Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Macen1995

Berichten: 33
Geregistreerd: 30-11-22

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 11:52

Verschrikkelijk, altijd, nooit een goede timing.
Krijg een enorme baksteen in m'n maag als ik terugdenk aan mijn eigen ervaring van twee jaar geleden.
Ik hoop dat alles rustig is verlopen voor jullie en dat je je kan troosten aan de mooie herinneringen.
Enne, als tip.. Rouwen is per persoon verschillend, dus er is geen goede of foute manier. Laat je dat nooit wijsmaken ook.

Heel veel sterkte de komende tijd! :knuffel:

Akecheta

Berichten: 7586
Geregistreerd: 05-12-09
Woonplaats: in 't midden van 't land

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:15

Wat verdrietig! Veel sterkte.

alixblanc
Berichten: 95
Geregistreerd: 19-07-23

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 12:17

Heel veel sterkte vandaag Y;( Echt sneu dat hij nog zo jong was...

RanjaRietje

Berichten: 549
Geregistreerd: 04-10-10

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:20

Heel veel sterkte :knuffel:

Janneke2

Berichten: 22749
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 13:22

Ik hoop dat het allemaal rustig is gegaan.

Heel veel sterkte! Y;(

amigamia

Berichten: 830
Geregistreerd: 09-04-05
Woonplaats: ridderkerk

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:15

Heel veel sterkte

Duran123
Berichten: 1077
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 14:20

Y;( heel veel sterkte!

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:17

De kracht van bokt, medeleven in moeilijke tijden.. vind het zo mooi om te zien.

Nogmaals veel sterkte met je verlies van je maatje TS Y;(

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 15:28

Hele dikke knuffel en sterkte :knuffel:

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 20:27

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Zal nog even update doen, in memorian topic komt later.

Vanochtend nog pijnstillers gegeven en daarna lekker veel musli. Toen gingen we nog even grazen en langs zijn maatjes gestapt. Toen kwam de dierenarts en we (m'n ouders, m'n vriend en ik) liepen samen met hem en z'n paardenvriendje naar de wei. Het was gelukkig droog en de zon schoon. Eenmaal in de wei ging het eigenlijk (gelukkig) heel snel. De dierenarts is daarna meteen gegaan en wij zijn nog even bij hem blijven zitten. Ondertussen hadden m'n vriend en m'n vader een plaat gepakt en vrij makkelijk hebben ze hem erop kunnen rollen, ik hield zijn hoofd vast. Een paar uur later hebben we afgedekt en net voordat het donker was hebben we hem met tractor en hefmast naar de straat gebracht. Hij ligt op onze bedrijfsinrit aan de weg dus best een stuk van het woonhuis en de privé-inrit af. Omdat er best nog wat verkeer langskomt daar hebben we symbolisch nog 2 prikpaaltjes en een draadje ervoor gezet zodat hij toch wat meer "bij ons" ligt, ook al stelt dat draadje niks voor, maar zo pal aan de weg pfff.

Vanwege de drukte met blauwtong ziekte wist de rendac niet heel zeker of hij morgen opgehaald wordt of woensdag..

Mis hem nu echt gigantisch. Had nog wel uren bij hem kunnen zitten om z'n neus te aaien.
Laatst bijgewerkt door SaraViavia op 30-10-23 20:31, in het totaal 1 keer bewerkt

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 20:29

_Tarzan schreef:
Echt heel veel sterkte vandaag :(:)

Hier een soortgelijk geval, mijne, ook een Spanjaard zal ik zodra hij weer slecht staat ook laten inslapen dus ook hij loopt op z'n laatste dagen, z'n medicatie is gestopt nu namelijk, enorm pijnlijk en zwaar is dat!
Ook een paard die eindelijk hier kan genieten van paard zijn en een paard waardig leven na een heel leven alleen maar te zijn verhandeld als hengst zijnde, hij heeft bij mij gelukkig z'n eindstation gevonden, maar dat eindigt nu ook na 2,5 jaar heerlijk paard zijn bij mij. Het voelt totaal oneerlijk en oh wat heeft dit paard mij veel gegeven en geef ik veel om hem.

Ik begrijp je verdriet dus als geen ander :(:)


Ohjee, dagen ook echt?? Heel erg soortgelijk inderdaad, wat triest. Stuur me gerust een pb als je er even over wil praten. Ik deelde het ook graag even hier. Ik ben "blij" dat het zwaarste gedeelte achter de rug is maar nu nog het verwerken en het gigantische gemis }>

Flubberboot

Berichten: 2876
Geregistreerd: 14-09-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:33

SaraViavia schreef:
Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Zal nog even update doen, in memorian topic komt later.

Vanochtend nog pijnstillers gegeven en daarna lekker veel musli. Toen gingen we nog even grazen en langs zijn maatjes gestapt. Toen kwam de dierenarts en we (m'n ouders, m'n vriend en ik) liepen samen met hem en z'n paardenvriendje naar de wei. Het was gelukkig droog en de zon schoon. Eenmaal in de wei ging het eigenlijk (gelukkig) heel snel. De dierenarts is daarna meteen gegaan en wij zijn nog even bij hem blijven zitten. Ondertussen hadden m'n vriend en m'n vader een plaat gepakt en vrij makkelijk hebben ze hem erop kunnen rollen, ik hield zijn hoofd vast. Een paar uur later hebben we afgedekt en net voordat het donker was hebben we hem met tractor en hefmast naar de straat gebracht. Hij ligt op onze bedrijfsinrit aan de weg dus best een stuk van het woonhuis en de privé-inrit af. Omdat er best nog wat verkeer langskomt daar hebben we symbolisch nog 2 prikpaaltjes en een draadje ervoor gezet zodat hij toch wat meer "bij ons" ligt, ook al stelt dat draadje niks voor, maar zo pal aan de weg pfff.

Vanwege de drukte met blauwtong ziekte wist de rendac niet heel zeker of hij morgen opgehaald wordt of woensdag..

Mis hem nu echt gigantisch. Had nog wel uren bij hem kunnen zitten om z'n neus te aaien.

Fijn dat het zo rustig is gegaan! Een dikke knuffel en veel sterkte gewenst :knuffel:

Telpeva

Berichten: 14723
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: In de hoek

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 20:41

Heel veel sterkte met het verlies van je maatje!

PotjeMayo

Berichten: 569
Geregistreerd: 13-05-17
Woonplaats: bij m'n kat

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:05

heel veel sterkte! fijn dat het rustig is gegaan

kally
Berichten: 5246
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 21:11

Heel veel sterkte gewenst….wat triest dat het hem niet gegund is geweest
om langer te kunnen genieten bij je Y;(

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-23 21:40

Ja zeker een fijne gedachte als een paard na een pijnlijke periode geen pijn meer heeft. Maar de gedachte dat hem zoveel pijn opzettelijk is aangedaan (zijn littekens) en ik die mezelf nu afvraag hoelang hij al pijn had maar doorging... Voordat hij echt kreupel ging lopen en we iets aan hem merkten.. Want hij had in dat opzicht ook wel de Spaanse mentaliteit. Tijdens eerdere onderzoeken op de kliniek moesten ze hem ook telkens opnieuw roesjes bijgeven omdat hij telkens weer er doorheen kwam. Ik hoop niet dat hij zijn pijn ook heeft weggestopt terwijl we met hem reden de afgelopen maanden.

_Tarzan

Berichten: 11174
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:30

SaraViavia schreef:
Ja zeker een fijne gedachte als een paard na een pijnlijke periode geen pijn meer heeft. Maar de gedachte dat hem zoveel pijn opzettelijk is aangedaan (zijn littekens) en ik die mezelf nu afvraag hoelang hij al pijn had maar doorging... Voordat hij echt kreupel ging lopen en we iets aan hem merkten.. Want hij had in dat opzicht ook wel de Spaanse mentaliteit. Tijdens eerdere onderzoeken op de kliniek moesten ze hem ook telkens opnieuw roesjes bijgeven omdat hij telkens weer er doorheen kwam. Ik hoop niet dat hij zijn pijn ook heeft weggestopt terwijl we met hem reden de afgelopen maanden.

Zo herkenbaar, die will to please, keihard voor zichzelf maar echt geweldige paarden zijn die Spanjaarden <3

Fijn om te lezen dat hij rustig heen is gegaan. Ik hoop dat je snel je rust erin gevonden hebt en het kan gaan verwerken, nogmaals sterkte :(:)

pien_2010

Berichten: 43327
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 08:57

Sterkte, altijd heel verdrietig!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:07

Heftig, fijn dat het allemaal zo goed en rustig is gegaan en dat het thuis kon.
Veel sterkte met de leegte…

Levita

Berichten: 1416
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: arnhem

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 09:09

Wat verdrietig! Heel veel sterkte!

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-23 13:08

Hij is opgehaald. Moest nog even weg en toen reed ik langs hem op, zo raar. Daarna werd ik gebeld door de chauffeur van de Rendac dat hij een paard moest ophalen en hem niet zag liggen.. Toen heb ik even uitgelegd waar hij moest zijn en toen zag hij hem liggen. Daarna snel naar huis gegaan en toen was hij weg.

FrNo
Berichten: 3661
Geregistreerd: 14-08-13
Woonplaats: Noord Oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 13:13

:(:)




Fijn dat hij vandaag al opgehaald is en niet pas morgen.

SjonnieZ

Berichten: 2327
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 13:33

Sterkte TS een paard laten gaan is nooit leuk.
Fijn om te lezen dat hij rustig is gegaan.

windsor14
Berichten: 181
Geregistreerd: 22-08-20
Woonplaats: Duitsland

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-23 14:10

Heel veel sterkte.
Een moeilijke beslissing, maar jij hebt gedaan wat niet anders kon.
Een virtuele hug vanuit Duitsland.