Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 3 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagprijs haflingers

 
Profiel   

Meeste die ik heb gezien liggen tussen de 1500 en 3000 euro
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:05 



 
Profiel   

FabianPaard schreef
Meeste die ik heb gezien liggen tussen de 1500 en 3000 euro


10 jaar geleden ja. Doe dat nu maar gerust x2,5...

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:08 



 
Profiel   

FabianPaard schreef
Meeste die ik heb gezien liggen tussen de 1500 en 3000 euro


Ik heb 3 maanden geleden mijn zoektocht gestart en ook geslaagd. Vraagprijzen zaten tussen de 5.000 en 10.000 euro.
Voor 1.500 vind je nu misschien net een stamboekloos veulen

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-21 11:24 



 
Profiel   

Foutje

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 10:59 



 
Profiel   

Die kennis van mij is geslaagd.
Ze is met een kenner naar Duitsland afgereisd en heeft een hele gave grote hengst gevonden. 7jr liep ongeveer op zzl niveau.
Zou graag een foto laten zien, maar ze is niet zo van zaken op internet zetten... dus dat doen we braaf niet :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-07-21 11:09 



 
Profiel   

FleurSandro schreef
Voor 1.500 vind je nu misschien net een stamboekloos veulen


Niet mee eens :)

Ik struin de markt alweer 3 jaar af, voor €1000 heb je een fijn hengstveulen met stamboek. Rond de €1500 al een aardige klassebak. Merries gaan dan weer tussen de €1500 en €2000 met stamboek. Ze zijn er uiteraard duurder, maar dat is wel een categorie apart.

Ik kocht vorig jaar een heel fijn hengstveulen uit bewezen stam voor een €1000. Het veulen van dit jaar, eveneens hengst, beide ouders bewezen op keuring. Veulen is zeer goed gebouwd en heeft potentieel. Die lag wat hoger qua prijs maar nog steeds betaalbaar.

Als je de Oostenrijkse veilingen echter in de gaten houdt...

Dit wordt mijn laatste Haflinger, ik ga ze niet meer kunnen betalen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-07-21 23:57 



 
Profiel   

wat vinden jullie een mooie prijs voor een haflinger merrie jaarling?
ik heb alleen voor eigen gebruik doel einden, dus ik hoef geen keuringen te lopen of mee te fokken maar over een aantal jaar lekker mee te mennen/rijden.
heb deze haflinger merrie jaarling gezien:
word minimaal 1.50
vader is Wilhelm
ze word getest op pssm binnenkort
ze kent wassen,trailer, scheren, poetsen, vaststaan, meelopen enz. en is alle dagen in de hand geweest.
heeft een heel leuk koppie
is van een haflingerstal die wekelijks/maandelijks wat post op facebook over hun paarden.
wat zouden jullie ervoor betalen? naast dat ik stapelverliefd ben :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 09:13 



 
Profiel   

Dat is lastig Shetlander10.
Wat zijn je eigen gebruiksdoelen?

Ik wil een dier zien bewegen (potentie voor de sport).
Maar als je geen sport (wedstrijden) als doel hebt dan mogen die bewegingen vast minder spectaculair zijn.

Denk dat de prijs van een jaarlingmerrie ergens tussen € 2000-3500 zal liggen en dan kwaliteitsafhankelijk. Maar uiteindelijk is het natuurlijk altijd wat je het waard vind en wat de verkoper ervoor wil hebben. Prijs is onderhandelbaar ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 09:50 



 
Profiel   

Mirranda schreef
Dat is lastig Shetlander10.
Wat zijn je eigen gebruiksdoelen?

Ik wil een dier zien bewegen (potentie voor de sport).
Maar als je geen sport (wedstrijden) als doel hebt dan mogen die bewegingen vast minder spectaculair zijn.

Denk dat de prijs van een jaarlingmerrie ergens tussen € 2000-3500 zal liggen en dan kwaliteitsafhankelijk. Maar uiteindelijk is het natuurlijk altijd wat je het waard vind en wat de verkoper ervoor wil hebben. Prijs is onderhandelbaar ;)


ik wil er graag vooral mee recreatief rijden, daarnaast dressuur en een sprongetje. samen veel lol maken vooral. het zou leuk zijn als die mooi kan lopen voor dressuur. maar ik hoef niet naar keuringen te gaan.
ze word uiteindelijk voor de kar en onder het zadel beleerd.
de prijs van haar ligt daar inderdaad tussen in, het is natuurlijk wat de gek ervoor geeft. maar in hoeverre zijn de prijzen nog een beetje reeel?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 10:00 



 
Profiel   

Dat is momenteel gewoon een reëele prijs inderdaad. het aanbod aan Haflingers is niet groot en de vraag wel. Daarnaast moet je bedenken dat een jaarling er ook al een jaar staat/loopt. Gemiddeld kost dat € 150 per maand (er vanuit gaande dat je een veulen ergens in de opfok moet zetten).

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-07-21 10:51 



 
Profiel   

wat denken jullie? zouden de prijzen weer dalen of blijft het de komende jaren zo hoog?
ik dacht eerst,in het najaar zal er meer aanbod komen en de prijzen gaan dalen. maar nu de corona nog lang niet over lijkt te zijn betwijfel ik het...

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 14:20 



 
Profiel   

Als ik de prijzen op marktplaats zie :wow:

onbeleerde 6 jarige 5000 euro en naar mate de training stijgt, stijgt de prijs.
En zo zie ik er nog wat waarvan ik denk jeetje!
Maar blijkbaar zijn dit momenteel de prijzen.

6 jaar geleden mijn haflinger (helaas 2 maanden geleden ingeslapen) gekocht.
3 jaar, was zadelmak, doodbraaf onder het zadel, een echt sociale, mooi gelijnd en goede afstamming.
Type ik nu weer met tranen in mijn ogen
Betaalde ik 3000 euro voor en dat vond ik toen al aan de hoge kant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 14:32 



 
Profiel   

Een Haflinger in de goede leeftijd, maat, beweging en beleerd, levert nu idd wel tussen de 5 en 8 op. Voor 15 kun je ook wel aan een goedgekeurde hengst komen. Ik ben momenteel heel blij dat ik zelf nog een knappe merrie heb te staan om te fokken! (Nu ook weer drachtig, en nog een mooi merrie enter van lopen)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 14:45 



 
Profiel   

Ergens werd het tijd dat de prijzen aangepast werden.

Ik vroeg het 3 weken terug nog aan de fokker van mijn veulen:

Een dek kost €350. De merrie heeft aangepast eten nodig, medische zorgen, chippen en enten veulen kost ook geld, alsook hooi/brok als veulenlief groter wordt.

Hoé was het dan mogelijk dat hengstjes weg gingen aan €400?

Mijn eigen merrie betaalde ik 14 jaar terug als goudeerlijke 5-jaar (met hier en daar een merriestreek) en lichte zomereczeem €900.
Nu zie ik paarden met ZE, geen stamboom, recreatief gereden aan €3000 staan.

Ik volg de markt van de volwassen Haf niet, maar wat ik zie passeren is zeer verschillend.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:14 



 
Profiel   

ik denk dat de prijzen van nu ook te maken hebben met vraag en aanbod. nu is er meer vraag dan aanbod, waardoor de prijzen omhoog schieten. enkele jaren terug was het aanbod groter dan de vraag waardoor de prijzen laag bleven. natuurlijk is het normaler dat de prijzen iets stijgen, maar ik verwacht wel dat als de pandemie weg is (als dat ooit nog gebeurt) dat de prijzen zakken en er weer meer te koop komt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:25 



 
Profiel   

twee jaar terug heb ik een haflinger merrie gekocht, 6 jaar, licht bereden, 1.54m. zonder stamboek. voor 3400 euro. ik denk dat je voor dezelfde pony nu het dubbele kan vragen

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:28 



 
Profiel   

Dat vind ik voor stamboomloos toch best enthousiast vierhoef. Maar komt misschien omdat ik er mee wil kunnen fokken, iemand die ook een ruin zou willen maakt dat wellicht niks uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 16:59 



 
Profiel   

Het is dat mijn merrie hoefproblemen heeft anders had ik haar nu op 21 jarige leeftijd voor meer kunnen verkopen dan toen ik haar als 7 jarige kocht. Bizar :wow:

(Ze blijft lekker hier, die gaat echt niet weg)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 17:09 



 
Profiel   

De tijd dat je voor 2-2,5K een leuke, berijdbare haflinger met wat formaat kunt kopen, ligt al enkele jaren achter ons.

Dat heeft helemaal niets met Corona te maken. Ook een paar jaar geleden betaalde je makkelijk 3,5-4K voor een gezonde en leuke.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 18:18 



 
Profiel   

Dees schreef
De tijd dat je voor 2-2,5K een leuke, berijdbare haflinger met wat formaat kunt kopen, ligt al enkele jaren achter ons.

Dat heeft helemaal niets met Corona te maken. Ook een paar jaar geleden betaalde je makkelijk 3,5-4K voor een gezonde en leuke.


Dan nog vind ik 3500 of bijna het dubbele, (minimaal 6000 euro) wel echt heel erg veel!

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-07-21 21:16 



 
Profiel   

Ik zie er plenty van rond de 4,5K hoor. Hoger in prijs hebben ze al behoorlijk sport gelopen. Die waren een paar jaar geleden ook al een stukje duurder.
De prijzen liggen momenteel hoog, maar het is echt geen 200% van wat het was.
En het is maar goed ook, want ze waren te goedkoop en werden gefokt voor de slacht.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 00:05 



 
Profiel   

Dat plenty gaat tegen vallen hoor.
Onbeleerde 3 jarige gaan weg voor 5000 euro.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 07:13 



 
Profiel   

Wow wat een prijzen, als ik dit zo lees mag ik in mijn handjes knijpen dat ik mijn bijrijd haflinger een aantal maandjes geleden heb gekregen van de toen eigenaar. gratis ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 08:42 



 
Profiel   

Renske_W schreef
Dat plenty gaat tegen vallen hoor.
Onbeleerde 3 jarige gaan weg voor 5000 euro.


Nou dit inderdaad.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:24 



 
Profiel   

Ik verbaas me ook regelmatig over de prijzen.

7 jaar geleden kocht ik mijn (toen 11-jarige) gereden, verkeersmakke ruin voor €1950, en dit was ook nog eens inclusief spullen. Tegenwoordig redt je het niet eens meer om voor die prijs een leuk jong, onbereden dier te kopen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-07-21 15:35 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 3 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen