Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 480 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

Ow wat leuk, eerste huis of ga je verhuizen? En ver weg?
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 19:15 



 
Profiel   

K_nolan schreef
Ow wat leuk, eerste huis of ga je verhuizen? En ver weg?

Ja spannend! We huren nu, en gaan dus voor het eerst een huis kopen. 5 km ongeveer vanaf waar we nu wonen, weer terug naar mijn hometown :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-04-21 20:17 



 
Profiel   

Spannend K_Nolan en Flicka, bij jullie ook paard aan huis Flicka? Ik ben ook aan het kijken voor een ander huis maar wel gewoon in Den Haag. Ik hoop dat de katten mogen upgraden van ingesloten balkon naar ingesloten tuin haha.

Coalizone, nog gefeliciteerd met je knapperd!

PeerAppel, ik zag iets spannends voorbij komen op instagram. Gelukkig alles goed afgelopen maar dat zal toch even schrikken zijn geweest. Monroe oke vandaag ook verder?

Ik had maandag na een maand weer les en het ging mega bagger. De laatste 10 minuten gingen pas weer lekker, ze viel weer helemaal weg over haar favo schouder en ik werd er gefrustreerd van. Ze bleef maar snel snel snel willen. Als ik iets van haar wil moet ze echt omlaag in het tempo en ze wilde het gewoon niet. Ze is dan ook echt door alles afgeleid, ik heb dan zo'n moeite om de aandacht bij mij te krijgen. Ze kan iets te goed multitasken haha.
Dus ik kreeg een standje van de juf, dat het ook niet eerlijk is om zo geïrriteerd te worden als ik zo weinig echt oefen in de bak. Dus ik ga 2x in de week in de bak oefenen en ook vaker wat stukjes oefenen op buitenrit. Gister lukte het alweer iets beter. Als je ziet hoe dik ze is zou je niet zeggen dat ze ook echt gewoon een goede conditie heeft.
Ze lagen gister zo heerlijk met zijn alles in de paddock, ik ben zo blij met haar plekje. Tuurlijk zou ik nog wel een aantal dingen verbeteren maar als ik dit dan zie, ben ik er al zo blij mee:[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 09:14 



 
Profiel   

@caolizione nog gefeliciteerd!

@K_nolan en @flicka spannend! :D Verhuisplannen zijn altijd spannend wel!

@Lenexa ik snap je instructeur daarin wel ja ;) Ik heb ook lesklanten die weinig trainen en dan wel progressie verwachten en dat is natuurlijk niet fair. Je kunt lessen voor jezelf en dan doe je daarbuiten je ding. Wil je echt verbeteren, dan moet je tussen de lessen door wel 2x per week trainen inderdaad... Dat adviseer ik mijn lesklanten ook altijd :j
Heerlijk plaatje zo in de paddock!

Wij zijn gisteren op buitenritje geweest vanaf de nieuwe stal. Doortje en ik achter de drieënhalf jarige zoon van mijn vriendin aan ;) (Vooruit, zij was óók mee, ze hield die van haar aan de hand vast haha)
Weinig verkeer daar, wel veel honden, fietsers en wandelaars en een skelter. Doortje was super braaf, heel fijn! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 09:32 



 
Profiel   

@ Flicka, Hoe is het nu met haar mond? De mijne is ook veel en veel te dik momenteel. Vorige week op controle 480 kg |( Normaal weegt hij 420-430 -O- Maar met het slechte weer natuurlijk veel op de paddock gestaan met de track afgesloten en niet gereden, dus hopelijk betert het nu snel. Ik kan het filmpje trouwens niet zien, heb je een vriendschapsverzoek gestuurd ;)
@ Skippy, lekker filmpje zo <3 Heerlijk als de training goed gaat.
@ Lenexa, dat is dus hetgeen wat ik wel mis van de paarden aan huis. Mensen om mee op buitenrit te kunnen gaan! Al is het ook fijn dat je in je eentje alles zelf kan bepalen kwa rondje/tempo, maar soms is wat kletsen ook wel eens leuk. Ik rijd normaal trouwens ook maar 1x in de week in de bak/les :+ Wel een heerlijk plaatje om ze zo te zien <3
@ Coalizone, nog gefeliciteerd!
@ Knolan, Ik duim voor jullie huis!

Wij hebben ondertussen ons eerste ritje er alweer opzitten <3 Maar boy, aan die conditie moeten we nog even werken. In het begin natuurlijk super enthousiast in een powerdraf en na 2 km hing zn tong al op zn knieën :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 09:39 



 
Profiel   

@Femke, nog van harte met Jolina! *\o/*
@Flicka, ik maak natuurlijk wel alleen van mooie omgevingen foto's hahaha. Maar het is opzich best prima voor Groningse begrippen inderdaad!
@K_Nolan, wat spannend! Ik duim voor jullie.
@Flicka, wat leuk jij ook een huis kopen! Netjes hoor. Volgens mij ben je ook ongeveer net zo jong als ik? (22)
@Lenexa, balen van je les. Maar snap ook wel wat je instructrice zegt. Super dat je ermee aan de gang gaat! En heerlijk inderdaad die foto. Prachtig zo'n kudde. <3
@Skippy01, lekker zeg weinig verkeer! Fijn dat het goed ging. Wanneer weer? :P
@Fangio, heerlijk dat je weer mag!! Hahaha en die conditie. Is hij nou ook helemaal bezweet op je filmpje, of lijkt dat zo?

Lenexa had het al gespot, maar Monroe heeft inderdaad een avontuurtje gehad gister. Ik was lekker aan het wandelen en wilde wat foto's maken, dus hoofdstel in gedaan en manen los. Maar ik wandel dus nooit met hoofdstel en longeer er ook nooit mee, dus zat wat te klieren met het vastmaken van het bit. Op een gegeven moment was Mon super geïrriteerd en ik ook, dus ik zet hem stil, maak hem los en wil het aanpassen. Op het moment dat hij dus even los naast me staat denkt hij: "toedeloe". Dus ik grijp hem vast aan z'n manen en probeer hem weer te laten stilstaan. Al vrij snel staat hij stil en laat ik zijn manen los om met die hand zijn hoofdstel te pakken. Ik hoefde nog maar 1 stap en die zet ik vol in een lawaaiierige tak. Doei Monroe. Maar ik was kalm, want hij had dus gewoon alleen een hoofdstel om. Niks om zich aan te bezeren dus. En hij draafde vrij rustig naar een heel groot, groen, sappig weiland. Dus ik verwachtte hem daar wel te zien. Niks was minder waar. Toen ik aankwam, was er in geen velden of wegen een bolle blonde Haflinger te bekennen. Dus toch maar de staleigenaresse gebeld met de mededeling dat Monroe waarschijnlijk zo op stal in de berm zou staan grazen. Die kwam mij het slechte nieuws vertellen dat mijn HAFLINGER (die eten toch altijd???) onderweg was naar de N-weg een paar 100 meter van stal.
Dus ik door dat weiland heen geploeterd om bij de weg te komen, ondertussen half hijgend de politie opgebeld. Aan het einde van de weiland in de auto van een vreemde gesprongen en die heeft me naar de oprit van de N-weg gereden, waar Monroe al doodkalm aan kwam wandelen, gevangen door een andere vreemde. Op een bezweet borstje na was er niet te zien dat dit paard zojuist een goede 3 km had gegaloppeerd, midden over de hoofdweg en daarna als spookrijder de afrit van een N-weg was op gegaloppeerd. :') Er was nogal wat heisa ontstaan, dus nadat ik iedereen uitvoerig had bedankt, heb ik Monroe rustig naar huis gebracht. Achteraf blijkt dat hij "rustig" achtervolgd werd door auto's op de hoofdweg. Dat heeft hem waarschijnlijk enorm in paniek gebracht, waardoor hij de afslag naar stal had gemist en de 1e de beste open plek (afrit N-weg) heeft gekozen als alternatief. Hemelsbreed zat hij slechts enkele tientallen meters van stal af en kon hij zelfs zijn kudde zien vanaf deze afrit.
De locatie van zijn vangst:
[ img ]

Ja, ze mogen hier 100 := Gelukkig is dit het einde en het begin van de N-weg en rijden ze hier nooit al 100.

Mensen vragen me weleens hoe ik Monroe had genoemd als ik zelf mocht kiezen en ik denk dat het vanaf nu Abeltje is, vernoemd naar Abel Tasman, de ontdekkingsreiziger uit Lutjegast die oa Tasmanië ontdekte. :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-04-21 19:49 



 
Profiel   

@peerappel owwww nachtmerries krijg ik daarvan! brrrr...
Fijn dat alles goed afgelopen is! Met mijn vorige paard ook zoiets meegemaakt (hij wilde niet langs een weiland met koeien, dus ik stapte af om hem aan de hand mee te nemen, toen brak mijn hoofdstel en klapte hij bovenop het andere paard dat mee was, waardoor die eigenaar hem ook niet meer kon vasthouden en daar gingen ze... De rondweg op, en het héle dorp door...) en die kwam er minder goed vanaf: paar flinke wonden en wéken spierbevangen gestaan, infusen gekregen, pijnstillers etc. Ze waren met z'n tweeën toen ze begonnen te rennen, zijn zelfs in paniek gesplitst en de andere had hele diepe wonden net boven zijn hoeven. Die van mij heeft een bejaarde man omver gelopen en zijn rollator gesloopt. De andere heeft meerdere tuinen omgeploegd. Beide dus onze WA verzekering mogen aanspreken... Uiteindelijk beide weer opgeknapt wel gelukkig. Als ik dit soort verhalen hoor, krijg ik acuut weer paniek!
(Dat is dus ook waarom buitenrijden niet zo mijn hobby is ;) Dit was absoluut de heftigste ronde, maar dat paard heb ik véél mee afgezien, vooral buiten, ook eens in volle rengalop over het asfalt recht op een kruising van 80-weg, 50-weg en spoorovergang af... met mij erop, en paard liet zich niet meer remmen, niet meer sturen etc. En op dat tempo op asfalt ging ik mezelf ook écht niet laten vallen... Quarter horse, dat gaat hárd)

Hopelijk blijft het voor jullie bij één keer en houden jullie er beiden niet teveel schrik aan over!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 07:54 



 
Profiel   

PeerAppel, dit is inderdaad ook precies mijn angst. Ik ben met Roxy vaak op drukke punten, ik moet er niet aan denken dat ze er daar zonder mij vandoor gaat. We gaan voor 1 van onze vaste rondjes een 8 baanssnelweg over. Ik verwacht ook dat ze ergens wel het gras in duikt, maar is dat 10 meter van waar ik ben of kiest ze het lekkere gras langs die snelweg. Brrr, ik wil er ook niet teveel over nadenken.

Echt fijn dat iemand hem heeft kunnen vangen en dat het allemaal mee lijkt te vallen. En even een schriktraining krakende takken inplannen wellicht ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-21 08:32 



 
Profiel   

Ego post: happy Birthday to Doortje! *\o/*
Zeven jaar vandaag <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 07:06 



 
Profiel   

Gefeliciteerd Skippy! Hebben jullie het goed gevierd?

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 19:14 



 
Profiel   

@Peerappel ik zag het al op je instagram voorbij komen, mijn ergste nachtmerrie. Gelukkig is alles goed afgelopen!
@Skippy01 gefeliciteerd!!!

Gisteren heeft Wolf mijn merrie gedekt. Omdat het de eerste keer was voor Wolf mocht hij het los eerst even uitzoeken. Gelukkig was mijn merrie erg geduldig want het duurde wel even haha.

Als de volgende hengstigheid uitblijft gaan we scannen, hopelijk goed nieuws! Met Wolf gaat het verder goed en is lekker zijn vrolijke zelf. Mace ga ik vd weer even kijken in draf hoe ze loopt

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-04-21 20:20 



 
Profiel   

@Skippy01, jeeeeeeetje wat een drama. Dan is alles in principe nog heel, maar dit klinkt ook afschuwelijk. Je andere verhaal krijg ik al helemaal kippenvel van. Zoiets heb ik ook eens meegemaakt, maar ik was m'n beugels kwijt dus toen lag ik er best gauw af, op asfalt. Dat was inderdaad niet leuk! Heb nog nooit zo kreupel gelopen :+ Ben toen op mijn heup gevallen en bij een verkeerde draai of overbelasting heb ik er nog weleens last van. Maar verder behoorlijk ongeschonden vanaf gekomen!
@Lenexa, dat is denk ik wel voordeel van niet-Randstad. Als er hier een paard aan de hobbel gaat is dat niet eens heel bijzonder en niet zo'n groot probleem, want eigenlijk iedereen heeft wel iets van paardenkennis. _O-
@Skippy01, nog gefeliciteerd met Doortje! Vergeet altijd dat ze nog zo jong is. In mijn ogen is Monroe baby, maar hij is ouder dan Doortje.
@K_Nolan, dat is toch een droom!! Een veulentje van je eigen paarden. Ik duim voor je!

Monroe heeft eigenlijk nergens last van gehad na zijn avontuur. Heb hem wel even rust gegeven, op een therapeutische wandeling na. Tijdens die wandeling waren er geen ontsnap-neigingen. Gister heb ik hem weer eens een beetje "gelongeerd", al gaat dat bij ons heel speels. Dit is de manier waarop Monroe en ik longeren het leukst vinden. :D Zijn linkergalop gaat de laatste tijd heel goed en ik ben al een tijdje aan het spelen met overgangen. Halt-draf en draf-halt zit er nu goed in, ook ohz. Maar de "ultieme" overgang die ik op ieder paar die dat kan altijd erg graag gebruik is stap-galop. En die deed hij gister gewoon! :oo Het is nog wel een soort lancering, maar je moet ergens beginnen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 09:15 



 
Profiel   

Even dubbelpost, maar ik zit op Funda te neuzen en ik zie in een keer een bekende bak. Fangio, hier rijdt jij toch weleens?
https://www.fundainbusiness.nl/agrarisc ... straat-25/

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 18:12 



 
Profiel   

@k_nolan oehhh Wolf beebies, spannend!! :)) Ben erg benieuwd! Hopelijk meer tzt, vind hem qua type écht gaaf :j (tis dat ik voorlopig geen veulen op de planning heb ;) )

@peerappel fijn dat hij er niks aan overgehouden lijkt te hebben, hele geruststelling!

Wij hebben een pittige training gedaan vanmiddag, flink veel voltes in galop en veel schakelen in tempo en instelling, dus verzamelen en oprichten en lengte pakken en rekken.
En daarna ook nog even klein stukje boswal tegen t erf meegepakt. Zitten wat serieus steile heuveltjes en ze moest echt haar balans pakken op ongelijke bodem met veel takken etc. Heel goed voor de bodemzekerheid ;)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 18:40 



 
Profiel   

@ Peerappel, ik had het ook op insta gezien, mijn god, dat is toch echt je ergste nachtmerrie %) Gelukkig hebben jullie er niks aan over gehouden! Bak lijkt trouwens inderdaad bizar op 'mijn' bak! Maar het is hem niet, maar wanden inclusief opengaande korte zijde zijn echt identiek inderdaad. Het zweet is trouwens door de insta filter, hij zweet nooit echt op buitenrit.
@ Skippy, nog gefeliciteerd met Doortje!
@ Knolan, hopen op een mooi en gezond veulentje volgend jaar <3

Wij zijn nog druk conditie aan het opbouwen, wil eind van de week of begin volgende week weer even lekker naar het strand en eind mei is er een pannenkoekenrit waar ik graag aan mee wil doen, maar die is 20 km. Nog even doorbuffelen dus :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-04-21 20:20 



 
Profiel   

@Peerappel: wat een leuk filmpje zeg; gelukkig geen gevolgen van het avontuur! leuk dat de overgangen beter gaan, Nolan lanceerde op het begin ook altijd echt af, gaat vanzelf beter *\o/*

@Skippy01: Wolf is ook alles wat ik zocht qua type <3 Ik hoop dat ook echt dat hij zijn mooie lange stelten gaat doorgeven, ook is hij pssm vrij dus dat vond ik (uiteraard) erg belangrijk _/-\o_ Leuk dat je heuveltjes hebt zo vlak bij het erf, altijd goed voor de training!

@Fangio; leuk zo'n pannenkoekenrit, komt vast goed!

Mace is nu weer hengstig eigenlijk wou ik haar gister avond opnieuw laten dekken, maar met manege lessen tot half 10 was dat niet zo'n goed idee :Y) Als ze volgende maand hengstig is wil ik haar vanaf dag 3 om de dag laten dekken, dan is de avondklok ook voorbij en dan is het net even makkelijker :+ Met een beetje gelukt is het al gepakt en dan hoeft het niet.

De verhuizing staat nu op september, maar met wat gelukt wordt het alsnog juli-augustus. Ik ben dus nu rustig op zoek naar een andere hengst of ruin om straks bij Wolf in het land te plaatsen. Ik heb nog een schimmelbonte merrie die in de lease stond bij een zorgboerderij, zij komt nu terug en haar ga ik wel verkopen. Heb lopen twijfelen om haar te houden als maatje voor Mace, maar mijn vriendin heeft een shetlander dus die komt bij Mace te lopen tot haar veulen er is.

Wel spannend allemaal dat ze straks aan huis komen :D Mijn opa deed veel met haflingers en eigenlijk wil ik die droom dus oppakken en dus meer met haflingers gaan doen, want zeg nou zelf... het is toch het leukste paardenras <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 09:57 



 
Profiel   

Haal je je andere ook terug uit Frankrijk of blijft die daar?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 10:01 



 
Profiel   

heb er over nagedacht, maar besloten die daar te houden. Hij is ondertussen 30 en hij staat nu in een stabiele kudde. Dan zou hij nu daar weg moeten en een hele lange reis doorstaan. Bovendien kan ik hem minder bieden dan dat ik nu daar voor hem heb geregeld. Aan de ene kant heel jammer, maar als ik het beste voor hem kies blijft hij daar.

Mocht hij dagelijkse medicatie o.i.d. nodig hebben dan zal het wellicht een ander verhaal worden

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 10:08 



 
Profiel   

Helder, in ieder geval een weloverwogen besluit dus, dat is altijd fijn :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 10:12 



 
Profiel   

Ja, mijn vriend begon er ook al over haha. Ik hoop dat ik hem dit jaar weer lekker kan opzoeken als de corona cijfers weer de goede kant op gaan. Het zou wel een droom zijn om alles weer dichtbij te hebben, ik zou dan ook heel graag een foto willen van Nolan en Wolf tezamen maar dat gaat helaas niet. Als ik dan foto's krijg en ik zie hem door de bossen heen rennen dan weet ik dat dit de juiste keuze was en is <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 10:17 



 
Profiel   

@ Knolan, heb jij ervaring met 2 hengsten/ruinen samen die gedekt hebben? Dat is de grootste reden dat ik de mijne niet wil laten dekken. Wil hem graag samen houden en heb al vaak gehoord dat dat niet meer gaat als ze eenmaal gedekt hebben.

Eens een andere vraag: hebben jullie UV maskers op bij jullie haffies en zoja welke? De enige die momenteel werkt bij de mijne is die van lemieux (niet te ruim en gat voor de voorpluk) maar alsnog sloopt shettemans die in een paar maanden tijd en dat is een best duur grapje :+
Rambo zit super, maar die kleine kan die boog veel te makkelijk vastpakken en trekt hem dus binnen no time van z'n hoofd af...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 16:29 



 
Profiel   

@Fangio, mijne staat nu weer gewoon samen met een hengst en dat gaat prima. Geen veranderingen qua gedrag gelukkig!

Geen maskers hier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 16:45 



 
Profiel   

@Skippy01, wat heerlijk zulke stukjes aan het erf vast! Daar heb je maar mooi geluk mee.
@Fangio, oooooh leek zo dus. Is ook niet erg anders. Het is super warm!
@K_Nolan, wat gaaf dat het allemaal doorgaat. Leuk zeg! :D En dat is inderdaad niet heel handig tijdens een les hahaha.

Ik heb Monroe bij een dekkende hengst gehad. Halverwege het seizoen ging dat toch niet goed meer. Ik neem niemand wat kwalijk hoor, heb er zelf bewust toestemming voor gegeven, maar die hengst heeft Monroe toch flink te pakken gehad. Het gedrag van die hengst was echt eng. Zonder Monroe erbij was het wel een super lieve hengst en ook naar merries was het een super dier. Alleen Monroe bliefte hij van de ene op de andere dag gewoon niet meer...

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 17:00 



 
Profiel   

K_nolan schreef
@Fangio, mijne staat nu weer gewoon samen met een hengst en dat gaat prima. Geen veranderingen qua gedrag gelukkig!

Geen maskers hier!


Gelukkig! Mijne staan nu ook altijd samen te etteren, maar zou het zo zonde vinden als hij weer alleen zou moeten. Hebben 10 maanden op pension gestaan waar hij dus altijd alleen moest en daar werd hij zo ongelukkig van. Alleen zo max 1x per weerk een uurtje onder toezicht samen met een ander paard, je zag hem zo verlangen naar contact.

Mijn vorige pony heeft eens SCC gehad, dus vandaar dat ik met deze geen risico durf te nemen en hem liefst met een UV masker op heb in de zomer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-04-21 17:01 



 
Profiel   

Geen maskers hier - alleen tegen de vliegen hoogzomer. Maar Doortje heeft geen brede bles, geen wit op de neus, geen wit rond de ogen... Dus die heeft gewoon een zwarte huid en een immense voorpluk die de ogen meestal bedekt ;)
Ook geen ervaring met hengsten die gedekt hebben bij elkaar. Wel met jong spul bij elkaar, maar dat is toch echt anders: die hebben nog niet gedekt.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-04-21 08:38 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 480 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen