Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 499 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

K_Nolan, ik moet er ook om lachen. Ze vind het daar vast niet heel leuk wat natuurlijk ook niet helpt.. jammer dat er nu nog een weekend overheen gaat. Voor het goede doel dan maar!

Hier de dierenarts ook geweest, viel me toch weer tegen. Breuk nog steeds niet uitgehard. Vond ook weinig verschil met vorige keer dus het gaat gewoon echt niet rap. Ze moest wat voor draven dat was wat zwabberig maar wel rad. Daarna buigproef, eerste stappen wat mankig maar daarna prima. Dus dat was ook oke. Bot groei naar binnen was redelijk glad, zou waarschijnlijk geen problemen geven maar wel goed in de gaten houden. Anders gaat ze alsnog onder het mes om dat glad te schaven. Ze is er iig absoluut niet gevoelig op, hij heeft echt hard geknepen en gedaan daar reageert ze helemaal niet op. Dus dat is iig fijn om te weten.
We mogen draf langzaam uitbouwen en dan heel langzaam door opbouwen. Nog geen galop, dus nog niet echt los. En voorlopig nog geen kudde want ze mag er echt nog een tijdje geen trap op krijgen, liefst nooit meer maar goed ga haar niet de rest van haar leven alleen zetten. Ik ga over een week of 2 kijken of ze zich wellicht op een kleine paddock rustig kan houden dan kan ze daar misschien nog een uurtje op om te beginnen.
Dus weer geen slecht nieuws maar ook nog steeds niet het verlossende woord waar ik zo op zat te wachten helaas.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 20:37 



 
Profiel   

Gadver Lenexa, ik had zo op goed nieuws gehoopt voor je! Hoewel het natuurlijk ook niet echt slecht is snap ik goed dat het tegenvalt.
@ Knolan, nog even verder duimen voor Mace dan! Hilarisch bordje! Mijne had toen op kliniek erop staan "I'm a real boy!" :') Alsof hij dat aan de verbeelding over laat :x

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-09-22 20:43 



 
Profiel   

@k-nolan; oeps hahaha mag niet lachen maar hopelijk gaat alles goed.

@lenexa: wat zuur zeg… kon de dierenarts hier überhaupt wat over zeggen of is het afwachten? (Omdat het ook al enige tijd terug is?)

Van de week voor het eerst echt alleen op buitenrit geweest; beetje brullen maar verder dikke prima. Oortjes erop en gaan 8-)

[ img ]
[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 11:58 



 
Profiel   

@Lenexa: aaargh wat kl*te zeg! Dat duurt toch ook al even he :(
Voorzichtig opnemen kan positief zijn voor het herstel, aangezien ze mentaal ook wat opgepept geraken he.


Mijn oudste heeft een longinfectie opgelopen :'(
Weer intensief aan de slag met de flexineb en ventipulmin.

De castratie van mijn jongste is ook besproken, volgend voorjaar is het van dat Ö

Link naar dit berichtGeplaatst: 01-10-22 15:47 



 
Profiel   

k_nolan, heb jij inmiddels al nieuws over Mace en is ze alweer thuis? En hoe is het met jouw hoofd?
Mi_Amore, longen van je oudje alweer wat opgeknapt?
Allen_ov, wat een heerlijke foto's en wat fijn dat hij zo braaf is. Rox is ook heel braaf maar die kan ook ineens hysterisch doen haha.

Hier besloten om Rox de hele winter uit de groep te houden. Gezien de vooruitgang van de dichtheid van het bot zo gering is, is dat met nog eens 8 weken niet ineens wel dicht. Misschien met een week of 16 dat het eens dicht zit, maar dan durf ik haar echt nog niet bij andere paarden te zetten als het net heel is. En dan doe ik ook liever introducties in de zomer, dan kan ze in een apart landje er naast en op het gras de groep in. Dan hebben ze veel ruimte en eten. Maar dan blijft ze dus de hele winter alleen staan. Ze staat nu in een tuin stalletje, dat is een stal met stro en dan een verhard stukje zo groot als een stal er aan vast. Ze kan ze iig iets heen en weer en lekker buiten staan. En ze staat hier naast een tinker met een hek er tussen dus ze kan hem heel makkelijk opzoeken en ze kunnen elkaar ook aanraken. Maar verder gaat ze dus alleen de paddock op straks. Helaas is er maar 1 paddock vrij in een tijdsblok van 4 uur, dus als er nog meer paarden alleen moeten staan moeten die 4 uur door het aantal paarden gedeeld worden. Dus met een beetje pech komt ze af en toe maar een uurtje buiten. Ze krijgt dus vierkant ijzers en dan gaat ze elke dag nog een half uur de stapmolen in. En dan doe ik haar uiteraard nog. Bagger, maar zolang ze alleen moet staan zijn de opties zo beperkt. Ook op andere stallen en daar sta ik hier te graag voor.
Ze gaan de plek in de groep wel opvullen, dan sta ik eerste op de wachtlijst. Dus zodra er plek ik mag ik er weer in mits Rox er al klaar voor is.
Ik heb me er al bij neergelegd, ze zal gewoon eerst volledig moeten genezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 12:13 



 
Profiel   

@ Lenexa wat balen zeg dat het zo langzaam gaat het herstel en jammer dat ze nog even alleen moet blijven deze winter, gelukkig herstelt het verder wel allemaal zo te horen en kan ze in de zomer weer lekker de kudde in.

Mace is net wakker geworden van de mri, uitslag komt morgen. Ze hebben twee benen gedaan (ze is dus eigenlijk kreupel aan drie, het wordt allemaal steeds slechter) vooral benieuwd wat er nou in die kogel zit, haar voorbenen lijken mee te vallen.

Ik plaats morgen wel een update, ik hoop dat het meevalt..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 16:34 



 
Profiel   

@mi_amore hoe gaat het met je oudje?

De dierenarts belde net, maar het lijkt niet goed. Toch cystes in beide voorbenen en vergroeiingen in het achterbeen en het kraakbeen is ook niet goed.. arme ding is pas 5 jaar..

Morgen gaan ze met wat andere dierenartsen nogmaals naar de foto's kijken en dan hoor ik hoe en wat. Ik hoop dat ze pijnvrij de wei op kan, dus daar ga ik nu maar voor duimen..

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 20:16 



 
Profiel   

Ai K_Nolan, dat is niet het nieuws waar je op zat te wachten. Ik duim met je mee voor pijnvrij de wei op en lekker moederen in de toekomst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-22 20:28 



 
Profiel   

Nou mace heeft een cyste in haar ondervoet lv en waarschijnlijk ook 1 rv en in de kogel ra botvergroeiing en ook nog wat verdikking in het gewrichtsvloeistof.

Ze staat nu op speciale ijzers rondom en we hebben 2 benen nu ingespoten en dan gaan we kijken of de kreupelheid iets beter wordt. Het lijkt er wel op dat ze gewoon pijnvrij de wei op kan, wel gaan we nog overleggen of ze dus nog een veulen kan krijgen.

Anders wordt ze een dure grasmaaier en dan is dat maar zo, moet de rest maar wat rendabeler worden :+

In ander nieuws:

Stanley zijn we nu 1x pw los in de bak de commando's stap, draf en galop aan het leren zodat we dadelijk rustig wat kunnen longeren.

Annabelle blijft wat kwakkelen met een hoesje hier en daar dus staat nu weer op medicatie

Nashville ook een klein hoestje, maar dat kijk ik nog even aan. Hij gaat verder heel erg goed.

Wolf rij ik eindelijk weer nadat mijn hechtingen eruit zijn, zondag mag hij weer eens mee op wedstrijd.

En in niet haflinger gerelateerd nieuws is mijn vriend heel erg bezif met marshmallow want hij gaat hem meenemen naar de hk voor Shetlanders. Vriend blij die heeft nu een doel en ik blij dat hij lekker met die shetlander bezig is haha. Me vriend is gek op paarden maar alles wat ik heb is eigenlijk niet zo geschikt om nou wat mee te doen voor hem, al gaat hij in de dagelijkse omgang er heel goed mee om!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 16:36 



 
Profiel   

Wowzes dat is nogal een uitslag met Mace… in het gunstigste geval kan ze veulens gaan dragen maar dat is dus nog even afwachten hoe dit zich houd?

@lenexa; nog maar even de winter apart houden voor de zekerheid, poeh intensief zo, maar begrijpelijk dat je haar wel op je huidige stal houd. Gelukkig heeft ze door de ‘buurtinker’ wel enigszins aanspraak zogezegd. Het is dan even niet anders, eerst weer goed zijn :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-10-22 17:34 



 
Profiel   

@Lenexa, wat heftig maar laten we hopen dat het dan niet voor niks is!! Sterkte

@K_Nolan wat een tegenvaller.. wanneer zou je er wat van moeten zien die spuiten?

@Ellen_Ov wat ziet dat er heerlijk uit! Jaloers!


Zelf ben ik al een paar weken weer mega druk op mijn stal / wei met klussen en weinig tijd voor eigenlijk alles in het leven haha.... Mijn blondie staat nu sinds afgelopen donderdag met 4 in de wei.
Mijn 2 meiden hebben gezelschap gekregen van een kwpnmerrie van 2.5 jaar en een gelderse merrie van 1.5 jaar. Leuke kudde zo en gaat eigenlijk al vanaf het eerste moment best goed. Ze staan 24 / 7 buiten :) (bij slecht weer gaat tussendraadje open naar voor op het terrein en hebben ze 2 inloopstallen tot hun beschikking)
[ img ]
Kudde is nu als volgt:
Mijn haflingermerrie van 2.5 jaar
Mijn oma pony van ergens begin 20
1 kwpn merrie van 2.5 jaar (van iemand anders)
1 gelderse merrie van 1.5 jaar (van iemand anders)

De vorige vrouw die bij mij stond heb ik weg gestuurd uiteindelijk met haar 3 pony's, was echt dramatisch met die vrouw. Echt een animal hoarder en verwaarlozer :( .

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-10-22 10:52 



 
Profiel   

Wat een lekker groepje Dees en wat heb je nog veel gras haha.

K_Nolan, hoe is het met Mace? Ze is wel weer lekker thuis toch? Moet ze nog rustig aan doen? Of mag ze gelijk weer bij haar vriendin?

Hier gaat het goed, of iig zijn gangetje. Ik heb Rox inmiddels 2x aan de dubbele longe gehad, dan doen we een beetje combi van longeren/lange teugel. Ik wil haar nog niet meer dan 1/1,5 volte achter elkaar laten doen. Gister was ze sloom in de draf, viel elke keer terug. Ging me gelijk al zorgen maken, moest ze gewoon poepen :')
Ik ben aan het kijken naar andere stalling, de nieuwe baas van de kudde gaat deze week weer op achterijzers en ondanks dat het nog ver weg is vind ik het echt heel spannend om te introduceren met achterijzers. Dus ik zou liever naar een stal gaan waar ze dat niet toestaan. Maar het valt hier echt niet mee om iets te vinden waar ze veel buiten komen (zegt degene wiens paard al ruim 7 maanden op boxrust staat..). Dus we gaan het zien.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-10-22 08:41 



 
Profiel   

@ Ellen, mooie omgeving heb je daar zeg <3 Fijn dat hij braaf was
@ Mi amore, beterschap aan je paardje!
@ Lenexa, ze mogen daar dus gewoon in de groep met achterijzers?! Dat zou ik wel een fiks risico vinden, sowieso, maar al helemaal met een herstellend paard... Kan me iig wel voorstellen dat je toch je ogen open houdt om iets anders te zoeken
@ Knolan, wat balen van Mace, maar als ze pijnvrij zou zijn is dat tenminste nog iets...

Wij hebben afgelopen weekend weer mee gedaan aan een haflinger wedstrijd, 2e met 208 en 215 punten :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-10-22 19:58 



 
Profiel   

Goed bezig Fangio! Wat een knappe vent is het ook!

Ik heb inmiddels een andere stal gevonden, het ging ineens heel snel dus heb ook maar gewoon besloten het te doen. Ik ga samen met een stalgenoot waar ik het goed mee kan vinden en waar Rox het ook goed met haar paard kan vinden, dus dat is ook wel gezellig.
We gaan naar een iets meer doe het zelf stal, waar ze max 14 paarden hebben. Die overdag de hele dag buiten komen, ze gaan tussen 6-8 naar buiten en dan rond 18 uur weer naar binnen. Vanaf apr-okt gaan ze 24/7, dan is de weide open. Ze gaan voor Rox een plekje apart maken zodat zij nog een paar maanden alleen kan staan maar dan wel lekker de hele dag naar buiten kan. Daar ben ik zo blij mee.
Ze staat dan naast de kudde, dus dan zal het instromen zodra dat mag ook een stuk makkelijker gaan. Ze staat er dan inmiddels waarschijnlijk al een maand of 2/3 naast. Hier mogen ze ook met achterijzers maar omdat ze introductie zo langzaam gaat durf ik het hier wel aan. Ze introduceren altijd langzaam in de winter en anders wachten ze tot het weideseizoen.

Ik ga kijken of ik met die compositi beschermers iets kan maken waardoor ik haar schiefel en breuklijn kan beschermen. Ik denk dat ik met mijn vader wel iets kan bedenken wat net eventuele rake trappen wat kan opvangen, al is het maar de eerste week. Dan kan ze die gewoon om als ze naar buiten gaat zonder dat de pezen warm worden.

Ze was deze week erg boevig, ze ging ineens steigeren tijdens het wandelen. Ze kreeg een paar zwiepen met het halstertouw, woest was ze. Niet helemaal wat ik wilde voor het been, maar dat soort fratsen moet ze echt weer heeeel snel vergeten. De dagen erna heeft ze het iig niet meer gedaan :).

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 08:59 



 
Profiel   

Wat een knap dier Fangio! Gefeliciteerd met de mooie punten.

Zo Lenexa, dat is vlot. Klinkt als een mooie stap

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-10-22 14:57 



 
Profiel   

[ img ]

Ik kom deze meid nog even showen hier! Ze gaat op dit moment zo lekker met de training.. Ik zal binnenkort even rij foto's plaatsen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-10-22 18:53 



 
Profiel   

Even snelle vraag tussendoor, heeft iemand ervaring met iets kalmerends? Ik wil als ik Rox verhuis haar eigenlijk de eerste paar dagen het liefst een beetje rustiger houden dan dat ze (denk ik) zelf van plan is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 10:54 



 
Profiel   

Chill Pill van Vital Style?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 13:54 



 
Profiel   

@ Lenexa, klinkt als een fijne plek! Ik kan je wel wat afraden, bij de boerenbond verkopen ze van die pastas die je in de mond moet spuiten (rond de 25 euro waren die...) nooit enig effect van gemerkt. Chill pil hoor ik gemengde verhalen over, schijnt dat je daar zeker een poos vantevoren mee moet beginnen en hoog genoeg moet doseren. Desnoods even bij de dierenarts vragen voor iets?
@ Samanthasato, misschien ook even leuk om op anderen te reageren?
@ Knolan, zag weer mooie wedstrijdresultaten langs komen op insta? <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 19:19 



 
Profiel   

Lenexa schreef
Even snelle vraag tussendoor, heeft iemand ervaring met iets kalmerends? Ik wil als ik Rox verhuis haar eigenlijk de eerste paar dagen het liefst een beetje rustiger houden dan dat ze (denk ik) zelf van plan is.

Magnesium hoor ik ook nog wel eens? Bij mijn vorige ruin niks van gemerkt maar ze willen het nog wel eens geven bij ‘hete drukke dieren’.
Mijn ruin gaf ik het voor zn hanetred/krampbeen(en).

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-22 19:28 



 
Profiel   

Oei even bijlezen (gelukkig heb ik de meeste van jullie op instagram haha)

@Lenexa ben je al over? Hoe ging het?

@Samantha ben benieuwd naar trainingsfotos!

@Fangio wat doet je jouwe het ook goed hé! En echt een stoere bink voor de kar, wil je je shet ook gaan inspannen?

Wolf gaat super we hadden op het begin van het indoorseizoen echt even een dip, niet bij de les niet aan het been etc. Normaal rij ik zonder spoor, maar nu even een klein spoortje om gedaan en dat werkte prima. 198 en 196 punten en 2x een eerste plaats, zondag gaan we weer en als hij het dan weer zo goed doet gaan we even rustig op westrijd stop, af en toe 1 voor ritme maar in principe gaan we dan trainen voor het M.

[ img ]

[ img ]

Mijn houding is wat beroerd, maar hij was wat heet, heter, heetst haha.

Mace gaat uhhm soort van goed. Ze staat nu dag en nacht in de paddock want naar binnen halen werd zo'n gevecht.. ze moet nodig even uit haar dak gaan, gelukkig nog maar zo'n 3 weken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-22 20:00 



 
Profiel   

Bedankt voor de tips! Ik heb uiteindelijk de dierenarts even gebeld voor advies. De chill pill leek me ook wel wat, maar ik ben zelf de 2 weken voor onze verhuizing op vakantie en ik durf niet te garanderen dat alle vervangers haar die pillen geven. En veel andere zijn op basis van Magnesium en dat krijgt ze standaard al. Zonder magnesium is het echt een spook.. Ik mag volgende week iets bij hun ophalen om de scherpe randjes er even af te halen. Dan maar liever iets te sterk en iets wat niet blijkt te werken.
Ik ga als het goed is 26 of 27 nov over, duurt nog even maar ik ben vanaf de 14de op vakantie. Dan kom ik de 26ste terug en dan moeten we over dus wil graag alles geregeld en klaar hebben.
Ik heb er vandaag weer even opgezeten en 3 passen draf gedaan. Ik was nogal bang voor een explosie en dat durf ik met een barebackpad niet zo maar ze deed het braaf. Ben wel gelijk eraf gegaan haha.

K_Nolam, lekker bezig met Wolf en fijn dat Mace ongeveer gaat. Ik duim voor haar!

Zitten die van jullie ook allemaal dik in de vachten? Rox had het erg warm met deze temperaturen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-22 20:18 



 
Profiel   

Lenexa, fijn dat je wat gekregen hebt! Hopelijk kunnen jullie nog lekker relaxed verhuizen! :j

Nolan, Gave foto's! Jullie doen het super knap! Blijft spannend met Mace he... hopelijk kunnen jullie het een beetje zo houden!

SamanthaSato, Leuk! Beniewd naar foto's, knap paard! Rijden jullie ook wedstrijden?

Fangio, wauw wat een goeie punten! Jullie zien er super knap uit zo! :D

Wij hebben zondag weer wedstrijd in het Z1, nog 4 keer en dan heb ik besloten dat ze met actief pensioen mag... heel dubbel is het, maar ze heeft altijd zo haar best gedaan en wordt komend jaar 25 dus dan mag ze gewoon alleen nog maar leuke dingen doen, het moet ook leuk blijven! :j Zou heel leuk zijn als we nog 2 winstpunten halen want dan is ze sport, maar als het niet lukt is het ook prima.

Paar weken terug voor het eerst met haar op het strand geweest, zo blij met de foto's! <3


[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-22 13:19 



 
Profiel   

@ Knolan, mooie resultaten! Ja, het begint wel te kriebelen om de shet ook in te spannen nu, maarja, geld... Hij moet eerst gecastreerd (buren hebben nu merries staan en hij is enorm onder de indruk, ijsberen langs de draad, eet niet meer, etc) en dan nog tuig en een klein wagentje voor hem... zal niet voor volgende zomer zijn.
@ Lenexa, denk dat dat de fijnste oplossing is, dan weet je zeker dat het werkt! Mijne zit op zich nog niet zo dik in zn vel, maar heeft het toch al erg warm overdag.
@ Flicka, prachtige foto's <3 Strand is echt magisch! Binnenkort is het weer gratis parkeren en dan ga ik ook weer eens. Ik duim dat jullie die puntjes toch nog bij elkaar krijgen, dat zou toch de kroon op jullie werk zijn

Hier in een wilde bui lid geworden van een men vereniging. December staat ons mendebuut gepland! Nu eerst de wedstrijd volgend weekend maar overleven, ga dan al dik 2 weken niet meer in de bak gereden hebben en de nieuwe proeven van november heb ik nog nooit doorgereden :+ Rondje voor de ervaring dus maar...

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 12:24 



 
Profiel   

@Flicka mooie foto's, hopelijk haal je de punten nog binnen!

@lenexa wolf zit heel dun in zn vocht nog, vorig jaar vroeg met dekens op begonnen zodat ik niet hoef te scheren. De rest krijgt al een aardige vacht..

@fangio houdt je grote bink zich wel rustig? Jammer dat hij zo van slag is van de merries zeg!
Spannend hoor een mendebuut!

Vandaag was ik met Wolf weer weg, maar hij was vandaag weer echt niet te genieten. Heb wel de proef kunnen afmaken. Was ook wel een lange rit ernaar toe en het emmertje was gewoon vol. In principe was dit voor ons de laatste wedstrijd, ga hem nu af en toe meenemen zodat hij er wel aan blijft wennen maar we gaan nu oefenen voor het M. Ik rij hem nog steeds maar 3x pw waarvan 1x pw les, dus als ik wedstrijden blijf rijden blijft er weinig over om te trainen.

Mijn vriend kwam gisteren er mee aan zetten dat hij ook wilt leren paardrijden, dus van de week hem maar eens op wolf zetten als ik klaar ben met rijden.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-22 13:47 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 499 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 496, 497, 498, 499, 500, 501, 502 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen