel ik je alles wat ik nog wil zeggen. Dat je het dapperste paard bent. Dat je gevochten hebt met alles wat in je zit. Dat je fantastisch bent. Dat je het zwaar hebt gehad en dat het oneerlijk is dat dit je einde is. Dat je verschrikkelijk knap bent. Dat ik je ga missen. Dat ik trots ben. Dankbaar dat jij mijn paard bent.

Tot ooit en voor altijd lieve haarbal van mij.


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]


[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:37 



 
Profiel   

Geen woorden voor hoe bijzonder jullie verhaal was… zo mocht het eigenlijk niet eindigen. Heel veel sterkte!
:knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:41 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met dit enorme verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:43 



 
Profiel   

Wat intens, intens verdrietig. Wat hard dat jullie verhaal zo eindigt. Heel veel sterkte met het verlies en het gemis dat volgt... Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:44 



 
Profiel   

Hoe verschrikkelijk om mee te maken; hoe mooi dat hij zelf koos en dat zijn groepje dichtbij was. Veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:45 



 
Profiel   

Mooie rooie Joepie is er niet meer.

Ik heb jullie gevolgd en met jullie meegeleefd. Voor mij als trotse bezitter van een arabierig typje waren jullie belevenissen herkenbaar.

Bij dit mooie eerbetoon aan Joep leef ik nog een keer met jullie mee. Dit einde is volkomen but en veel te vroeg.

Sterkte met het verlies.


Laatst bijgewerkt door Maflinger_S op 17-06-21 19:32, in het totaal 2 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:48 



 
Profiel   

Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:51 



 
Profiel   

Ach wat erg!!! Heel veel sterkte!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:55 



 
Profiel   

Jeetje....dit komt wel even binnen |(
Heel veel sterkte met het verlies van Joep :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:58 



 
Profiel   

ook ik was een stille meelezer van je volgtopic, jouw weg samen met Joep, Joeps weg samen met jou. Van zo ver gekomen, zo veel lieve beslissingen gemaakt, zo goed geluisterd naar je vriend.... En nu ook het laatste stuk, je hebt hem zoveel gegeven en zo goed begrepen! Heel veel sterkte met dit veel te vroege verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 18:59 



 
Profiel   

Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:04 



 
Profiel   

Wat ongelofelijk verdrietig om zo afscheid te nemen... Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:18 



 
Profiel   

Wat verschrikkelijk verdrietig. Jullie band was zo sterk en jullie zijn samen zo ver gekomen. Hele dikke knuffel. Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:19 



 
Profiel   

Wat heb je het prachtig beschreven , en wat een vreselijk einde van jullie avontuur
En wat mooi om jullie band te zien, heb regelmatig jullie topics gelezen ..
Joep is/was prachtig .
Heel veel sterkte met het verlies

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 19:29 



 
Profiel   

Hier ook een stille meelezer. Wat schreef je altijd leuke stukjes over jullie belevenissen. Heel veel sterkte met dit enorme verlies

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:16 



 
Profiel   

Je gemis is voelbaar, het raakt me diep. Heel veel sterkte gewenst.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:30 



 
Profiel   

Joep, we gaan je echt allemaal missen :knuffel:
Nog een keer heel veel sterkte gewenst Isabel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:34 



 
Profiel   

OMG ik huil tranen met tuiten hier!
Wat erg en ook wat ontzettend mooi beschreven! Het raakt me heel diep. Wat een kl*te einde van zo’n mooi verhaal.
Jij en Joep, twee handen op 1 buik.
Nogmaals; wat heb jij veel betekend in zijn leven en wat heeft hij mogen leven en mogen zijn bij jou.
Ik heb enorm veel respect voor hoe je dit ook weer hebt doorvoelt en hebt beschreven.
Ik weet niet wat er gebeurt is en wat het doorstane traject is. Maar het is goed zo.
Heaven has gained a Joepie star! En jij bent een godsgeschenk voor paarden. ( en ik ben niet eens gelovig).
Hopelijk durf je ooit de stap weer aan om een rijmaatje naast Rims en MP te vinden. Ik gun jou dat paard, maar nog meer dat paard JOU!
Nogmaals heel veel sterkte! :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:49 



 
Profiel   

Jeetje, ik las afgelopen week nog in je andere topic over jullie leuke avonturen en nu is hij er opeens niet meer...

Heel veel sterkte met dit grote verlies! :(:)

Edit: Volgens mij heb ik het nieuwsbericht van het paard in de sloot voorbij zien komen :oo Wat heftig!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 20:54 



 
Profiel   

Wat afschuwelijk. Heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:04 



 
Profiel   

Potverdorie ts. Ik was een stille volger van je topic.
Je manier van schrijven en de uitdagingen met Joep met humor tegemoet treden hebben me de afgelopen 3 jaar ontroerd.
En dan nu, het boek gaat dicht. Zoals je ook dit laatste avontuur beschrijft spreekt van zoveel liefde.
Liefde voor Joep zoals hij was. Wat hebben jullie geboft met elkaar en wat intens verdrietig dat het maar 3 jaar heeft mogen duren.
Heel veel sterkte, kracht en liefde met het verwerken van dit laatste 'avontuur' wat jullie samen beleefd hebben. Joep heeft een plekje in je hart.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:12 



 
Profiel   

Jeetje wat een enorm verlies... Hier ook ook een stille meelezer van je topic, besefte me daar altijd wat een bofkont hij was met jou, en wat een bofkont jij was met een paard zoals hij. Wat een verdriet, heel veel sterkte met dit verlies Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:23 



 
Profiel   

Nee Joep toch niet ook al. Wat enorm verdrietig en wat was jullie verhaal mooi maar met een veel te vroeg einde. Hij had enorme humor, vanaf de foto’s was dat al te zien en dan met jou mooi beschreven tekst erbij was dat altijd zeer sprekend. Heel veel sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:33 



 
Profiel   

Wat een intens verdrietig bericht. Heel veel sterkte met het verlies. En respect dat je zo goed naar hem bent blijven kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:41 



 
Profiel   

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-21 21:44 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 51 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen