In laten slapen of naar de slager?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:15

Wat zou jij doen?
Je paard heeft bijvoorbeeld een peesblessure, kan niet zonder pijn leven. Zou je hem laten inslapen, of naar de slager brengen, en waarom?
Laatst bijgewerkt door Chocopasta op 08-05-06 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

tamara16
Berichten: 1555
Geregistreerd: 11-11-04
Woonplaats: Drachten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:16

welke uitleg??? ik zie geen uitleg
we kunnen je dan ook geen antw geven

HannaBel

Berichten: 210
Geregistreerd: 08-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:16

wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:19

HannaBel schreef:
wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!

Wat een heerlijk antwoord toch
De slager gaat veel sneller.
Vind je het dan niet walgelijk dat je paard door de rendac wordt opgehaald? Aan de kant van de weg ligt met een zijl erover heen? trouwens, je paard wordt lang niet altijd opgegeten. Als hij onder de medicijnen zit, MAG hij niet eens opgegeten worden.

upokcalvi
Berichten: 5
Geregistreerd: 08-05-06

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:22

ik zou mn paard laten inslapen.
het beestje mag na zijn leven ook wel rusten en hoeft nie opgegeten te worden daar zijn ze niet voor vind ik....

HannaBel

Berichten: 210
Geregistreerd: 08-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:23

Natasja91 schreef:
HannaBel schreef:
wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!

Wat een heerlijk antwoord toch
De slager gaat veel sneller.
Vind je het dan niet walgelijk dat je paard door de rendac wordt opgehaald? Aan de kant van de weg ligt met een zijl erover heen? trouwens, je paard wordt lang niet altijd opgegeten. Als hij onder de medicijnen zit, MAG hij niet eens opgegeten worden.


ik vind het idd nog een prettiger idee dat zijn lichaam gewoon vernietigd word dan dat hij verkocht gaat worden in de supermarkt.. en bij ons hoeft een beest niet langs de weg te liggen met een zeil erover hoor, je belt die mensen en ze komen het dier van je erf afhalen.. en er worden ook veel paarden in het weiland begraven.. daar knijpen ze hun ogen voor dicht als het maar niet uit de hand loopt.. zo hebben wij dat ook gedaan met ons oude paard.. die ligt bij het hek met haar naambordje erboven.........

Iris_B
Berichten: 2086
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Dronten

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:24

zeker weten in laten slapen, je hebt toch van dat beest gehouden, en dat iemand anders/ of jij straks je paard op je bord hebt daar moet ik echt niet aan denken!!!!!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:26

Nogmaals, een paard dat je laat slachten wordt lang niet altijd opgegeten, als ik me niet vergis kun je het zelf nog aangeven ook.

Trouwens, als je een paard van 18 ofzoiets laat afmaken zal die vast niet meer zo lekker smaken

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:29

Ik heb mijn paard laten inslapen. Meer omdat ik bij de veearts was en het was toch goed mis. Bovendien had hij toen zoveel medicatie in zijn lijf dat ik dacht dat slacht niet kon. En ik liep toch al op het terrein van de kliniek rond dus heb hem toen daar maar meteen laten inslapen.
Stel dat ik weer voor de keuze kom dan weet ik het nog niet. Ik heb er niet zoveel moeite mee om hem dan naar de slacht te laten gaan. Ik weet ook niet wat beter is. Er zijn bij allletwee voor en nadelen.

HannaBel

Berichten: 210
Geregistreerd: 08-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:30

hallo.... waarom zou je een paard dan laten slachten als je aangeeft dat je niet wil dat hij opgegeten word? wat heeft dat slachten dan voor zin?

alano

Berichten: 976
Geregistreerd: 22-07-05
Woonplaats: Amstelveen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:30

ik zou hem wel laten slachten, gaat sneller. maar dan moet hij eerst in de trailer en dan in een vreemde ruimte. om die reden denk ik dat ik hem toch in zou laten slapen....in zijn eigen stal en in rust.

Boelles

Berichten: 5368
Geregistreerd: 11-07-05
Woonplaats: Boerakker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:32

Natasja91 schreef:
Vind je het dan niet walgelijk dat je paard door de rendac wordt opgehaald?


Welke rendac bedoel je

Ik zou laten inslapen, ik vind dat je je paard dat moet gunnen.. Hij heeft voor jouw gewerkt, vind dat je hem dan zijn rust moet geven en laten inslapen..

IngridP

Berichten: 678
Geregistreerd: 11-01-05
Woonplaats: Kollumerzwaag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:32

Ik zou graag tot het laatste bij m willen zijn dus dan zou ik kiezen voor een spuitje en niet voor de slager.

xxx Breezergirl

SisLeone
Berichten: 2867
Geregistreerd: 17-05-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:34

Bij de slager kun je er ook tot het laatst toe bij zijn.
Heb bij het inslapen ook wel eens gezien dat een paard bleef vechten. En dat is een kl*te gezicht.
Inslapen gaat niet altijd vreedzamer dan de slacht hoor.

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:35

Dat het sneller gaat.. ik heb verhalen gehoord over paarden die nadat ze 'het' spuitje gehad hebben nog een keer overeind kwamen en hun nek braken.

Ik weet wel wie ik bel als een een ongeluk gebeurd is hoor!
Een goede kennis van me is slager geweest en heeft wel vaker paarden snel en pijnloos uit hun lijden verlost.

Eerst dacht ik er anders over maar vind ik dit in sommige gevallen een betere oplossing.

Opeten vind ik weer een ander verhaal, ik eet zelf geen paardenvlees..
En al helemaal mijn lieve joeripoeri niet natuurlijk!

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:36

Natasja91 schreef:
HannaBel schreef:
wat denk je zelf.. als je echt van je paardje hebt gehouden breng je hem niet naar de slager.. het idee aleen al dat mijn paardje heerlijk opgegeten gaat worden vind ik WALGELIJK!!!!!!!!!!!!

Wat een heerlijk antwoord toch
De slager gaat veel sneller.
Vind je het dan niet walgelijk dat je paard door de rendac wordt opgehaald? Aan de kant van de weg ligt met een zijl erover heen? trouwens, je paard wordt lang niet altijd opgegeten. Als hij onder de medicijnen zit, MAG hij niet eens opgegeten worden.


nou mijn paardje lach dus wel naast de weg met een zijl erover en werd door de rendac opgehaald .. maar gebeurt er dan verder vroeg ik mijn eigelijk af????

zowiezo zal ik niet naar de slager brengen !

aerdenhout1

Berichten: 15891
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Velsen noord

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:38

Ik heb in de loop der jaren deze beslissing al meerdere keren moeten nemen en het is allebei klo...e.
Het ligt vind ik ook een beetje aan de situatie waarin het paard zich bevind als het moet worden (rot woord )afgemaakt.
Als zo'n dier hele erge koliek heeft b.v, of hij kan niet meer in de benen komen,een gebroken been, dan ga je hem niet nog eens op transport zetten en kies je voor inslapen. Naar de slager, en afschieten, is als het meteen gebeurd en je paard staat daar niet nog een halve dag ,wel sneller.Ik vind bij naar de slager brengen wel dat er altijd iemand mee moet zodat je zeker weet dat het meteen gebeurd. En geloof me inslapen kan ook heel naar zijn!!! Bij de laatste pony ging het ook niet helemaal zoals het moest!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:39

Dat maakt het zo moeilijk.
Het is inderdaad allebei klote, allebei hebben ze voor- en nadelen..

HannaBel

Berichten: 210
Geregistreerd: 08-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:39

oke de slager is dan mischien sneller en diervriendelijker, ik vind het idee gewoon te erg.. maar ik heb idd ook wel eens gehoord dat als je je paard laat ophalen dat ze er katten en hondenvoer van meken

Nannes

Berichten: 4314
Geregistreerd: 04-05-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: In laten slapen of naar de slager?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:39

Slager. Tenzij een paard te ziek/vermoeid of weet ik veel wat is, dan vind ik het zielig om hem nog te vervoeren.

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-06 20:39

HannaBel schreef:
oke de slager is dan mischien sneller en diervriendelijker, ik vind het idee gewoon te erg.. maar ik heb idd ook wel eens gehoord dat als je je paard laat ophalen dat ze er katten en hondenvoer van meken

Dank je dat je nu iets meer nadenkt over je antwoord!

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:41

De waardevolle stukjes worden eraf gehaald volgens mij (Staart botten??) en dan word ie vernietigd..

Inderdaad, inslapen is geen leuk gezicht hoor.
Het kan hartstikke fout gaan! Dan maar liever snel en pijnloos.
Maar onder andere omstandigheden zou ik misschien wel voor inslapen kiezen. Het ligt echt helemaal aan de situatie!

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:41

wat gebeurt er dan als ze met de rendac op gehaald worden ?

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:42

Nastascha je staat toch hopelijk niet voor die keus nu? Dat zou echt heel naar zijn!

Anne_
Berichten: 2309
Geregistreerd: 22-09-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:42

Ze worden vernietigd nadat ze ontdaan zijn van waardevolle stukjes. Verbrand ofzo..