Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 13:42

...en dat doet zóveel pijn. |(

Afbeelding



Daar ga ik dan, klik op Forums -> De Kantine -> Algemeen -> [IM] In Memoriam.
Te bizar voor worden, het is echt niet eerlijk. ;(
De juiste weg was geweest: Forums -> De Kantine -> [ITP] In The Picture. En dat zou nog vele malen vaker moeten zijn geweest, jaren lang, maar het is ons niet gegund.

17-03-2017 werd je geboren in Engeland, en op 15-06-2022, hier in Nederland, blies jij je laatste adem uit.
Jij besefte je dit niet en hebt nog heerlijk staan grazen, maar mijn moeder en ik hebben er flink tegenaan staan hikken. 9 dagen lang knuffelen en heel veel lekkers eten. We wilden nog even afscheid nemen. De beslissing was luid en duidelijk; dit is beter voor je. Je wil zo graag gek doen. Altijd zo vrolijk en speels. En nog zo jong...
En dat betekende ook dat jij je eigen pijn negeerde. Keihard door de weide, voorop natuurlijk. Dat moest ook wel als renpaard. :j
Jou zonder vriendjes ophokken was een dikke no-go. Zo eerlijk dat je was, liet je dit weten. Wekenlang hebben we geprobeerd je rustig te houden, maar na uiteindelijk weer de grote weide op te gaan, waren we terug bij af. Kreupel. Het was kiezen of delen; mentale gezondheid of fysieke gezondheid. Een paardenleven is niet meer paardwaardig, als het dier niet gewoon paard kan zijn.

Nog geen 5 jaar en 3 maanden jong ben je geworden. Twee botsplinters in je rechterhoef en HKO gradatie 4. Opereren was geen optie meer, want de ontstekingsremmer deed niks.

Nu mag je voor eeuwig over de groene weides rennen. Ver voor de anderen uit. Waar jij het beste in bent. <3

Ik ben je heel dankbaar voor je wijze lessen. Je was een explosief paard, een binnenvetter. Je leek heel stoer, maar bleef liever achter een leider staan, zeker op vreemd terrein. Je hebt de nodige uitbarstingen wel gehad. Recht omhoog of plat door de bochten. Ik heb mijn én jouw leven voor mijn ogen voorbij zien flitsen, man, wat kon jij jezelf in benarde situaties wringen. Die twee keer dat je dwars door de draden vloog, of dat je van schrik achterover viel op de poetsplaats en in de gang. Oh, en met een kruiwagen aan je hoofd door de weide. Als een gek door de round pen met de oortjes naar voren en als een idioot over het land... :+ Echt, niet goed voor mijn hart! %)
Je hebt mij leren ontspannen, en ook geleerd dat het oké is dat ik niet alles in één keer durfde. Dat is heel normaal, vond jij zelf ook. Soms is een stapje terug, twee stappen vooruit; haal adem. Ook jij was daar heel goed in. Jouw emmer kon zo plots overlopen en het was dan echt een beloning als je afvloeide. Met jou hield ik een spiegel voor, zo eerlijk. Niet altijd ideaal, absoluut niet!
Van mijn verzorgpaarden heb ik leren rijden, maar door jou ben ik een echt paardenmens geworden.

En ondanks je explosies bij spannende situaties, was je heel goed met mensen en dieren. Wilde altijd nieuwe dingen leren, zo onwijs slim. Iedereen vond jou een grappenmaker en een knuffelkont. Dat was je ook.
Zolang jij goed in je vel zat, konden we álles met je. Mijn vriend en zusje konden zo opstappen. Mijn zusje doodsbang door een val van jaren terug. Huilend er op en lachend er af. En mijn vriend die nog nooit op een paard had gezeten. Jij maakte er niks van; iedereen mocht met jou bezig zijn. Dat vind ik pas écht stoer voor zo'n jong paard!
Het zijn heel wat uren dat ik met jou heb staan kriebelen. Bij je schoft, op je borst en bij je staart. Spierpijn heb ik er zelfs van gehad, want jij was nooit uitgekriebeld. :')

Oh, wat zal het moeilijk zijn zonder jou. Zonder je bijzonder zachte vacht en zonder de vreselijk lieve hinnikjes die je ons gaf als begroeting. De onschuldige blik en de énorme dosis humor.

Robin Wagenaar, van @rw.fotografie, is maandagavond nog langsgekomen voor een laatste fotoshoot. We zijn ontzettend blij met de foto's. We hebben prachtige herinneringen om op terug te kijken. <3

<3 <3 <3
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Y;(
Afbeelding

Ik ga je missen, Nobblyneez. Tot ooit. :+:

Afbeelding

;(
Afbeelding

Eefjebeefje

Berichten: 122
Geregistreerd: 22-03-22
Woonplaats: ergens...

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:54

Oh wat erg! heel veel sterkte gewenst! Het is vreselijk een dier te verliezen, het is net een familielid. Onthoudt dat ze altijd bij je blijven en over je zullen waken. Y;(

x_ankieee

Berichten: 1299
Geregistreerd: 23-02-11
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:55

Wat verdrietig, maar wat prachtig geschreven. Wij hikken nu ook tegen deze keuze aan, je bent nooit te vroeg maar altijd te laat… veel sterkte Y;(

maralyn

Berichten: 10420
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:56

Ach jeetje, wat heftig!

Hele dikke knuffel en sterkte

xDenies

Berichten: 13495
Geregistreerd: 29-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 13:59

Zo oneerlijk, zo verdrietig. Nogmaals heel veel sterkte en als je een luisterend oor wilt, je weet me te vinden. :(:) :knuffel: Y;(

jetm
Berichten: 1283
Geregistreerd: 03-10-05
Woonplaats: Driebergen (ut)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:05

Wat een ontzettend mooie fotoshoot en een prachtig geschreven eerbetoon.
Ik ken jullie niet maar de tekst raakt me ...
Heel veel sterkte met het verlies van Nobli.

Captain

Berichten: 21377
Geregistreerd: 15-10-08

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:10

Oh die eennalaatste foto.. ;(
Gelijk janken.

Heel veel sterkte, je hebt nog prachtige foto's laten maken, een mooie herinnering voor jou en je moeder! :(:) Y;(

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:13

Heel veel sterkte! Y;(

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:17

Zo jong....
Heel veel sterkte met het verlies van Nobli Y;(

Appeltje_1

Berichten: 2447
Geregistreerd: 20-05-21
Woonplaats: Ergens in de stad

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:18

Nee wat vreselijk Y;(
Ik weet nog dat ik jouw Nobli altijd zo mooi gevonden heb, wat een knap paardje.
Het zijn echt prachtige foto's.

Heel veel sterkte :knuffel: Y;(

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:43

Wat ontzettend verdrietig ;( Ik weet nog je topic hoe blij jullie met hem waren.
Heel, heel veel sterkte Y;(

Amber3

Berichten: 240
Geregistreerd: 25-02-11
Woonplaats: Heelweg

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 14:53

Wat mooi geschreven, ik lees ontzettend veel liefde! Heel veel sterkte!

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:03

Oh nee Nobli, wat een verdrietig nieuws.
Heel veel sterkte met dit verlies Y;(

divided
Berichten: 838
Geregistreerd: 07-03-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:05

Oh nee Nobli, wat een verdrietig nieuws.
Heel veel sterkte met dit verlies Y;(

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 15:23

Bedankt voor jullie lieve woorden. :+: Dat doet me erg goed.

x_ankieee schreef:
Wat verdrietig, maar wat prachtig geschreven. Wij hikken nu ook tegen deze keuze aan, je bent nooit te vroeg maar altijd te laat… veel sterkte Y;(


Heel erg veel sterkte in de keuze.. :knuffel:

xDenies schreef:
Zo oneerlijk, zo verdrietig. Nogmaals heel veel sterkte en als je een luisterend oor wilt, je weet me te vinden. :(:) :knuffel: Y;(


Altijd, dankjewel. <3

Captain schreef:
Oh die eennalaatste foto.. ;(
Gelijk janken.

Heel veel sterkte, je hebt nog prachtige foto's laten maken, een mooie herinnering voor jou en je moeder! :(:) Y;(


Ik ben ook heel erg blij dat mijn vader foto’s wilden maken bij het afscheid. Natuurlijk is niet iedereen hier fan van, maar hij ging heel rustig dus ik ben blij dat we onze laatste knuffels vereeuwigd hebben. Het geeft toch nog wat extra rust ofzo. Dankjewel. <3

Appeltje_1 schreef:
Nee wat vreselijk Y;(
Ik weet nog dat ik jouw Nobli altijd zo mooi gevonden heb, wat een knap paardje.
Het zijn echt prachtige foto's.

Heel veel sterkte :knuffel: Y;(


Wat lief, dankjewel. Hij verdiende geen schoonheidsprijs toen wij hem kochten en was flink overbouwd. Het is leuk om te zien hoe veel hij nog is gegroeid en inderdaad, ik ben het met je eens; hoe prachtig hij is uitgegroeid. <3
Dankjewel…

Bootsiebob

Berichten: 5545
Geregistreerd: 22-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:27

Wat verdrietig Y;(
Je schreef altijd zo liefdevol over hem, ik weet zijn eerste topic nog

Heel veel sterkte en rust zacht lieve, mooie Nobli

Veraaaaah

Berichten: 2333
Geregistreerd: 05-07-15
Woonplaats: Breda

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:51

Wat ontzettend verdrietig, zo jong, zo oneerlijk :knuffel:

Essxan

Berichten: 923
Geregistreerd: 10-09-13
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 15:58

Heel veel sterkte

Ketly

Berichten: 5927
Geregistreerd: 27-02-10

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:01

Oh wat schrik ik hier van, ik krijg meteen weer kippenvel omdat ik weet hoe het voelt.. ;( Heel veel sterkte met dit verlies!

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18128
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 16:16

Heel veel sterkte. Je hebt de allerbeste maar ook allermoeilijkste keuze gemaakt.
Koester deze mooie foto reportage :(:).

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-22 17:45

Bedankt allemaal _/-\o_ :+:

JoSav

Berichten: 4686
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Verweggistan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:53

|( Wat verdrietig en oneerlijk.

Veel sterkte Y;(

SjonnieZ

Berichten: 2323
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 17:57

Sterkte TS met de verwerking, die Nobli had geen beter huisje kunnen vinden.

janouk
Blogger

Berichten: 17870
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Lieve Nobli, houden van is ook loslaten...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:01

Sterkte. Afscheid nemen doet pijn :(:)

Eretria

Berichten: 448
Geregistreerd: 03-02-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-22 18:04

Wat verschrikkelijk zeg, en al helemaal wegens zijn jonge leeftijd nog. Wat een prachtige foto’s, Robin is altijd heel lief en meelevend en weet prachtige foto’s te maken. Wat was hij een prachtig paard zeg.

(Jammer dat bokt altijd de kwaliteit verprutst)

Heel veel sterkte met het grote verlies. :knuffel: