Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 482 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

Nou met even met het bitje van Lenexa (super bedankt nogmaals) wolf gelongeerd en hij was nu al een stuk stabieler. Van de week maar even de bijzet eraan hangen en kijken hoe hij dan ermee loopt, maar het lijkt zeker wel een hele verbetering. Tandarts komt met 2 weken dus dan kan hij ook mooi gelijk even kijken.
Hopelijk met de bijzet en als hij gewend is aan dit bit dat hij dan weer helemaal stopt met schudden :j
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 19:08 



 
Profiel   

Fingers crossed! :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 19:20 



 
Profiel   

Mooi zadel Peer appel, dat het jullie maar veel leuke en veilige kilometers mag geven!

Fijn dat het beter lijkt K_Nolan, hopelijk blijft dat zo! Leuk je een keer in het echt te zien!

Roxy heeft de afgelopen week rustig gedaan, de laatste les en 2x rijden in de bak viel ze weer zo onwijs naar binnen. Toen ze in okt haar hals blessure had begon dat ook met naar binnen vallen. Niet dat ik nu denk dat het daar door komt, maar een soort overbelasting sluit ik niet uit. Dus weekje veel stappen, los en laag aan de longen en ik heb afgelopen vrijdag weer een kort teugelen les gehad. Was al lang geleden en de instructeur vond haar toch al een stuk beter lopen. Als in, ze was heel netjes te corrigeren. We kregen ook alle complimenten dat we zo leuk zijn samen, dat ze echt heel erg contact met me zoekt en onwijs haar best doet te doen wat ik vraag. Je kunt je voorstellen dat ik met een big smile de les uit kwam.
Morgen gaan ze het land op, eerste week halve dagen. Vanaf woensdag ben ik vrij dus dan gaan we aan de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 20:12 



 
Profiel   

@ Knolan, top dat een ander bitje wel helpt! Ik heb zelf ook weinig verstand van bitten. De mijne loopt ook op een dubbel gebroken bustrens, want die had ik nog liggen van mn vorige pony :+
@ Peerappel, prachtig zadel! Je zit er inderdaad ook supernetjes in.
@ Skippy, de mijne past ook netjes een wintec gelukkig. Heb er ondertussen een Bates bij gekocht omdat ik liever leer heb, maar heb mn wintectje nog steeds om lekker mee over het strand te crossen. Tuinslang erop en het is weer schoon :Y)

Les ging eigenlijk best goed! Wel weer wat kleine dingetjes afstemmen en de focus op mij houden was weer even lastig (hij was natuurlijk ook 3 maanden niet van het erf geweest, dus hij moest weer alles gezien hebben :') ) Maar wel erg lekker gereden, kijk nu alweer uit naar de les van deze week :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-05-21 20:20 



 
Profiel   

[ img ]
Ik kreeg deze heerlijke foto van Roxy op het land. Zal ze blij zijn?

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 09:44 



 
Profiel   

Haha, oh, met dat graasmasker en die staart er zo fanatiek bovenop lijkt het bijna alsof ze heeeeeel gevaarlijk is en gemuilkorfd moet zijn :Y) :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 09:48 



 
Profiel   

Haha ja levensgevaarlijk voor al dat groene gras. Ik hoor haar gewoon snuiven bij deze foto.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-05-21 10:06 



 
Profiel   

Met immens veel pijn in het hart,
moet ik melden dat onze TiSento gisteren overleden is :'(

Mijn man vond hem in de ochtend dood op de paddock.

Hij is net geen jaar mogen worden...

Ik ben er kapot van, mijn droommannetje...

[ img ]

Ik was maanden stil hier in het topic, omdat hij een zieke periode had. Vrijdag kreeg ik bericht dat hij zo goed als genezen was. En gisteren was hij er niet meer...

We waren zo gelukkig met hem, ik ben dankbaar dat de fokker mij zo'n geweldige match bezorgd heeft en ik ben haar eeuwig dankbaar dat ik hem de mijne mocht noemen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 14:57 



 
Profiel   

Och wat verdrietig Mi-Amore.. heel veel sterkte!! Mag ik vragen wat hij had? Niks aan, zo jong nog... Y;(

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 15:33 



 
Profiel   

Hij had op 6 maand een zware bronchitis en Streptokokken opgelopen, met een lange nasleep.
Hij was echter net zo goed als genezen en gisterenochtend heeft mijn man hem gevonden...

Dierenarts denkt een attackje.
Autopsie wilde ik niet doen, ik krijg hem er niet mee terug...

Mijn prachtig kereltje...

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 15:48 



 
Profiel   

Nee dat snap ik, klap is ook extra hard nadat hij net weer fit verklaard was natuurlijk.. nogmaals sterkte!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 16:40 



 
Profiel   

Jeetje wat een verlies, heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 17:13 



 
Profiel   

Jeeetje kippenvel... wat vreselijk! Heel veel sterkte :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 17:31 



 
Profiel   

Oh wat verdrietig Mi_Amore! En dan juist als je denkt dat je alles achter de rug hebt en kan gaan genieten. En een knapperd was het! Heel veel sterkte voor jullie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:24 



 
Profiel   

Jeetje, wat een immens verlies en wat ontzettend verdrietig! :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-05-21 18:26 



 
Profiel   

Heel veel sterkte! Dat is echt een nachtmerrie

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 18:27 



 
Profiel   

He wat verdrietig zeg! Heel veel sterkte met het verlies... :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-05-21 18:50 



 
Profiel   

Jeetje, wat enorm heftig! Heel veel sterkte :knuffel:

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-05-21 13:44 



 
Profiel   

Hoe gaat het met alle haflingers? :o

Van de week weer Mace aan de longe gehad en was zeer verbeterd, filmpjes ook doorgezet naar mijn chiropractor (is ook dierenarts bij Bodegraven) en hij vond het ook al een stuk beter. Nu nog een maandje rust en dan weer kijken; gelukkig eindelijk een stijgende lijn :D

Wolf doet het rustig, heb hem niet meer aan de longe gehad nadat ik het bitje heb uitgetest. Woensdag komt de tandarts even voor een check dus dan weet ik mooi zeker dat alles netjes daar is voordat ik weer ga longeren. Ondertussen af en toe wat "werk" aan de hand, ben hem nu leren dat hij zijn been optilt als ik die aantik met het zweepje :j

Gister mijn andere merrie opgehaald (sorry geen haflinger :+ ) Staat nu lekker naast Mace en denk dat ik er vandaag even op klim om een rondje om te gaan. Stiekem echt heel veel zin in want het is denk zo'n 4 maanden geleden dat ik echt heb gereden op een paard :+

Verder ben ik nog steeds aan het kijken voor een hengst wat kan dienen als vriendje voor Wolf, tot nu toe nog niets leuks tegengekomen. Mocht er niets te vinden zijn dan haal ik een shetlanderhengst op bij een vriend van mij die ze fokt en dan kijk ik rustig verder tot ik wel wat heb gevonden. Wellicht kunnen we al in Juli over namelijk en wil wel zo snel mogelijk dat ze beiden een koppeltje hebben om mee op de wei te gaan en om ze nou samen te zetten :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:25 



 
Profiel   

Fijn dat Mace verbeterd is! Yeah! Eindelijk!

Ohhhh, godslastering, géén haflinger? ;)

Doortje is momenteel even in haar 'eigen bubbel'. Gisteren wilde ze niet mee de wei op, maar hooi blijven eten en gisteravond toen de rest bij de ruif stond, wilde ze in de schuilstal eten. Ik weet dat ze soms echt behoefte heeft aan 'tijd alleen' en met een kudde die verder alleen uit ruinen bestaat, snap ik dat ook wel... Zo maar even kijken hoe haar pet vandaag staat :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 10:28 



 
Profiel   

K_Nolan, fijn dat Mace de goede kant op gaat! Lekker dat je nu toch ff op je andere paard kan rijden. Lekkere vooruitzichten met een nieuw huis en paardenvrienden.

Skippy, heerlijk zo'n eigen gereide tante! Gewoon lekker eigen plan trekken, moet ook kunnen.

Bij ons staan ze sinds vorige week weer op het land, met graasmasker lijkt dat prima te gaan.
Gister even alleen op buitenrit geweest, ze was lichtelijk explosief dus het leek me een goed plan op de terug weg galopje te pakken. Ging allemaal goed hoor, ze is gelukkig te braaf om echt gek te doen. Maar de rem was even vastgelopen. Voor straf moest ze dus nog een aftakking in voor nog een extra stukje galop.
Vandaag is de osteopaat geweest en alles is weer lekker los. Elke 8 a 9 maanden moeten haar lendenen weer ff goed los gemaakt worden en de schouders wil ik ook altijd ff checken zolang ze nog zo scheef kan lopen. Nieuwe missie is buiten ook iets meer trainen. Afgelopen 2 buitenritten poging gedaan maar die zijn beide mislukt. Ze zet ff de turbo aan, hals erop en in de dender stand. Voordeel is dat er iig genoeg winst te behalen valt

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 14:47 



 
Profiel   

@lenexa haha, die van jou heeft óók duidelijk een eigen mening dus! Qua trainen buiten: ik zet ze vooral in schoudervoor/ schouderbinnenwaarts beide kanten op buiten, dan blokkeer je gelijk ook de voorwaartse tankmodus een beetje. Misschien proberen waard?
Eerst maar even bijkomen van de osteopaat denk ik ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 14:53 



 
Profiel   

@ Knolan, jij zocht net iets ouder meen ik me te herinneren he? Op de everdijhoeve zijn een paar superschattige hengstjes geboren <3
@ Skippy, een haflinger die niet mee de wei op wil?! Ik zou de dierenarts bellen als die van mij de wei niet op zou willen denk ik :')
Wij zijn nog niet zover dat schoudervoor al echt lukt, maar ik laat hem inderdaad ook inbuigen als ik merk dat hij iets te veel een feestje aan het vieren is in z'n hoofd. :+
@ Lenexa, de mijne heeft dat juist in de winter als ze alleen op de paddock staan, dan heeft hij af en toe echt nood aan even het gas open trekken buiten. Ik probeer de laatste tijd buiten ook wat meer training op te pakken. Wij zijn nu aan het oefenen op bewust links en rechts aanspringen. Vind ik zelf heel lastig om hem daar goed op voor te bereiden op een rechte lijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 15:14 



 
Profiel   

Haha, nou, Doortje vindt vliegjes héél stom, en ik gok dat er best wat vliegjes op de wei zitten nu (zitten er ook veel bij de akker waar de rijbak naast ligt) en dat ze dan denkt 'bekijk het maar, op de paddock is ook eten!' :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 15:19 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Hij had op 6 maand een zware bronchitis en Streptokokken opgelopen, met een lange nasleep.
Hij was echter net zo goed als genezen en gisterenochtend heeft mijn man hem gevonden...

Dierenarts denkt een attackje.
Autopsie wilde ik niet doen, ik krijg hem er niet mee terug...

Mijn prachtig kereltje...


Ik heb een hele tijd niet meer in dit topic gekeken en/of gereageerd, maar pff heftig dit hoor. Wat een ellende heb je al meegemaakt met hem en dan ook nog op deze leeftijd overleden. Heel veel sterkte gewenst..


Hier redelijk aan het trainen gegaan weer. Hebben sinds een week of 4 een startkaart en zitten nu op B+6. In de lessen gaat het wel echt lekker vooruit en hiermee kunnen we zelf ook aan de slag en dat geeft altijd extra motivatie.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-05-21 18:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 482 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 479, 480, 481, 482, 483, 484, 485 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen