Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 19:22

Ik schrijf dit topic vooral om even van me af te kunnen schrijven.. Morgenvroeg laat ik mijn paard inslapen en er komt nog een mooi memorian topic over hem met foto's en het verhaal, maar ik wilde alvast wat schrijven.

Het is mijn derde paard die ik (veel te jong) moet laten gaan. Eerste was 6, tweede 8 en deze 14.

Het gaat in dit geval om een Spanjaard. Heeft geen fijn verleden gehad (littekens op zijn voorbenen en neus) en is in het jaar dat hij bij mij was enorm opgebloeid. Helaas mocht hij maar een jaar bij mij genieten van alle aandacht, liefde en knuffels.

Ik heb het gevoel alsof ik deze keer nóg meer bij alles nadenk (vanochtend laatste keer naar de wei brengen, laatste keer z'n avondvoer in de bak doen, net laatste keer op stal zetten..) Pffff.

We laten hem thuis inslapen omdat hij stress krijgt van de trailer en dat wil ik hem besparen, maar dus moeten we hem morgen zelf met de tractor aan de straat klaarleggen, afdekken, Rendac regelen etc. Vreselijk. En ik weet dat het "erbij hoort" als je paarden hebt en dat het voor hem de juiste keuze is, maar ik voel me nu al zooo leeg en verdrietig.

Nogmaals ik plaats dit echt om van me af te schrijven en deel gerust je eigen ervaringen of gevoelens hierover want we maken het allemaal wel eens mee.

Anoniem

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:29

Kan je alleen maar een hele dikke knuffel geven :knuffel:

Eapy

Berichten: 1731
Geregistreerd: 22-05-13
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:29

Verschrikkelijk, heel veel sterkte… :(:)

marga1
Berichten: 900
Geregistreerd: 11-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:29

Weet niet hoe je woont, maar als je in het buitengebied woont kan je hem dan niet aan de straat bij of op de inrit laten inslapen, dan hoef je hem niet met de trekker te verplaatsen.

gillian

Berichten: 4421
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Haarsteeg

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:37

Wat verdrietig.. alvast heel veel sterkte..

Jessix

Berichten: 16440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:41

Wat verdrietig. Ik herinner me nog het besef, al die laatste keren terwijl de tijd weg tikt. Ik wens je veel sterkte. Zou ook wel extra zwaar zijn omdat het al het derde paard is waar je afscheid van moet nemen.

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 19:47

marga1 schreef:
Weet niet hoe je woont, maar als je in het buitengebied woont kan je hem dan niet aan de straat bij of op de inrit laten inslapen, dan hoef je hem niet met de trekker te verplaatsen.


Ja klopt maar dat is een grindpad en het liefst slaap ik hem rustig in de wei in waar hij vandaag ook in heeft gestaan. Aan de straatkant waar hij moet worden opgehaald is altijd wel wat te doen (bedrijven, auto's, fietsers etc).

Zoolgangster

Berichten: 9600
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: 587 km van Londen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:50

Heel veel sterkte, zowel vandaag, met die moeilijke laatste dingen, als morgenochtend, met het definitieve afscheid.

Henrike5

Berichten: 775
Geregistreerd: 26-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:51

Hele dikke knuffel en veel sterkte, weet wel dat je hem heel erg veel liefde hebt gegeven het afgelopen jaar en hij hier van heeft mogen genieten

prugelpiet

Berichten: 12564
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:54

Ach TS, wat sneu :(:) Geniet nog even heel hard van hem, zoals hij dit jaar bij jou heeft mogen genieten.

Heb je geen lieve buren/vrienden die willen regelen dat hij aan de weg komt te liggen? Tuurlijk hoort het erbij, maar het is gewoon niet leuk om te moeten doen als het je eigen paard betreft.

Kimddddd

Berichten: 462
Geregistreerd: 19-08-19
Woonplaats: Beverwijk - Äppelbo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 19:56

Sterkte! :knuffel: Dat alles maar rustig mag verlopen.
Mijn paardje vroeger wel dicht bij de weg laten inslapen en dat is best lastig inderdaad. Er kwam zelfs iemand van de dierenbescherming omdat ze een melding hadden gekregen en dat was heel naar om daar vragen over te beantwoorden terwijl mijn pony net 5 minuten dood was en de dierenarts net weg.
Geen sterkte of niks ook van die man. Rare mensen die dierenbescherming.

