Duchess my hearthorse

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Amber_Puck
Berichten: 51
Geregistreerd: 07-04-16

Duchess my hearthorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-22 17:35

Duchess
24-04-2008 25-04-2022

Afbeelding

Lieve Duchess, gisteren eindigde ons verhaal op de meest gruwelijke wijze veel te vroeg. We gingen naar de kliniek, omdat je de afgelopen twee weken in draf licht kreupel liep. Ondanks twee weken rust in het weiland, was dit nog niet echt verbeterd. Dus ik wilde je voor de zekerheid graag even na laten kijken.

Eenmaal op de kliniek waren de dierenartsen en de assistenten gelijk helemaal weg van jou. Je werd overladen met complimentjes over hoe mooi en braaf je wel niet was. Dat effect had je nou eenmaal op iedereen die je tegenkwam. Ik genoot ervan om te zien hoe jij door iedereen met aandacht werd overladen. In stilte bedacht ik mezelf nog maar eens hoe ongelofelijk gelukkig jij mij maakte. Jij genoot ook zichtbaar van alle aandacht en stond met je heerlijke koppie blij en nieuwsgierig om je heen te kijken.

Na wat klinisch onderzoek, met heen en weer draven en wat buigproeven, dacht de dierenarts dat het waarschijnlijk om een spierverrekking ging. Ik vond dit aannemelijk klinken, omdat je eigenlijk al weer een stukje beter liep dan je thuis had gedaan. Er was bijna niks meer te zien, behalve een lichte onregelmatigheid. Om toch zeker te weten welke spier de boosdoener was, werd besloten om je been van beneden naar boven langzaam uit te verdoven.

Na de derde verdoving ging het helemaal mis toen je op de harde volte moest aandraven. Je been begaf het, met een open botbreuk tot gevolg. Ik ga iedereen hier de gruwelijke details besparen, maar deze beelden raak ik nooit meer kwijt. De emoties die door mij heen gingen kan ik niet eens beschrijven. Ik ben ter plekke jammerend van ellende in elkaar gezakt. Toen de dierenarts langs kwam rennen met de mededeling dat hij haar gelijk ging laten inslapen ging er bij mij een soort van knop om. Ik was gelijk kalm. Ik ben opgestaan en heb het touw overgepakt van de assistent die jou vast had. Deze meneer probeerde mij nog te zeggen dat ik dit niet hoefde te zien. Ik heb geantwoord dat jij mijn vriendinnetje was en dat ik jou absoluut niet alleen ging laten in je laatste momenten. Zo ben je gelukkig heel snel ingeslapen, met je hoofd in mijn armen. Ik heb je tot het laatst toegefluisterd hoeveel ik van je hield, hoe geweldig je was en hoe ontzettend erg ik het vond dat ons verhaal zo moest eindigen.

Nadat je was ingeslapen kwam de echte klap pas, het ongeloof en het onmetelijke verdriet. Ik heb nog heel lang bij je gezeten en mezelf meerdere keren hardop afgevraagd of ik dit droomde. Ik ging naar de kliniek voor een standaard onderzoek en nu moest ik zonder jou naar huis. De dierenarts en ik hadden verdorie een half uur geleden nog tegen elkaar gezegd dat je nog jaren mee zou kunnen. Het is gewoon zo ongelofelijk oneerlijk.

Mijn allerliefste, knappe Duchess. Jij was mijn droom. Je was een absolute alleskunner: dressuur, springen, buitenritten, crossen of gewoon lekker samen tutten, jij was overal voor in. Weliswaar met een kleine gebruiksaanwijzing, maar dat maakte jou juist tot wie je was. Een knap, nieuwsgierig, werkwillig, eigenwijs, eerlijk, maar boven al een ontzettend lief paard. Ik heb op dit moment oprecht nog geen idee hoe ik zonder jou verder moet. Ik ga je knappe koppie en fantastische karakter zo ongelofelijk missen. Lieve Duchess, ontzettend bedankt dat ik jou vriendin mocht zijn, je was fantastisch.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



Let op! op de onderstaande foto is Duchess al ingeslapen. Ik wil deze foto toch delen omdat dit ook deel uitmaakt van mijn onvoorwaardelijke vriendschap met haar.

Spoiler:
Afbeelding

fleurtjeuh
Berichten: 10331
Geregistreerd: 24-05-11
Woonplaats: Tussen het noorden en zuiden in nederland

Re: Duchess my hearthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:44

Och jemig, wat een vreselijk ongeluk!
Heel veel sterkte zonder je mooie vriendin! Y;(

xsensibel

Berichten: 1464
Geregistreerd: 02-02-13
Woonplaats: Capelle aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:44

Jeetje wat verschrikkelijk om dit mee te moeten maken.. De laatste foto vind ik verdrietig en prachtig tegelijk.. Ik wil je enorm veel sterkte wensen voor de komende tijd Y;( :knuffel:

laura1987

Berichten: 7138
Geregistreerd: 30-04-05
Woonplaats: Ergens

Re: Duchess my hearthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:47

Jeetje, tranen in mijn ogen, wat vreselijk verdrietig!
Heel veel sterkte.

MerleSimone

Berichten: 5729
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:48

Afschuwelijk om mee te moeten maken.. Heel veel sterkte met dit verlies! :knuffel:

noordje

Berichten: 2215
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:49

Wat verschrikkelijk triest ;(
Heel veel sterkte :(:)

Arethe
Berichten: 2561
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:49

Wat een afschuwelijk verhaal. Veel sterkte gewenst TS.

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:49

Wat een nachtmerrie.. Ik wil je ontzettend veel sterkte en kracht wensen! Wat vreselijk om je maatje op deze manier te moeten verliezen.

Veraaaaah

Berichten: 2334
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:53

Wat een enorm verdrietig einde…
Hoe onwerkelijk moet dit voor je zijn. Is ze zo gruwelijk verkeerd gevallen?

Heel veel sterkte met het verlies! Ik kreeg tranen in mijn ogen bij de laatste foto Y;(

NorwayFjord

Berichten: 3157
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 17:59

Jeetje wat een verschrikkelijk verhaal, enorm veel sterkte gewenst! :knuffel: De laatste foto |(

Cinnepin

Berichten: 8937
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Duchess my hearthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:12

Ow jeetje, werd er stil van, maar komt die breuk door haar blessure waar voor je haar naar de kniniek bracht...?

Jeetje ik moet er niet aan denken....
Brok in mijn keel

Ontzettend veel sterkte

Ginny135
Berichten: 313
Geregistreerd: 02-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:16

Wat een vreselijke manier om je vriendin te verliezen zeg. Ik wens je heel veel kracht en sterkte toe!

LaPluche

Berichten: 1982
Geregistreerd: 15-05-16
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:18

Ik weet niet wat ik zeggen moet....

Heel erg heftig, wat een verdriet.
Ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.

Maureen95
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 16244
Geregistreerd: 26-10-11
Woonplaats: Barneveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:20

Jeetje... Heel veel sterkte voor jou. Wat afgrijselijk dat je zo je paard moet verliezen. Ik hoop dat je het een plekje kan geven.

Freyr
Berichten: 696
Geregistreerd: 20-07-17

Re: Duchess my hearthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:33

Wat vreselijk... Heel heel veel sterkte!

hasufel

Berichten: 660
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Duchess my hearthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:51

:(:)

chanicha

Berichten: 12166
Geregistreerd: 14-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:52

Wat een horror zeg, vreselijk om zo je paard te verliezen Y;(
Heel veel sterkte.

mala26

Berichten: 5005
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:53

O wat een bizar ongeluk. Een goeie kennis van mij is op dezelfde manier haar paard verloren.
Echt ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte ts om dit een plekje te geven.

tita

Berichten: 19754
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:54

O …. Jeetje hoe dan? Afschuwelijk, geen woorden voor

Heel veel sterkte …..zoiets kleins…. Dan ineens zoiets groots ingrijpends zijn.

Hilli

Berichten: 22949
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 18:55

Wat een vreselijk verhaal. Ik denk dat je het beeld nooit zal vergeten, maar ik hoop dat het wat minder duidelijk op je netvlies zal staan in de toekomst. Heel veel sterkte met dit verlies.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110722
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:35

Jeetje, hoe kan er zo opeens een open botbreuk ontstaan? Is ze gevallen en verkeerd terecht gekomen?
Heel veel sterkte! Ik ben ook ooit een paard door een breuk (gebroken nek) kwijt geraakt en dat blijft je hele leven bij je helaas ;(

Desi_2409

Berichten: 899
Geregistreerd: 27-11-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:46

Wat een nachtmerrie |( heel veel sterkt gewenst

Toushie

Berichten: 7276
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: In my dreams

Re: Duchess my hearthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:52

Jemig wat een nachtmerrie dat is gewoon schrikken en geen woorden voor.
Heel veel sterkte met dit verlies en verdriet.

Jester_

Berichten: 12270
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Duchess my hearthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 19:56

Lieve amber, wat een nachtmerrie voor jou en je hele familie! Duchess was zon lief paard en jullie waren echt zon leuke combi. Zoveel voor haar gedaan en dan zo eindigen, wat ontzettend triest zeg :(

Heel veel sterkte voor jou en je familie..

Roihi

Berichten: 2891
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: i te taha whenua

Re: Duchess my hearthorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-22 20:23

Oh TS wat een triestig en plots einde zo ;(
Heel veel sterkte