Amiga was niet zomaar een paard

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Amiga was niet zomaar een paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 20:21

De laatste keer dat ik je aanraakte,
De laatste keer dat ik je ergens doorheen kon praten,
De laatste keer dat ik je meenam om een hapje te eten,
De laatste keer dat ik jou kon vertellen hoe verliefd ik op je ben.

Maar ook de eerste keer dat morgen niet meer hetzelfde is,
De eerste keer dat jouw hoofd niet met een hoop kabaal over je staldeur zal komen omdat je vindt dat ik je te lang alleen gelaten heb,
De eerste keer dat ik besef dat dit alles wat ik noemde gewoon normaal leek maar nu een reeks aan herinneringen zal zijn.

Mijn strijder, vriendin, psychiater!

Nooit meer samen een verhaal aan gaan,
Nooit meer een dag waarin je de wanhoop in me oproept,
Nooit meer jouw vrolijke snoet schurend tegen me aan op mijn rotdagen,
Nooit meer een compromis sluiten met jou,
Nooit meer gewoon van jou genieten als het mooie paard wat je in mijn hoofd altijd zal blijven maar ook 3 jaar lang voor ons bent geweest.

Je hield me scherp en deed zoveel! Met jou kon ik alles aan en jij ging altijd tot het uiterste voor me en werd zelfs boos als ik je hierin wilde afremmen.

Maar wat deed het pijn om je zo te zien. Het begon met niet meer willen buigen op rechts en je draaide tegen mijn teugels op. Zoals gewoonlijk leek dit te verhelpen, dus we gingen weer longeren, dubbele lijnen en gewoon een buitenritje rechtdoor. Toen stilgezet voor 2 weken en op ijzers want ook dat wilde jou nog wel eens helpen. Helaas bleef ook nu het succes weg. Een darmkanteling ertussen door, hoe kon dit gebeuren? Je bleef afvallen en eigenlijk werd je alleen maar slechter. Grote vraagtekens omtrent jou en wat er zou zijn. De darmkanteling was waarschijnlijk omdat je je van binnen hebt staan opvreten, want jezelf stoerder voordoen is ook wel een bekend verhaal. Alles koppelende weet ik al langere tijd dat het niet helemaal goed zit en zoek ik stad en land af naar oplossingen. Tot slot de veearts gebeld om eigenlijk te laten bevestigen wat ik al even weet. Dat ik het al even weet maakt het niet minder zwaar. Ik had je nog 30 jaar bij me willen hebben maar als je koppie nog zoveel wilt en je lichaam niet meer kan is het egoïstisch om je hier te houden.

Jezus wat hebben wij veel doorstaan en bij elke tegenslag keek ik naar je en zag ik nog genoeg leven in je ogen. Je was dan ook nog lang niet klaar hier. Alleen je blik werd leger en de pijn was steeds meer van je af te lezen. Ondanks dat ik je zo vreselijk ga missen en bijna meesterf van ellende weet ik dat ik het juiste heb gedaan.

Ik heb ooit een zwart monster gehad en die leek terug te zijn gekomen in jou. Na haar heb ik nooit meer een paard die in me opriep wat zij deed en daar was jij! Ik noemde haar altijd mijn once in a lifetime horse maar sinds ik jou heb gehad weet ik dat je dit mooie gevoel meerdere keren mag ervaren.

Slaap lekker gek beest en wees niet boos, want de keuze die ik vandaag maakte was om jou en je veel te grote ego zo waardig mogelijk te laten gaan!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door balance op 24-03-22 23:15, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast op verzoek

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:28

Jeetje Gabbergill, heel veel sterkte met dit verlies :(:)

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Amiga was

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:39

Heel veel sterkte, dapper besluit. Y;(

different1
Berichten: 3639
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Amiga was

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:42

Die zag ik niet aankomen...nog niet zo lang geleden een rij-topic van jullie gezien.

Wat triest! Heel veel sterkte Y;(

Autumnn

Berichten: 8042
Geregistreerd: 26-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:46

Wat verschrikkelijk.. heel veel sterkte met dit grote verlies Y;(

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18143
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:48

Sterkte met het verlies :(:)

Lynn_Nikita

Berichten: 25483
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re: Amiga was

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 20:50

Sterkte

Gowlan
Berichten: 4976
Geregistreerd: 21-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:00

Heel veel sterkte lieve Stef, echt verschrikkelijk. :knuffel:
Woorden schieten nog steeds tekort. ;(

Dag lieve Amiga, bedankt voor het lachen de laatste jaren want je kon een echte clown zijn haha.
Slaap zacht.

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-22 21:30

different1 schreef:
Die zag ik niet aankomen...nog niet zo lang geleden een rij-topic van jullie gezien.

Wat triest! Heel veel sterkte Y;(

Klopt helemaal en vanuit daar helaas in 1x ingevallen. Miek was opgebouwd als een kaartenhuis, doordat alle factoren klopte konden we alles aan en toen er eenmaal 1 kaartje omviel stortte alles in.

Omdat dit paard een megamooi karakter heeft heb ik ervoor gekozen om haar te laten gaan voordat er een dag kwam dat ik zou zeggen "had ik haar maar laten gaan"

different1
Berichten: 3639
Geregistreerd: 12-10-10

Re: Amiga was

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:38

Ik begreep idd al dat ze een paard met een "maar" was...zo snel kan het gaan, triest hoor.
Dappere en enige juiste keuze

miereneter

Berichten: 2553
Geregistreerd: 25-05-17

Re: Amiga was

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 21:47

Y;(

Puppetje
Berichten: 1013
Geregistreerd: 24-11-05

Re: Amiga was niet zomaar een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-22 23:21

Heel veel sterkte met dit verlies. Helaas heb ik 2 weken geleden mijn once in a lifetime paard moeten laten inslapen. Op stal kreeg ik de opmerking dat dit wel erg snel was…..maar als ze zoveel voor je gedaan hebben en voor je betekenen is het niet te snel. Zulke paarden gaan voor je door het vuur en moet je gewoon beschermen en dat betekent een hele zware beslissing nemen.
Nogmaals heel veel sterkte….

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:40

Een paard verliezen blijft moeilijk, zeker als ze zoveel betekent hebben. :knuffel:

Wat had ze uiteindelijk? Koliek?

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:40

Wat verschrikkelijk!
Ik heb altijd je topics met veel plezier gevolgd. Ik kan je niet genoeg sterkte wensen

:knuffel: Y;(

kally
Berichten: 5253
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Amiga was niet zomaar een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:49

Heel veel sterkte gewenst met het verlies Amiga Y;(

Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 00:50

Oh jeetje, heel veel sterkte TS :knuffel:.

GabberGill

Berichten: 5800
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-22 07:16

Sunnda schreef:
Een paard verliezen blijft moeilijk, zeker als ze zoveel betekent hebben. :knuffel:

Wat had ze uiteindelijk? Koliek?


Hier beeldmateriaal van haar laatste week

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 5645846381

Ze heeft al vanaf jongs af aan een 18e wervel die licht afwijkend staat, daarbij trad haar rechterachterbeen alleen met een hoop moeite goed onder haar massa en hierop kreeg ze 2 jaar terug ook de neurologische vorm van rhino en ataxie. Geen erge ataxie maar hij was er wel.

Ik heb haar altijd heel bewust getraind op losheid en over haar rug en dat ging altijd goed, maar ik wist dat er een tijd ging komen dat ze door een niet goed ondertredend achterbeen spieren op haar rug zou gaan verliezen en dit terug zou komen in haar rug.

Haar rug stond bol en der SI was waarschijnlijk te aangedaan waardoor haar rug bol bleef en ze teveel spanning op die spieren kreeg. Dit gaat bij haar altijd heel snel, maar we konden het altijd oplossen, osteo enz alleen het geluk houdt een keer op. Daarbij houdt het trekken aan een paard ook een keer op.

Elke keer dat ik het weer liet oplossen was ze er klaar voor en wisten we dat we nog een ronde konden. Deze keer was anders ze was op en moe. Der vuur leek verdwenen en ik vroeg de veearts dus 2 weken terug te komen. We bespraken een boel maar bleven wel realistisch. Behandelingen gingen we niet meer doen en ik hoopte haar nog maanden en misschien wel jaren als weide paard te kunnen houden. Alleen op de terugweg naar huis heb ik lang nagedacht en besefte me dat ze boos was omdat ze stil stond, ze werd chagrijnig en rust roest vast zei ook de veearts. Oké oké misschien een maandje dan! De volgende dag kwam ik op stal eb ik zag haar staan. Ik heb gelijk de veearts gebeld en daarop besloten dat we het de week erna gingen doen. Alles wat ze er stond was voor mij namelijk en niet voor haarzelf.

De afgelopen dagen wilde ze zelfs schoppen met een deken omdoen. Mijn kanjer heeft nog nooit een vlieg kwaad gedaan. Ik vertrouwde haar mijn dochter toe toen mijn dochter nog maar 4 was. Juist omdat het zo'n lieve kalme merrie was.

kiimchii

Berichten: 71
Geregistreerd: 25-03-22

Re: Amiga was niet zomaar een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 14:56

Jeetje wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte GabberGill :(

Neon

Berichten: 4931
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Amiga was niet zomaar een paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-22 15:16

Wat naar zeg :( sterkte met get verlies van je paard