Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 5 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Vraagprijs haflingers

 
Profiel   

TurboDi schreef
J30d schreef
En waar vooral op te letten als ik ga zoeken naar mijn blonde knapperd? Vooral pssm1 negatief, goede hoeven en geen zomerexceem nog belangrijke dingen die ik mis ?

Karakter :Y) Zo braaf als de haflinger wordt neergezet, zijn ze al lang niet meer


Hahha dat zeker ik houd wel van een paard met karakter anders is het ook zo saai vind ik En vooral heel werkwillig ook
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:49 



 
Profiel   

de sporthaflinger van nu heeft echt niks meer met het beeld van de originele haflinger te maken naar mijn mening. Er staan er 3 bij ons op stal en het zijn stuk voor stuk zenuwpezen, zo zonde. Maar ik begrijp dat jij daar van houdt, dus dat zal geen probleem zijn dan voor jou gelukkig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 21:57 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
de sporthaflinger van nu heeft echt niks meer met het beeld van de originele haflinger te maken naar mijn mening. Er staan er 3 bij ons op stal en het zijn stuk voor stuk zenuwpezen, zo zonde. Maar ik begrijp dat jij daar van houdt, dus dat zal geen probleem zijn dan voor jou gelukkig.


Ik begrijp heel goed wat je bedoeld. De huidige sporthaflingers zijn ook 180 graden anders dan de “echte” haflingers van vroeger. Ik vind dat idd niet erg maar vind die van vroeger ook absoluut z’n charme hebben en begrijp ook dat menig ruiter niet op de nieuwe versie zit te wachten

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-23 22:05 



 
Profiel   

Lizenlotte schreef
de sporthaflinger van nu heeft echt niks meer met het beeld van de originele haflinger te maken naar mijn mening. Er staan er 3 bij ons op stal en het zijn stuk voor stuk zenuwpezen, zo zonde. Maar ik begrijp dat jij daar van houdt, dus dat zal geen probleem zijn dan voor jou gelukkig.

Dit dus. Zo nuchter zijn ze niet meer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 07:37 



 
Profiel   

ik heb een sporthalfinger van 5 en die is best nuchter hoor. Geen zenuwpees. Tuurlijk schrik hij wel eens want het is een jong paard. Maar blijft er niet in hangen om zo maar te zeggen.

Er zal heus wel verschil zijn in hoe ze vroeger waren. Maar niet elke sporthaf is een zenuwpees

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 08:36 



 
Profiel   

Ik heb alleen maar sporthaflingers en allen (zelfs de hengst) braaf en keinuchter hoor. Ligt dat ook niet deel aan de "opvoeding" misschien?
Mijn eerste haf was ouderwetse tank, maar die was iedereen de baas.

Een jonge onbeleerde betaal je momenteel al € 4000-6500 voor, dus voor wat je zoekt, netjes bereden zou ik zeker rekening houden met € 7500-10000, afhankelijk van kwaliteit en opleidingsniveau.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:10 



 
Profiel   

Ik heb een half jaar terug een haflinger gekocht, die was wel aan de hoge kant qua prijs maargoed; kwaliteit, grote maat en beleerd/verkeersmak/volwassen. Die van mij is zeker geen zenuwpees, maar wel vol bravoure en karakter, maar ook heel lief <<)

Ik ben het eens met Miranda wat betreft prijzen.


Laatst bijgewerkt door Ellen_ov op 20-03-23 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:45 



 
Profiel   

Ik heb nu een 5-jarige sporthaflinger. Rank gebouwd en groot +1,53m. Is een heel eerlijk paard en niet gemeen onder zadel maar gewoon heel duidelijk. Heel sensibel dat wel. Heeft wel veel power/pit en werklust. Is redelijk nuchter maar heel nieuwsgierig. Is wel snel gespannen, vooral bij een nieuwe omgeving etc. Moet wel mensen eerst vertrouwen en niet iedereen kan er zomaar op.

Mijn eerste haf was heel anders dan die ik nu heb. Kleiner en stuk zwaarder gebouwd. Nam een loopje met iedereen, was soms wel echt gemeen, ging er bokkend vandoor met mij (was toen ook wel een stuk jonger). Wel keinuchter en lief. Iedereen kon er alles mee.

Mijn 2e sporthaflinger gekocht als veulen voor €850 incl. castratie en papier. Denk dat als ik hem nu zou verkopen hij enorm gewild is door zijn werkwillige en pittige karakter. Heel veelzijdig. We crossen, springen, dressuuren en gaan lekker veel het bos. Hij vind alles leuk om te doen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:47 



 
Profiel   

Mijn haflinger is ook niet perse een “zenuwpees” maar wel heet en heel brutaal. Zuiver Oostenrijks gefokt en de “oude” lijnen maar ik durf echt niet iedereen erop te zetten. Ik kan er mee lezen en schrijven maar makkelijk is hij zeker niet. Karakter bij haflingers wordt vaak onderschat. Van oudsher worden ze neergezet als gezinspaardjes maar dat zijn ze echt niet meer, uitzonderingen daargelaten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-23 11:55 



 
Profiel   

Had wat leuks gezien 5 jarige en 1,54. Opa’s zouden aan beide kanten hoger in het dressuur lopen (zzl) vraagprijs? 11.500. Schrok er toch van dus mijn zoektocht gaat weer verder!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 14:28 



 
Profiel   

Als die dat nu zelf liep snap ik de prijs, niet enkel de opa's..

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 18:51 



 
Profiel   

maessie schreef
Als die dat nu zelf liep snap ik de prijs, niet enkel de opa's..


Ja nee zelf liep hij L1 was 5 jaar overigens

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 18:54 



 
Profiel   

Dat bedoel ik, l1 is niet zo spannend. Wel een fijne leeftijd :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 18:59 



 
Profiel   

maessie schreef
Dat bedoel ik, l1 is niet zo spannend. Wel een fijne leeftijd :j

Maar wel een giga prijs. Lijkt me niet reëel.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 19:24 



 
Profiel   

Nou ik vond het ook flink aan de prijs. Dacht dat budget rond de 8k wel goed zou zitten. Voor een gezonde ,grote, leuke allrounder of moet ik het aanzienlijk gaan ophogen ? Dus richting die 10k+?

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 20:24 



 
Profiel   

8K lijkt mij écht wel voldoende hoor :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 20:27 



 
Profiel   

Toch wel? Had laatst ook een haf van 15k maar moet bij gezegd worden liep z2 en klaar voor zzl qua oefeningen …

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 20:30 



 
Profiel   

Hoe ouder ze zijn, hoe meer ze gedaan hebben, dat doet wat met de prijs natuurlijk. Ik zou bvb wel 10k over hebben voor een goed gereden 5-jaar met potentie en bvb passend zadel erbij. Op een Haf is een goed passend zadel ook wat waard :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 20:51 



 
Profiel   

Mi_Amore schreef
Hoe ouder ze zijn, hoe meer ze gedaan hebben, dat doet wat met de prijs natuurlijk. Ik zou bvb wel 10k over hebben voor een goed gereden 5-jaar met potentie en bvb passend zadel erbij. Op een Haf is een goed passend zadel ook wat waard :D


Begrijpelijk moet ik er wel bij vermelden dat ik een fanatieke recreatie ruiter ben. Ik heb geen wilde plannen mbt tot wedstrijd rijden. Voor mij is gezondheid en grote en dat ie lekker allround is en mee kan op buitenritten heel belangrijk en mee naar oefencross bijv. Maarja een haf die dat dat allemaal kan.. Is letterlijk goud waard hoeft overigens geen tamme harrie te zijn juist lekker pit karakter en werkwillig en sensibel

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-04-23 21:39 



 
Profiel   

pillow schreef
maessie schreef
Dat bedoel ik, l1 is niet zo spannend. Wel een fijne leeftijd :j

Maar wel een giga prijs. Lijkt me niet reëel.


Is inderdaad niet reëel wat ik ook zei. Voor maximaal 8k moet je echt wel een geschikt dier kunnen vinden. Als ze echt boven t Z lopen wordt t wat anders.

Ik doe maar zelf fokken, duurt wat langer, maar veel goedkoper. Heb nu nog een fijne 1-jarige hengst lopen, twijfel om hem nu te verkopen, of als hij 3 is. Ik hou alleen merries aan. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 09:32 



 
Profiel   

Moeilijk…
Ik dacht ook altijd dat haflingers rond de 5-8 k echt al wel de ‘goede’ zouden zijn, geschikt voor de sport en met een nette leeftijd.

Maar vorig jaar heeft toch een kennis van mij eentje gekocht. Mooie papieren, mooi paardje, maar nog jong (4 of 5 jaar toen) en wel goed gereden maar nog niet echt overal geweest en ervaring opgedaan of wedstrijdresultaten gehaald. 10k.
Achteraf goed mis gegaan… pony onlangs terug verkocht. Nog steeds geen wedstrijdresultaten, moest zsm weg, rijden was een stuk minder goed en nu de stempel ‘niet betrouwbaar’ alhoewel het niet heel expliciet is gezegd. Nog 7,5k geweest. Dusja wat de gek ervoor geeft zeker?

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 09:47 



 
Profiel   

Er is gewoon ook weinig aanbod helaas, dan ga je als koper misschien ook eerder overstag.
Bizar het verschil met 10jaar geleden. Mijn elitemerrie kostte toen drachtig nog minder dan 3k. Had geen wedstrijdervaring, maar kende wel alles.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 09:59 



 
Profiel   

Vooral écht brave nuchtere haflingers zijn duur, aangezien ze weinig te vinden zijn. Maar indd t verschil met jaren geleden is heeeeel groot. Komt ook wel deels door de manier van fokken, vind de haflingers van tegenwoordig geen echte recreatie/kinder/gezinspaarden meer

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 10:24 



 
Profiel   

Nog maar een paar jaar geleden werden haflingers vooral gefokt om naar de slacht te brengen. Veulentjes brachten echt geen cent meer op....

Maar 10K voor een jonge haflinger die een leuk voetje kan lopen, dat is imo toch echt een fantasieprijs.
Voor 5K kun je hele nette bereden dieren kopen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 10:37 



 
Profiel   

Ik wist ook wel dat de prijzen (flink) zijn gestegen, maar ik schrik hier toch wel van :wow:

Groot verschil met jaren geleden inderdaad. Ik kocht in 2014 mijn toen 11-jarige ruin voor €1.950, inclusief spullen (zadel, hoofdstel, dekens etc.). Nu bijna 9 jaar later nog steeds een gouden pony aan, letterlijk en figuurlijk. Onbeleerd 4k-6,5k vind ik ook echt absurd. Maar ja, iets met vraag en aanbod.

Zou nu sowieso niet snel meer een Haflinger kopen, maar dat terzijde. Die van mij is neigt meer naar het oude type, ik heb niks met die iele beesten van tegenwoordig.

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-04-23 10:45 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 5 van de 9 [ 208 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen