Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 406 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhaflinger

 
Profiel   

ik scheer stanley wel ivm cushing vacht, en gewoon omdat hij snel warm heeft. Daarnaast is scheren een hele welnnes behandeling voor hem hij vind het namelijk heerlijk! valt gewoon in slaap haha

Max scheer ik niet omdat dat niet nodig is. Dank je peerappel haha rijden is ind nog niet aan de orde. Miss dat ik er volgend jaar keer op ga zitten. en dan bedoel ik echt alleen zitten en mee liften zonder maar iets te vragen haha. Maar alles op zijn tijd. Naast dat hij nog vollop in de groei is, is hij mentaal ook nog niet helemaal aan toe. Al vind hij zelf van wel haha hij vind het leuk om dingen met je te doen,

Heb wel 2x tijdens het eten over z'n rug 'gehangen' (terwijl ik op een krukje stond) maar daar gaf hij niks om. want tja eten onder zn neus hahah. En paar keer zadel op zn rug gelegd voor paar seconden (nog niet eens aangesingeld).

En keer beenbeschermers rondom om gehad. hij moest even denken of hij er mee kon lopen. Maar eenmaal lopen niks aan de hand, zelf geen hoge optrekkende benen, wat stanley wel doet als hij eens achter beenbescherming om heeft. Ik gebruik ze eigenlijk bijna nooit alleen met transport en springen en lange buitenritten. Maar max heeft best wel ruime gangen dus mocht hij zich gaan aantikken tijdens het rijden dan liever wel bescherming om, en dan is hij er al beetje aan gewend.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 11:06 



 
Profiel   

Ooh Vrut zomaar in uitgelicht! <3
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 12:17 



 
Profiel   

[ img ]

Mijn 10 jarige Ruin Woezel
Ook altijd voor de koets gelopen, heb hem sinds vorige jaar, maar we zijn beide nog erg zoekende, veel zadelleed gehad, voorlopig is het wachten op een nieuwe zadelpassessie 30 oktober.


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 15:30 



 
Profiel   

PeerAppel schreef
Maessie, oh voor het M2. Ik dacht door de s&t foto's laatst dat je al Z reed. Zou leuk zijn als je je punten voor het M2 kan halen voor de veulenpauze inderdaad. *\o/*
Susanne, wat een schatje die Sjef! <3 En groot al zeg!
Maessie, jeetje Vogue is echt knap! Ben heel benieuwd hoe die uitgroeit. Is maar goed dat ze geen sneb heeft, anders was je haar opeens kwijt denk ik O:)
Stanleylover, nog een bekende! Oh heerlijk zo'n clown. Vindt het heel leuk wat je nu met hem doet en vooral wat je nog niet met hem doet (rijden). Volgens mij ga je er, dankzij die basis, straks een heel leuk paard aan hebben!
Marizka, welkom! Wat komen jullie van ver. :oo Fijn dat het nu goed gaat. Wie is zijn moeder of de vader van zijn moeder? Mijn vorige Haflinger heeft ook ooit een veulen gehad van Haron. En wat een grappige kruising!
Suprice_Iris, jeetje Z2! Tailermade is knap! Kontje hoog hahaha _O- Succes met knutselen aan de wissel.


Ik scheer niet. Zal niet zeggen dat ik dat berenvel heel mooi vindt, maar het uiterlijk weegt voor mij niet op tegen het ongemak van dekens. Hij staat overdag buiten en 's nachts in een buitenstal, dus heeft wel wat nodig om warm te blijven. Het zweten valt ook erg mee vind ik altijd en ik heb een hele fijne staleigenaresse die met heel veel liefde 's avonds de zweetdeken er weer afhaalt bij het binnenzetten.

@peerappel ja we komen zeker van ver. Mega trots op en er zit zeker nog meer in! Moeder is onbekend in paspoort maar ooit via bokt gelezen dat zijn moeder wel ergens bekend is maar geen idee wie (ik vermoed ouder type haflinger aangezien Haron er sportiever uitziet dan Silver :')

@flicka12 wat leuk! Nu ik je naam zie denk ik ja die zie ik wel eens voorbij komen! Ik ga je terug volgen *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:34 



 
Profiel   

Marizka, de nakomeling van mijn merrie komt uit 2002 zie ik. Daar zit als het goed is ook gewoon papier bij, dus zal hem wel niet zijn.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 19:49 



 
Profiel   

PeerAppel schreef
Marizka, de nakomeling van mijn merrie komt uit 2002 zie ik. Daar zit als het goed is ook gewoon papier bij, dus zal hem wel niet zijn.

Silver heet Hodos Silver op papier en is van april 2007, dus nu 14 jaar. Dus wel 6 jaar later. Helaas is Haron al een tijd geleden overleden, maar hij heeft wel hoog niveau behaalt (ook met het haflinger viertal) Meer weet ik helaas ook niet, lopen iig wel meer nakomelingen van hem rond *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-21 20:24 



 
Profiel   

Wij hebben vandaag de Xtreme Trail gedaan! Belle deed het echt heel stoer, de rest van de groep durfden weinig maar Belle deed alles. Knap dier! *\o/*

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 20:22 



 
Profiel   

Wat gaaf! Op youtube wel eens een video van gezien, lijkt me super leuk! Helaas niet in de buurt, maar tof dat je daar mocht zijn. Is het voor je in de buurt, of moet je ver reizen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-21 22:00 



 
Profiel   

Wat gaaf die Xtreme trail!! Je haf lijkt er ook echt van te genieten. Die staat ook nog hoog op mijn lijstje om eens te heen te gaan <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 07:46 



 
Profiel   

Het was ongeveer 50minuten rijden, niet om de hoek maar wel te doen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:10 



 
Profiel   

Gaaaaf! Waar is het?

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 08:49 



 
Profiel   

Dit was in Empe, bij Zutphen. Was gezellig en gewoon lekker rustig proberen en prutsen met je paard. Zeker een aanradar om eens te doen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-21 11:47 



 
Profiel   

Iemand tips voor balkjes en/of in-uitjes afstanden?
Silver heeft een korte galop, wil hem wel ruimer maken maar dat heeft tijd nodig :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 06:44 



 
Profiel   

xMarizka schreef
Iemand tips voor balkjes en/of in-uitjes afstanden?
Silver heeft een korte galop, wil hem wel ruimer maken maar dat heeft tijd nodig :j

Nou…
Jaren geleden kwam ik er per toeval achter dat mijn gangen precies hetzelfde zijn als die van mijn haffie :') Tegenwoordig doe ik de afstand zelf in de gewenste gang. Als ik goed uit kom, komt mijn paard dat ook. Als ik dus mijn galop moet verruimen, moet mijn paard dat ook _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 16:37 



 
Profiel   

Ik ben daar ook achter gekomen inderdaad. Mijn benen zijn namelijk net heel veel langer dan die van Monroe. _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:14 



 
Profiel   

Dat vraagt natuurlijk om filmpjes O:)

Wij zijn na een jaar pauze ook weer aan het trainen om deze winter de dressuurwedstrijden op te pakken.

Gisteren geschoren, vanmiddag kunnen rijden zonder een zeiknat bezwete pony te krijgen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 19:22 



 
Profiel   

Ik heb het geprobeerd, Silver had alleen spierpijn van de dressuurtraining van gister haha!
Dus wel gesprongen, maar geen in-uitjes.

Ik had wel 2,5 meter ertussen in gedachten, dus gaan we binnenkort proberen!
Filmpjes van het springen op mijn instagram verhaal, link hier beneden in mn onderschrift :')
Ook een fail, want ik nam een hindernispaal mee en dus nu een bult op mn knie _O-
[ img ]
Fotootje van waar we zijn geindigd vandaag. Oefenen voor de springles van Alwin volgende week :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-10-21 20:44 



 
Profiel   

Mag ik me hier dan ook melden?
Ik heb een merrie van 14, Nathalie van de Zwaluwhoeve. Over 2 weken starten we onze 2e wedstrijd in het zz-zwaar. Ze is maar 1.45, maar echt superleuk.
Ik.vind het echt heel leuk om jullie verhalen mee te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 11:58 



 
Profiel   

Wat gaaaaf zzzwaar! Welkom! Heb je een foto van jullie? :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 12:22 



 
Profiel   

Flicka12 schreef
Wat gaaaaf zzzwaar! Welkom! Heb je een foto van jullie? :D


Uiteraard, maar het lukt me niet zo goed om foto's te plaatsen.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:22 



 
Profiel   

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Volgens mij doen deze het

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:24 



 
Profiel   

Zz zwaar! Wat gaaf!
Lekkere blije kop zit erop!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 15:52 



 
Profiel   

Suprice_Iris schreef
Zz zwaar! Wat gaaf!
Lekkere blije kop zit erop!


Ze is altijd gretig en enthousiast in het werk. Geweldig dier

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-21 16:55 



 
Profiel   

Leuk zeg! Mooie combinatie zijn jullie :D

Wij hebben gister weer een check-up gehad bij de kliniek, alle bloedwaarden zijn nu helemaal goed en we hoeven nu helemaal niet meer terug te komen *\o/* Ze is wel errug goed aangekomen dus ze moet nu wel echt weer aan het werk :Y) (van 427 naar 492kg... :x )

Door de ziekte en het stilstaan paste mijn zadel niet meer.. dus via de zadelmaker een tijdelijk 'revalidatiezadel' gekregen te leen in de hoop dat mijn eigen met een paar maanden weer gaat passen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 07:50 



 
Profiel   

Hier zijn alle paarden op stal afgelopen week gewogen en gemeten.
Wonan is 1.52 met ijzers en weegt 505 kg. Hij ziet er eigenlijk super uit, maar mag nog wat meer afgetraind worden. Heeft ook alweer een paar weken amper iets gedaan.
Dinsdag is hij geschoren, dus we kunnen weer gelukkig.

@flicka; wat een fijn nieuws zeg! Heel blij voor jullie.
@Wendeltje; ontzettend gaaf, zz-zwaar. Ik houd het bij mijn beschaafde doel om ooit M te starten met Wonan hihi.
[ img ]

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-21 08:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 406 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 403, 404, 405, 406, 407, 408, 409 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen