Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 405 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhaflinger

 
Profiel   

Ik zie dat dit topic een wat minder actief is. Ik ben een hele tijd weggeweest van bokt maar zou toch graag hier weer meelezen en hopelijk ook meekletsen.
Momenteel heb ik een nrps merrie, maar ik kan maar niet wennen aan de hoogte. Daarom heb ik besloten om toch maar op zoek te gaan naar een gouden vriendje. Ik wil weer terug naar de Haflingers en zoek een 3-5 jarige ruim met potentie voor de sport en goede looplust voor bosritten.
Het valt niet mee momenteel, maar wie weet heb ik binnenkort weer een eigen dressuurhaflinger :D
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 14:45 



 
Profiel   

Oh wat leuk! Veel succes!

Hier is het stil… blessure is genezen en voorzichtig terug opbouwen. Alle spieren weg helaas.

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-10-21 15:51 



 
Profiel   

Jaa, leuk weer van iedereen te horen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 08:51 



 
Profiel   

Ik ben nog bezig met de transformatie van Boshaflinger naar Dressuurhaflinger, maar ik vind het wel heel leuk om mee te kletsen, dus ik meld me alvast.

Monroe is een 9-jarige ruin van Maisturm (moeders vader is Argentan). Hij is pas op 7-jarige leeftijd ingereden en tot vorig jaar weinig in de bak geweest. Buitenritjes vonden we leuker :D Helaas heb ik daar weinig tijd voor ivm studie en werk, dus we rijden nu steeds meer in de bak en gaan daarin steeds meer vooruit. Nog een hele lange weg te gaan, maar als je voornaamste doel genieten is, dan heb je niet zo'n haast :')
Als alles meezit gaan we 20 november een proefje rijden op een manege hier in de buurt. Puur voor de ervaring en de lol.

Hier een foto van ons toen we voor de lol het apenpakje hadden afgestoft om gewoon thuis in de bak te rijden _O-
[ img ]

En Monroe zonder vlechtjes, knotjes en harnachement.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-21 15:58 



 
Profiel   

Jaaaa Monroe! Welkom! Super leuk dat jullie een proefje gaan rijden *\o/*

Zou leuk zijn als dit topic weer wat leven ingeblazen wordt!

Hier gaat het wat wisselend. In juni reden we ons Z1 debuut en daarna is ze heeeeel ziek geworden (darminfectie, bloedarmoede en een maagzweer). Gelukkig gaat het nu de goede kant op maar we zijn er nog lang niet. Of we weer komen waar we waren dat weet ik niet, maar ze pakt het werk wel super op! Achteraf denk ik dat de infectie al langere tijd heeft gespeeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 06:00 



 
Profiel   

Wauw wat is Monroe super knap! Helemaal mijn type <3

Belle en ik hebben na wat ongelukjes het crossen even op een lager pitje gezet en gaan deze winter dressuur- en springlessen rijden bij de vereniging. We hebben zelf geen rijbak dus normaal doet ze in de winter alleen wat buitenritjes, maar nu een mooie jachtstreep geschoren en let's go!
Donderdag gaan we een Xtreme Trail parcour doen, ben heel benieuwd hoe ze dat vind!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 07:21 



 
Profiel   

Leuk dat het hier weer actief is!

Ik ben na de dood van Mareja een heel stuk motivatie verloren.. Wat waren wij als team op elkaar ingespeeld en we wisten wat we aan elkaar hadden. Met een nieuw paard toch lastiger dan ik dacht.. inmiddels aardig op weg, we beginnen elkaar te snappen. Komende zaterdag voor het eerst eens een crosstraining meepakken en zoals het nu lijkt 14 november eens een B proefje voor de ervaring. Het vertrouwen is er nog niet, dat moet echt nog groeien maar hopelijk komt dat beetje bij beetje met de activiteiten die we op de planning hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:24 



 
Profiel   

Laurahh schreef
Wauw wat is Monroe super knap! Helemaal mijn type <3

Belle en ik hebben na wat ongelukjes het crossen even op een lager pitje gezet en gaan deze winter dressuur- en springlessen rijden bij de vereniging. We hebben zelf geen rijbak dus normaal doet ze in de winter alleen wat buitenritjes, maar nu een mooie jachtstreep geschoren en let's go!
Donderdag gaan we een Xtreme Trail parcour doen, ben heel benieuwd hoe ze dat vind!

Oh gaaf zo'n Xtreme Trail, dat wil ik ook nog eens gaan doen! ben benieuwd hoe het is :j


xLeoniee schreef
Leuk dat het hier weer actief is!

Ik ben na de dood van Mareja een heel stuk motivatie verloren.. Wat waren wij als team op elkaar ingespeeld en we wisten wat we aan elkaar hadden. Met een nieuw paard toch lastiger dan ik dacht.. inmiddels aardig op weg, we beginnen elkaar te snappen. Komende zaterdag voor het eerst eens een crosstraining meepakken en zoals het nu lijkt 14 november eens een B proefje voor de ervaring. Het vertrouwen is er nog niet, dat moet echt nog groeien maar hopelijk komt dat beetje bij beetje met de activiteiten die we op de planning hebben.

Dat snap ik heel goed! :(:) Zou me ook niet zo goed kunnen voorstellen hoe ik zonder Flicka verder moest. Gelukkig gaat het de goede kant op, lekker samen aan de slag dan komt het vast wel! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 11:56 



 
Profiel   

Ik ga dit topic voor nu even (stil) meelezen! :j Ik heb deze maand een 2 jarige haflinger ruin gekocht. Voorlopig staat hij dus nog lekker op de wei. Hij was oorspronkelijk ook bedoelt om lekker mee het bos in te gaan en leuke dingen mee te doen. Maar als ik hem door de wei zie showen ben ik stiekem ook wel heel benieuwd hoe hij het in de dressuur zal gaan doen! <3

Vind het erg leuk om te zien en te lezen hoe jullie met jullie hafjes bezig zijn!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:12 



 
Profiel   

@Flicka, jammer dat het nog wat wisselend gaat. Heb dat gedoe allemaal wel meegekregen. Gek dat je het ene moment een Z1 debuut maakt en het volgende moment met paard op de kliniek staat.
@Laurahh, dankjewel! Oeh leuk Xtreme trail. Ben heel benieuwd hoe je dat vindt! Fijn dat je dan, als je geen bak hebt, wel kunt lessen bij de vereniging.
@Leonie, dat snap ik wel inderdaad. Rijd je nu met de zoon die je van Mareja had? Waylon is dat toch? Ga je naar Vinkega 14 november?
@Susanne, wat leuk! Zo ben ik dus ook begonnen, maar had al best snel zoiets van: hmmm dressuur toch maar niet uitsluiten. Monroe heeft langs moeders kant best wat prestatie in zijn genen, dus waarom niet?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:22 



 
Profiel   

PeerAppel schreef
@Susanne, wat leuk! Zo ben ik dus ook begonnen, maar had al best snel zoiets van: hmmm dressuur toch maar niet uitsluiten. Monroe heeft langs moeders kant best wat prestatie in zijn genen, dus waarom niet?


Ja precies! En alleen maar leuk om ze lekker veelzijdig te maken. Vind jouw Monroe een prachtig dier trouwens! Die manen <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 12:23 



 
Profiel   

Knappe Monroe was als veulen gelijk al zo aansprekend :j

[ img ]
Net als zn mama Tamra :j (niet de beste foto, maar deze stond nog in mijn boktmap)
[ img ]

Leonie je hebt een nieuwe merrie nu toch? Heel gaaf dier ook! Wat je met Mareja had opgebouwd in al die jaren heeft met een nieuwe natuurlijk ook tijd nodig. En het is lastig om niet te gaan vergelijken. :j

Leuk Suzanne, wat voor 1 heb je gekocht? Heb je foto's?

Berber fijn dat het weer de goeie kant op gaat! Toch lastiger als ze al wat ouder worden, maar zolang je maar weer kan genieten!

Ik ben mij er ook heel bewust van dat Vlien ook al wat ouder wordt, kost toch wat meer tijd om op te trainen telkens weer na de veulens. Nu kortgeleden toch weer eens een wedstrijdje meegepakt, en misschien binnenkort nog een keer. Zou het leuk vinden de punten voor het M2 dan nog te halen. :j Maargoed daarna eerst ook weer richting een veulenpauze. Ik hoop heel hard op een knap merrieveulen, dan kan ik daarna nog wat doorrijden zonder nog meer veulentjes te willen.. We wachten t maar af!
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:16 



 
Profiel   

Maessie wat een knappe merrie heb jij ook, gaaf dat je in het M rijdt met haar! Van welke hengst is ze drachtig?

Mijn ruintje heet Sjef en is een Schach x Alcatel Imladris. Heb nog niet zoveel foto's gemaakt, heb hem afgelopen weken vooral even met rust gelaten zodat hij zijn plek kon vinden in de kudde (ging niet zo vanzelf helaas). Hij is uit april 2019 en al 1.54, dus een beste een flinke!

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 14:39 



 
Profiel   

Ooh das heel mooi aan de maat inderdaad! En knap! <3 Hoop dat mijn jonkie dat ook gaat redden! (Die is nu anderhalf) Velina is drachtig van Stubenkönig, héél benieuwd wat daar uit gaat komen! Dit is onze anderhalf jarige Vogue een Blickfang uit Velina. Ben ook érg wijs met haar.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 15:54 



 
Profiel   

Ja vogue is zo leuk.

Stanley train ik veel dressuurmatig vanaf de grond en Maximus is bijna 3,5 en ben ik met grondwerk aan het opbouwen. Wat een clown is Max. Kan nu al boek over hem schrijven heb nog nooit zo vindingrijke Haflinger mee gemaakt.

Love it!

Leoni: het is inderdaad niet niks een nieuwe band opbouwen.

Welkom Susanne. 2 jaar en al 1.54! Maxi is nu ongv 148 hij hoeft van mij niet groter te worden dan 1.55.

Max begint nu wel meer body te krijgen.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Monroe: welkom

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 17:48 



 
Profiel   

SUSANNEx schreef
Maessie wat een knappe merrie heb jij ook, gaaf dat je in het M rijdt met haar! Van welke hengst is ze drachtig?

Mijn ruintje heet Sjef en is een Schach x Alcatel Imladris. Heb nog niet zoveel foto's gemaakt, heb hem afgelopen weken vooral even met rust gelaten zodat hij zijn plek kon vinden in de kudde (ging niet zo vanzelf helaas). Hij is uit april 2019 en al 1.54, dus een beste een flinke!

[ [url=m/TZAVet.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/vyYoQF.jpg]Afbeelding[/url] ]


He wat leuk, eentje waar Alcatel in zit ! Daar is mijn merrie ook van, haar vader. Hoor je niet veel van.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 17:52 



 
Profiel   

Wat lijken Maximus en Vogue toch veel op elkaar hè Willeke! Heeft mamsel goed gebakken :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 19:55 



 
Profiel   

maessie schreef
Wat lijken Maximus en Vogue toch veel op elkaar hè Willeke! Heeft mamsel goed gebakken :j


Ja echt wel <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-10-21 21:23 



 
Profiel   

Mag ik mij ook melden als recreatieve ruiter met een haflinger die ik dressuurmatig rijdt?
Ik heb geen wedstrijdambities maar probeer wel alles uit de dressuur te halen met mijn 14 jarige ruin, Silver

Silver is 2 jaar terug op mijn pad gekomen als project. Ik had zelf net 4 jaar “ervaring” als ruiter en zocht een brave recreatiepony. Silver had een dikke 6 maanden niks gedaan en staakte tijdens het rijden. Zette geen stap, draaide rondjes, viel niet te longeren. En toch genomen :+
Eenmaal bij mij door de hele molen gehaald om het staakgedrag te achterhalen: tandarts (3jaar achterstallig onderhoud, mega wolfstand moest nog getrokken worden), osteopaat, zadelpasser etc.
Na 6 maanden vooruit proberen te krijgen (het bleek een mentaal dingetje), zijn we inmiddels 1,5 jaar aan de dressuur aan het sleutelen en vinden we springen super leuk!
Blijkt nog best wat talent in de bloedlijn (Haron vd Milt is zijn vader en vaders vader is Hemingway) te zitten dus het wordt ook echt een dressuurhaflinger **\O/**
Even wat foto’s:
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
En Silver zijn papa:
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:31 



 
Profiel   

tuurlijk ben je welkom xmarizka. ik heb ook al jaren niet meer gestart! en train nu vooral dressuurmatig aan de hand. Met mijn jonge haflinger wil ik wel uiteindelijk gaan starten maar dat kan ook zo nog maar 2 jaar duren haha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 07:39 



 
Profiel   

plutolover schreef
tuurlijk ben je welkom xmarizka. ik heb ook al jaren niet meer gestart! en train nu vooral dressuurmatig aan de hand. Met mijn jonge haflinger wil ik wel uiteindelijk gaan starten maar dat kan ook zo nog maar 2 jaar duren haha.


Super leuk! Wij hebben nog een jonkie van 4 maanden die straks ook vanaf de grond wordt opgeleid. Mama kruising haflingerxijslander en papa een barockpinto. Geen haflinger terug te vinden maar toch een beetje in hem haha
Uiteindelijk wil ik hem wel in de sport uitbrengen als alles zo loopt. En eventing/cross lijkt me gaaf!

[ img ]
En een recente foto (nu 4 mnd)

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:30 



 
Profiel   

Wat leuk dat dit topic weer tot leven komt!

Ik heb lekker doorgestart en mag inmiddels Z2 starten met Tailermade VDK. We gaan deze winter verder met het puzzelen met de wissels, ze springt ze op m’n hulp maar het is vooral nog kontje hoog :P
Een leuk project voor deze winter zodat we hopelijk van het voorjaar ons debuut kunnen maken.

[ img ]

Ik ga binnenkort weer scheren. Vorig jaar voor het eerst gedaan en toen voor een jachtmodel gekozen, ik twijfel om het nu helemaal te doen.. Scheren jullie je haflinger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:35 



 
Profiel   

SUSANNEx schreef
Ik ga dit topic voor nu even (stil) meelezen! :j Ik heb deze maand een 2 jarige haflinger ruin gekocht. Voorlopig staat hij dus nog lekker op de wei. Hij was oorspronkelijk ook bedoelt om lekker mee het bos in te gaan en leuke dingen mee te doen. Maar als ik hem door de wei zie showen ben ik stiekem ook wel heel benieuwd hoe hij het in de dressuur zal gaan doen! <3

Vind het erg leuk om te zien en te lezen hoe jullie met jullie hafjes bezig zijn!!

Leuk! Welkom! Wat een grote zeg! Gaaf :D

Afke en Willeke leuk dat jullie er ook weer zijn! *\o/*

Leuk Mariska, ik volg jullie al een tijdje op insta! :))


Suprice_Iris schreef
Wat leuk dat dit topic weer tot leven komt!

Ik heb lekker doorgestart en mag inmiddels Z2 starten met Tailermade VDK. We gaan deze winter verder met het puzzelen met de wissels, ze springt ze op m’n hulp maar het is vooral nog kontje hoog :P
Een leuk project voor deze winter zodat we hopelijk van het voorjaar ons debuut kunnen maken.

[ [url=m/xbQVHX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga binnenkort weer scheren. Vorig jaar voor het eerst gedaan en toen voor een jachtmodel gekozen, ik twijfel om het nu helemaal te doen.. Scheren jullie je haflinger?

Wat een knapperd! Gaaf Z2! Ik heb een aantal weken geleden al geschoren maar mag bijna wel weer :Y)
Ik doe altijd gewoon helemaal kaal, vind ik het mooiste!

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 09:45 



 
Profiel   

Maessie, oh voor het M2. Ik dacht door de s&t foto's laatst dat je al Z reed. Zou leuk zijn als je je punten voor het M2 kan halen voor de veulenpauze inderdaad. *\o/*
Susanne, wat een schatje die Sjef! <3 En groot al zeg!
Maessie, jeetje Vogue is echt knap! Ben heel benieuwd hoe die uitgroeit. Is maar goed dat ze geen sneb heeft, anders was je haar opeens kwijt denk ik O:)
Stanleylover, nog een bekende! Oh heerlijk zo'n clown. Vindt het heel leuk wat je nu met hem doet en vooral wat je nog niet met hem doet (rijden). Volgens mij ga je er, dankzij die basis, straks een heel leuk paard aan hebben!
Marizka, welkom! Wat komen jullie van ver. :oo Fijn dat het nu goed gaat. Wie is zijn moeder of de vader van zijn moeder? Mijn vorige Haflinger heeft ook ooit een veulen gehad van Haron. En wat een grappige kruising!
Suprice_Iris, jeetje Z2! Tailermade is knap! Kontje hoog hahaha _O- Succes met knutselen aan de wissel.


Ik scheer niet. Zal niet zeggen dat ik dat berenvel heel mooi vindt, maar het uiterlijk weegt voor mij niet op tegen het ongemak van dekens. Hij staat overdag buiten en 's nachts in een buitenstal, dus heeft wel wat nodig om warm te blijven. Het zweten valt ook erg mee vind ik altijd en ik heb een hele fijne staleigenaresse die met heel veel liefde 's avonds de zweetdeken er weer afhaalt bij het binnenzetten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:20 



 
Profiel   

Suprice_Iris schreef
Wat leuk dat dit topic weer tot leven komt!

Ik heb lekker doorgestart en mag inmiddels Z2 starten met Tailermade VDK. We gaan deze winter verder met het puzzelen met de wissels, ze springt ze op m’n hulp maar het is vooral nog kontje hoog :P
Een leuk project voor deze winter zodat we hopelijk van het voorjaar ons debuut kunnen maken.

[ [url=m/xbQVHX.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik ga binnenkort weer scheren. Vorig jaar voor het eerst gedaan en toen voor een jachtmodel gekozen, ik twijfel om het nu helemaal te doen.. Scheren jullie je haflinger?


Ik heb dit jaar voor het eerst geschoren. Voorheen reed ik in de winter niet dus kon die teddybeervacht wel, maar nu viel er al niet meer mee te rijden. We hebben een jachtstreep geschoren omdat ze 24/7 buitenstaat en ik volledig kaal dan toch wat fris vond. Tot nu toe bevalt het heel goed! Eindelijk weer normaal rijden zonder dat ze binnen een kwartier bekaf is *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 10:58 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 405 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 402, 403, 404, 405, 406, 407, 408 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen