Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
3timesmom

Berichten: 1322
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 11:24

Lieve Zozo, wat doet dit pijn. Ik wilde jou nog niet los laten. Maar had geen andere keuze.
op maandag 9 januari bij het voeren had je pijn, veel pijn. Koliek. De dierenarts laten komen maar ik wist meteen dat dit foute boel was. Je liet jezelf prikken, zonder enig verzet. Toen wist ik dat dit fout was. Jij zou vechten als een leeuw tegen zo een prik. Want prikken waren je grootste angst.
Maar dat deed je niet.
Dus opgeladen en naar de kliniek. Daar besloten om je toch te opereren om te kijken wat er gaande was. Dus ik nam afscheid van je omdat ik niet wist of ik je weer zou laten wakker worden. Met een klein sprankeltje hoop, maar eigenlijk wist ik beter. Ik merkte dat jij zo ontzettend gelaten alles liet gebeuren, jou anders zo ongeduldig en vechtlustige karakter was er plots niet meer, jij wist volgens mij al dat dit het einde was.

Halverwege kreeg ik te horen wat ik nooit hoopte te horen. Dr was al dunne darm afgestorven tengevolge van een gesteeld lipoma die om je dunne darm was gedraaid. Ze wilde je nog verder opereren maar konden geen garantie geven op goed herstel, en dit zou heel zwaar zijn. Dat kon ik jou niet aandoen. Dus ik heb de moeilijke en pijnlijke beslissing genomen om je los te laten en alle verdere pijn en angst te besparen. Wat een vreselijk zwaar moment, weg alle hoop....

Ik moest met een lege trailer terug naar huis, zonder jou, een rit van bijna 2 uur door files, dat deed zoveel pijn.............

Je kwam bij mij toen je 8 maanden was en nu op je bijna 19 heb ik je los moeten laten. Je hebt mij zoveel geleerd. Tonnen geduld heb je mij bijgebracht en geleerd dat ik dingen moest los laten en je zeer in je waarde moest laten. Je was heel hoog sensitief en had een enorme energie. Je was mijn spiegel en liet het me duidelijk merken als ik zelf niet rustig was. Maar ook hoe fijn onze band was als ik dat wel was. En wat een heerlijke rust er dan was. Je werd mijn rustpuntje.

Mijn maatje dit doet zo veel pijn, hier was ik nog niet klaar voor........ en ook nooit zou zijn.

Dank je wel dat ik zo lang van je mocht leren en genieten. Voor altijd heel diep in mn hart, al lijkt het nu dat er een stukje van verloren is......... Nu moet ik even een weg vinden zonder jou.
ik beloof je dat ik voor je maatje Kunchi blijf zorgen en voor wat jij dacht 'jou' veulens. Hopelijk wachten Bento en Caprice, jou ergens op.

Rust zacht mn liefie, mn meisie, mn specialleke. always love you

Afbeelding
de eerste foto van jou, ik wist meteen, dat wordt de mijne

Afbeelding
samen heel veel km gemaakt met veel ups en downs, jij was geen makkelijke tante, je was een hele encyclopedie, maar ik heb hem leren lezen van voor tot achter. Samen hebben we dan ook het Z1 behaald.

Afbeelding
en wat heb ik genoten van onze weg daarnaartoe en zo veel geleerd.


Afbeelding
niks was ons te gek, hoewel jij altijd heel nerveus kon zijn, kregen we zoveel vertrouwen in elkaar dat we ook op de manege meededen met een carousselgroep.

Afbeelding
Maar dit waren de mooiste momenten, jij en ik op pad


Afbeelding
truukjes leren


Afbeelding
wat was ik toch gek op jou


Afbeelding
en wat was je knap, ik genoot ervan om je aan huis te hebben en elke dag naar je te mogen kijken. , tevreden met je maatjes in de wei


Afbeelding
Spelen in de avondzon


Afbeelding
Dit was zo enorm genieten


Afbeelding
zo veel mooie jaren, zo veel mooie momenten


Afbeelding
maar vooral wat een groot gemis, vooral de band die we samen hadden, dat ik elke avond nog eens over jou sexy billen kon aaien en je dan vertelde hoe knap je was, je ongeduld, je lege plekje in de stal en wei, je hinnik, mn steun en toeverlaat, gewoon jou zijn....
Bijna 19 jaar samen en nu terug alleen.
Mis je zo ;( ;(

Anoniem

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:42

Ach wat vreselijk verdrietig :(:)

Solleke_Noah

Berichten: 11080
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:46

Heel veel sterkte, wat is koliek toch een rotziekte.... ze was een prachtig paard :knuffel:

MarliesV

Berichten: 15197
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:47

Sterkte, wat een gemis.

fransje23

Berichten: 15357
Geregistreerd: 09-07-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 11:51

Wat heb je mooi over haar geschreven!

Heel veel sterkte, afscheid nemen doet zoveel pijn.

Y;(

nickyforever

Berichten: 442
Geregistreerd: 21-04-06
Woonplaats: bunnik of op stal volgens mijn man

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:35

Heel veel sterkte met dit grote verlies was een prachtig paard en wat hebben jullie samen veel bereikt waar jullie erg trots op mogen zijn.

hoefnageltje
Berichten: 479
Geregistreerd: 28-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:42

Heel veel sterkte met het verlies van Zozo :knuffel:

wortel115

Berichten: 2126
Geregistreerd: 14-06-11
Woonplaats: Kooloonong, Australië

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 12:49

Heel veel sterkte

Anoniem

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:05

Heel veel sterkte!

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:07

Wat verdrietig om zo onverwacht afscheid te moeten nemen.
Veel sterkte met het gemis. Y;(

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 13:09

Kan zo slecht tegen dit soort topics ..
Het verdriet is zo voelbaar .
Lieve TS , heel veel sterkte met je verlies , ZoZo was een ontzettend knap paard

3timesmom

Berichten: 1322
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-23 17:22

Dank jullie wel, fijn zoveel steun en te weten dat ik niet de enige was die haar zo knap vond.

Boras
Berichten: 9951
Geregistreerd: 21-10-10

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 17:26

Wat een prachtige merrie was ze. En die vriendelijke oogopslag.

Jullie zijn samen ouder geworden. Te vroeg en te plotseling kwam daar een einde aan.

Ik wens jou en je familie heel veel sterkte Y;(

noordje

Berichten: 2210
Geregistreerd: 11-01-09
Woonplaats: Åsvang,Noorwegen

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:02

Heel veel sterkte met het verlies van je knapperd Y;(

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:03

Wat in en in triest, ZoZo en jij hebben een heel veel mooie jaren gehad waar bruut een einde aan is gekomen….ontzettend veel sterkte gewenst met het verlies van je grote vriendin Y;(

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-23 18:04

Ah wat triest, het was een prachtig paard..prachtig koppie! Heel veel sterkte met dit abrupte verlies!

Paard van een vriendin van me toevallig de afgelopen week aan exact hetzelfde overleden alleen dan bij de dikke darm, die was nog wel met succes geopereerd maar dat is na de operatie mis gegaan. :-(

Verschrikkelijk als ze zo uit het leven weggerukt worden..

3timesmom

Berichten: 1322
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: België

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-23 11:08

Dank jullie wel. Ze laat een hele grote leegte na. Lijkt wel of ik mezelf opnieuw moet heruitvinden.

OOh Elisa2, veel sterkte ook voor je vriendin. Dat was dus ook mijn angst achter mn beslissing om ze te laten gaan. Stel dat ik de operatie had laten verder zetten en ze haalt het achteraf toch niet.....
Iedereen moet die beslissing voor zichzelf en hun paard maken. Je doet wat je kan.
Maar voor mij wilde ik haar dan dat besparen. Al snap ik heel erg goed dat ze voor die weg heeft gekozen.
Ik was heel blij dat ze mij de complicaties (die ze zeker zou krijgen achteraf, maar ze wiste niet in welke mate) ook goed hadden uitgelegd. Alsook de kosten die me dan te wachten stonden, al was dat bijzaak. Als ik wist dat ze bv 70% kans had om dr door te komen had ik wrs door gegaan met de operatie. Maar dat konden ze niet garanderen.

Het is echt een vreselijke manier om je paard zo te moeten laten gaan.
Veel soorten van koliek zijn min of meer te voorkomen, maar deze echter niet, dat is brute pech. Heeft niets te maken met goede of slechte zorg. Helaas. De schrik van elke paardeneigenaar.

ElfBeau_067

Berichten: 1994
Geregistreerd: 03-11-22

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:32

Sterkte. Wat is koliek toch vervelend! Heeft de pony waar ik het meeste van hield kapot gemaakt, zoals bij Zozo is gebeurd. Nogmaals veel sterkte, het lijkt net alsof ik Zozo ook even goed kende, want wat heb jij dit mooi geschreven! Dat zou Zozo ook vinden.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 11:37

Heel veel sterkte :(:) Wat vreselijk treurig om dan met een lege trailer terug naar huis te moeten rijden.

Jessix

Berichten: 16441
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:18

Wat verdrietig... Ze was prachtig. Heel veel sterkte.

Emori

Berichten: 13117
Geregistreerd: 09-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:20

Wat een verdriet. Wat was het een prachtige merrie. Heel veel sterkte

Villanelle

Berichten: 1289
Geregistreerd: 17-03-08

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 12:26

Ach wat verdrietig, heel veel sterkte met dit verlies

Durquia

Berichten: 197
Geregistreerd: 01-02-06

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:18

Heel veel sterkte, ze was een heel knap paard :knuffel:

Elisa2

Berichten: 37194
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 21:45

3timesmom schreef:
Dank jullie wel. Ze laat een hele grote leegte na. Lijkt wel of ik mezelf opnieuw moet heruitvinden.

OOh Elisa2, veel sterkte ook voor je vriendin. Dat was dus ook mijn angst achter mn beslissing om ze te laten gaan. Stel dat ik de operatie had laten verder zetten en ze haalt het achteraf toch niet.....
Iedereen moet die beslissing voor zichzelf en hun paard maken. Je doet wat je kan.
Maar voor mij wilde ik haar dan dat besparen. Al snap ik heel erg goed dat ze voor die weg heeft gekozen.
Ik was heel blij dat ze mij de complicaties (die ze zeker zou krijgen achteraf, maar ze wiste niet in welke mate) ook goed hadden uitgelegd. Alsook de kosten die me dan te wachten stonden, al was dat bijzaak. Als ik wist dat ze bv 70% kans had om dr door te komen had ik wrs door gegaan met de operatie. Maar dat konden ze niet garanderen.

Het is echt een vreselijke manier om je paard zo te moeten laten gaan.
Veel soorten van koliek zijn min of meer te voorkomen, maar deze echter niet, dat is brute pech. Heeft niets te maken met goede of slechte zorg. Helaas. De schrik van elke paardeneigenaar.


Dankjewel, deze had inderdaad 50% kans met opereren. Je hoopt dan zo dat het balletje de goede kant op rolt. En ik begrijp alle beslissingen (wel doen, niet doen). En het enorme financiële plaatje wat er bij komt.

Ik kende deze vorm niet maar het is wel echt een verschrikkelijke vorm van koliek zeg. Inderdaad niet te voorkomen en ook niet te voorspellen.. :(

Die leegte zal nog wel een poosje blijven..je mist een stuk van jezelf. :knuffel:

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Re: Lieve Zozo, ons verhaal was nog niet af.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-23 22:00

Heel veel sterkte