Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 495 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

Wat een prachtige foto's zeg!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 09:20 



 
Profiel   

@Fangio prachtige foto's allemaal, je hebt er vast veel besteld! Ze zijn allemaal super mooi.

Pablo is ook leuk zeg, mooie foto's!

Mace mocht gisteren eindelijk weer naar buiten, ondanks een verdoving heeft ze zich flink vermaakt, ik ben maar even weggelopen en mijn vriend heeft opgepast haha. Vanmiddag gaat ze weer even lekker in de paddock en na drie weken mag ze alles weer, dus dan gaat ze terug met de merries op de wei.

Momenteel met Jacky (halfzus van Mace) onderweg naar de hengstenhouder, ze wordt gedekt door big time vkl. Ik had deze voor Mace uitgekozen, aangezien Jacky heel erg op haar lijkt besloten om gewoon big time nu voor haar te gebruiken.

Wolf heeft gisteren weer een les gehad bij Frank, de middengalop gaat steeds beter en het wijken begint hii te snappen. Momenteel schaart hij nog niet, maar hij gebruikt wel goed zn binnenbeen en valt ook niet meer over de schouder weg. We hebben nog 3 weken om de punten nu op de i te zetten want 12 juni loop hij zijn jonge paardenproef

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 09:31 



 
Profiel   

Heel mooi Lyona, wat een prachtige foto’s van je kanjer.

Nolan, wat een goed nieuws over Mace! Fijn dat ze lekker naar buiten mag.
Leuk een veulentje voor Jacky!
Knappe Wolf! Spannend 12 juni!


Ik heb vanochtend lekker gereden, ze doet onwijs haar best. Kan niet wachten tot onze rijbak er ligt… is nu toch wat behelpen.

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 14:16 



 
Profiel   

Bedankt iedereen <3

@ Lyonahorse, wat een guppie nog zeg, lief diertje wel volgens mij :)
@ Knolan, Mace wordt niet meer gedekt dit seizoen? Of is die al gedekt? Ik ben het even kwijt :+ Ik zou er ook echt niet op kunnen kijken als ze zo gek doen -O- Jonge paardenproef gaat vast lukken, eens het kwartje valt is hij er vast zo mee weg met dat wijken.
@ Stal fiore, knap koppie heeft ze toch <3 En zo mooie dikke manen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 15:36 



 
Profiel   

Fijn dat Mace weer naar buiten mag Nolan!

Mooie foto's Lyonahorse!

Hier eindelijk klaar met wachten! Gisteravond is toch nog onverwacht ons veulen geboren! Nog niks geen vol uier of hars oid wat ze normaal wel heeft. 10u nog gecheckt, en 11u lag het veulen er al naast :Y) Een knappe kerel genaamd Stoarm fan 'e Melkemahoeve <3
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 21:07 



 
Profiel   

@stal_fiore duurt het nog lang tot je rijbak er ligt?

@Fangio, mace wordt dit jaar niet gedekt. Het half zusje van mace, Jacky, wel. Ze is niet van mij, maar het veulentje is wel van mij. In ruil voor het veulentje mag Jacky bij mij staan, zo heb ik volgend jaar toch nog een beetje een veulentje van mace!

@Maessie gefeliciteerd echt een pracht veulentje, doen ze het goed?

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 21:24 



 
Profiel   

Yup, uit het boekje! In no time staan en drinken enzo, en Vlien is een echte moederkloek :j Toch twijfel om haar dit jaar toch weer te dekken nu het een hengst is, maar wil eigenlijk nog een jaartje rijden, onze andere merrie wordt komend jaar 3 :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-05-22 21:34 



 
Profiel   

Oh Maessie, wat een droppie! Fijn dat alles weer goed gegaan is, nu lekker genieten van de kleine man!

K_Nolan, Mace alweer wat rustiger geworden? Of maakt ze er nog steeds een feestje van?

Stal_Fiore, heerlijk dat jullie zo lekker gaan samen, kan me voorstellen dat een bak dan fijn is. Waar rijden jullie nu in? Gras?

Hier gaat het prima, we zijn begonnen met de Bemer therapie. Ook heb ik vrijdag toch even de dierenarts gebeld vanwege de bult. Mocht toch wat komen ophalen, giftig spulletje om hopelijk de schiefel weer wat te laten slinken. Ik heb sinds gister het idee dat deze toch iets kleiner is geworden, maar dat moet dan van de bemer therapie zijn want heb pas 2 x gesmeerd met dat andere.
Verder staat ze nog steeds zoet. Nog 4 weken tot de volgende controle, dus we kunnen weer aftellen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-05-22 12:19 



 
Profiel   

@ Maessie, wat een prachtig veulen <3 Kwa aftekening ook helemaal mijn ding, ik hou van grote blessen. Fijn ook dat alles goed is gegaan.
@ Knolan, ah vandaar! Wel leuk dat je dan volgend jaar toch een veulentje hebt <3
@ Lenexa, hopelijk helpt het spulletje goed dan! Gelukkig blijft ze rustig.

Wij hadden zondag wedstrijd. Was een selectiewedstrijd, dus groot en sterk deelnemersveld. Wij hebben nog zo onze werkpuntjes in de niveau 1, dus de punten vielen wat tegen. Ik had ook gewoon niet zo netjes gereden, reed voor het eerst de proef uit mn hoofd ipv laten voorlezen, dus was meer bezig met waar ik heen ging dan met de afwerking. Maargoed, ik had wel echt een fijn gevoel, pony liep helemaal prima naar ons kunnen dus ik kan alleen mezelf verwijten. Volgende keer gaan we gewoon weer knallen.


Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-22 17:25 



 
Profiel   

Hoe gaat het hier bij iedereen?
@Stal_Fiore, voor jou toch een verdrietige dag. Hopelijk met veel liefde van je andere blonde knapperd.

K_Nolan, Mace houdt zich niet echt rustig maar zit alles nog goed dicht? Hoe is het met jullie kleinste gup?

Massief, hoe is het met jou kleine baby? Gaat het goed? Istie zoet? Foto's!

Ik zit even in een dip, lastig om positief te blijven. Zit nu even in een periode dat ik toch bang ben dat ze nooit meer helemaal goed zal worden.
Ze was vd week even ontsnapt toen ik wat uit m'n kast ging pakken. Op weg terug maar uit het zicht hoorde ik hoefstappen maar er was niemand anders op stal. Dus had al een vermoeden dat ze door haar touwtje was gekropen. Gelukkig liep ze vlakbij haar stal en kon ik haar met een plukje hooi zo weer stal in dirigeren. Zo braaf zonder halster gewoon weer die verdomde stal in waar ze inmiddels al meer dan 12 weken staat. Touwtje gaat dus alleen nog als ik er echt bij blijf.

Ik kreeg trouwens een brief van de verzekering van de eigenaar van het paard dat Roxy getrapt had, dat ik moet bellen om een afspraak in te plannen met een schade expert. Dus dat loopt nog steeds.

Wij buffelen nog maar even door, nog 3 weken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 21:24 



 
Profiel   

Gelukkig kwam ze zo weer met je mee! Ik weet precies hoe je, je voelt zelf ga ik snel van het slechtste scenario uit, maar gelukkig valt het vaak allemaal mee! Hopelijk over 3 weken goed nieuws en ziet alles er goed uit!

Mace mag ondertussen elke dag even 2 uurtjes de wei op, dit gaat in volle sprint uiteraard haha. Gelukkig kunnen de buikplaten en spieren in principe nu niet meer opengaan of beschadigen (niet dat ik alsnog niet elke dag grondig onder haar buik hang uiteraard). Vandaag voor het eerst ook even in de bak laten draven, ze liep een jaar geleden onverklaarbaar kreupel vandaar dat we haar toen hebben laten dekken. Vandaag zag ik niets, gaan haar nu weer rustig aan proberen richting longeren te gaan (klinkt makkelijk, maar mace dendert soms volle vaart naar binnen toe op de cirkel en loopt nog een olifant omver), hopelijk kunnen we haar dit jaar wat oppakken!

Met de kleinste spruit gaat het super, zo'n leuke grappenmaker is het. Ze ligt helaas niet lekker bij de volwassen merries, maar met Stanley gaat het goed samen

Link naar dit berichtGeplaatst: 31-05-22 21:45 



 
Profiel   

Maessie, wat een knappe man zeg! Gefeliciteerd!

Nolan, hij zou eind mei er liggen, maar het bedrijf liep uit op een ander project, verwachten het nu midden juni.
Wat fijn dat het met Mace zo goed gaat, lekker op de wei eventjes.
En de kleine gaat dus ook goed, dat vraagt om fotos he ;-)

Lenexa, we rijden in de ruime longeerbak of in de wei.
Wat houdt de bemertherapie in? Dat giftige spulletje werd super op een schiefel, hopelijk slinkt het zo snel.
Super lief dat je aan me dacht! Was inderdaad een moeilijke dag, alweer een jaar geleden dat ik Myrtle heb laten gaan. Ook al heb ik het onwijs leuk met Noalie, ik mis Myrt echt nog bijna dagelijks.
Nog even flink door zetten met Rox, het helpt niet mee als ze dan ontsnapt... stoute pony. Wel fijn dat de verzekeraar er achter aan zit.

Fangio, jammer van je punten, maar wel super fijn dat hij zo goed liep. Foto ziet er ook echt fijn uit.


Ik ben eergisteren voor het eerst mee geweest naar de rijbak van de vereniging. Vond ik best spannend, trailer - eerste keer van erf - grote rijbak. Maar jeetje, wat was ze braaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-06-22 15:52 



 
Profiel   

@ Lenexa, ik kan me echt heel goed voorstellen hoe je je voelt. Enige wat je kunt doen is toch proberen hoop te houden... Vind trouwens dat je echt heel goed bezig bent met afleiding bieden en extra therapieen etc voor Roxy! Je doet er iig alles aan om haar herstel zo goed en vlot mogelijk te laten verlopen.
@ Knolan, klinkt goed. Wanneer is je jonge paarden wedstrijd met Wolf?
@ Stal Fiore,Veel sterkte nog! En fijn dat de eerste verplaatsing goed ging, lekker goede ervaringen verzamelen!

Wij hebben zondag weer wedstrijd van het stamboek, ze geven alleen wel onweersbuien af, dus ik laat het er nog even vanaf hangen of ik al dan niet ga...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-06-22 15:18 



 
Profiel   

Hoe is het met jullie?
Iemand toevallig nog naar het haflinger event geweest?

Hoe ging je wedstrijd Fangio?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 14:12 



 
Profiel   

Ja, ik ben ook heel benieuwd hoe het op haflinger event was!

Mijn wedstrijd ging goed! Losrijden was helaas buiten, dus nat tot op het bot, maar de proeven binnen kunnen rijden en weer een mooie eerste plaats te pakken <3
Verder dit weekend Dikkie voor de eerste keer voor de wagen gehad! Ik heb alle voorbereiding zelf gedaan, maar aangezien ik zelf niet kan mennen durfde ik het niet aan om hem ook echt in te spannen. Zondag is er dan een men instructrice hier thuis geweest om hem het eerste rondje voor de wagen te rijden en wauw, wat deed hij het goed! Natuurlijk alles nog wat wiebelig, links, rechts, wat harder, wat zachter en wat zoekend in de aanleuning, maar hij heeft echt geen pas verkeerd gezet <3


Link naar dit berichtGeplaatst: 14-06-22 14:30 



 
Profiel   

Wat onwijs gaaf Fangio! Wat doet hij het goed. Lijkt me echt super tof om te doen

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-06-22 23:56 



 
Profiel   

@Fangio wat gaat hij goed zeg! Ga je binnenkort ook zelf mennen?

Ik ben met wolf naar het haflinger event geweest en we hebben het echt super gehad. Wolf was heel erg onder de indruk, niet heel gek want er was naast alle mooie merries natuurlijk genoeg te zien. Vrijdag en zaterdag wat spanning en dat kwam vooral in de galop er uit dus we sprongen die dagen met reuze bokken aan en alle voltes gingen in standje 100 bokkend. Zondag eigenlijk in de proef voor het eerst weer kunnen galoperen haha.

Vrijdag 196 gereden, jonge paardenproeven allemaal 7, nog exterieur keuring gedaan (7,5) en zondag 2 proeven in de 190 dus super trots. Me vriendje was wel helemaal kapot en heeft nu even een weekje vrij. We gaan ook naar het weekend van de aangespannen haflinger toe in juli.

Vandaag te horen gekregen dat jacky drachtig is van big time vkl dus dat is fijn! Rest van de paarden gaat ook goed!

[ img ]


Hoe gaat het met jullie toppers?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-06-22 10:12 



 
Profiel   

Ik kom alleen even snel een korte update geven, dierenarts is vandaag weer geweest. Foto's waren zowaar eigenlijk wel oke. Breuken zijn nog niet helemaal geheeld maar zo goed als dicht. Ze mag heeeeel langzaam weer wat doen. Als in, de eerste 2 weken 2x per dag rondje erf. Dat is ongeveer 2 minuten. En dan daarna elke week rondje extra opbouwen. Ze heeft flinke botwoekering maar zit aan de gunstige kant, dat is nog wel onrustig dus dat moet zo rustig mogelijk blijven en hopelijk niet verder groeien. Daarom moet ze over 6-8 weken nogmaals op de foto om te zien of dat dan rustiger is geworden en we dan dus weer iets meer mogen doen. Ze moest een klein stukje voor lopen om te kijken hoe ze liep omdat ze de eerste week zo extreem kreupel was. In stap liep ze goed, ze moest een paar passen aandraven maar vloog even der pan uit. Dus dat moesten we vooral maar even laten want daar is het bot nog niet sterk genoeg voor :).
We kunnen nu in ieder geval poetsen buiten de stal, staart wassen, klein beetje struinen. Met een week of 2 redden we het denk om zelfs naar het dichtsbijzijnde grasveldje te lopen om wat te grazen. Dus in ieder geval weer wat.
Hieronder nog een rontgenfoto waarop het allemaal goed te zien is
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-06-22 16:38 



 
Profiel   

Hoe gaat het nu met Rox? Fijn dat je wat buiten de stal mag scharrelen. Doet goed voor t koppie denk ik.

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 00:02 



 
Profiel   

Wat lief dat je het vraagt! Het gaat goed, we stappen netjes 1 rondje. Dat doet ze grotendeels keurig. Dan zit in dat rondje een stukje wei waar we 2x per dag 15 minuten grazen. Gelukkigste paard op aarde.

Zondag ging het even fout, dan ben ik een uur later op stal en staan de dagpaarden inmiddels op het land. Ze zag dus haar eigen kudde op de weide staan, daar was ze al een beetje van slag van. En toen dacht ik even haar vriendin gedag te zeggen die net werd opgehaald, toen dacht ze dat ze ook het land op mocht. En dat mocht natuurlijk niet dus dat was even een korte rodeo. Dus ik ging snel met haar grazen en toen kwamen er net nog een paar paarden de baan over op weg naar de weide. En dan komt er nog een quad achteraan om de lijnen dicht te doen. Dus toen waren de rapen gaar en ging ze in een bokkende galop op een klein rondje (want aan halstertouw). Dat was nog alles behalve zuiver maar gelukkig had ik haar vrij rap weer rustig en zijn we maar weer naar stal gegaan. Oeps.

Maar over het algemeen doet ze het echt zo goed, ze was heel braaf geweest bij de smid. Gister was ik vergeten halstertouw aan de klippen en liep ik een half rondje zonder dat ze vast zat voor ik het doorhad. Vanmorgen had ik haar even aangebonden en was ik even weggelopen, stond ze 2 meter verder los toen ik terug kwam. Maar ze stond richting mij te kijken waar ik was. Dus dat vind ik echt zo ontzettend knap.
Haar schiefel is wel heel klein beetje groter geworden de eerste dagen heb ik het idee. Dus ik heb toch ook nog maar een magneet sprong beschermer gekocht. De Bemer behandelingen hielpen toch wel wat voor zwelling/ontsteking. Dus hopelijk helpt dit ook.

Dus we moeten nog wel even duimen, we moeten nog een foto ronde goed doorkomen. Maar we hebben allebei wel weer even positieve energie hiervan!

Hoe is het met jullie blondies?

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-06-22 11:37 



 
Profiel   

Oef een schrik oepsmoment dus. Wel
Logisch met alles wat er rondom haar gebeurde.
Hopelijk doet de magneet beschermer wat. Heb dat ook voor myrtle gebruikt met de bevangenheid, maar mocht bij haar niet meer baten.
Fijn dat ze het verder heel goed doet, knappe dame.

Hier is de rijbak morgen af! Zo blij! Kunnen we eindelijk lekker trainen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-22 22:52 



 
Profiel   

Hoe is het met jullie? Het is rustig hier.

Ik ben vrijdag voor het eerst met Noalie in haar eentje op pad geweest.
Zelf ben ik niet zo’n held, maar een vriendin van me wel. Zij durfde het aan om met de trailer op pad naar het natuurgebied naast ons te gaan.
Ze stapte eigenlijk meteen op en wat was Noalie braaf! Heel stoer stapte ze meteen rond.
Het water vond ze heerlijk, ze wilde er eigenlijk niet uit, wilde steeds dieper hahah. Wat een lekker dier!
Toen ik zag dat ze zo ontzettend braaf was, durfde ik het ook hahah. Wat een pussy eerst hè.
We hebben zo genoten!
Heb mn vriendin ook even mn camera in handen gedrukt, dus heb wel mooie foto’s.

[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 11:24 



 
Profiel   

@ Knolan, wat doet Wolf het ook goed he! Echt genieten zo'n paard <3
@ Lenexa, fijn dat ze toch voor 99% zo braaf is. Ik duim nog steeds voor jullie, hopelijk nu iedere dag een beetje beter!
@ Stal Fiore, prachtige foto's! En als het op deze manier voor jou werkt moet je dat vooral zo doen. Je hebt er niks aan om dan toch maar zelf met veel spanning op te stappen "voor wat anderen denken", zo is het voor Noalie ook weer een goede ervaring geweest. Vooral lekker doen wat goed voelt :D

Hier momenteel niet zoveel te melden, met de hitte hebben de paarden niet veel gedaan, want zij houden daar niet van en ik hou daar niet van :Y) Volgend weekend weer eens wedstrijd, en ondertussen ook al eens zelf menles gehad. Jeetje wat is dat nog lastig zeg! Ook al helemaal omdat mn pony natuurlijk nog niet vaak voor de kar heeft gestaan en ook nog zoekende is


Zn 2e keer voor de wagen, laatste stuk zat ik dus voor het eerst zelf achter het stuur.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 13:58 



 
Profiel   

Wauw wat stoer Fangio! Dat lijkt me zo onwijs gaaf om samen met je paard te doen. Hij ziet er ook goed ontspannen uit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-07-22 21:36 



 
Profiel   

Even maar weer wat leven inblazen hier *\o/*

Bij ons gaat het redelijk goed. Mace staat momenteel al een week op de kliniek, zoals jullie wellicht nog weten had ik haar laten dekken omdat ze onverklaarbaar kreupel was (bodegraven kon niets vinden) hebben haar nu net opgepakt en ze is nog steeds kreupel. Momenteel is den ham er erg druk mee bezig en voorzichtig hoop ik vandaag om een diagnose te krijgen!

[ img ]
Mace tijdens haar bewegingsanalyse


Annabelle moet 6 augustus naar de keuring. Ben heel druk een voorbrenghoofdstel zonder bit te zoeken, maar dat is moeilijker dan gedacht. Hopelijk komt er deze week toch 1 binnen.


Wolf gaat z'n gangetje, hij begint echt super te lopen tijdens de lessen. Zelfs me instructeur vindt hem zo verassende snel vooruitgaan. Nu hopen dat hii het deze zondag ook op wedstrijd laat zien want dat is altijd wel een dingetje haha.


[ img ]
Wolf tijdens de cross van laatst

Stanley en jacky staan lekker de hele dag te spelen

[ img ]
Jacky en mace
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-07-22 07:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 495 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 492, 493, 494, 495, 496, 497, 498 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen