Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Haflinger met kort kapsel

 
Profiel   

Kort of lang, dat is een kwestie van persoonlijke smaak. Over smaak valt niet te twisten, maar breng je mening ten alle tijden respectvol.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 23:07 



 
Profiel   

Op zich heb ik met uitproberen geen problemen alleen ik denk dat echt met de schaar zo recht knippen ook al zowiezo minder is, maar misschien houden anderen daar juist van. Ik zou het ook zonde vinden een fries met de schaar kort te knippen bv. Voordeel is alles groeit wel weer aan. Alleen duurt het weer een tijd. En ik vraag me af waarom koop je een haflinger als je zo het unieke kenmerk van die manen kort wil knippen? Daar vind ik echt wel iets van zonde aan. Maar goed, ik hoef er dan ook niet dagelijks naar te kijken en als TS dit heel mooi vind zeg ik lekker zo houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 23:12 



 
Profiel   

Ken genoeg mensen die paarden kopen owv het karakter en niet de typische lange manen bijvoorbeeld :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-04-19 23:18 



 
Profiel   

Als het aan mij zou liggen zouden al mijn paarden helemaal kaal zijn. 2 Friezen, een shet en een welsh. Sokloos, baardloos, oorhaarloos, en allemaal geknipte manen. Lekker makkelijk in onderhoud en ik vind het een stuk netter ogen. Maar ben bang dat ik afgemaakt word door mijn pleegouders als ik dat doe :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 08:14 



 
Profiel   

Pepperrr schreef
Als het aan mij zou liggen zouden al mijn paarden helemaal kaal zijn. 2 Friezen, een shet en een welsh. Sokloos, baardloos, oorhaarloos, en allemaal geknipte manen. Lekker makkelijk in onderhoud en ik vind het een stuk netter ogen. Maar ben bang dat ik afgemaakt word door mijn pleegouders als ik dat doe :')

Het zijn toch geen kikkers. Die horen kaal te zijn! :+ (Ik bedoel dit min of meer grappig hoor,dus ik hoop nu niet aangevallen te worden door degenen die het niet met mijn kapselkeuzes eens zijn).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 10:25 



 
Profiel   

Ik vind dit juist hartstikke mooi! Lekker sportief en dit ziet er een stuk verzorgder uit. Ook krijgt het zo de kans om weer mooi dik terug te groeien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 10:36 



 
Profiel   

Freggle_Edge schreef
jolleknol schreef
Staat super leuk! <3 toevallig van de week van mijn tink ook haar manen geknipt.. ook niet mooi maar boeit me vrij weinig ook haha. Vorig jaar had ex-verzorgster de staart tot op de knie geknipt :o zonder mijn toestemming.. en nu was 1 van de 4 benen kaal geschoren voor een echo.. dus ach, mijn lelijke eendje Hahaha
Before
[ [url=m/41BXsc.jpg]Afbeelding[/url] ]
After :p
[ [url=m/EHObsl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik mag hopen dat je ex-verzorgster tot op de hak had afgeknipt ipv tot op de knie ;)


Helaas :( was echt tot op de knie. Maar gelukkig geef ik er weinig om. Maar ze hoefde niet meer te komen daarna haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 11:01 



 
Profiel   

Dionnevdkaal schreef
Wat gaaf! Mooi paard ook! Ik heb het nog een beetje bijgepunt na gisteren. Ik wilde er gister niet op blind staren en ik zag vanmorgen toch nog plukjes die niet zo strak waren. Hieronder het eindresultaat! De bovenste is vandaag en de onderste was gisteren. Ik vind het super tof staan!

[ [url=m/a99ltG.jpg]Afbeelding[/url] ]


Sorry hoor maar ik vindt het spuug en spuug lelijk.
Ik snap eigenlijk niet waarom je een haflinger zo verminkt. De haflinger is juist op z'n mooist met mooie lange manen.
Ik hoop dat juryleden een hoop punten minder geeft op wedstrijden.
Dit ziet er gewoon niet uit.[/quote]

Waar slaat deze reactie op? Iedereen mag een mening hebben maar ik zou het fijn vinden als het wel netjes wordt gebracht! Volgens mij heeft iedereen zijn eigen smaak en ik vind dit mooi EN het is fijner voor mijn pony! “De haflinger is juist op zijn mooist met mooie lange manen” is echt onzin. Er zijn genoeg Haflingers die kneitersgaaf zijn met korte manen! Joejoe ✌✌

