Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 501 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504 ... 515  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

 
Profiel   

@Fangio ziet er goed uit! Doe het je niet na

@K_nolan dat is wel gaaf toch! Heel veel succes alvast!

Wij hebben gister les gehad ik mag niet klagen maar tevreden was ik ook niet.. ze is op dit moment dus hengstig en dat was echt overduidelijk te merken aan haar! Het was echt een bom alleen de ontploffing is niet geweest gelukkig! Dus had echt mn handen vol. Voor de rest was ze redelijk fijn qua lopen!
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-11-22 09:12 



 
Profiel   

K_nolan schreef
@suffie we gaan naar Heeze, kregen een uitnodiging voor de finale van het nhps en na wat twijfelen toch besloten om heen te gaan

Succes!! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-11-22 09:23 



 
Profiel   

Hoe is het gegaan op de finale, Karen?

Wij hadden gister weer wedstrijd. Zelf was ik echt super blij! Echt lekker gereden en de wissels gaan ook echt steeds beter, jury had wat anders gezien geloof ik… had ook allemaal onvoldoendes zonder toelichting dus dat was wat jammer. Maar goed we oefenen lekker verder met dit fijne gevoel *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 09:05 



 
Profiel   

Ik vind dat altijd zo jammer he dat als je lager punten krijg dat er niet iets bij staat.. Hoe weet je dan waar je aan moet werken? En ind het blijft een jury sport..

Hier gaat alles zijn gangetje. Maximus wordt nu 2-3x gerden en het beleren gaat super. Hij had wel even een dat hij veel onrust had met zijn hoofd en dat erger leek te worden, en beetje bol werdt met rijden. Nu had hij 2 weken vakantie gehad. En heeft mijn instructrice hem even opgepakt en was hij 1x met zn hoofd vervelend en wat bol kwa rug. Maar de laaste 2x deed hij eigenlijk wel weer super goed. Dus nu gaat zei hem gewoon paar weken door rijden want ze is net wat handiger dan ik. Ik merk dat ik te voorzichtig rij.

Met mijn oude stanley gaat redelijk... Hij is waarschijnlijk aan 1 oog blind omdat hij 2 weken geleden zijn oog heeft gestoten en hele bloed uitstorting in zijn oog zat. Voor de rest doet hij het super goed en is vrolijk en heeft geen pijn meer aan het oog. Wil van de week hem weer wat op gaan pakken met grondwerk kijken wat we nog kunnen. Rijden pak ik later wel weer op.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 09:10 



 
Profiel   

plutolover schreef
Ik vind dat altijd zo jammer he dat als je lager punten krijg dat er niet iets bij staat.. Hoe weet je dan waar je aan moet werken? En ind het blijft een jury sport..

Hier gaat alles zijn gangetje. Maximus wordt nu 2-3x gerden en het beleren gaat super. Hij had wel even een dat hij veel onrust had met zijn hoofd en dat erger leek te worden, en beetje bol werdt met rijden. Nu had hij 2 weken vakantie gehad. En heeft mijn instructrice hem even opgepakt en was hij 1x met zn hoofd vervelend en wat bol kwa rug. Maar de laaste 2x deed hij eigenlijk wel weer super goed. Dus nu gaat zei hem gewoon paar weken door rijden want ze is net wat handiger dan ik. Ik merk dat ik te voorzichtig rij.

Met mijn oude stanley gaat redelijk... Hij is waarschijnlijk aan 1 oog blind omdat hij 2 weken geleden zijn oog heeft gestoten en hele bloed uitstorting in zijn oog zat. Voor de rest doet hij het super goed en is vrolijk en heeft geen pijn meer aan het oog. Wil van de week hem weer wat op gaan pakken met grondwerk kijken wat we nog kunnen. Rijden pak ik later wel weer op.

Ja ik baalde er ook wat van.. onvoldoendes zijn prima maar vertel dan waarom en wat ik moet doen om het te verbeteren.. -O-

Gijn dat het goed gaat met jouw toppers! Hopelijk blijft het goed gaan met Stanley zijn oog, en krijgt hij er geen pijn aan :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 09:13 



 
Profiel   

@Flicka de proeven zelf gingen niet echt goed. Eerste proef was het jury hok erg eng en gingen we bokkend rond,voor mijn gevoel gingen andere onderdelen wel goed zoals het wijken maar ook daar enkel 5'en.. 2e proef moest hij alleen in een andere binnenbak starten dus dat was wel even stress. Die had hij 190 gelopen, wat resulteerde dat we een gedeelde 2e plaats hadden in het L. Het leukste vondt ik dat ik hem op het einde van de dag rustig in de parade kon rijden dat was best een ding voor hem.

Jammer dat er geen uitleg op je protocol stond zeg, altijd zo jammer

@pluto wat balen zeg, hopelijk leert hij er snel mee om te gaan

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 09:23 



 
Profiel   

Wat jammer zeg! Maar een tweede plek is ook super knap :D En fijn dat hij zo lief was in de parade!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 09:26 



 
Profiel   

Hopelijk blijft het goed gaan met Stanley!