Volg je gevoel hierin wat voor jou de beste plek is voor een afscheid.

SaraViavia

Berichten: 1797
Geregistreerd: 13-02-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-23 19:58

prugelpiet schreef:
Ach TS, wat sneu :(:) Geniet nog even heel hard van hem, zoals hij dit jaar bij jou heeft mogen genieten.

Heb je geen lieve buren/vrienden die willen regelen dat hij aan de weg komt te liggen? Tuurlijk hoort het erbij, maar het is gewoon niet leuk om te moeten doen als het je eigen paard betreft.


Dankjewel <3 Mijn vader kan het gelukkig doen, maar ik denk dat ik wel in de buurt blijf. Ik doe alle leuke dingen wat de paarden betreft met pap samen (lessen, wedstrijden, naar 't bos, als er een nieuwe komt, alles) dus ergens wil ik dit ook samen doen.

cheybinky

Berichten: 862
Geregistreerd: 13-11-11
Woonplaats: Denekamp

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:17

Veel sterkte komende uren.... heb onze 33 jarige merrie 2 maanden terug totaal onverwachts moeten laten gaan.

Dikke knuffel ! <3

_Carien

Berichten: 1798
Geregistreerd: 13-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 20:19

Heel veel sterkte, het went nooit helaas. Zeker als je er al een paar zo jong moet laten gaan. :knuffel:

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:07

van mij gewoon een dikke knuffel en een hartje (wat niet kan maar ik teken hem er in gedachten bij)

sterregoud
Berichten: 1844
Geregistreerd: 09-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:10

Veel sterkte, al die laatste momenten zijn zo moeilijk, mooi en zwaar tegelijk.

:knuffel:

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-23 21:15

Heel veel sterkte…
Ik herken je gevoel, wij hebben vorig jaar een half jaar na elkaar allebei onze paarden in moeten laten slapen, eentje van 13 en eentje van 15…
Ook veel te vroeg dus…
Blijft zo ontzettend lastig en naar zulke dingen,..

mala26

Berichten: 5003
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 00:16

Heel veel sterkte morgenochtend. Ook al hoort dit "erbij", het blijft altijd ontzettend verdrietig.

Bagheera_206

Berichten: 25895
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Kennemerland

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 00:21

Heel veel sterkte morgen! Ik ben nog niet zo ver voor een IM topic. Moet ook maar eens wat op papier gaan zetten.

N4N4
Berichten: 1111
Geregistreerd: 15-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 00:48

Ik snap je gevoel zo goed , alles de laatste keer en steeds maar weer de geur opsnuiven.
Het niet weg van stal kunnen gaan omdat het morgen zo anders is ..
Ik heb er 2 moeten laten gaan en voel precies wat je bedoelt.
Heel veel sterkte morgen en een hele dikke knuffel :knuffel:

Hutcherson

Berichten: 7354
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 02:09

Ik wil je heel veel sterkte wensen. Dit zijn echt de verschrikkeleijke kanten van de prachtige passie die we delen met z'n alle hier.
Het geeft je zoveel, maar doet ook zo vreselijk veel zeer.

Echt heel erg veel sterkte met je verlies :knuffel:

Dorine92
Berichten: 5329
Geregistreerd: 21-04-12
Woonplaats: Schagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 05:17

SaraViavia schreef:
prugelpiet schreef:
Ach TS, wat sneu :(:) Geniet nog even heel hard van hem, zoals hij dit jaar bij jou heeft mogen genieten.

Heb je geen lieve buren/vrienden die willen regelen dat hij aan de weg komt te liggen? Tuurlijk hoort het erbij, maar het is gewoon niet leuk om te moeten doen als het je eigen paard betreft.


Dankjewel <3 Mijn vader kan het gelukkig doen, maar ik denk dat ik wel in de buurt blijf. Ik doe alle leuke dingen wat de paarden betreft met pap samen (lessen, wedstrijden, naar 't bos, als er een nieuwe komt, alles) dus ergens wil ik dit ook samen doen.


Ik zou toch overwegen om dit jezelf niet aan te doen. Het is allemaal al erg genoeg.

Mondy

Berichten: 11829
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 05:44

Sterkte vandaag :(:)

Mando

Berichten: 15694
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 07:00

Sterkte vandaag.

Anouk_H

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-05-13
Woonplaats: Bij de paarden tussen het hooi

Re: Wanneer het inslapen heel dichtbij komt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-23 07:12

Sterkte vandaag :knuffel: