Karim, mijn mooiste droom

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
eekhoornerik

Berichten: 7261
Geregistreerd: 14-01-04

Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-06 12:14

Karim,

Je was mijn mooiste droom. Al sinds kind af aan heb ik gefantaseerd over een arabierenjaarling, zo lief, zo zachtmoedig en zo mooi die danste op de wei. Dat was jij!

In de wolken was ik toen die droom na vele jaren uiteindelijk werkelijkheid werd.

Je was zo mooi en zo zacht, maar ook zo bang en onzeker en schuw. "ik ga ervoor' heb ik altijd geroepen, en met heel veel geduld en tijd begon je me te vertrouwen. Je kwam al naar me toe en ik mocht je aaien. Jij knabbelde mijn haren en blies in mijn nek.

Helaas ben je veel te vroeg overleden, evenals je kuddegenootjes. Ik hoop dat je bij ze bent...

Jouw verhaal staat hier voor wie het wilt lezen.
viewtopic.php?f=3&t=679192&hilit=

Ik heb nog een fotoreading van je, en die zal ik altijd bij me dragen evenals het prachtige herfstblad die je me stuurde na je overlijden.

Lieve Karim, je was mijn mooiste droom en je zal altijd mijn mooiste droom blijven!

Hier de reading met Karim.

Moeilijk paardje om te readen, hij laat zich niet graag van de gevoelige kant zien en is wat gesloten naar vreemde mensen toe. Waarschijnlijk toch de onzekerheid die momenteel
overheerst bij hem.

Karim is een paardje wat je echt voor je moet winnen, moeite moet doen om een band met hem te krijgen, maar als die band er eenmaal is, is die ook niet meer kapot te krijgen,
daar komt niemand tussen dan... Toch zie ik wel een hoop werk aan Karim, om zijn vertrouwen te winnen, en om hem wat rustiger te krijgen, ook ten opzichte van vreemde mensen,
hij is erg eenkennig aangelegd en vind het niet prettig als er vreemde mensen te veel in zijn buurt komen en zeker niet aan hem zitten. Ik heb het idee dat Karim wat moeite heeft met
mannen...

Zijn verleden, ik zie toch niet echt iets met hem gebeuren met mensen, wel krijg ik een wat oudere man te zien, type boer, waar hij niet veel van moest hebben, ik weet niet of je dit
kunt plaatsen? Hij vind de man een beetje eng en zegt niet veel ook, tis een wat kleine man.

Hij lijkt ook niet veel gewent te zijn op het gebied van mensen, er is weinig met hem ondernomen, ik zie hem ook op een wei staan en daar verder ook weinig tot geen aandacht
krijgen, en is de aandacht en aanrakingen gewoon niet gewend en vind het maar raar. Hoe meer je dit doet, hoe beter het zal gaan met hem, ik zie toch zeker wel een overslag naar
de positieve kant komen, en dat is puur een kwestie van veel met hem omgaan, veel tutten, maar ook veel oefenen. Veel wandelen met hem, praat tegen hem, het maakt hem rustig
en probeer hem te laten ontspannen. Zo langzaam maar zeker zul je zien dat het beter gaat met hem.

Hij is natuurlijk ook nog erg jong en zichzelf volop aan het ontwikkelen, en zeker nu hij deze leeftijd heeft, gaan zijn hormonen wat opspelen en voelt hij zich ook nog eens erg onrustig
daardoor. Ik weet niet of hij al "geholpen" is, maar ik zou hier toch wel aan denken, het zal voor hem een stukje rust geven.

De omgang met andere paarden zit wel goed, ik krijg ook andere paarden te zien waar hij bij staat, dus qua beweging en sociale kontakten zit het wel goed met hem. Hij lijkt 1 paard
te hebben waar hij iets mee heeft, is dit misschien een ouder paard, wat rustiger, waar hij zich aan optrekt? Dit heeft hij ook wel nodig, een stabiele haven waar hij op kan
terugvallen.

Het werken en de manier van omgang bevalt hem wel, ik heb het idee dat hij toch een stuk beter te handhaven is dan in het begin, hij gaat het ook leuk vinden, geeft hij aan. Ik denk
zeker dat je op de juiste manier met hem bezig bent, doe alles op het gemakje aan bij hem, en het komt wel goed.

Ook straks met inrijden zal hij wel wat probleempjes gaan geven. Karim is supergevoelig aangelegd en zal dus ook op zijn ruiter gaan reageren, even iets te veel beweging op zijn
rug en hij reageert... Een snel paard met supersnelle reacties ook, hou dit altijd in gedachten.

Verder heb ik het idee dat Karim wat last heeft met de hoeven... probeer zo veel mogelijk de hoeven bij te houden, zeker nu hij volop in de groei is, is erg belangrijk dat dit goed
bijgehouden wordt. Ik heb ook het idee dat hij wat last heeft met zijn groei en zijn gewrichten, vooral de voorbenen lijken wat gevoelig, hou ook dit even in de gaten bij hem.

Ook lijkt hij momenteel wat last te hebben van zijn maag, hou dit even in de gaten bij hem... is hij van voer of stalling verhuisd misschien of is er iets verandert aan zijn
eetgewoontes? Kan ook zijn dat hij zich wat druk maakt momenteel en dat dit op zijn maag slaat.

Verder is Karim een paardje met een gebruiksaanwijzing, dit zal ook altijd wel blijven, supergevoelig en erg emotioneel. Rust en geduld is erg belangrijk voor hem, en het zal bij
Karim altijd met 2 passen vooruit gaan en weer 1 terug... Wees blij met ieder stapje wat je vooruit boekt en beloon hem dan ook echt de hemel in, zeg hoe braaf en goed hij het doet,
hij is hier erg gevoelig voor.

Als je een band hebt opgebouwd met Karim, zal dit een hele bijzondere zijn, ik zou het ook echt niet opgeven met hem, je zal vaak op dit punt komen te staan met hem, wel of niet
doorgaan.... niet doen, want het komt echt goed, alleen met veel geduld...

Hou ook later zijn pezen in de gaten, vooral aan de voorbenen, ook dit lijkt een zwakke plek te zijn bij hem...

Verder zit hij wel goed in zijn vel, hij is wat terughoudend en achterdochtig, maar diep van binnen wil hij wel heel graag...

magicmist

Berichten: 3339
Geregistreerd: 10-09-05

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:27

sterkte met dit verlies

Shtlanders
Berichten: 94
Geregistreerd: 02-05-06

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:35

jeetje.. ik weet niet hoe oud die was maar dit is niet niks..:S wat ik nog niet snap is..: hoe is die nu overleden en waaraan? veel sterkte nog!

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 12:36

nogmaals heel veel sterkte en prachtig verwoord wat je voor karim voelde!

Vue
Berichten: 8851
Geregistreerd: 03-01-04

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 14:27

Heel veel sterkte, met het verlies van jouw mooie lieve ventje.

Shtlanders; dan moet je het linkje aanklikken, staat bij voor het verhaal lees hier. Pling

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 15:46

jeetje wat erg.. heel veel sterkte met de verlies

KimH

Berichten: 1626
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: egmond aan zee

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:45

Hoi Jasmijn,

Wat vind ik dit vreselijk hoe dit nou heeft moeten lopen voor Karim, jou en zijn kuddegenootjes. Ik weet nog hoe super blij je was met Karim. Zoiets gun je niemand. Ik kan me voorstellen hoe verdrietig je bent. Karim zit in je hart en zo blijft hij altijd bij je.
Ik wil je heel veel sterkte en kracht toewensen komende tijd!!!!!!