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 15:06 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Ik vind het prachtig TS!! Ook lekker makkelijk in onderhoud die korte manen :P

[ [url=m/A04CZV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook een haf met korte manen! Zijn ook nooit lang geweest... Zijn ook veel te dun om mooi lang te laten worden (hoewel ik nu wel een poging doe om het iets langer te laten worden)
Ik vind het met wedstrijd ook super mooi staan, van die mooie volle roosjes

[ [url=m/M0fxMo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel gaaf!! Heb jij de manen uitgedund? Hou hier wel van!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 15:09 



 
Profiel   

Ik heb bij mijn Pre de manen afgeknipt... waren wel langer dan die van jou halfje maar gewoon niet mooi, bovenin heeeeel dik en dan steeds dunner. Na zijn castratie helaas het charmante verloren in zijn mAnen en voorplan. Het duurde even voor het goed zat, moest flink uitzakken en wennen.

Laatste keer heb ik het ook flink uitgedund, die te dikke korte manen vind ik dan ook weer niet mooi, moet wel beetje speels. Met een uitdunschaar, ging perfect!

Joh het is nog niet perfect maar gewoon beetje bijwerken en alles komt goed. T is maar haar en T was ook niet het mooiste op de lange lengte :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 15:28 



 
Profiel   

Wat maken manen toch veel bij mensen, tis maar haar :=

Ik heb geen haflinger of ander langere manen ras maar hier gaat overal resoluut de schaar in.

Ik vind het goed staan ts, wat ik nog zou doen om het nog wat better te maken is het begin van de manen vanuit de oren gezien nog wat extra bij punten dat is nu net zo lang als het haar er naast.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 15:54 



 
Profiel   

Anouk0804 schreef
FleurSandro schreef
Ik vind het prachtig TS!! Ook lekker makkelijk in onderhoud die korte manen :P

[ [url=m/A04CZV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier ook een haf met korte manen! Zijn ook nooit lang geweest... Zijn ook veel te dun om mooi lang te laten worden (hoewel ik nu wel een poging doe om het iets langer te laten worden)
Ik vind het met wedstrijd ook super mooi staan, van die mooie volle roosjes

[ [url=m/M0fxMo.jpg]Afbeelding[/url] ]


Heel gaaf!! Heb jij de manen uitgedund? Hou hier wel van!



Nee niet uitgedund, ik knip ze gewoon maar ze zijn van nature al gewoon redelijk dun

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 16:51 



 
Profiel   

Misschien dat ik hier m'n vraag kwijt kan. Ik heb een shetlander met ontzettend dikke manen. Straks gaat er ook de schaar in want is veel te warm maar voor vlechten heeft meneer het geduld niet :+
Maar hoe ga ik dit netjes krijgen? Je krijgt dan het zelfde als bij de TS aan de "achterkant" wat tegen de hals zit, maar dan nog een heel stuk erger.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 16:59 



 
Profiel   

Ik zou later maar niet de haren van je evt. kinderen gaan bijknippen. ;) Korte manen kunnen prima, maar niet zo bot afgeknipt. Dat lijkt zo'n manege-coupje. Onderkant met een (halve) efileerschaar goed uitdunnen, (en dan bij een halve met de tanden naar je toe) dan is het minder bloempot. Een efileerschaar heeft elke goede dierenwinkel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 16:59 



 
Profiel   

Ik vind het wel mooi en handig. Zelfs al geef ik zelf de voorkeur aan lange manen, zelfs bij mijn KWPN-er waarvan de meesten zeggen dat ik zijn manen kort moet houden.
Maar goed... Even voor de goede orde: Verminken betekent "blijvend lichamelijke schade toebrengen", niet echt een term die hier van toepassing is.

En even over het trekken van manen (zag ik ook ergens voorbij komen), lijkt me geen pretje. Is dat ook niet al achterhaald? Je maakt daarmee allemaal hele kleine wondjes, veel paarden waarderen die methode ook niet. Lang leve de uitdunschaar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:07 



 
Profiel   

Horizontaal knippen, uitdunnen met een uitdunmesje en dan nog een keer met de schaar verticaal wt plukjes knippen. En dan een paar weken wachten. Dan ziet het er niet zo recht uit.
En met de hals mee knippen. Dat scheelt ook echt enorm.

De mijne ging van
[ img ]

Naar
[ img ]

Naar (na uitdunnen en ronder knippen met de vorm van de hals mee)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:25 



 
Profiel   

Amanda schreef
Horizontaal knippen, uitdunnen met een uitdunmesje en dan nog een keer met de schaar verticaal wt plukjes knippen. En dan een paar weken wachten. Dan ziet het er niet zo recht uit.
En met de hals mee knippen. Dat scheelt ook echt enorm.

De mijne ging van
[ Afbeelding ]

Naar
[ Afbeelding ]

Naar (na uitdunnen en ronder knippen met de vorm van de hals mee)
[ Afbeelding ]

vind dit ook veel mooier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:42 



 
Profiel   

jolleknol schreef
Staat super leuk! <3 toevallig van de week van mijn tink ook haar manen geknipt.. ook niet mooi maar boeit me vrij weinig ook haha. Vorig jaar had ex-verzorgster de staart tot op de knie geknipt :o zonder mijn toestemming.. en nu was 1 van de 4 benen kaal geschoren voor een echo.. dus ach, mijn lelijke eendje Hahaha
Before
[ [url=m/41BXsc.jpg]Afbeelding[/url] ]
After :p
[ [url=m/EHObsl.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik mag hopen dat je ex-verzorgster tot op de hak had afgeknipt ipv tot op de knie ;)[/quote]

Helaas :( was echt tot op de knie. Maar gelukkig geef ik er weinig om. Maar ze hoefde niet meer te komen
daarna haha[/quote]

Dat is wel serieus knap, want bij veel paarden komt de staartwortel zelfs onder de knie uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:49 



 
Profiel   

Amanda schreef
Horizontaal knippen, uitdunnen met een uitdunmesje en dan nog een keer met de schaar verticaal wt plukjes knippen. En dan een paar weken wachten. Dan ziet het er niet zo recht uit.
En met de hals mee knippen. Dat scheelt ook echt enorm.

De mijne ging van
[ Afbeelding ]

Naar
[ Afbeelding ]

Naar (na uitdunnen en ronder knippen met de vorm van de hals mee)
[ Afbeelding ]


Als het goed is krijg ik vandaag nog een uitdunborstel binnen dan kan ik de dikke plukken haar wat uitdunnen. Daarna laat ik het even rusten en kijk daarna wel even verder hoe het erbij hangt! Zijn manen zijn nu nog zo enorm dat het ook moeilijk wordt om ‘recht’ te knippen ! Die van jou staat het wel echt heel goed!

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 17:52 



 
Profiel   

Oooh zonde zeg! Ik heb een haf met noodgedwongen stekels omdat ze haar manen er in de zomer afschuurd. Maar moet zeggen dat het haar wel stoer staat en ik altijd complimenten krijg over dat ze zulk leuk haar heeft :'). Ik zal het persoonlijk nog iets korter doen. Ik vind dit persoonlijk een beetje op standje net niet :)


Laatst bijgewerkt door Dribspo op 24-04-19 18:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 18:07 



 
Profiel   

Joan73 schreef
Ik vind het wel mooi en handig. Zelfs al geef ik zelf de voorkeur aan lange manen, zelfs bij mijn KWPN-er waarvan de meesten zeggen dat ik zijn manen kort moet houden.
Maar goed... Even voor de goede orde: Verminken betekent "blijvend lichamelijke schade toebrengen", niet echt een term die hier van toepassing is.

En even over het trekken van manen (zag ik ook ergens voorbij komen), lijkt me geen pretje. Is dat ook niet al achterhaald? Je maakt daarmee allemaal hele kleine wondjes, veel paarden waarderen die methode ook niet. Lang leve de uitdunschaar!


Ja trekken is achterhaald.
Niet paardvriendelijk.
Leerden wij jaren terug op de paardenhouderij opleiding al niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-04-19 18:17 



 
Profiel   

[ img ]

Het resultaat na het uitdunnen! Boven is hoe het gisteren was en de onderste is na het uitdunnen. Nu ga ik er verder ook niks meer aan doen maar ik vind dit echt super tof staan! Het valt nu ook veel mooier al vond ik de bovenste foto ook niet verkeerd. Ponyman is er blij mee en het staat nog eens sportief ook!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 12:38 



 
Profiel   

Foto 2 vind ik echt heel mooi. :D dat uitdunnen geeft meteen een ander resultaat.

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 12:42 



 
Profiel   

Veeeel beter! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 12:45 



 
Profiel   

Mooi ts! Beter zo!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-19 12:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 4 [ 90 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen