Je bouwt iets op maar opeens is het stuk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
linneketeut

Berichten: 682
Geregistreerd: 10-12-05
Woonplaats: Netersel-zuid

Je bouwt iets op maar opeens is het stuk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-07 19:53

De pony van mijn nicht.
Ze hebben hem (haar) als veulen gekocht. Zelf beleerd. Het was een schimmel, een hele leuke schimmel van 1.56m. En er zat veel energie in, teveel (althans, dat dachten we.)
Mijn nicht heeft er jaren tegen gevochten en het was gewoon sneu voor dr, dan ree ze los me een dressuurwedstrijd en dan ging het SUPER, maar zodra ze dan in de ring kwam was ie nie meer vooruit te krijgen want was ie weer bang van iets langs de kant. ALLES maar dan ok ALLES zag ie.
écht we stapte over de weg en hij schrok erges van en keek daarna achterom en schrok nog een keer met zo'n idee van, oohja daar moest ik ook nog van schriken.
Met springen had ze altijd een weigering omdat hij er gewoon niet over wilde.
Na enkele jaren had ze hem eindelijk zo ver dat ie niet meer zoveel schrok, ze ging L springen en het werd een geweldig springpaard (want springen kon ie wel !! hij spron altijd 20 cm hoger dan de hindernis!!). met de dressuur ging het ook steeds beter maar daar hield mijn nicht niet zo van.
Ze gingen SGW rijden en dat ging ook super! (alleen nog maar oefen SGW) ze waren van plan om over un paar weken een echte SGW mee te doen.
Tot we een avond terugstapte naar huis van de ponyclub af.
Ik met mijn C-pony kon mijn nicht nooit bijhouden, (want die had een zeer actieve E-pony)
Die avond lukte mij dat wel, toen kon mijn nicht mij zelfs niet bijhouden. en hoe dichter we bij huis kwamen hoe slomer het ging. En wij al kijken of ie niet kreupel was ofzo maar we zagen niets. Toen we thuis waren pakte die heel de tij z'n voet op. ons mam en mijn nicht kwamen tot de conclusie dat hij wel gewoon pijn had in z'n poot en waren van plan het nog een paar dagen af te kijken. Ik had al meteen zo'n gevoel dat er iets niet juist was want hij pakte zijn poot op in zo'n beweging alsof ie wouw gaan kappen maar begon dan gewoon niet te kappen.
En inderdaad, de pony bleef sloom maar liep niet kreupel. Ze hadden de dierenarts er bij gehaald en die kwam met het nieuws dat de pony het aan zijn hart had. (iets met z'n hardklep)
Hij kon niet meer beter worden dus moest worden ingeslapen.
Het ging EINDELIJK zó goed, en toen was in een keer het einde.
Niet alleen mijn nicht had veel met haar pony op, Ook ik had er veel mee op.
Ik kwam er tenslotte zowa elke dag en deed hem ook regelmatig mee buiten of voeren of wat dan ook.

De pony, waar ze 3 jaar lang tege heeft moette vechten, die eindelijk zó goed liep, die eindelijk zó mooi was..
die pony, die is er nu niet meer..

Het is inmiddels 3,5 jaar geleden en we missen hem nog ontzettend, want geen ander paard heeft nog ooit de rol van deze pony kunnen vervangen.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Je bouwt iets op maar opeens is het stuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-07 23:21

Aangezien de pony langer dan 3 maanden geleden is overleden, zijn dit soort topics niet toegestaan. Je kunt je verhaal in het volgende topic kwijt: viewtopic.php?f=151&t=597114