Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hahahatsjoe

Berichten: 2392
Geregistreerd: 01-05-12
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:57

Wat erg voor je. Een raad, stop het niet weg, maar laat het verdriet toe. Jank als je janken wilt. Als je het gaat opvreten ga je er zelf onderdoor. Dikke knuffel en je mag me altijd een berichtje sturen, ik luister.

Keandra
Berichten: 1172
Geregistreerd: 24-08-07
Woonplaats: Hamme (O-Vl, België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:58

Heel veel sterkte toegewenst.
Het verlies van dieren komt toch vaak zo zwaar aan.

In elke geval ben je een superbaasje voor je dieren. Want je wil niet dat ze afzien.
(hier 2 oude poezels, eentje met nierfalen, maar nog goed, welke vorige week klachten aan haar rug kreeg .... En dan nog een oude kater met epileptie, dat is ook geen pretje.)

Nogmaals veel sterkte toegewenst.

Babootje

Berichten: 26256
Geregistreerd: 25-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 11:58

Ach wat vreselijk. Kan je alleen maar heel veel sterkte wensen...

Wesseltje

Berichten: 2183
Geregistreerd: 17-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 12:00

Vreselijk, wat een gemis en waar moet je heen met je gevoel? Ik heb 2 jaar geleden mijn 2 honden kort na elkaar moeten laten gaan en het doet nog steeds zeer. Ik kijk geen foto’s terug en ik probeer er niet aan te denken. Het verdriet is er nog steeds. Ik wens je veel sterkte en kracht!

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 13:36

hahahatsjoe schreef:
Wat erg voor je. Een raad, stop het niet weg, maar laat het verdriet toe. Jank als je janken wilt. Als je het gaat opvreten ga je er zelf onderdoor. Dikke knuffel en je mag me altijd een berichtje sturen, ik luister.

Dat is heel lief, dankjewel.


Wesseltje schreef:
Vreselijk, wat een gemis en waar moet je heen met je gevoel? Ik heb 2 jaar geleden mijn 2 honden kort na elkaar moeten laten gaan en het doet nog steeds zeer. Ik kijk geen foto’s terug en ik probeer er niet aan te denken. Het verdriet is er nog steeds. Ik wens je veel sterkte en kracht!


Och wat verschrikkelijk ook!

Inderdaad, waar moet je heen met je verdrietige gevoelens. Ik ben ook boos, waarom gebeurt dit, wat heeft het voor nut en vooral: waarom die dieren zo moeten lijden, zulke afgrijselijke ziekten en blessures.. Ik snap het gewoon niet.

urosa

Berichten: 2453
Geregistreerd: 23-05-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:46

Wat vreselijk zeg, woorden schieten te kort. Ik wil je in ieder geval heel veel sterkte wensen :knuffel:

The_Cat

Berichten: 7286
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 13:51

heel veel sterkte! :knuffel:

annibel

Berichten: 1193
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:03

Afschuwelijk! Ik weet helaas hoe het is, vorig jaar in 4 maanden tijd twee familie leden, twee paarden en onze hond verloren. :(
Je denkt steeds het kan niet erger worden, maar jawel.
Ik wil je heel veel sterkte wensen!!

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 14:24

annibel schreef:
Afschuwelijk! Ik weet helaas hoe het is, vorig jaar in 4 maanden tijd twee familie leden, twee paarden en onze hond verloren. :(
Je denkt steeds het kan niet erger worden, maar jawel.
Ik wil je heel veel sterkte wensen!!

Dat meen je niet! Wat een verschrikkelijk verdriet! Jij ook sterkte, hoe kun je het dragen ....

nikysa90

Berichten: 786
Geregistreerd: 08-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:28

Niet normaal dit TS!! wat een horrorfilm zit jij in. ik snap heel goed dat je boos bent. Ik vind het heel erg voor je. Praat veel met je man/vrienden en deel je verdriet, want dit is gewoon veel teveel om alleen mee te lopen.

littleroosie

Berichten: 6062
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Re: Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 14:34

Ik weet helaas heel goed hoe je je voelt. Vorig jaar september een pracht van een merrieveulen moeten inslapen, in januari mn fantastische paard naar een plek verkocht waar hij niet goed staat en ze willen hem niet terug aan mij verkopen, in februari een kat ingeslapen ook een tumor in zn mond en in maart mn hond, die gelukkig wel oud is geworden. Ik voel me zelf af en toe ook intens verdrietig en het slijten hiervan gaat echt heel langzaam en zal nooit helemaal weg gaan. Ik hoop dat je mensen om je heen hebt die je kunnen knuffelen wanneer nodig en je ook de ruimte kunnen geven als je misschien alleen wilt zijn met je verdriet. Hele dikke knuffel.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 15:04

littleroosie schreef:
Ik weet helaas heel goed hoe je je voelt. Vorig jaar september een pracht van een merrieveulen moeten inslapen, in januari mn fantastische paard naar een plek verkocht waar hij niet goed staat en ze willen hem niet terug aan mij verkopen, in februari een kat ingeslapen ook een tumor in zn mond en in maart mn hond, die gelukkig wel oud is geworden. Ik voel me zelf af en toe ook intens verdrietig en het slijten hiervan gaat echt heel langzaam en zal nooit helemaal weg gaan. Ik hoop dat je mensen om je heen hebt die je kunnen knuffelen wanneer nodig en je ook de ruimte kunnen geven als je misschien alleen wilt zijn met je verdriet. Hele dikke knuffel.

Wat een ellende en verdriet. Sterkte voor jou.

Roihi

Berichten: 2888
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:12

Wat een verdriet TS.
Zoals iemand al zei, laat het verdriet toe zodat je het een plaatsje kan geven.
Heel veel sterkte, het zijn super moeilijke tijden zo.

E_C
Berichten: 292
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 15:52

Ach TS, een hele dikke virtuele knuffel van hier.

Ik heb in 2017 binnen 3 maanden 2 voor mij enorm belangrijke familieden, mijn kat, hond en paard moeten afgeven. Ik merk pas nu dat het heeft kunnen dalen en ik (genoeg) tijd heb gehad om het te kunnen verwerken, maar je draagt het uiteraard altijd met je mee. Wat ik wil zeggen is neem de tijd om te rouwen en om al het verdriet toe te laten. Zoals al eerder benoemd is, probeer niks op te kroppen, daar krijg je over het algemeen alleen maar meer ellende van.

BillyJ

Berichten: 1371
Geregistreerd: 02-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 16:57

Veel moed en sterkte nog TS.

Neem troost uit het feit dat je je dieren een prachtig leven hebt gegeven en hun niet hebt laten lijden.
Je hebt de juiste beslissing genomen.

De tumor van Sammie ga je moeten aankijken met de DA. Als hij nog goed wil eten/drinken en er geen uitzaaiing is. Kan hij er mss best nog wel een tijd mee rondlopen.
Onze oude kat had een tumor in de mond, deze was verwijderd, maar kwam weer terug. Deze kat heeft ondanks nog maar liefst 4 jaar geleefd zo, zonder pijn, alleen kwijlen deed ze wel en ze moest natvoer krijgen.

Jessix

Berichten: 16434
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 17:13

Dat is inderdaad heel verdrietig. Ik heb in 2013/2014 heel veel dieren verloren, waaronder twee paarden. Dat hakt er echt wel in.

Veel sterkte!

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 17:25

BillyJ schreef:
Veel moed en sterkte nog TS.

Neem troost uit het feit dat je je dieren een prachtig leven hebt gegeven en hun niet hebt laten lijden.
Je hebt de juiste beslissing genomen.

De tumor van Sammie ga je moeten aankijken met de DA. Als hij nog goed wil eten/drinken en er geen uitzaaiing is. Kan hij er mss best nog wel een tijd mee rondlopen.
Onze oude kat had een tumor in de mond, deze was verwijderd, maar kwam weer terug. Deze kat heeft ondanks nog maar liefst 4 jaar geleefd zo, zonder pijn, alleen kwijlen deed ze wel en ze moest natvoer krijgen.

Dankjewel.
We gaan het niet aankijken, maar we nemen vandaag afscheid van Sammie, nu ze zich nog redelijk voelt.
Ik zie aan haar ogen dat ze zich soms heel ongemakkelijk is, vooral als de pijnstiller zo'n beetje uitgewerkt is. Ze wil ook graag naar buiten. Dat mag ze niet, en dat is eigenlijk heel sneu voor haar, omdat zij altijd buiten geleefd heeft en pas sinds een jaar of 3 bij ons is en ook binnen komt. Ze eet ook een stuk minder en een stuk moeilijker.
Ik ga niet wachten tot zij verslechtert alleen maar omdat ik niet zonder haar kan.
Dat is uitstel en Sammie is daar niet bij gebaat, vind ik.. Hoe moeilijk het ook zal zijn zonder haar. ;(

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Re: Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 21:31

Sammie is er niet meer. Ik ben zo ongelofelijk verdrietig...

Binkie_Queen
Berichten: 42
Geregistreerd: 14-06-21

Re: Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:33

Virtuele knuffel voor jou :(:)
Heel veel sterkte met het verlies :(:)

SanPower
Berichten: 32
Geregistreerd: 18-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:34

Wat verdrietig om te lezen :( Dit is vreselijk naar. Ontzettend veel sterkte gewenst!

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 21:56

Ik heb niet durven reageren toen je naar ervaringen mbt Sammie vroeg … Ik herkende het in wat mijn kat had: een agressieve tumor. Het had wat te maken met de katten- en niesziekte die ze als kitten opgelopen had. Althans, zo heb ik het begrepen.

Dit is wel erg heftig hoor: 4 lievelingen op zo’n korte tijd. Ik wens je veel sterkte!
Heb je nog huisdieren die je toch wat kunnen afleiden en een glimlach bezorgen?

McGregor
Berichten: 234
Geregistreerd: 30-01-21

Re: Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 22:12

Heel veel sterkte. Je hebt het beste voor Sammie gedaan, maar het verdriet is er niet minder om.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-21 22:43

Lukasje schreef:
Ik heb niet durven reageren toen je naar ervaringen mbt Sammie vroeg … Ik herkende het in wat mijn kat had: een agressieve tumor. Het had wat te maken met de katten- en niesziekte die ze als kitten opgelopen had. Althans, zo heb ik het begrepen.

Dit is wel erg heftig hoor: 4 lievelingen op zo’n korte tijd. Ik wens je veel sterkte!
Heb je nog huisdieren die je toch wat kunnen afleiden en een glimlach bezorgen?

Sammie was een aanlopertje, het zou kunnen dat zij ook niesziekte heeft doorgemaakt voordat ze op ons terrein terecht kwam.

Ik heb gelukkig nog meer huisdieren, maar ik ben echt heel angstig geworden om iets met mijn paarden te doen. De laatste keer dat ik op Abel zat was de dag voordat hij geblesseerd raakte en ik had toen niet kunnen bedenken dat dat de laatste keer zou zijn.
Mijn kitten van 6 maanden, die ik kocht om me wat troost te geven na Patchouli's dood, is ongelofelijk lief en aanhankelijk. Ze geeft me erg veel troost, ook nu weer.

Dank jullie wel allemaal

jiehaaa

Berichten: 5070
Geregistreerd: 28-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-21 23:53

Hoe verdrietig… ik wens je heel veel sterkte. They leave footprints on your heart. :knuffel:

Melvern
Berichten: 4410
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Afscheid 3 huisdieren binnen een half jaar, nr 4 binnenkort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-21 01:19

Wat verschrikkelijk, heel erg veel sterkte. Het is gewoon zo oneerlijk en je staat zo machteloos.

Ik ben 2 jaar geleden 3 pony verloren, waarvan 2 in dezelfde maand. Ook kwam mijn kat te overlijden.

Mijn hond kreeg vorig jaar een bultje onder zijn kaak en op zijn tandvlees. Dat bleek een bottumor. Het ging zo snel bij hem. In 3 maand kon het niet meer, vooral de laatste 2 dagen gingen belachelijk hard. Ik vond het zo vreselijk eng omdat het zo snel ging en je machteloos bent. Het was zo zielig voor hem. Ik vind het ook verschrikkelijk voor jou en jou kat. Je hebt gedaan wat het beste was. Mijn hond werd ineens heel slecht en moet zich wel vreselijk gevoeld hebben. Het voelt alsof ik hem te lang heb laten doorlopen.

De angst ken ik ook. Ik durf soms gewoon niet naar stal omdat ik bang ben wat ik aan tref. Het kan zo snel ineens mis zijn. Dat is traumatiserend.

Nogmaals heel veel sterkte.