Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Mijn GKV is er niet meer. RIP Hercules 03.04.2004-21.06.2021

 
Profiel   

Mijn Grote Kleine Vriend Hercules is er niet meer ;(

Met enorme pijn in onze harten hebben we onze lieve, lieve Shetlanderruin Hercules op 21 juni moeten laten inslapen.

Het ging gewoon echt niet meer. Zijn hoefjes deden hem te zeer door de laatste paar aanvallen van hoefbevangenheid welke veroorzaakt werden door zijn medicijnen tegen PPID. Gras/weide mocht hij al ruim een jaar helemaal niet meer.

We hebben jarenlang gestreden tegen zijn gevoeligheid. Als ukkie van 2 jaar kreeg hij al voor het eerst er last van. Aan de graasmasker was hij helemaal gewend na al die jaren, hij begon al te smakken als hij zag dat ik zijn halster met masker in de hand had want dan wist hij dat hij even een paar uur op de wei mocht met de rest.

Onze lieve kleine ventje die we 17 jaar geleden voor het eerst zagen als klein veulentje van 4 weken oud. Zich achter zijn moeder verstoppend en verlegen achter zijn moeder om het hoekje naar ons keek. Ik was op slag verliefd. Hij moest met ons mee naar Duitsland als gezelschapsmaatje voor mijn toen 4 jarige Tinkermerrie Fayette.
4.5 maand oud was hij toen we hem ophaalden en ook Fayette was gelijk helemaal verliefd en stapte moeiteloos in haar (surrogaat)moederrol en dat terwijl ze zelf nog nooit een veulen had gehad. Toen hij 3 jaar oud was nam hij vervolgens de rol van surrogaat papa ook heel vanzelfsprekend op zich toen Fayette haar 1e veulen Dunla kreeg.

We hebben met hem gemend. De kinderen hebben hun 1e ritjes met hem gereden, met hem gewandeld, geknuffeld en gespeeld… hij liet alles maar dan ook alles toe en bleef altijd zo ontzettend braaf en lief voor de kinderen.

17 jaar heeft hij ons in ons leven begeleid maar medio juni moesten we het beste voor hem kiezen en niet egoïstisch zijn omdat wij geen afscheid van hem wilden/konden nemen. Hij had pijn, erge pijn. De pijnstillers hielpen niet meer voldoende en iedere keer als ik hem zag, brak mijn hart. Hij wilde nog zó graag maar zijn voeten en benen konden niet meer.

De laatste dagen hebben we hem ‘overgedoseerd’ met buut (en nog liep hij niet goed) en mocht hij zonder graasmasker zich helemaal zat vreten op de weide. De laatste dagen moesten de hemel op aarde voor hem zijn samen met zijn 2 Tinkerdames. Wat heeft hij daar van genoten <3

De dag dat hij werd ingeslapen…. Het begin van de zomer maar de hemel heeft de hele dag met mij mee gehuild. We hebben hem thuis laten inslapen en hij is zo vredig en snel heen gegaan. Echt alle lof voor mijn (nog relatief jonge) dierenarts die hem ook de laatste 2 jaar intensief begeleid had. Hij viel in een diepe narcose, snurkte zoals hij altijd deed als hij sliep en was na de laatste spuit zo, zo snel weg. Geen pijn meer. Geen zorgen meer. Hij is nu op de eeuwig groene weides zich misselijk aan het eten aan gras samen met zijn ‘vrouw’ Paula die we helaas eind april hebben moeten laten gaan na een zeer zware koliek.

Maar wij zullen hem hier op aarde nog vreselijk lang missen ;(

Een paar dagen voor zijn dood heeft mijn zus Michelle (MamaMiesje op bokt) nog heel veel mooie foto’s van hem gemaakt.

Zo zal ik mijn ventje altijd herinneren. Trots en vol zelfvertrouwen, oortjes naar voren en altijd dat vriendelijke oog <3

[ img ]

Wat zal ik onze knuffel- en kroelsessies missen

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Mijn mooie vent. Love you always <3

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 21:40 



 
Profiel   

Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 21:59 



 
Profiel   

Wat een enorm vriendelijke oogopslag had hij. Heel veel sterkte met het verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 22:02 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met dit verlies.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 22:07 



 
Profiel   

Wat een prachtige pony... maar wat niet meer kan... heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 22:15 



 
Profiel   

Heel veel sterkte. Wat een verlies moet dat zijn...

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-07-21 22:17 



 
Profiel   

Wat ontzettend moeilijk is dit voor je, zijn grote open oog zegt alles. Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 05:59 



 
Profiel   

Heel veel sterkte met dit verlies Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 06:26 



 
Profiel   

Wat een mooi diertje.... wat hartverscheurend dat je zoiets maar niet onder controle krijgt.... Fijn dat hij nu geen pijn meer heeft. Sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 07:51 



 
Profiel   

Heel veel sterkte. :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 07:59 



 
Profiel   

Ach wat verdrietig, veel sterkte met jullie verlies :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 08-07-21 08:16 



 
Profiel   

Wat een mooi I.M. topic, zussie :(:)
Ben heel blij dat we de foto's gemaakt hebben; voor altijd een mooie herinnering in beeld <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 09-07-21 17:09 



 
Profiel   

Ach nee, heel veel sterkte.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-08-21 18:23 



 
Profiel   

Ik zie het nu pas Marlien.... Heel veel sterkte! :knuffel:
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-12-21 17:51 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 14 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen