Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-06 15:42

Zoals de titel al zegt, is jullie paard op een natuurlijke manier gestorven (dus geen spuitje of slacht) en hoe is dit gegaan?
Onze paardjes leven gelukkig nog en ik hoop nog heeeeel erg lang, maar als ze ooit dood moeten gaan hoop ik dat ze uit zichzelf gaan.
Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Eleandra

Berichten: 6614
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Venlo en Saint Lucia

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 23:31

gestorven aan koliek.. op de operatietafel Verdrietig Huilen

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:45

Nee, Natal is ingeslapen. Hij had hoefkatrolontsteking, had pijn, en 't was gewoon genoeg geweest Huilen

l0nal0ver

Berichten: 68
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:47

ingeslapen op een landje.. Huilen
vreselijk om hier bij te zijn maar toch goed om bij haar te blijven vond ik
al was het erg moeilijk Vriendjes zijn?

parellilover
Berichten: 13
Geregistreerd: 19-06-06

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:50

neen jammer genoeg niet..Gini is na een paard hele zware en lange maanden ingeslapen..ze had de ziekte van Cushing met als gevolg dat haar hoefbeen door de hoefwand zat...

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:37

ik hoop dat mijn paard ook een natuurlijke dood sterft, tot nu toe niet,,

8nnemiek

Berichten: 43473
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 19:42

Volgens mij zijn er heel weinig paarden die echt aan ouderdom/hartstilstand overlijden.
Ik hoop dat die van mij wel over minstens 30 jaar zo aan zn einde komt.

Lotte_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Grathem

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:17

nee.. het zou laf zijn als we hem in leven zouden laten.. hij had de wil en de kracht niet meer en had super veel pijn..

een pijnlijke beslissing maar toch echt het beste!

Silence

Berichten: 25599
Geregistreerd: 04-03-06
Woonplaats: Ikke in Maarheeze, Silence en Jimmy in Gastel.

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:24

Mijn eerste pony is ingeslapen omdat ze darmkoliek had en ontzettend veel pijn had.
Verdere ellende is haar bespaard gebleven.

Ik hoop dat mijn huidige pony op een andere manier aan zijn einde komt, maar daar denk ik verder nog niet over na omdat hij nog maar 6 is. Het kan ook op deze leeftijd voorkomen natuurlijk dat hij sterft, maar daar denk ik niet over na omdat ik er niet vanuit ga.

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:39

Teuntje had een fixe longontsteking 4 dagen heeft hij dit volgehouden, Toen is hij savonds op mijn gevallen, en sloot hij zijn oogjes voorgoed.

Hij is zelf gegaan, als hij niet zelf was gegaan, Was de keuze moeilijk voor mij geweest om hem alsnog te moeten laten gaan.

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31331
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 12:54

Een paard van ons is uit zichzelf gestorven aan een hartstilstand. Hij was 31 jaar. Hij lag en probeerde te gaan staan wat niet lukte, paar keer geprobeerd en hij haalde het net niet om te gaan staan. Toen heeft hij een tijdje liggen uitrusten, we hebben bij hem gezeten, geknuffeld enz en na een tijdje probeerde hij weer op te staan, zakte halverwege in elkaar en was weg. Hij was de dag ervoor nog helemaal prima in orde, eigenlijk dus wel een mooie manier om te gaan.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:48

ik ben dus 3 maanden geleden nu al weer mijn lieve haflinger brenda verloren . sommige mensen hebben het hier wel gelezen ook mensen die me hier hebben gesteunt . maar ze was dus overleden aan een hartstilstand toen ik er op . we waren aan het rijden in de wei , nog even aan het uitstappen . toen kwam (gelukkig) mijn vader eraan om te vragen hoe het ging het rijden . verder was er niemand thuis . en toen opeens maakte brenda een rare sprong omdat ze soort een schok kreeg omdat haar hart er mee stopte . dus ze viel neer en ik bleef er maar naast zitten en zeggen tegen haar dat ze het zal redden dat ze niet weg mocht gaan . maar dat mocht allemaal niet zo zijn , ze gaf nog 1 hinikje dat het hier goed was geweest en dat ik alleen verder moest gaan . in een tijd van 5 minuten ben je nog lekker aan het rijden met je grote liefde en binnen een paar seconde is je leven opeens helemaal omgedraait

Sarisv

Berichten: 1605
Geregistreerd: 26-06-04

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:53

Moest hem helaas inlaten slapen, been hing er nog half aan nadat ie was doorgesneden door het schrikdraad Verdrietig en kon volgens de DA nooit meer goed komen, kon worden geamputeerd maar moet je elke dag (inc. snachts) om het uur de wond verschonen, dit konden we hem niet aan doen om met 3 benen verder te gaan, me lieve shet..

westernboy
Berichten: 219
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:54

GimGirl schreef:
Moest hem helaas inlaten slapen, been hing er nog half aan nadat ie was doorgesneden door het schrikdraad Verdrietig en kon volgens de DA nooit meer goed komen, kon worden geamputeerd maar moet je elke dag (inc. snachts) om het uur de wond verschonen, dit konden we hem niet aan doen om met 3 benen verder te gaan, me lieve shet..




mijn paard laat ik cremeren in rotterdam maar verlopig nog niet

Stuiterbal_

Berichten: 691
Geregistreerd: 22-01-06
Woonplaats: Den-Haag - Ypenburg

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:01

iSaBeLL schreef:
ik ben dus 3 maanden geleden nu al weer mijn lieve haflinger brenda verloren . sommige mensen hebben het hier wel gelezen ook mensen die me hier hebben gesteunt . maar ze was dus overleden aan een hartstilstand toen ik er op . we waren aan het rijden in de wei , nog even aan het uitstappen . toen kwam (gelukkig) mijn vader eraan om te vragen hoe het ging het rijden . verder was er niemand thuis . en toen opeens maakte brenda een rare sprong omdat ze soort een schok kreeg omdat haar hart er mee stopte . dus ze viel neer en ik bleef er maar naast zitten en zeggen tegen haar dat ze het zal redden dat ze niet weg mocht gaan . maar dat mocht allemaal niet zo zijn , ze gaf nog 1 hinikje dat het hier goed was geweest en dat ik alleen verder moest gaan . in een tijd van 5 minuten ben je nog lekker aan het rijden met je grote liefde en binnen een paar seconde is je leven opeens helemaal omgedraait


Pff dat lijkt me moeilijk Verdrietig
*Laat een traan vallen*
Ik heb het eigelijk nog nooit meegemaakt..Mijn verzorgpony is ook best aan de ouwe kant (30 jaar)
Dus ik hou me hart vast!
Heel veel sterkte voor de mensen die wel hun paard zijn verloren! Verdrietig

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 14:02

westernboy schreef:
GimGirl schreef:
Moest hem helaas inlaten slapen, been hing er nog half aan nadat ie was doorgesneden door het schrikdraad Verdrietig en kon volgens de DA nooit meer goed komen, kon worden geamputeerd maar moet je elke dag (inc. snachts) om het uur de wond verschonen, dit konden we hem niet aan doen om met 3 benen verder te gaan, me lieve shet..




mijn paard laat ik cremeren in rotterdam maar verlopig nog niet

mijne is gecremeerd in rotterdam

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 14:24

Heftige verhalen allemaal...
Maar met dit topic bedoel ik vooral verhalen zoals die van Horsewisper, Nicole288 en iSaBeLL. Ik ben benieuwd hoe paarden natuurlijk gestorven zijn, op wat voor manier. Niet dat ik andere verhalen niet wil horen, maar daar heb ik dit topic niet voor bedoeld.
Sterkte allemaal met het verlies van jullie paarden. Ach gut

@ nicole288: dat vind ik een mooie dood. Ik zou wel willen dat mijn paardje ook zo gaat. Maar ik hoop wel dat hij nog ouder mag worden, want hij is nu al 29...

Nicole288
Hoofdmoderator Informatief
May the horse be with you! Coördinator Veulenverkiezing

Berichten: 31331
Geregistreerd: 05-01-05
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 18:47

Ja, vonden wij ook, je kunt er zo ook vrij snel vrede mee hebben. Belangrijk is regelmatig bewegen, onze Jumbo heeft tot zijn 28e ook nog lesjes gelopen met beginners, hij heeft nog heel wat mensen leren rijden Ja Vaak als ze zulke leeftijden halen zitten ze gewoon goed in elkaar, hoop dat je ook nog lang van je paardje mag genieten!

Liquorice

Berichten: 3238
Geregistreerd: 15-05-04
Woonplaats: Thuis

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:04

mijn verzorgpony is wel natuurlijk gestorven, ze was altijd heel fit en vrolijk, ik reed er ook nog wedstrijden mee, en ineens vond ik haar dood in de wei.
ze was al wel 21 maar verder had ze nooit wat, in de 3 jaar dat ik haar verzorgde was ze 1 keer kreupel geweest en een keer ziek.
en toch ineens overleden. Ze heeft waarschijnlijk gelukkig geen pijn gehad, maar het was een hele schok.

MissBambi

Berichten: 4279
Geregistreerd: 04-07-06

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 15:10

iSaBeLL schreef:
ik ben dus 3 maanden geleden nu al weer mijn lieve haflinger brenda verloren . sommige mensen hebben het hier wel gelezen ook mensen die me hier hebben gesteunt . maar ze was dus overleden aan een hartstilstand toen ik er op . we waren aan het rijden in de wei , nog even aan het uitstappen . toen kwam (gelukkig) mijn vader eraan om te vragen hoe het ging het rijden . verder was er niemand thuis . en toen opeens maakte brenda een rare sprong omdat ze soort een schok kreeg omdat haar hart er mee stopte . dus ze viel neer en ik bleef er maar naast zitten en zeggen tegen haar dat ze het zal redden dat ze niet weg mocht gaan . maar dat mocht allemaal niet zo zijn , ze gaf nog 1 hinikje dat het hier goed was geweest en dat ik alleen verder moest gaan . in een tijd van 5 minuten ben je nog lekker aan het rijden met je grote liefde en binnen een paar seconde is je leven opeens helemaal omgedraait



ik las dit net en sirieus de tranen rollen over mijn wangen.. ik hoop dat mijn pony later als ze dood gaat ook natuurlijk dood gaat en ik er bij ben.. wil dat ik de laatste ben die ze het gezien ......... Vriendjes zijn?

Marloes__

Berichten: 5207
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:09

Mijn paardje is overleden na een hartaanval op het strand...

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-06 20:53

Bij een natuurlijke dood komt een hartaanval dus nog best veel voor.
Heel veel sterkte allemaal.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 21:16

khOuuvnnjOuu schreef:
iSaBeLL schreef:
ik ben dus 3 maanden geleden nu al weer mijn lieve haflinger brenda verloren . sommige mensen hebben het hier wel gelezen ook mensen die me hier hebben gesteunt . maar ze was dus overleden aan een hartstilstand toen ik er op . we waren aan het rijden in de wei , nog even aan het uitstappen . toen kwam (gelukkig) mijn vader eraan om te vragen hoe het ging het rijden . verder was er niemand thuis . en toen opeens maakte brenda een rare sprong omdat ze soort een schok kreeg omdat haar hart er mee stopte . dus ze viel neer en ik bleef er maar naast zitten en zeggen tegen haar dat ze het zal redden dat ze niet weg mocht gaan . maar dat mocht allemaal niet zo zijn , ze gaf nog 1 hinikje dat het hier goed was geweest en dat ik alleen verder moest gaan . in een tijd van 5 minuten ben je nog lekker aan het rijden met je grote liefde en binnen een paar seconde is je leven opeens helemaal omgedraait



ik las dit net en sirieus de tranen rollen over mijn wangen.. ik hoop dat mijn pony later als ze dood gaat ook natuurlijk dood gaat en ik er bij ben.. wil dat ik de laatste ben die ze het gezien ......... Vriendjes zijn?


nou wat mijn betref kan het beter kreupel ziek of wat dan ook ! dan weet je dat het gaan gebeuren nou hier lig ik gewoon nachten van wakker hoe kan het nou ? hoe kan het nou ? en dat is voor als 14 jarig meisje moeilijk te bevatten . ik snap het nog steeds niet . maar ik heb gelukkig de allermooiste herinneringen aan haar !
zit nu gewoon alweer te huilen als ik het typ !

gr. janise !

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-06 10:00

@ iSaBeLL / Janise: het lijkt me inderdaad heel moeilijk voor je. Zo plotseling en onverwacht. Ach gut
Maar als ik de keuze had, zou ik toch liever hebben dat mijn paard zo'n dood sterft dan dat hij ziek of kreupel wordt. Bij zo'n plotselinge dood hoeft hij tenminste niet te lijden. Maar het ligt natuurlijk helemaal aan de situatie: mijn paardje is 29, dus dan is het wel te verwachten dat hij een keer overlijdt en komt het minder onverwacht. Toch moet ik er niet aan denken dat hij ooit doodgaat... Verdrietig

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Is jullie paard natuurlijk gestorven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-06 10:35

als ze oud zijn komt er gewoon een tijd dat het gebeurd hoe dan ook .
maar Brenda was nog maar 12 en ze was al L2 dus voor een haflinger hastikke goed en ik was super blij . maar die dag was gewoon een zwarte dag uit mijn leven . eigelijk bijna de hele week ! niet naar school geweest alleen maar kunnen huilen , en op internet naar andere haffies wezen kijken . wat ook nog super moeilijk is om weer zoeits terug te vinden!