Liefs Kim

Pluttersput

Berichten: 15020
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:50

Wat ontzettend vervelend. Ik had het ook al in een ander topic gelezen. Nogmaals heel erg veel sterkte met het verlies!
Groetjes, mij

frenie
Berichten: 69
Geregistreerd: 23-10-06

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 17:57

Heel veel sterkte met dit grootte verlies.

Arabian_Girl

Berichten: 4733
Geregistreerd: 08-07-03

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:49

Arme Karim.het was echt een super mooi paardje.
als ik zijn reading lees lijkt hij van karakter superveel op Gemini.
heel veel sterkte met het verlies van Karim.

Careano

Berichten: 5414
Geregistreerd: 09-05-04
Woonplaats: Wales

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:53

Neee Verdrietig
Ik las laatst nog je profiel, en vond Karim zo'n ontzettend leuk paardje.
Heel erg veel sterkte met het verlies van je prachtige ventje Ach gut

lesilla
Berichten: 26847
Geregistreerd: 11-08-06
Woonplaats: Efteling

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-06 22:54

leef echt met je mee Ach gut Maar karim leeft mee in jou hart, dus het betekent niet omdat je hem niet meer ziet. Dat hij weg is Knipoog

corine1981

Berichten: 5300
Geregistreerd: 05-08-06
Woonplaats: Lekker centraal

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:40

Kan het niet vaak genoeg zeggen, maar heel veel sterkte.

Die fotoreading... volgens mij heel typerend voor Karim.
Dat stukje over zijn maag stemt toch wel even tot nadenken na alle ellende op de wei...

Tsjonge meis, heel veel sterkte, hij is in je hart, een mooi plekje vol liefde.

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 09:44

jasmijn, nogmaals ontzettend veel sterkte met het verwerken hiervan.... na alle twijfels deze ellende na!
heel veel sterkte!

Djesseka

Berichten: 3465
Geregistreerd: 21-07-03
Woonplaats: Hillegom

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:47

Dus toch! Jemig..
Ontzettend veel sterkte, dit moet een nachtmerrie zijn..

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-06 14:57

Djesseka schreef:
Dus toch! Jemig..
Ontzettend veel sterkte, dit moet een nachtmerrie zijn..


je haalt me de woorden uit de mond,moet een complete nachtmerrie zijn!
Echt hee veel sterkte toegewenst

AikePeer

Berichten: 1052
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-06 17:35

Heel veel sterkte! Vreselijk om zo'n jong mooi mannetje op deze manier te verliezen!

letziforevr

Berichten: 2553
Geregistreerd: 27-08-03

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 00:43

ik heb het vorige topic gelezen,wat een nachtmerrie voor je....
veel sterkte

unicorn1980

Berichten: 275
Geregistreerd: 29-07-06
Woonplaats: goes

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 03:08

Wow! Heb net het andere topic gelezen, ik wil iedereen heel veel succes wensen. Wat verschrikkelijk om z"on jong paard te verliezen en het is ook zo snel gegaan! Verdrietig Hopelijk komt er iets concreets uit de pogingen om te achterhalen wat nu precies de oorzaak is.

maradamas
Berichten: 88
Geregistreerd: 12-11-04

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-06 14:43

Heel veel sterkte!

bassa

Berichten: 772
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Werkendam, Noord Brabant

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:14

echt erg echt super veel sterkte

Stephzdesign

Berichten: 1644
Geregistreerd: 28-09-06
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 21:38

sterkte ermee!! verschrikkelijk om een jong paard te verliezen ( en niet alleen een jong paardje) als je iets oudere paardjes verliest is oook geen pretje ..

Meisje06
Berichten: 300
Geregistreerd: 01-10-06

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-06 22:25

wauw. wat een erg verhaal.
geweldig dat je het hier op hebt gezet met duidelijke info.
heel veel sterkte.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re: Karim, mijn mooiste droom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-06 23:05

Vresselijk dat die zo moet aflopen voor Karim en zijn nog veelste jonge kuddegenootjes Ach gut
Heel veel sterkte !