Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 11:45

Hoeveel pech kan je hebben, verdragen?

In 2018 kochten wij de prachtige NMK kampioen Hanna-Amanda voor de fokkerij. Ze was drachtig van Hermes. In mei 2019 werd een mooi bruin merrieveulen geboren na een red bag bevalling. Gelukkig is het goed afgelopen, maar wat was het spannend.

In 2020 gaf Hanna ons een geweldig mooi vos merrieveulentje. Wij wilden haar aanhouden en vanwege een kleine standafwijking bleef ze thuis. Elke dag stappen op het harde kon niet in de opfok. Helaas moesten we haar met 13 maanden laten gaan wegens ataxie.

In 2021 werd een geweldig mooi Kyton-hengstje geboren na een bevalling 'from Hell', het veulen lag verkeerd en na heel veel moeite en krachtsinspanning is het gelukt om de merrie te verlossen. Gelukkig heeft het veulen het gered.

In 2022 beviel Hanna van een beeldschoon voshengstje van Mc Laren, na een goede probleemloze bevalling. Helaas werd hij na 3 weken ernstig ziek en na operaties en zware medicijnen kwam het besluit om hem te laten gaan. Hij werd slechts 7 weken oud.

De dracht daarop was een beproeving. Maanden voor de uitgerekende datum kreeg Hanna placentitis. Het veulen bleef gelukkig zitten en is 3 weken te vroeg geboren. Dit merrietje van Next Level was een bijdehand en sterk veulen, maar ook nu sloeg het noodlot toe. Hanna werd na 7 weken heel ernstig ziek: tumoren in de buik die bloedden en zorgden voor een zeer ernstige vorm van bloedarmoede. Ze was stervende, wij wilden haar laten gaan. Echter, de artsen wilden nog 1 ding proberen, haar nog 1 kans geven: bloedtransfusie. Ze wilden alles op alles zetten om haar leven redden zodat we niet ook een moederloos veulen zouden hebben.
Gelukkig sloeg het aan en heeft Hanna haar veulen mogen grootbrengen.

En toen was het tijd om haar te laten gaan. Op 28 september is ze vredig ingeslapen.

Vaarwel prachtige Hanna-Amanda. Het lijden is voor jou afgelopen, nu mag je samen met Patchouli en Senna op de eeuwige groene weides ronddartelen.

Afbeelding

Lau07
Moderator

Berichten: 1572
Geregistreerd: 10-07-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:54

Jeetje, wat een pech hebben jullie gehad zeg. Heel veel sterkte met het verlies van je mooie merrie. Wat fijn dat ze toch haar veulen heeft kunnen grootbrengen. :knuffel:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:58

Sjonge, hoeveel pech kan je hebben :( Heel veel sterkte :(:)

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 11:59

Jeetje, inderdaad, hoeveel pech kun je hebben?

Heel veel sterkte met dit verlies. Kunnen jullie het lijntje nog voorzetten met een nakomeling van haar?

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 12:02

Rocamor schreef:
Jeetje, inderdaad, hoeveel pech kun je hebben?

Heel veel sterkte met dit verlies. Kunnen jullie het lijntje nog voorzetten met een nakomeling van haar?


Dankjewel.
Nee, haar merrieveulen van dit jaar kreeg ineens een scheve voorvoet en moest geopereerd worden, zij is verkocht, het merrieveulen van 2019 is als veulen ook verkocht.

We stoppen met de fokkerij. Mijn andere merrie is verkocht en wordt zondag opgehaald.
Fokken is duidelijk niet voor ons weggelegd.

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:09

Jeutje, niet enkel je prachtige paard, maar ook een droom.

Nogmaals sterkte

Fleuribelle
Berichten: 774
Geregistreerd: 01-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:11

Wat een verdriet kun je daar van hebben. Heel veel sterkte met het verlies van je mooie merrie.

Hier hebben wij ook 4 jaar op rij het veulen verloren. Nu hebben wij een prachtig merrieveulen, maar ik durf er bijna niet blij mee te zijn. Ook de angst om haar te verliezen.

DuoPenotti

Berichten: 29519
Geregistreerd: 14-01-21
Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:11

jeee, wat een enorme pech, niet te bevatten zeg.
Heel veel sterkte :knuffel:

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 12:17

Phew wat een pech zeg! Gaat vaker zo hoor met fokken, het is echt niet altijd maar zo probleemloos en rozengeur en maneschijn helaas.