Het zou inderdaad fijn zijn als een jury duidelijk omschrijft wat er dan niet goed gaat of iets in die richting? Hoe wil je anders verbeteren..

Wel netjes hoor een 2e plaats! Gefeliciteerd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 12:37 



 
Profiel   

Wat zonde dat je er dan geen feedback bij krijgt, Dan denk ik: het is toch juist leuk om elkaar te motiveren en aan het rijden te blijven, met zulke punten en onvoldoendes motiveert dat niet zo…

Jozef is trouwens alweer een aardige beer aan het worden. 1,5 maand geleden geschoren maar denk dat ik er van de week maar weer het scheermes langs halen. Ik had de hoop hem maximaal één à twee keer in de winter te moeten scheren maar ik ben bang dat ik tegen de drie keer eraan moet geloven :')
Afgelopen donderdag in de rijvereniging les kon ik hem zowat uitwringen, wat nat :')

Hele andere vraag; heeft er iemand crossbeschermers? Welke passen mooi bij jullie haflinger?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 17:01 



 
Profiel   

@ Flicka, jammer van de punten. Zoiets had ik een paar weken terug, max 6 met uitschieters naar beneden tot 3-4 en dan het enige wat aangestreept was "kwaliteit van de gang" verder geen commentaar erbij. Ik wist niet zo goed wat ik ermee moest iig.
@ Plutolover, fijn dat het met allebei aan de beterende hand lijkt te zijn
@ Knolan, gefeliciteerd met je 2e plek! En wat was hij braaf in de parade!
@ Ellen, het was ook echt nog warm de laatste weken he! Hier geen crossbeschermers, gewone peesjes heb ik van BR of van die mesh dingen van lemieux

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 19:20 



 
Profiel   

Hij schiet zo enorm in het haar… is zowat alweer helemaal bijgegroeid waardoor hij na (flink) rijden lang klam blijft.

Laatst een vriendin met haar springpaard met springzadel bij een L2 proefje; was te weinig op druk en te weinig rond etc etc.
Ik dacht; hallo jongens dit is gewoon basis sport, paard liep prima mooi ontspannen rondje.

Trouwens laatst nog een kerstshoot gehad op stal, zo onwijs Penny :')

[ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 19:39 



 
Profiel   

@Ellen Ooh wat een mooie fotos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-22 21:23 



 
Profiel   

Mooie fotos Ellen!

Ik heb een topic aangemaakt over ons men-avontuur, hebben vorig weekend ons mendebuut gemaakt in de dressuur en vaardigheid <3
[AR-ITP] Van zero naar (men-)hero

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 20:44 



 
Profiel   

Wat gaaf! Leuk topic! Mennen lijkt me echt nog heel leuk om eens te doen! :j

Wij hadden vandaag een winstpunt in het Z1, nog eentje en dan is ze sport *\o/*
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 21:36 



 
Profiel   

Goed bezig Berber!!

Mennen is inderdaad tof, vooral op trektocht met de huifwagen en ringrijden :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 10-12-22 22:01 



 
Profiel   

@fangio; dat doet die braaf, heerlijk zo op pad.

@flicka: gefeliciteerd! Wat is je doel, naast het predikaat? Gewoon lekker doorgaan en zien hoever jullie komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 13:02 



 
Profiel   

Ellen_ov schreef
@flicka: gefeliciteerd! Wat is je doel, naast het predikaat? Gewoon lekker doorgaan en zien hoever jullie komen?

Ze zou eigenlijk na deze wedstrijd met pensioen. Maar het gaat zo goed dus we gaan nog eventjes door. Maar ze is bijna 25 dus dan gaan we het wat rustiger aan doen! :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 14:10 



 
Profiel   

ik ga naar je mentopic kijken. Ik twijfel of ik max ook voor de wagen ga beleren.. Ik heb zo veel plannen met hem haha. Dressuur, springen en crossen (als ik dat nog durf) en dan misschien ook mennen, het lijkt me zo veel voor hem hahah. Maar aan andere kant als ik ga mennen is dat ook dressuurmatig en kan dat misschien het rijden dressuur elkaar helpen.

Afijn ik weet het nog niet.. Op moment afgelopen weken weinig gedaan met Max alleen paar keer mijn instructrice op gezeten. Ik wil volgende week of met kerstvakantie weer erop.

Stanley gaat alles goed, die redt zich prima met 1 oog, ook al 2x op gereden en dat gaat goed in de bak. Ik dacht eerst ik zet hem gewoon beetje met pensioen.. Maar daar is hij niet mee eens haha.

Ik ben beetje mijn motivatie kwijt.. Maar goed wil met max in lente/zomer toch echt keer voor de fun gaan starten.. Moet ik hem wel voorberijden zeg maar haha

Maar eerst gaat hij waarschijnlijk in nieuwe jaar een maagscopie krijgen. Hij heeft wat last van singelnijd.. En laatst met cranio sacraal behandeling was gaf hij ook reactie toen ze bij de maag kwam.

Zelf met dekensingel om doen reageert hij.. Waarschijnlijk niet omdat het zeer doet maar ik maak wel dezelfde handeling dus associeert hij het wel ergens mee. Laatst daardoor bijna hoef tegen me hoofd omdat je met een deken meer onder duik hangt om singel te pakken.

