4 februari .. :(

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
quicklylover

Berichten: 379
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Vught

4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-07 22:28

Ik zal even het verhaaltje kort samenvatten..
ongeveer 3 jaar geleden hebben wij een paardje gekocht genaamd Quickly.. toen wij haar hadden was ze soms wel eens kreupel maar toen we haar kochten zeiden de vorige eigenaars steeds van dat ze best een watje was en lekker kan overdrijven... noujah opzich best wel raar want een paar die kan eigelijk niet echt overdrijven lijkt maar maargoed ... dus wij naar de dierearts was ze gewoon kreupel en naar een week alweer beter .. maar in de winter kwam het steeds vaker voor maar op de foto's was er gewoon niks te zien en met warm weer liep ze geweldig! Dus wij dachten en de dierenarts ook van jaa er zal wel niks bijzonders zijn omdat ze toch al blijkbaar zo kon overdrijven .. ongeveer meer als een half jaar geleden begon het .. ze begon soms wel eens te hinken maar de andere keer dan ineens weer niet .. bijvoorbeeld op wedstrijd was je aan het inrijden zag je er helemaal niks aan maar in de ring ineens was ze zo kreupel als iets .. dus wij paar dagen rust gehouden en afgespoten en was weer beter (dachten we).. een maand of 4 geleden zijn we dus naar de dierenarts geweest en die had een paar tests en oefeningen gedaan en haar wat medicijnen gegeven dus toen liep ze weer goed .. paar dagen later begon het weer dus wij weer terug .. hadden ze foto's gemaakt .. op de foto's was er helemaal NIKS te zien ! Hij zei nog van: ''Als ie qua foto in de keuring kwam was ze goed gekeurd''. NOu dus ze hadden er een of andere spuit iets in gedaan en toen was het weer paar dagen beter want ze moest 4 weken op stal staan .. naar een paar weken begon ze weer dus wij WEER terug hebben ze haar been ingespoten met een of ander medicijn om te kijken waar het nou eigelijk zat .. nou je raar het wel weer wij 2 weken ernaar weer terug hadden ze haar in haar gewrichten proberen ze prikken en daar iets in te doen maar omdat quickly dus voor heel veel bloedvaten heeft prikte die 3x daarin dus we konden niet meer verder doen want van binnen zat het helemaal onder de bloed .. we moesten 1 week daarna terug komen voor weer die test .. dit keer deed een andere dierenarts dit en toen lukte het wel .. dus nu bleek dat het in dr gewrichten zat dus hebben ze meer foto's gemaakt en al .. dus de dierenarts denkt aan soort atrose/reuma .. na heel veel nadenken want we dachten eerst van dan kunnen we haar misschien wel ergens op een wei zetten waar ze daar toch nog in leven kan blijven .. maar toen zei de dierenarts dus van dat dat niet echt veel zin had want 9 van de 10 keer brengt diegene haar dan toch wel naar de slacht ..
We hebben alle medicijnen en alle oefeningen gedaan enzovoorts die er maar konden zijn en konden gebeuren hiervoor heeft ook heel wat gekost maar ja dat heb ik er wel voor over!

Zondag 4 februari komt de slager haar halen Verdrietig de dierenarts vond dit ook het beste omdat ze 13 jaren jong is en verder nog super gezond is ! dus hij vond dit beter ..

Pff het ergste is nog dat ze als je zo kijkt dan ziet ze er gewoon super gezond uit net of ze niks mankeerd maar als je dan met haar gaat lopen dan is ze zo kreupel als iets en dan strekt ze haar been niet eens meer echt naar voren en dan gaat ze heel erg hinkelen..

maar ik heb dus vandaag al examen gehad en dat ging echt voor geen meter ik kan al 2 nachten niet slapen omdat ik steeds eraan moet denken dat ze er dadelijk gewoon niet meer is Verdrietig ze was er altijd ook in moeilijke tijden (mijn ouders scheiden en weet ik het allemaal) had ik eigelijk toch altijd steun van haar.. Ik gaa haar echt missen !!

http://www.mijnalbum.nl/Album=BSEAWGAQ

daar staan wat foto's van dr op want kan ze hier niet neerzetten weet niet hoe het moet ..

Merlynlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Oudkarspel (NH)

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 22:38

Ah ! Wat vreselijk ! Moet ze dan echt naar de slacht !! 13 jaar is echt niet oud en dan naar de slager...vreselijk gewoon !!
Veel sterkte meid ! Ik heb wel respect voor je !

owja, je zinnen zijn misschien beetje lang en dat is niet lekker lezen (,,,...)

Anoniem

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:53

heel veel sterkte!!

wereldhummel

Berichten: 3440
Geregistreerd: 22-08-06
Woonplaats: Achterhoek

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 14:55

Heel veel sterkte hoor! Ach gut
Jammer dat ie naar de slacht gaat, maar dat is je eigen keuze,,

quicklylover

Berichten: 379
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Vught

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 15:05

Jaa om haar op een wei te doen hadden we ook al ge dacht alleen ze heeft echt pijn als ze al loopt en aangezien we hier zelf geen wei hebben voor op te doen maar we hadden aan de dierenarts gevragen of dat wel slim was en hij zei ook van ja dat eigelijk niet echt veel zin had omdat ze dan waarschijnlijk bij die andere mensen ook naar de slagt gaat Verdrietig

Merlynlover

Berichten: 762
Geregistreerd: 12-11-06
Woonplaats: Oudkarspel (NH)

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:06

Als ze lijd..Dan is er geen andere keus Boos!

ditatje

Berichten: 238
Geregistreerd: 21-02-06

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:07

ik ken een paardje die heeft ook artrose maar die heeft het ook al heel lang en die loopt nu ook gewoon nog .. soms heeft die goede dagen soms wat mindere ..

heel veel sterkte

Mitnait

Berichten: 1541
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: Papendrecht

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 15:09

Veel sterkte!

quicklylover

Berichten: 379
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Vught

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 16:01

pff de dagen gaan nu echt snel jo Boos!

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:00

Jemig wat naar zeg. Veel sterkte ermee Ach gut
Het is altijd lastig om te bepalen warneer een dier pijn heeft, want hij kan het je niet zeggen. Maar als hij echt pijn heeft is het beter dat hij heengaat. Maar ikz elf zou denk ik nog wel nog proberen of ik weidegang zou kunnen regelen.
Idd jammer dat ze naar de slacht gaat, maar dat is je eigen keus.

Sterkte Vriendjes zijn?

mistercooper

Berichten: 551
Geregistreerd: 06-03-06

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:24

sterkte meis!!
een hele moeilijke keus, maar volgens mij wel de goeie...
jij voelt het beste aan of het diertje lijd of nie

LieZ_Horses
Berichten: 2205
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Amersfoort

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:30

Heel veel sterkte.
Het is een moeilijke beslising, ik heb respect! Ach gut
Maar het is wel het beste wat je eraan doen kunt.

quicklylover

Berichten: 379
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Vught

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 17:41

ik heb het ook een tijdje aangekeken wat ze deed als ze in de wei was .. maar als ze even in de wei heeft gerent dan zie je niks maar als ze dan weer paar minuten gewoon rustig is in de wei en dan loopt of draaft dan zie je het erg goed .. ik merk ook aan dr dat ze opzich pijn heeft dat is het ergste Verdrietig

LiinDseyy

Berichten: 1205
Geregistreerd: 08-05-05
Woonplaats: Milheeze!!

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 17:57

heel veel sterkte.. echt erg..
ook vervelend zo net tijdens je examen

quicklylover

Berichten: 379
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Vught

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 20:51

ik heb hier nog een foto van dr Afbeelding

imd

Berichten: 15410
Geregistreerd: 02-05-06

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 20:57

Jeej, wat erg voor je zeg!!
Heel erg veel sterkte ermee, en ook ik denk dat dit de juiste beslissing is.
Geniet nog van haar zolang het kan!!

Is het niet 'topic starter'?


En in plaats van hier een slacht-discussie te starten kun je beter je medeleven tonen, en in het andere topic discussieren!

quicklylover

Berichten: 379
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Vught

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-07 21:04

dankje allebei

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:27

Even een tijdelijk slotje om wat te splitten.
Deze (totale) offtopicdiscussie is natuurlijk niet de bedoeling!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 21:46

Moderatoropmerking:
imd schreef:
En in plaats van hier een slacht-discussie te starten kun je beter je medeleven tonen, en in het andere topic discussieren!

Precies! Vandaar dat ik dat hele offtopic gedoe heb gesplit.
Een mening hebben over iets is prima, maar doe dat niet in een topic van iemand die al een hele moeilijke keuze heeft moeten maken! En bedenk ook dat je zo'n keuze niet zomaar maakt. Als de TS (topicstarter) een keus had gehad, had ze haar paard een heel goed leven gegund zonder pijn. Dit is helaas niet mogelijk, dus is het humaner om het paard dan in te laten slapen of naar de slacht te brengen. De TS heeft gekozen voor de slacht (waar overigens niks mis mee is!). Haar keuze, haar beslissing. Het getuigt van disrespect (vind ik) om in zo'n topic als dit te gaan lopen miepen over die keuze.
Bedenk eens hoe JIJ je zou voelen als je zo'n topic als dit had geopend en er een hele discussie plaats zou vinden over jouw keuze, waar je het al zo moeilijk mee hebt gehad, zou je dat leuk vinden? Nee, waarschijnlijk niet. Verplaats je dus eens in de TS (maakt niet uit wie) voor je zulke reacties neer gaat pennen.
Dit topic gaat weer open. Graag GEEN offtopic discussies beginnen over slachten/in laten slapen, daar hebben we er genoeg van op Bokt. Als je je ei daarover kwijt wilt gebruik je de zoekfunctie maar, zoek het recentste topic en ga je gang.

@ TS: heel veel sterkte 4 februari! Ik heb respect voor de keuze die je gemaakt hebt. Nog een paar hele fijne dagen toegewenst met je paard!

BlacKjee

Berichten: 582
Geregistreerd: 07-04-05

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:45

Ts, Heel veel sterkte zondag!
Ik heb vanmiddag mijn kat in laten slapen, en weet hoe je je voelt het is iets anders, maar het verdriet en gemis is groot!
Ik wil je nog een paar fijne dagen met hem toewensen, en het is het beste wat je gedaan hebt voor hem.. Hij zal je hier dankbaar voor zijn jij gunt hem nu een leven zonder pijn ...
Sterkte..

Sindbad

Berichten: 1860
Geregistreerd: 20-08-05
Woonplaats: Beerta (Gr)

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 22:52

Heel veel sterkte, ik heb vorig jaar July mijn pony moeten laten inslapen na 8,5 jaar met der. De keuze die je moet maken verscheurd je hart. Ik weet hoe het voelt en je zal haar enorm gaan missen.

Maar op dit soort momenten mag je niet met je hart denken, maar met je hoofd. Dit is het beste voor haar.

LietJ_RobJ

Berichten: 5779
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:41

Heel Veel sterkte ermee.
Vandaag is dan de dag Verdrietig
Ik wou dat dit nooit had kunnen overkomen Verdrietig
Veel Sterkte nogmaals.
X Robin

Anoniem

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:43

Sterkte vandaag meis!! Ach gut

tanya89

Berichten: 3092
Geregistreerd: 06-05-05

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:43

Sterkte vanmiddag

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: 4 februari .. :(

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-07 11:47

Sterkte vandaag!