Heel veel sterkte! heel sneu voor het dier ook dat het zo gelopen is allemaal.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 17:09

Dank jullie voor het medeleven.

Ja, fokken gaat vaker gepaard met pech, dat is nou eenmaal als je dieren hebt.
Maar wat wij meegemaakt hebben is wel heel veel pech.
Het eerste veulen van een andere merrie van mij kon niet staan en moest aan het infuus, daarna wilde ze niet drachtig worden.
Het veulen van Hanna van dit jaar moest na geboorte 2 x plasma wegens te weinig antistoffen, daarna moest ze met 2,5 maand geopereerd worden.
Mijn andere veulen van dit jaar van mijn 3e merrie moest ook geopereerd worden, aan een erratische kies.

Toen Hanna's veulen naar de kliniek moest was mijn man inmiddels heel erg ziek, hij is toen opgenomen in de kliniek voor 5 weken en ik kon het niet meer bolwerken in mijn eentje.

We hebben echt krankzinnig veel zorgen gehad. En ook heel veel kosten. Fokken is voor anderen, niet voor ons.
Hopelijk hebben anderen meer geluk, dat gun ik ze echt. Maar ik kan niet meer.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 12-10-23 17:13, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10874
Geregistreerd: 21-11-02

Re: Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:13

Kun je nog wel genieten van paarden? Of is dat ook voorbij ( wat ik me kan voorstellen na zoveel zorgen).

Ik hoop dat je man wel weer in orde is nu en dat die zorgen inmiddels verleden tijd zijn.

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 17:17

Rocamor schreef:
Kun je nog wel genieten van paarden? Of is dat ook voorbij ( wat ik me kan voorstellen na zoveel zorgen).

Ik hoop dat je man wel weer in orde is nu en dat die zorgen inmiddels verleden tijd zijn.

Wat bijzonder en lief dat je dat vraagt. Het plezier is verdwenen, maar dat kwam ook omdat ik in 4,5 maand tijd afscheid moest nemen van mijn dressuurpaard en mijn jaarling (en mijn 2 katten).
Daarna mijn veulen en ik moet zeggen dat ik erg angstig ben geworden om te genieten.
De ellende en stress en verdriet en onzekerheid doen geen goed aan mijn geloof dat het ooit weer leuk zal worden.

Mijn man is al een paar maanden thuis en is nu redelijk stabiel dankzij medicatie. Maar we zijn er nog lang niet en hij heeft mij heel veel en hard nodig, waardoor ik eerlijk gezegd weinig energie heb om te rijden. Of überhaupt iets met de paarden te doen.
Sorry dat ik negatief ben, maar het is heftig allemaal, heel heftig.
Laatst bijgewerkt door Nicky1963 op 12-10-23 17:28, in het totaal 1 keer bewerkt

DemiSisa

Berichten: 1027
Geregistreerd: 10-02-15

Re: Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:23

Wat een stress moeten jullie gehad hebben de afgelopen jaren. Heel verdrietig dat jullie zoveel pech hebben gehad. Heel veel sterkte met dit verlies. Wat een prachtige merrie was ze.

Snadrem

Berichten: 4501
Geregistreerd: 24-04-08

Re: Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 17:42

Wat heftig allemaal TS. Ik wil je heel veel sterkte wensen. Met alles wat je verloren bent, maar ook met alle zorgen die er nog zijn. Hopelijk zitten jullie er spoedig weer fijn bij en voelt het leven weer een beetje lichter en warmer aan.

Hevonen

Berichten: 5620
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:50

Nicky1963 schreef:
Rocamor schreef:
Kun je nog wel genieten van paarden? Of is dat ook voorbij ( wat ik me kan voorstellen na zoveel zorgen).

Ik hoop dat je man wel weer in orde is nu en dat die zorgen inmiddels verleden tijd zijn.

Wat bijzonder en lief dat je dat vraagt. Het plezier is verdwenen, maar dat kwam ook omdat ik in 4,5 maand tijd afscheid moest nemen van mijn dressuurpaard en mijn jaarling (en mijn 2 katten).
Daarna mijn veulen en ik moet zeggen dat ik erg angstig ben geworden om te genieten.
De ellende en stress en verdriet en onzekerheid doen geen goed aan mijn geloof dat het ooit weer leuk zal worden.

Mijn man is al een paar maanden thuis en is nu redelijk stabiel dankzij medicatie. Maar we zijn er nog lang niet en hij heeft mij heel veel en hard nodig, waardoor ik eerlijk gezegd weinig energie heb om te rijden. Of überhaupt iets met de paarden te doen.
Sorry dat ik negatief ben, maar het is heftig allemaal, heel heftig.


Wat ontzettend naar allemaal. Allereerst veel sterkte. Ik heb geen idee waar je woont, maar kan vervuiling, bestrijdingsmiddelgebruik in de omgeving of zoiets een rol spelen in deze ellende? (hoef geen antwoord, maar vraag het me gewoon af).

Elisa2

Berichten: 37191
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 18:58

Dat is wel heel veel pech en ellende achter elkaar!

Jemig, heel veel sterkte met alles.. het is echt niet niks. :knuffel:

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:11

Wat verdietig dat een verhaal van hoop en nieuw leven zo anders is gelopen. Sterkte Nicky1963.

supertammy

Berichten: 2235
Geregistreerd: 26-11-03
Woonplaats: Meliskerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 19:32

Heel veel sterkte Nicky1963!
Ik weet ongeveer wat je mee hebt gemaakt en waar je doorheen gaat. Wij hebben ook ontzettend veel pech gehad met de fokkerij en de paarden. Als er weer wat op doet met een paard schiet ik meteen in een soort overlevingsmodus.
Ik hoop dat je het allemaal een plekje kan geven en dat er weer een moment komt dat je kunt genieten van paarden. Ook veel beterschap voor je man!

tienus63

Berichten: 12080
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:09

Wat een ellende en narigheid achter elkaar.
Heel veel sterkte! Hopelijk herstelt je man volledig.

Griffioen

Berichten: 127
Geregistreerd: 21-09-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:12

He gets wat een verdriet.

Arme Hanna Y;(

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:37

Oh seg, wat een ellende, wat een pech! En wanneer je dan je hart, ziel en alle energie erin legt, kan ik me -jammer genoeg- heel erg goed voorstellen hoe jij je voelt. Weg plezier en overmand door angst.

Helaas heb ik ook al veel pech met mijn paarden gehad. Toen ik dan vorig jaar mijn hond, mijn alles, mijn zielsverwant, na een strijd van 16 maanden veel te vroeg moest laten gaan, had ik het ook echt gehad. Ik was op.

Het is zo zonde dat het een blok zet op je dromen en plannen, op het houden en liefhebben van , maar je moet haast wel om jezelf te beschermen.

Ik wens je veel sterkte bij het verwerkingsproces en duim heel erg mee dat je man spoedig beter is.

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Re: Vaarwel, mijn prachtige Hanna-Amanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-23 20:42

Oh jeetje wat een pech hebben jullie gehad zeg!

Veel sterkte gewenst met het verlies van je knappe merrie! En sterkte met de verkoop van de andere merries!

Nicky1963

Berichten: 1989
Geregistreerd: 26-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-23 21:25

Flubberboot schreef:
Oh jeetje wat een pech hebben jullie gehad zeg!

Veel sterkte gewenst met het verlies van je knappe merrie! En sterkte met de verkoop van de andere merries!

Dank.
De andere merrie was al verkocht en weg. De laatste wordt zondag opgehaald.

We hebben nog meer pech gehad: ons jonge paard kreeg artrose een aantal weken na chipoperatie en mijn geliefde zwerfkat/schootkat Swiebertje werd ineens doodziek op een zondagnacht en is gestorven bij de dierenarts, mijn man was toen nog opgenomen, dus ik was alleen. Dat was zo verschrikkelijk zwaar ook.
Ik hoop zo dat het nu een keer klaar is met alle pech en ellende en verdriet.

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-23 12:55

Nicky1963 schreef:
Flubberboot schreef:
Oh jeetje wat een pech hebben jullie gehad zeg!

Veel sterkte gewenst met het verlies van je knappe merrie! En sterkte met de verkoop van de andere merries!

Dank.
De andere merrie was al verkocht en weg. De laatste wordt zondag opgehaald.

We hebben nog meer pech gehad: ons jonge paard kreeg artrose een aantal weken na chipoperatie en mijn geliefde zwerfkat/schootkat Swiebertje werd ineens doodziek op een zondagnacht en is gestorven bij de dierenarts, mijn man was toen nog opgenomen, dus ik was alleen. Dat was zo verschrikkelijk zwaar ook.
Ik hoop zo dat het nu een keer klaar is met alle pech en ellende en verdriet.


Ik kwam dit topic nu pas tegen, wat hebben jullie veel meegemaakt, heel veel sterkte, en beterschap voor je man!