Welke urn voor paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Welke urn voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 01:22

Goedemorgen lieve bokkers,

Binnenkort zal ik mijn shetje moeten laten inslapen, de afspraak staat gepland en ik heb besloten dat hij gecremeerd zal worden.

Dan komt natuurlijk de volgende stap; Het uitzoeken van een urn.

Nu valt het mij op dat er weinig urnen écht paard gerelateerd zijn. of ze zijn met hoefijzer afdrukken en dat is niet echt wat ik zoek (mijn pony heeft nooit op ijzers gestaan)

Wanneer ik online kijk, zie ik dat Geert Kunen veel mooie urnen heeft voor mensen en dieren, met hem heb ik reeds contact opgenomen of hij meer mogelijkheden heeft dan wat hij online heeft staan. Tot op heden is daar nog niks naar mijn wens (en budget) uitgekomen.


Welke urn hebben jullie gekozen voor je geliefde paardje?


Liefs Elise

Hermelijnhof
Berichten: 219
Geregistreerd: 19-02-22

Re: Welke urn voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 01:24

Ik heb hier geen antwoord op, maar ga wel volgen voor de toekomst. Ik wens je veel sterkte tijdens de komende tijd. Ik wens je veel moois en liefde toe in deze tijd.

Daphne__
Berichten: 12461
Geregistreerd: 12-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 02:46

Zoek je een urn voor alle as, of voor een deel? Op de site van Huisdier gedenken staan enkele uren in paard/pony vorm, maar dat is dan voor een deel en niet voor de hele pony.


Heel veel sterkte! :knuffel:

EliseXJoelle

Berichten: 2340
Geregistreerd: 13-11-07
Woonplaats: Sliedrecht

Re: Welke urn voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-23 04:01

Dankje <3

Ik zoek een urn voor een deel van de as, hoeft dus niet mega groot te zijn. (de as wordt sowiso opgedeeld in meerdere dingen. De verzorgster wil ook graag een urn'tje uitzoeken en beide willen we een sierraad maken met wat as er in verwerkt.)

Merk dat ik best wel een specifieke smaak heb kwa urnen. Zo vind ik de style van Geert Kunen dus echt prachtig, maar voel ik voor veel andere urnen die ik tot nu toe gezien heb helemaal niks.
Ik zoek bijvoorbeeld niet zomaar een 'pot' om het in te doen, mag best een leuk vormpje hebben, maar moet dan wel weer rust en liefde uitstralen. En het liefste dan dus ook in paarden thema O:)

xPareltje

Berichten: 941
Geregistreerd: 14-02-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 04:08

Heel veel sterkte alvast gewenst! Wij hebben hier ooit een urn gekocht voor de hond maar had even snel gekeken en er staan er ook een paar tussen met een paard, weet natuurlijk niet of het je smaak is en of dat is wat je zoekt.

https://webshop.shcn.eu/product-categorie/urnen/

Kyra013
Berichten: 106
Geregistreerd: 01-04-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 07:46

Ik heb begin dit jaar mijn paard laten cremeren bij het hoeksche hof. Daar hebben ze veel verschillende de urnen staan die niet op internet te koop worden aangeboden.

Deze heb ik uiteindelijk gekozen. Bovenstaand de urn en onder de kist met het overige as.


Toen hadden ze ook zo’n hartje met een shetlander er op. Deze zijn redelijk uniek, want er worden geloof ik niet meerdere dezelfde van gemaakt. Wellicht als je het iets vind kun je contact met hun opnemen.
Afbeelding


Alvast heel veel sterkte gewenst!

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 07:51

Ik zou ook contact opnemen met het Hoeksche Hof, zij hebben heel veel urnen.
Ik wilde per se een urn voor alle as, dus ik heb gekozen voor deze: https://www.urnland.nl/webshop/kisten/d ... n-urn.html

Er zijn echt heel veel verschillende soorten en maten urnen, dus hopelijk kun je iets vinden dat bij jou en je shetje past. Heel erg veel sterkte de komende periode en met het inslapen van je shetje. Je zou ook alvast contact kunnen opnemen met het crematorium waar je je shet naartoe brengt, zij hebben vast ook ideeën over urnen die mogelijk geschikt zijn.

Amber_anne

Berichten: 6919
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Welke urn voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 08:04

Ik heb hier twee urnen gekocht voor mijn huisdieren.

De eerste heb ik bij het crematorium gekocht en de tweede heb ik zelf besteld via de mail. Er is veel mogelijk in overleg en mevrouw is erg vriendelijk en helpt je graag

https://www.urnenatelier-unique.nl/c-47 ... rdenurnen/

IcePrincess

Berichten: 7742
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:25

Mijn pony is in april ingeslapen maar ik heb nog steeds geen mooie urn gevonden. Ik zie af en toe wel mooie paarden urnen maar voor pony's is het toch lastiger, hoewel ik het idee heb dat er wel wat keus is voor meer shet types maar dat vind ik voor mijn welshje toch niet passend.
Ik wil graag een mooie kist laten maken waar ik ook wat spullen van hem in kan bewaren, maar ook daar weet ik nog niet precies van wat ik wil. Je hoeft iig ook niet direct te kiezen, je kunt je tijd nemen tot je de perfecte urn vind (of kunt laten maken).

Qua sierraad vind ik veel ook echt heel lelijk en wilde dat daarom ook eigenlijk niet,tot ik die van See You tegen kwam. Hoefijzertje is voor mij wel heel symbolisch voor mijn pony dus toen ik deze https://www.seeyoujewelry.com/nl/produc ... -necklace/ zag wist ik direct dat dat hem was en ben er echt ontzettend blij mee. Maar al hun assieraden vind ik heel mooi en subtiel!

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:25

De reden is denk ik omdat een urn vrij groot moet zijn en de meeste mensen hun paard zo niet tentoonstellen. Ik heb 2 minipaarden laten cremeren, ik heb een hol paarden beeld gekocht, de as hierin gedaan, dopje erop en dicht gekit.

De urnen die ik vond waren erg prijzig maar er zijn er wel te krijgen.

prompter

Berichten: 11103
Geregistreerd: 28-09-02

Re: Welke urn voor paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-23 09:28

Poeh, van het paard dat ik heb laten cremeren (e-pony) was de as een flinke curver bak vol, dat had niet makkelijk in 1 urn gepast.