Mijn leermeester is naar betere gronden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Mijn leermeester is naar betere gronden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-06 14:29

Sander, de pony waar ik voor het eerst op heb gereden, is na een leven vol hard werken op een manege waar dierenmishandeling aan de dagelijkse orde was, heengegaan.

Hij heeft jaren lang mensen geleerd hoe op een paard te rijden, ondanks dat zijn stal veel te klein was, zijn hoeven slecht bekapt, er mondjesmaat eten gegeven werd, en er amper uitgemest werd. Ik was vijf, en toen ik wist dat dit verschrikkelijk fout was (twee jaar later) ben ik naar een andere manege gegaan. De dierenbescherming is er vaak langs geweest, maar waarom ze niets konden doen was me een raadsel. Ik heb zo vaak mogelijk nog opgezocht, en hij is altijd een leermeester, een maatje en een held van me geweest. Zo graag had ik hem gekocht, of gezien dat hij naar de dieren bescherming ging (alle paarden), maar er was niets dat we konden doen. Na lobbyen waren er in ieder geval mensen die zelf hun emmers met water in de wei zetten (kaal stuk grond) en die ze brood, groenten en fruit gaven. 12 jaar later, hij was inmiddels 23, heeft iemand met een groot hart hem opgekocht, om haar dochter te leren rijden. Zij hebben hem in zijn laatste jaren een goed leven gegeven, zonder zweep of harde hand, en hebben hem met de liefde en het respect behandeld dat hij zo verdiend heeft.

Na nog 4 jaar genoten te hebben van lieve mensen, een zachte ruiter, grote lappen land met sappig gras, en een heerlijke warme stal, en liefde van paarden vrienden en mensen, heeft mijn leermeester en maatje besloten dat het goed geweest was. Hij is gaan liggen, en heeft afscheid genomen van iedereen, waarna hij zijn ogen sloot en verder is gegaan.

Marjan en Linda, Peruda, Ginger en Lovette, bedankt dat jullie hem nog zo lief hebben gehad, en dat ik hem mocht blijven zien, tot zijn laatste ademtocht. Veel sterkte.

Sander, bedankt dat je me hebt leren rijden, je bent een held en lieveling van velen geweest, en zult dat altijd blijven. Vaarwel, en het ga je goed

Kaitlyn

Berichten: 9736
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Mijn leermeester is naar betere gronden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:57

veel sterkte met dit verlies Ach gut

gelukkig heeft hij het in zijn laatste jaren goed gehad..

irene85
Berichten: 2867
Geregistreerd: 24-03-04
Woonplaats: Hoogezand

Re: Mijn leermeester is naar betere gronden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 15:58

Sterkte ermee!

Adri
Berichten: 896
Geregistreerd: 12-05-03
Woonplaats: Balen - Belgie

Re: Mijn leermeester is naar betere gronden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-06 20:58

Jouw taal daar kan je de liefde zo uithalen, wat heb je hem liefgehad. Ook zijn nieuws is door jouw als een wonder beschreven, hij was sterk anders was hij niet zo oud geworden. Een beeld vormen van die lieve, sterke, vriendelijke leermeester (zoals jij hem beschrijft) is één groot hart, een trouwe metgezel, een paard dat je nog zelden zult tegenkomen.
Hou van hem zoals jij steeds van hem gehouden hebt, hij zal je troosten zonder dat je het weet, maar je zult het ervaren als iets wonderlijk.

tumtummie
Berichten: 1486
Geregistreerd: 06-04-05

Re: Mijn leermeester is naar betere gronden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-06 22:26

Wat vertel je dat mooi ik krijg er tranen van in mijn ogen! Huilen Heel veel sterkte meid en hij zal altijd in je gedachten bij je blijven dat weet ik! Ja

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Mijn leermeester is naar betere gronden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-06 19:41

Jeetje, kreeg helemaal kippevel op me rugg..
Wat erg zeg, raar dat ze niks aan zulke stallen doen
Nederland laat veelste veel dierenleed toe.. Ookal moeten ze de eigenaren zwaar straffen, mogen ze nog meer dieren nemen, ze worden toch niet tegen gehouden.

Gelukkig heeft hij nog 4 mooie jaren gehad, waarin hij veeel plezier heeft gehad. Sterkte met dit verlies!

troelala

Berichten: 182
Geregistreerd: 19-11-06
Woonplaats: Vlaardingen

Re: Mijn leermeester is naar betere gronden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 13:18

meid heel veel sterkte ermee,wel heel fijn dat hij toch op het laatst een heel fijn leventje had en nog even kon genieten,ook kon leren dat niet alle mensen rot zijn,veel sterkte..

traan_beauty

Berichten: 3837
Geregistreerd: 14-07-05
Woonplaats: Eibergen

Re: Mijn leermeester is naar betere gronden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-06 15:20

Heel mooi Huilen

Wat fijn dat het toch nog een happy end heeft gekregen.. Beter kort en goed leven, dan een lang en slech leven. Bij deze ponny is het echte, goede leven jammer genoeg wat later begonnen, maar alles is beter dan ook slecht te eindigen.

Sterkte.. Ach gut

Turt
Berichten: 72
Geregistreerd: 30-09-06

Re: Mijn leermeester is naar betere gronden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-06 21:53

Sterkte!