Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 14:09

maessie schreef:
Krimpt hard in zo met de wedstrijdruiters haha! Snap jullie redenen wel hoor! Ik moet nog anderhalve week afwachten, dan mag ik eindelijk weer rijden!! Ben nu echt aan het aftellen! Hoop dat ik nog even wat met Velina rond kan hobbelen, die heeft nog geen al te dikke babybuik gelukkig!

Leuke kadoos Willeke!! Wil je lijf ff niet meewerken dat je een rijverbod van de chiro hebt?

Martine balen dat jullie er maar niet achter kunnen komen.. frustrerend!


ja heb nogal last van me onderrug.. baal er goed van want ik had de 22e een wedstrijd staan. Die heb ik dus af moeten lassen..

nu heb ik in november nog 2clinics staan. 1 van een grand prix ruiter, en clinic van proefgericht (dan ga ik voor een M1 proef) ik ga er vanuit dat ik zeker over een week of 2.. mag rijden.. Zaterdag weer terug en dan hoop ik groen licht te krijgen

baal er nogal van..

maessie

Berichten: 5764
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 16:07

Dat is inderdaad flink balen! Maar je moet maar zo denken, er komen later wel weer leuke wedstrijden ;) Beter nu even rustig aan, dan ben je er het vlotste weer vanaf, je rug moet je je leven lang nog mee. ;) Van welke grandprix ruiter heb je een clinic? Das wel gaaf!

Peelie

Berichten: 13424
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:05

Oh, daar ben ik ook benieuwd naar Willeke.

Iedere keer weer zie ik die proef gericht clinics voorbij komen. Lijkt me toch ook wel eens heel leerzaam. Misschien met de overgang naar het Z1 tzt eens doen.

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 17:39

Bah Willeke en Martine niks aan... :(

Yeeeey Afke! Fijn dat je weer bijna mag rijden :D Alles goed met jou en de kleine?

Ik heb een tijdje geleden ook een proefgerichte clinic gereden, vond het heel leuk en leerzaam! En eens in de zoveel tijd rijd ik eens mee in een clinic van Hester Bransen, ook heeeeel leerzaam en een echte aanrader!

Flicka knapt gelukkig weer op :D Heb er nu 2x opgezeten en 2x gelongeerd, ze is heel veel afgevallen dus we doen nog lekker rustig aan. Over 2 weken komt de fysio even langs en dan kunnen we hopelijk 26 november nog starten in Vinkega :)

maessie

Berichten: 5764
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:03

Jaah gaat super Berber! Hij begint al wat langer te slapen snachts en is een heerlijk tevreden kind :D Fijn dat het weer beter gaat met Flicka! Hester Bransen ken ik niet, komt die dan in de buurt clinics geven?

Flicka12

Berichten: 3113
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:59

Aaah wat fijn zeg!
Hester Bransen is van Ruitergevoel, ze komt eens in de zoveel tijd bij ons op stal :) Moet je maar even googelen :+

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 23:53

Jup wij gaan naar Monfoort .
Zal de laatste wedstrijd In het Z2 zijn
We gaan richting zz licht en dan beginnen we met 1 proef kwart pirouette.
We zeggen lidmaatschap op dah rijden niet hoger en ben
En beetje klaar daar wel leuk dat ze starten in Lisse maar vind af en toe zo onduidelijk enkreeg een pb op messenger over nhps we gaan daar een rond snuffelen

Ik heb zelf lichaamelijk ook
Veel Gedoe gehad en ga het Weer oppajke

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 11:42

stanley is heerlijk geschoren gisteren. Hij was duidelijk blij dat hij zijn vacht kwijt is. vanmiddag ga hem maar eens wassen. zn staart ziet er niet uit. En vandaag is het nog vrij warm

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 09:39

ik ga Aagje vandaag ook scheren. De andere heb ik al geschoren, maar wilde bij aagje eerste nog even wat foto's maken met mooie donkere vacht.


Afbeelding


Leuk al die clinics! Wij gaan zondag weer een keer starten. We hebben eigenlijk te weinig gereden de afgelopen weken, maar ik heb hem een hele tijd terug al ingeschreven, dus we gaan het maar gewoon proberen.

plutolover

Berichten: 11706
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 10:03

Stanley is ook heerlijk kaal.

Vandaag maar eens wassen

Afbeelding

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:07

Denise_Storm schreef:
@Astrid: ga jij nog starten tijdens de 4 daagse in Nieuwe Wetering?

Nee, is helaas maar t/m M2, voor Z is weer in februari geloof ik en dan 3 dagen. Ik ga 4-nov weer thuis starten! Kijk nog HEEELLL vaak naar de foto's die jullie gemaakt hebben van Calys <3 <3 <3 <3 <3 .

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 11:11

kiddokids schreef:
Jup wij gaan naar Monfoort .
Zal de laatste wedstrijd In het Z2 zijn
We gaan richting zz licht en dan beginnen we met 1 proef kwart pirouette.
We zeggen lidmaatschap op dah rijden niet hoger en ben
En beetje klaar daar wel leuk dat ze starten in Lisse maar vind af en toe zo onduidelijk


Ik helaas ook, vind dat er in onze regio VEELLL te weinig georganiseerd wordt, de indeling van Nederland is niet helemaal lekker. Had graag lid gebleven als ze het Haflingerweekend erin hadden gehouden maar dat is nu om het jaar. Dus in 2018 niet.

Peelie

Berichten: 13424
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:25

Hier ook veel de weinig wedstrijden van DAH in de regio. En ik kan ook zonder lidmaatschap starten. Dus doe ik dat maar.

Nhps zelfde probleem.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:17

Hier helemaal geen dah wedstrijden meer in de buurt en nhps maar 2 per jaar.. en bij een wedstrijd van t nhps zijn er misschien maar 30 starts per dag :n

Mar zit bijna op 5 maand dracht :D

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13424
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 14:35

Dat is hier in midden NL. En dat verbaast me ook niks.

Er worden zo weinig wedstrijd georganiseert dat mensen het gewoon nieteens weten.

Vaak staat de wedstrijden ook niet op startlijsten.nl en is het dus gedoe om jezelf in te schrijven.

Het zijn geen eenduidige methodes die andere "gewone" wedstrijdorganisaties er wel op na houden.

Als ze meer zouden organiseren en het inschrijven versimpelen dan zou het een stuk drukker zijn denk ik.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 19:33

Peelie schreef:
Dat is hier in midden NL. En dat verbaast me ook niks.

Er worden zo weinig wedstrijd georganiseert dat mensen het gewoon nieteens weten.

Vaak staat de wedstrijden ook niet op startlijsten.nl en is het dus gedoe om jezelf in te schrijven.

Het zijn geen eenduidige methodes die andere "gewone" wedstrijdorganisaties er wel op na houden.

Als ze meer zouden organiseren en het inschrijven versimpelen dan zou het een stuk drukker zijn denk ik.


Ik kom even binnenvallen haha. Vergeet niet dat een "reguliere wedstrijdorganisatie" vaak bestaat uit een vrij grote groep mensen, eigen locaties etc. DAH West bestaat in dit geval maar uit een heel klein groepje bestuursleden die dit in hun vrije tijd, naast hun werk, paarden en kinderen, op vrijwillige basis doen. Daarnaast zijn wij altijd afhankelijk van externe partijen, locaties etc. Dat is wel een groot verschil denk ik ☺️

Inschrijven via KNHS moet overigens ook geen probleem zijn.

*kruipt weer terug*

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:17

Paulusjuh schreef:
Peelie schreef:
Dat is hier in midden NL. En dat verbaast me ook niks.

Er worden zo weinig wedstrijd georganiseert dat mensen het gewoon nieteens weten.

Vaak staat de wedstrijden ook niet op startlijsten.nl en is het dus gedoe om jezelf in te schrijven.

Het zijn geen eenduidige methodes die andere "gewone" wedstrijdorganisaties er wel op na houden.

Als ze meer zouden organiseren en het inschrijven versimpelen dan zou het een stuk drukker zijn denk ik.


Ik kom even binnenvallen haha. Vergeet niet dat een "reguliere wedstrijdorganisatie" vaak bestaat uit een vrij grote groep mensen, eigen locaties etc. DAH West bestaat in dit geval maar uit een heel klein groepje bestuursleden die dit in hun vrije tijd, naast hun werk, paarden en kinderen, op vrijwillige basis doen. Daarnaast zijn wij altijd afhankelijk van externe partijen, locaties etc. Dat is wel een groot verschil denk ik ☺️

Inschrijven via KNHS moet overigens ook geen probleem zijn.

*kruipt weer terug*


DAH noord idd ook. Ik ben samen met nog iemand de wedstrijdcomissie dus ook echt maar een heel heel klein groepje

Peelie

Berichten: 13424
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:21

Paulusjuh schreef:
Peelie schreef:
Dat is hier in midden NL. En dat verbaast me ook niks.

Er worden zo weinig wedstrijd georganiseert dat mensen het gewoon nieteens weten.

Vaak staat de wedstrijden ook niet op startlijsten.nl en is het dus gedoe om jezelf in te schrijven.

Het zijn geen eenduidige methodes die andere "gewone" wedstrijdorganisaties er wel op na houden.

Als ze meer zouden organiseren en het inschrijven versimpelen dan zou het een stuk drukker zijn denk ik.


Ik kom even binnenvallen haha. Vergeet niet dat een "reguliere wedstrijdorganisatie" vaak bestaat uit een vrij grote groep mensen, eigen locaties etc. DAH West bestaat in dit geval maar uit een heel klein groepje bestuursleden die dit in hun vrije tijd, naast hun werk, paarden en kinderen, op vrijwillige basis doen. Daarnaast zijn wij altijd afhankelijk van externe partijen, locaties etc. Dat is wel een groot verschil denk ik ☺️

Inschrijven via KNHS moet overigens ook geen probleem zijn.

*kruipt weer terug*

Ik weet dat het maar een klein groepje is. Ik ken de organisatie van west behoorlijk goed.

Er zijn bijv. In utrecht 1x in de maand friezen (koudbloed) wedstrijden. Altijd op de zelfde locatie.

Net zoals dat Lisse een vaste locatie is.

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.

Paulusjuh

Berichten: 4707
Geregistreerd: 30-11-03
Woonplaats: Capelle a/d ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 20:49

Peelie schreef:
Ik weet dat het maar een klein groepje is. Ik ken de organisatie van west behoorlijk goed.

Er zijn bijv. In utrecht 1x in de maand friezen (koudbloed) wedstrijden. Altijd op de zelfde locatie.

Net zoals dat Lisse een vaste locatie is.

Dat is natuurlijk ook een mogelijkheid.


1x in de maand (elke maand) is voor DAH West ieder geval geen mogelijkheid, dat kan ik je wel vertellen. Dat is organisatorisch gewoon niet te doen... het is niet alleen het "aanwezig" zijn op de dag maar er komt heel veel meer bij kijken. Buiten het administratieve gebeuren (inschrijvingen, startlijsten, uitslagen, contacten met knhs) zijn er ook nog zaken als het regelen van de jury's etc. Nee, om het maar heel direct te zeggen... naast het drukke privéleven is het voor (het huidige team van )DAH West echt niet haalbaar om zoiets elke maand te organiseren.

Peelie

Berichten: 13424
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:13

Dat snap ik zelf ook ;)

1x in de maand hoeft voor mij ook niet. Het was een voorbeeld.

Maar 1x in de 2 maanden bijv. Zou het voor mij ook een stuk aantrekkelijker maken om lid te worden omdat het zou kunnen schelen in de kosten per proef.

loulou

Berichten: 14811
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:41

Een wedstrijd organiseren is echt veel werk en vrijwilligers vinden is een ramp. Uiteindelijk komt het altijd op dezelfde mensen aan.
Onze vereniging organiseert om die reden ook nog maar 1 weekend per jaar. En heel eerlijk, als ze meer zouden willen dan doe ik ook een stap terug.

Er zijn genoeg gewone wedstrijden waar ik kan starten, dus mij maakt het ook niet zoveel uit.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 21:48

Inderdaad en aangezien bij de laatste NHPS en DAH West wedstrijd amper aanmeldingen waren cq geen enkele waardoor wedstrijden niet of nauwelijks doorgang kunnen vinden begrijp ik wel dat er niet vaker wedstrijden zijn..
vrijwilligers zijn tegenwoordig ook al bijna niet te krijgen dus ga er maar aan staan met je organisatie!

Zeker voor "besloten" wedstrijden als voor alleen haflingers is dat niet te doen zo vaak een wedstrijd. Dan is de opkomst vaak al niet heel groot en dan is de helft op vakantie, paard geblesseerd of kiest voor een wedstrijd dichterbij..

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:05

Ik ben toch blij dat er mensen zijn die snappen hoe het werkt!

De wedstrijden van West zijn gewoon te vinden op startlijsten.nl en er kan ingeschreven worden via mijn knhs.

Wat wij vooral merken is dat er steeds meer "eisen" zijn en de startlijst altijd 1 grote puzzel is om alles goed te doen, en dan nog doe je het niet goed genoeg.

Commentaar geven is altijd makkelijk. Het regelen dus niet.
Het is zo jammer dat er niet even verder gekeken wordt. Dit maakt het allemaal zoveel minder leuk.

Ook wij hebben er bij Montfoort over na zitten denken om het (weer) te cancelen. Maar omdat wij vinden dat we nou eenmaal een finale moeten organiseren zetten we de wedstrijd door ondanks dat de aanmeldingen niet voldoende zijn. En dan doen we ons best om de wedstrijd zo leuk en gezellig mogelijk te maken!

Peelie

Berichten: 13424
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 22:22

Dit blijft een never ending discussie denk ik :P

Ik laat het hier ook verder bij, anders lijkt het net alsof ik niet tevreden ben met de hafjes wedstrijden die er zijn. Die ik overgens over het algemeen heel erg leuk vind.

Vooral de samenhorigheid van de wedstrijden vind ik zo leuk. Dat heb je op een gewone wedstrijd gewoon niet. Je gaat ook veel mensen kennen.

Hopenlijk trekken de hoeveelheid deelnemers weer aan. Maakt het ook leuk om te starten. Beetje competitie er in :P

janouk
Blogger

Berichten: 17888
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-17 06:35

Het is niet alleen de terugloop van deelnemers bij haflingerwedstrijden, dat is bij alle dresuurwedstrijden en springwedstrijden het geval bij ons in de regio.
Voorbeeld de regiokampioenschappen springen hadden vroeger springwedstrijden meer dan 150 tot 200 deelnemers soms, dit jaren waren het nog geen 70 combinaties.
En dat is dan een grote wedstrijd en waar kwalificatie hippiade op het spel stond.

Alleen mini marathon menwedstrijden zitten vol hier in de buurt.