En hij doet het bij elke singel. Sinds max geen lucerene of ander gehaksel spul krijgt maar in brokjes vormen is het 'kribbenbijten' wel minder.

Verder ziet hij er goed uit en verder geen andere symtomen wat maagzweren kan zijn. Maar goed beter dan onderzoeken dan niks doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 16:35 



 
Profiel   

Flicka12 schreef
Ellen_ov schreef
@flicka: gefeliciteerd! Wat is je doel, naast het predikaat? Gewoon lekker doorgaan en zien hoever jullie komen?

Ze zou eigenlijk na deze wedstrijd met pensioen. Maar het gaat zo goed dus we gaan nog eventjes door. Maar ze is bijna 25 dus dan gaan we het wat rustiger aan doen! :Y)


Wacht eens heb ik jou dit niet eerder gevraagd…? :Y) :') sorry! Ik heb nog last van de nachtdiensten van afgelopen week…

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 18:04 



 
Profiel   

@ Flicka, gefeliciteerd! Ik vind het zo knap van je! Dat staat ook nog op mijn bucketlist, Z dressuur behalen <3
@ Maessie, ik vind mennen dan alleen weer leuk met dressuur/vaardigheid/evt marathon. Gewoon op buitenrit ga ik er weer liever opzitten, met zo'n huifkar vind ik echt helemaal niks :+ Ieder zo zn ding zie je maar :j
@ Plutolover, gewoon doen! Ik doe voornamelijk dressuur (nu L2), springen vind ik zelf doodeng, dus daarbij gaan we niet hoger dan 40 cm, maar dat vind hij ook echt superleuk. Verder heb ik geen bak, dus buitenrijden doen we heel veel, dus als er eens een endurance wedstrijd in de buurt is wil ik dat ook wel eens proberen. En dan doen we ook regelmatig eens working equitation clinics, met als doel daar ook eens in te starten. Imo houdt het dat juist lekker afwisselend voor ze. Enige is wel dat je niet zo snel stijgt in wedstrijdniveau als je alles ook wil starten. Ik werk bijvoorbeeld al 1 op 2 weekenden, dus heb nog 2 vrije weekenden per maand over, als ik dan wedstrijd start heb ik nog 3 vrije weekenddagen over voor al mn sociale verplichtingen en dat is vaak krap. dus nu in dan vorige week mennen gestart betekend dat ik geen dressuur kan starten. Voor mij maakt het niet zoveel uit, maar wel iets om rekening mee te houden. Plus meerdere startkaarten hebben is duur :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 20:53 



 
Profiel   

Wij zijn met de kvth trektochten meegeweest. Dan is met huifkar wel hardstikke leuk, met 5 man en 3 paarden. (En de rest dan natuurlijk) mooie routes, en overnachten in de huifkar. Thuis idd eerder te boscrossen. Voor wedstrijden ook niet echt mogelijkheden gehad met vervoer en geschikte wagen enzo, was echt voor de lol voor erbij.

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 20:59 



 
Profiel   

Ja, wedstrijden is hier ook nogal een logistieke uitdaging. Heb een gewone trailer, maar wel ook een losse kar waar de menwagen op kan, maar dat betekend met 2 autos + aanhanger door de toltunnel a 7,50 enkele reis per combinatie, dan zit je dus al op 30 euro voor enkel je tunnel. Dichtsbijzijnde wedstrijd is dik een uur rijden, nouja, je snapt waar ik heen ga zeker :+
Maargoed, voor af en toe erbij vind ik het zeker leuk om te doen. Zou toch niet iedere maand op menwedstrijd kunnen want daar heb ik de chauffeurs/grooms niet voor. Dressuurwedstrijd kan tenmisnte in je eentje

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-12-22 21:07 



 
Profiel   

Ellen_ov schreef
Wacht eens heb ik jou dit niet eerder gevraagd…? :Y) :') sorry! Ik heb nog last van de nachtdiensten van afgelopen week…

Haha dat zou goed kunnen :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-12-22 17:41 



 
Profiel   

Hoe gaat het met al het mooie blonde goud hier zijn de hengsten om en om verkouden, heb nu de shet even afgezonderd in de hoop even het cirkeltje te verbreken..

Verder rustig, volgende week gaan we Stanley voor het eerst proberen wat te longeren (eerst zonder lijn) zodat hij alvast licht wat kan doen.


[ img ]
[ img ]
[ img ]

Fijne kerst!

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-12-22 15:03 



 
Profiel   

Hier gaat het lekker, paar keer nu parcour gesprongen en elke keer snapt hij er meer van, erg leuk. De dubbel vind die nog wel wat lastig, maargoed komt vanzelf wel, meer kracht en meer door springen.

Vanochtend nog buitenrit weer gemaakt maar had hem blijkbaar niet zo goed vast gezet :')

[ img ]
[ img ]

Mooie foto’s k-nolan. Hoe oud is die van de onderste foto? Stoer beest.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-12-22 19:10 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 501 van de 515 [ 12859 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 498, 499, 500, 501, 502, 503, 504 ... 515  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen