[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 11:39

Hoi allemaal, omdat ik het even niet weet; wat zouden jullie doen als jullie in mijn schoenen stonden met Mace:

1. MRI (1000 euro), hopelijk dan zekerheid wat er dan exact is en hebben we een prognose

2. Extra inspuiten en hopen dat een sterkere dosis helpt

3. Niets, ze kan pijnvrij op de wei verwacht de dierenarts.

Zelf neig ik naar optie 1, maar goed waar doe je goed aan.. straks komt er weer niets uit.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:45

Ik zou ook voor optie 1 gaan. Maar denk wel als laatste onderzoeksoptie, als er dan alsnog niets duidelijks uitkomt dan gewoon lekker op de wei en hopelijk een paar leuke veulens krijgen. Dan heb je er echt veel aan gedaan en kun je ook zelf denk zeggen dat je alles geprobeerd hebt. Dat zou het voor mij makkelijker maken om dingen te accepteren.

Dees90

Berichten: 589
Geregistreerd: 28-10-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 13:56

@Fangio, gebroeders Maertelaire?

@K_Nolan wat een knap leuk dier zeg! Benieuwd hoe hij uit groeit zeg.
Wat balen van Mace ☹ … Ik zou trouwens voor optie 1 gaan, ik wil zelf altijd zoveel mogelijk doen mbt zekerheid en duidelijkheid ook al kost dat miss hoop centjes.

@Fangio, wat een coole kikker zeg. Even zo schieten vanaf zijn rug haha tof!

@Ellen-ov die van mij is 2.5 en doe ik nog letterlijk niks aan qua verzorging, alleen borstelen en haar hoeven insmeren met hydraterende creme toen het zo droog was (en eventueel andere noodzakelijke dingen natuurlijk wel)
Dus ik zou nog niet weten hoe ik dat zou doen eigenlijk bij haar. Ik heb nu alweer wat jaren meer richting de sportpaarden / pony’s gereden en die stonden allemaal helemaal zo strak en glad mogelijk erbij, sportcoupe, alles geschoren e.d.
Knap dier heb je trouwens!

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 17:00

dankje Dees :)

@Nolan: ansich neig ik naar 1, maar aan de andere kant, wat geeft het je (nog) meer aan info waar je evt. wat mee kan? mocht je trouwens toch voor de mri gaan, misschien kan je nog vragen om een soort van korting bij de kliniek? ik heb mijn vorige paard maanden aan de prednisolon gehad en kreeg hier gegeven moment ook wat korting op per pot. scheelt je misschien nog iets?

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 18:26

@ Knolan, ik zou optie 1 overwegen, maar kan dat financieel uit? Dit komt misschien een beetje raar over, maar ik vind het lastig om genuanceerd op te schrijven, maar het is niet je enige rijpaard en 1000 euro is echt een hele hoop geld. Als je het prima kan missen zou ik zeggen ga ervoor. Zou niet lijkt optie 3 me ook prima. Optie 2 zou ik zelf niet voor gaan, omdat je toch niet weet wat je nu eignelijk aan het behandelen bent.
Edit: dit staat er misschien wat raar, en ik wil niet zeggen dat je er niks aan moet doen ofzo, maar als pijnvrij op de wei staan en veulentjes krijgen ook een goede optie is, dan spaart dat wel geld uit, voor iets wat je mogelijks nooit goed krijgt of nog een hoop geld gaat kosten. Voor mij zelf zou dat meespelen in de overweging, zeker als ik meerdere paarden had waarvan ik anderen wel kon rijden.
@ Dees, ja die ja
@ Ellen, ik scheer een 3e oor en knip de sokken wat bij. Om de zoveel tijd ook weer even de dode punten uit de manen/staart. Verder mag hij niet geschoren voor de keuring, dus doe ik ook niet

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 19:07

@Fangio ik snap wat je bedoelt en daarom had ik ook de prijs erbij gezet. Ondertussen zijn we al heel wat geld aan Mace kwijt.

Desondanks heb ik besloten om de mri te doen, als laatste stap. Hopelijk weet ik dan eindelijk wat er is. stel dat ik het niet doe en na 2 jaar gaat ze op de wei kreupelen dan had ik ook weer lopen zoeken.

We hopen op het beste scenario, maar heb er een hard hoofd in. Ik hoop dat er in ieder geval een uitslag uit komt en dat we weten waar we aan toe zijn.

Iedereen bedankt en ik hou jullie op de hoogte!

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-22 20:19

Fijn dat je het zo oppakt, want zo was het inderdaad bedoelt, maar het geschreven woord komt soms wat anders over. Ik denk dat het een wijze beslissing is, hopelijk komt er iets nuttigs uit.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 20:28

Succes met de mri k_nolan!

Nou van de week voor het eerst alleen op pad geweest, trailer laden is geslaagd. :7
Van de week ook voor het eerst naar buiten gegaan met hem (nog wel even met een stalgenoot mee) wat hij ook braaf deed, weliswaar goed wakker maar braaf.

Afbeelding

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:30

Wat leuk ellen, heerlijk. Zit je dichtbij het buitenrij gebied?

Eind september is de mri, helaas ook weer 2 nachten op de kliniek (standaard).

Wolf gaat ondertussen erg fijn. Heb eigenlijk morgen wedstrijd, maar hij is niet echt van de regen en waterplassen. Dus denk dat we gaan afzeggen..

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:35

Ellen_ov schreef:
Succes met de mri k_nolan!

Nou van de week voor het eerst alleen op pad geweest, trailer laden is geslaagd. :7
Van de week ook voor het eerst naar buiten gegaan met hem (nog wel even met een stalgenoot mee) wat hij ook braaf deed, weliswaar goed wakker maar braaf.

[ [url=m/EgwWsT.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat goed! Prachtig plaatje zo <3 Waar is dat?

Wij gaan morgen met de paarden naar het bos en volgende week voor het eerst naar het strand, zoveel zin in! *\o/*

K_nolan schreef:
Wat leuk ellen, heerlijk. Zit je dichtbij het buitenrij gebied?

Eind september is de mri, helaas ook weer 2 nachten op de kliniek (standaard).

Wolf gaat ondertussen erg fijn. Heb eigenlijk morgen wedstrijd, maar hij is niet echt van de regen en waterplassen. Dus denk dat we gaan afzeggen..

[ [url=m/hgDpbd.jpg]Afbeelding[/url] ]


Spannend die MRI! Hopelijk gaat het duidelijkheid geven voor jullie. Knappe Wolf! Lekker het dit weer en wedstrijd rijden :')

Wij waren vrijdagavond op wedstrijd en ik ben zooooo nat geregend haha was echt afzien :Y) Wel super tevreden en fijn gereden, alleen dikke storting in de dubbeltellende wissels was echt hee zonde. Maar over het algemeen heel blij!

Afbeelding

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-22 21:39

Ow zonde van de wissels, maar fijn dat de rest goed ging! Wolf is in de regen absoluut niet rond te sturen en door plassen gaat hij niet, dus dan ga ik liever morgen lekker in de binnenbak trainen en me geld kwijt dan morgen zeiknat in rengalop door de bak terwijl hij over plassen heen springt en me geld kwijt haha

Oktober nog wel 2 haflinger wedstrijden staan en dan wil ik hem uit de wedstrijden halen en thuis lekker verder trainen voor het M

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 11:46

Hahaha sorry ik mag niet lachen maar Wolf is het echt niet eens met plassen?? Heerlijk dat hij dat laat merken, natuurlijk wel balen van je wedstrijd ritme.

Balen trouwens dat er ook nog twee nachten bij komen voor je merrie (en portemonnee).

Flicka12 en k_nolan, wat starten jullie met jullie haflingers?

Ik sta dichtbij aan de sallandse heuvelrug, klein kwartiertje aanrij route maar kan dan uren rijden. Echt super.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 12:15

@ Ellen, leuk, zit er mooi uit daar!
@ Knolan, nog even afwachten dan voor Mace
@ Flicka, hier vorige week gegroomd voor een vriendin en ook echt tot op het bot nat geregend. Was 80 mm gevallen die dag... Eigenlijk toch goed gek om dan nog op wedstrijd te gaan xD

Zijn de wedstrijden bij jullie nu nog buiten? Bij ons zijn dit weekend de eerste binnen. Ik ga zelf volgend weekend nog eens denk ik. Die van mij loopt wel door plassen, maar ik kan er zelf nooit echt fijn aanrijden in de stromende regen, dan zit ik alleen maar chagerijnig te zijn, ik heb zo'n hekel aan regen -O-

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 13:08

@ellen: met geen mogelijkheid gaat hij door plassen haha, op den duur met veel geduld gaat hij wel maar dat is op wedstrijd geen doen. Ik start met Wolf momenteel L, in april mag hij met zijn leeftijd over naar het M dus dan gaan we over.
Andere haflingers zijn te jong nog of te oud haha. Met Mace wou ik eigenlijk het Z in (mag klassen overslaan) en het sportpredicaat halen, maar dat zit er denk niet meer in.. maar wie weet.
Rij je ook wedstrijden?

@Fangio, die van september waren allemaal nog buiten die ik had. Oktober heb ik nog wat staan en ik vermoed dat dat binnen is weer.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-22 15:00

Ellen_ov schreef:
Hahaha sorry ik mag niet lachen maar Wolf is het echt niet eens met plassen?? Heerlijk dat hij dat laat merken, natuurlijk wel balen van je wedstrijd ritme.

Balen trouwens dat er ook nog twee nachten bij komen voor je merrie (en portemonnee).

Flicka12 en k_nolan, wat starten jullie met jullie haflingers?

Ik sta dichtbij aan de sallandse heuvelrug, klein kwartiertje aanrij route maar kan dan uren rijden. Echt super.

Z1 :j

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 10:29

Ellen_ov, heerlijk dat hij braaf was. En wat een prachtig gebied!
K_Nolan, hopelijk kan een MRI iig vertellen waar ze precies last van heeft. Wellicht zal het niet beter worden maar dan weet je in ieder geval waar je juist wel of niet goed aan doet..

Wij hadden afgelopen week allerlei 'leuke' punten, we hebben voor het eerst een paar passen gedraafd. We zitten nu op 35 minuten stappen, afgelopen week heb ik haar voor het eerst gevraagd een paar passen aan te draven. Ze dribbelt stiekem nog wel eens een paar passen maar nu vroeg ik het voor het eerst echt. Ik vind het nog wel lastig omdat je dan zelf niet goed kunt zien hoe ze loopt. En dan zeker maar een paar passen, maar zover ik kon zien zag het er zuiver uit. Komende week nog eens doen terwijl we aan het teugelen zijn.

En ik ben er zaterdagochtend op gestapt. Afgelopen week kriebelde het ineens om er toch weer eens op te kruipen. Van de dierenarts mag ik er al weken op, maar ze heeft zulke belabberde rug/buik spieren dat ik het niet eerlijk vind om erop te zitten.
Maar wilde het ook geen ding laten worden waardoor ik straks het weer spannend vind. Dus ik voelde me dapper, barebackpad erop, cap op. Naast het opstapblok, been erover heen en ze liep gelijk weg. Ik had haar liever even een seconde stilstaand gehad, maar we gingen. Ook maar goed want nu kon ik nergens over nadenken en zat ik er ineens na ruim 6 maanden weer op. We hebben 3 rondjes erf gedaan, dat is nog geen 5 minuten en toen ben ik er weer afgegaan. En het was heel leuk, Rox keek ook blij dus ik denk geslaagde test!
Over 1,5 week ga ik nog eens de dierenarts laten komen, voor mezelf toch nog een controle. Ik hoop dat ze dan weer vrij los mag zodat ze nog even een paar weken op een graslandje mag staan.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 21:42

Ow joh jullie rijden/starten echt serieus zeg maar. Ik had met mijn vorige paard willen starten (beetje overgehaald :)) ) maar vervolgens werd zn hoef nog slechter van de straalkanker en stond hijzelfs kort daarna drie maand helemaal stil. Uiteindelijk nooit gestart met hem maar wel de outfit op zolder hangen.

Ik zie met Jozef wel even waar het schip strand. Zoals crossen ook; voor ik met hem op de oefencrossjes ‘uitgeleerd’ ben, ben ik wel een hele tijd verder :Y)


Lenexa; wat heerlijk dat je er even op bent gegaan! Tuurlijk heb ik m’n paard niet alleen voor het rijden maar uiteindelijk na zo’n lange periode fijn om er ook eventjes weer op te kunnen stappen.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:34

Nou, ik was blij dat het bij ons al binnen was, want ik had de geweldige starttijden 21u19 en 21u33 -O- Normaal maak ik alles dan klaar voor de nacht ipv dat ik nog op mn paard zit. Was een beetje ene chaotische middag met een ziek schaap, dus ik was nogal chaotisch vertrokken en op mn paard gaan zitten. Eerste proef dus veel hapertjes en 174,5, tussen de twee proeven mezelf even bij elkaar geraapt en de tweede netjes 189,5 gereden. Het was eerlijk gepunt, en daarmee zijn we dus wel officieel L2 geklasseerd nu <3


@ Lenexa, hoe heerlijk dat je weer even een rondje hebt kunnen doen! <3 Komt de dierenarts dan deze of volgende week?

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 15:57

@Lenexa binnenkort de controle toch? Fijn dat ze wel steeds meer kan.

@Fangio heerlijk die foto's ook op instagram voor de kar, als ik ze zie kriebelt het steeds meer om Wolf ook er voor te doen.

Gisteravond had ik dan mijn eerste echte ongeluk. Stanley schrok van mace toen ik hem zn stal in liep en sloeg mij op mijn hoofd met zijn voorhoofd.. resulterend in een ambulance ritje naar het ziekenhuis en wat scans

viel gelukkig allemaal mee, maar moet voorlopig even rustig aan doen.. niet aan mij besteed uiteraard en verveel me nu al.

Morgen moet Mace naar de kliniek en mijn vriend moet haar laden dus hoop dat alles gewoon voorspoedig gaat, ze kan zo'n draak zijn...

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 19:43

Jeetje K_Nolan, dat is schrikken. Balen dat je even rustig aan moet doen, maar beter om het wel te doen. Ik heb na een val wel eens een hersenschudding gehad en dat duurde best lang.
Succes met Mace de komende dagen, ik duim voor jullie voor antwoorden!

Fangio, ziet er echt goed uit. Zeker als je bedenkt hoe nieuw het is!

Vrijdag komt de dierenarts weer, duimen geblazen. Hopelijk is het stukje schiefel aan de pees kant glad en alles verder rustig. Ik hoop dan ook een tijdlijn te krijgen wanneer ze los mag en evt weer in een groep. Dus toch weer spannend, we zijn inmiddels al 6,5 maand verder.

Fangio

Berichten: 2559
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-22 21:35

@ Knolan, jeetje, even schrikken! Doe wel echt even rustig aan, anders kan je best lang last houden van een hersenschudding en ook daarna nog restklachten als hoofdpijn e.d.
@ Lenexa, mijn duimen draaien volop! Voor een goede uitslag en een mooie terugkeer in de groep. Was de veroorzaker inmiddels al verkocht?


Mennen pakt hij echt zo lekker op <3 Afgelopen zondag voor het eerst op 20x40 gereden, en dat was vooral voor mij lastig, veel sturen kort op elkaar, maar hij liep als een trein. Begint stiekem wel te kriebelen om hem voor de wagen misschien ook eens uit te brengen, maar hier in Zeeuws-Vlaanderen zijn geen men wedstrijden, dus dan moet je al met 2 auto's plus aanhangers door de (betalende) tunnel... Wordt gelijk een duur dagje dan :+

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 15:20

Gats nolan, dat is een beste klap geweest, nu paar dagen later nog enigszins oké? Het komt natuurlijk altijd ongelegen maar nu helemaal dat je net met mace op pad wil.

Fiango, ziet er heel tof uit zo voor de kar!

Lenexa, hopelijk kan je dan weer een beetje vooruit kijken/plannen.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-22 16:51

Spannend Lenexa ik duim weer mee!

Wat jammer dat er daar geen menwedstrijden zijn, dan wordt het wel een dure dag inderdaad als je met 2 auto's door de tunnel moet.

Ik heb net mace bij de kliniek gebracht, of Naja me vriend. Ze moest eigenlijk er vanochtend zijn, maar me vriend moest haar laden en daar had Mace echt hele andere plannen over..

Met mij gaat het wel oké, voorlopig rustig aan en door de hechtingen kan ik voorlopig geen cap op dus denk dan mijn vriend van de week een cursus longeren krijgt haha

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-22 15:53

Heb je al nieuws over Mace K_nolan? Of hoor je dat vandaag nog niet?

Fangio, vanmorgen gehoord dat de veroorzaker verkocht is en op kort termijn zal vertrekken. Daar ben ik best blij mee. Maar er is nog een nieuw paard in de kudde gekomen tijdens onze afwezigheid en die heeft nu de hoofdrol opgeëist, dus dat gaat ook nog wel problemen opleveren. Maar met die eigenaar kan ik in ieder geval door 1 deur en ik heb haar al gevraagd dat zodra ik een planning heb om alvast samen wat dingen te gaan ondernemen. Aan de hand wat grazen, rondje baan wandelen, straks wellicht samen buiten wat stappen. Alles naast de introductie via stal want Rox gaat hier natuurlijk ook niet zomaar 'haar' kudde aan overdragen.
Ik ben super zenuwachtig voor morgen, alle andere keren was het meer ijdele hoop. Maar nu zitten we ( als het goed is) zo dicht tegen het einde aan dat ik nu echt echt mag hopen. Duimen!!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-22 17:33

Nog geen nieuws, ze gingen nog extra bewegingsanalysen doen dus voorlopig staat ze er nog. Denk maandag de mri, ze hadden het vandaag te druk voor de extra analyse dus die doen ze hopelijk morgen. Arme mace zal blij zijn als ze thuis komt.

Ze hebben wel door daar dat mace sterk is:

Afbeelding

Mag er eigenlijk niet om lachen, maar het staat er pas sinds vandaag op (heb ze wel elke dag gewaarschuwd), vermoed dat er vanochtend iemand het hele erf heeft gezien...

Heb je al uitslag Lenexa?