Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 348 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351 ... 411  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Dressuurhaflinger

 
Profiel   

Klopt wat je zegt Astrid.

Toch is mijn ervaring dat je juist door de graad van africhting wel je paard beter kunt voorstellen, meer uit je paard kunt halen, zodat een “minder” bewegingspaard toch hoog geplaatst kan worden.

Ik ben eens op de keuring geweest waar men Misty “niet rijtypisch” genoeg vond. Op diezelfde keuring werd ze 1e bij bestgaand. Onder het zadel krijg ik er gewoon meer uit dan aan de hand.. Bijzondere uitslagen zijn dat :')
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 05:23 



 
Profiel   

Astrid. Dan verschillen wij van mening als het gaat om of africhting wel of niet helpt bij bestgaand. Ik blijf van mening dat een correct afgericht paard, wat dus correct beweegt, maar niet persee spectaculair, nogsteeds hooger geplaatst kan worden.

Als je paard op de voorhand duikt bij verruimen, dan is hij nog niet correct genoeg afgericht. Als hij 4tact galopeerd, dan is hij niet correct genoeg afgericht. Als hij niet in of over het spoor treed, dan is hij niet goed genoeg gegymnastiseerd en dus niet correct genoeg afgericht.

Tuurlijk. Een paard wat van nature makkelijk en soepel beweegt wordt sneller bovenin geplaatst. Maar een niet bewegingswonder hoeft niet te betekenen dat hij niet hoger geplaatst kan worden.

Bestgaand rijden is ook weten wat de plus en minpunten van jou paard zijn. Daar als handige ruiter op inspelen.

Gelukkig is het bij het haflingerevent geen kwestie "van leven of dood", maar gewoon een leuk wedstrijdje waar je in een groep het beste van jou paard probeert te laten zien. Je moet alleen wel echt gas durven geven.

Ps. Nou. Precies kelly

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 05:55 



 
Profiel   

Volgens mij ligt de waarheid weer eens in het midden :D
Een correct afgerichte maar minder goede beweger zal hoger kunnen komen door zijn correctheid. Maar de beter bewegende zal bovenaan horen te komen. (Tenzij de ruiter er echt een potje van maakt qua voorstellen :+ ) (een goede beweger maakt over het algemeen ook minder snel tactfouten ed, doordat deze van nature al makkelijker gaat)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:22 



 
Profiel   

Dit is zo jammer
Contact gehad met haflinger event
Wegens meer toegankelijk voor publiek word de kur op muziek in een bak van 20 bij 40 gereden
Lekker dan gaat onze kur

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:43 



 
Profiel   

kiddokids schreef
Dit is zo jammer
Contact gehad met haflinger event
Wegens meer toegankelijk voor publiek word de kur op muziek in een bak van 20 bij 40 gereden
Lekker dan gaat onze kur

Huh. Dat is raar. Ik heb het zelfs speciaal aangegeven op het inschrijfformulier. Nog niks over gehoord verder trouwens. Behalve een bevestiging van inschrijving en betaling, maar daarbij ook de mededeling dat je dan niet persee mee kan doen en dat het aan de hand van inschrijving, plek en hoeveelheid dagen dat je komt gaat.

Ik heb ook een kur op 20x60. Astrid ook....

Meassie. Wat ik dus idd ook schrijf. Ik zeg ook nergens dat een correct maar minder spectaculair paard wint. Wel dat hij best hogerin geplaatst zou kunnen worden door handig en correct rijden. Wat Kelly dus ook gebeurd is.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 07:50 



 
Profiel   

geen Paniek commucatie fout Tamara bedoelde wassenaar
Daar knallen ze wel de Z baan eruit
Gaat 1 iemand kur rijden Z in een baan van 20x40


Waar slapen jullie als ik vragen mag

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 08:04 



 
Profiel   

kiddokids schreef
geen Paniek commucatie fout Tamara bedoelde wassenaar
Daar knallen ze wel de Z baan eruit
Gaat 1 iemand kur rijden Z in een baan van 20x40


Waar slapen jullie als ik vragen mag

Ik schrok al :P

Ik ga gewoon daar op locatie slapen. Ik heb een stal voor Nash gereserveerd. Voor onszelf aangegeven binnen te willen slapen in een van de vertrekken. En als dat niet kan dan neem ik gewoon een tent mee.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 08:28 



 
Profiel   

Doe nou niet alsof je alles weet ;) . Ik heb veel geschreven bij bestgaand dus weet ik precies hoe en wat. En ik denk zomaar dat een jury wel weet hoe het beoordeelt wordt hahah :D (mijn instructie is officieel jury bestgaand).

Maar stel, je paard loopt niet aan de teugel, maar wel goede gangen, dan kun je echt bovenaan geplaatst worden. Tot zover hoe de africhtingsgraad meetelt :D . Pas als er twee gelijk eindigen, zullen ze daarnaar kijken.

Als je paard kort loopt bijvoorbeeld (niet instapt), krijg je al niet hoger dan een 5. Kun je nog zo uitblinken in de africhting/ sb/ galopwissels etc. Maar hoog bovenin zul je niet eindigen als je paard al bijna niet instapt.

Maar is inderdaad gewoon leuk om mee te doen. Laten we het daarover eens zijn en de rest afwachten.

Maris, wil je/ Tamara volgend weekend niet meedoen met de kur op muziek in Velsen? Is in een 20/60 bak, officiele jury etc. En leuk evenement! Met prijzen e.d.


Laatst bijgewerkt door astridastrid op 24-05-18 09:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 09:03 



 
Profiel   

Joh. Laten we het gezellig houden. Volgens mij hadden we gewoon en interessante discussie, waarbij verschillende meningen, ideeën en ervaringen voorbij komen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 09:11 



 
Profiel   

astridastrid schreef
Doe nou niet alsof je alles weet ;) . Ik heb veel geschreven bij bestgaand dus weet ik precies hoe en wat. En ik denk zomaar dat een jury wel weet hoe het beoordeelt wordt hahah :D (mijn instructie is officieel jury bestgaand).

Maar stel, je paard loopt niet aan de teugel, maar wel goede gangen, dan kun je echt bovenaan geplaatst worden. Tot zover hoe de africhtingsgraad meetelt :D . Pas als er twee gelijk eindigen, zullen ze daarnaar kijken.

Als je paard kort loopt bijvoorbeeld (niet instapt), krijg je al niet hoger dan een 5. Kun je nog zo uitblinken in de africhting/ sb/ galopwissels etc. Maar hoog bovenin zul je niet eindigen als je paard al bijna niet instapt.

Maar is inderdaad gewoon leuk om mee te doen. Laten we het daarover eens zijn en de rest afwachten.

Maris, wil je/ Tamara volgend weekend niet meedoen met de kur op muziek in Velsen? Is in een 20/60 bak, officiele jury etc. En leuk evenement! Met prijzen e.d.


We zijn bezig
Jaahoeee

Waar slaap jij

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 09:19 



 
Profiel   

kiddokids schreef
We zijn bezig
Jaahoeee

Waar slaap jij

Spannend, laat even weten of jullie erheen gaan (Velsen en/of Heeze).

Over slapen heb ik even geantwoord op je Messengerbericht. Beter huren we gewoon een B&B ofzo haha hahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 10:01 



 
Profiel   

Gail, op actie komt reactie ;) Ik zie vaak juist op jou (redelijk felle) reacties mensen heftiger op terugreageren. ;) (niet verkeerd bedoeld, maar valt mij gewoon op, de 1 is natuurlijk ook handiger/tactischer met dingen typen dan de ander)

Astrid, dat deden wij in Uden inderdaad ook altijd, lekker in t hotel, goed ontbijtje erbij enzo. In de binnenbak deden we vroeger ook met de trektochten, maar staat garant voor weinig slaap. (Kon ons toen weinig schelen haha, maar ja, word ook ouder :+ )

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 10:35 



 
Profiel   

Leuke discussie, maar kan mij denk meer vinden in Astrid haar argumenten. Ik moest denken aan een (dressuur)wedstrijd laatst. Storm maakt er echt een potje van, het sloeg echt nergens op _O- Maar, we kregen wel een 8(!) voor de stap. Niks goed afgericht, niks goed voor elkaar: maar wel een goede manier van bewegen, gewoon omdat die goed kan stappen (en het dus geen verschil maakt of die met zijn neus laag is of juist de maan probeert aan te raken). Ik denk dat dat verschil dus bij bestgaand ook niet belangrijk is; er wordt gekeken naar de gangen, niet naar de africhting. Natuurlijk kan het zijn dat een minder goede gangen paard, betere gangen laat zich als die goed voor elkaar is, maar denk dat dat zeker niet altijd geldt :o

Gezien mijn scriptie uitgesteld wordt, ga ik misschien wel een dagje kijken bij het Haflingerweekend (met camera... wellicht...). Maar moet even kijken of dat qua planning uitkomt (vriendlief lief aankijken of die misschien met mee wilt...).

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 10:42 



 
Profiel   

WAT LEUK Denise! Niet dat het uitgesteld is, natuurlijk ;-).

Wil je niet meedoen dan?
Volgens mij ga ik nu met een tweepaardstrailer dus kun je meerijden hahahaha.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 10:48 



 
Profiel   

Wij pakten in Uden ook altijd een hotel.. was echt heerlijk :=
Paard op stal en lekker douchen en dan eten in t restaurant, slapen in heerlijke bedden en 's morgens een super ontbijt... Dat vond ik altijd t leukst van t hele weekend _O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 11:03 



 
Profiel   

xLeoniee schreef
Wij pakten in Uden ook altijd een hotel.. was echt heerlijk :=
Paard op stal en lekker douchen en dan eten in t restaurant, slapen in heerlijke bedden en 's morgens een super ontbijt... Dat vond ik altijd t leukst van t hele weekend _O-


Ben aan het zoeken

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 11:51 



 
Profiel   

Wij gingen in Uden altijd naar vd valk. Zit die niet bij de nieuwe locatie in de buurt?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 11:54 



 
Profiel   

Precies dat Leonie! Heerlijk hotel daar in Uden die vd Valk!
Nog geen vorderingen bij Mareja?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 12:00 



 
Profiel   

Nee.. 3 weken overtijd nu |o


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 12:31 



 
Profiel   

Jeetjeee die is wel iets heeel moois aan het afbakken! Spannend zeg!

Er zitten wel AirBNB's daar. Dus we zijn aan het kijken. Wel chill om dat te kunnen delen. Ben inderdaad ook een 20 meer hahahahahahahaa.

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 12:43 



 
Profiel   

zo leuk om te lezen hoe fanatiek jullie allemaal bezig zijn! Ik zou zo graag wat meer wedstrijden willen rijden maar ik ben natuurlijk compleet afhankelijk van mijn ouders dan en ik snap dat die het ook niet zien zitten om een hele dag op te offeren voor een proefje van 5 min...

MAAR, as. zondag hebben wij ons eerste wedstrijdje, voor April de allereerste in haar leven. Is onderling van onze ponyclub. Heb me ingeschreven voor een B proefje en een L1 proefje, puur voor de fun en om eens te kijken waar we staan. Ik hoop op een hoop feedback van de jury, dan kunnen we weer lekker aan de slag!
Wat doen jullie meestal met de manen? April heeft middellange manen, komen net wel/net niet onder de hals uit nu. Maar doordat ze een tijdje terug wat geschuurd heeft zitten er allemaal losse plukken aan de bovenkant. Ik twijfel nog of ik gewoon ga knotten of iets anders...

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 15:02 



 
Profiel   

Nog even een leuke foto _O-
Zoek de slanke dressuurhaflinger :D

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 15:53 



 
Profiel   

Omg.. moet nu toch niet lang meer duren..

Faither heb je foto van de manen? Weet niet hoe erg afgeschuurd is anders miss sportcoupé van maken en dan knotten?

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 16:01 



 
Profiel   

xLeoniee schreef
Nog even een leuke foto _O-
Zoek de slanke dressuurhaflinger :D

[ [url=m/Zy1obD.jpg]Afbeelding[/url] ]

Omg! :Y) Arm paard ... haha. Hoop dat de baby snel komt! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 16:14 



 
Profiel   

astridastrid schreef
WAT LEUK Denise! Niet dat het uitgesteld is, natuurlijk ;-).

Wil je niet meedoen dan?
Volgens mij ga ik nu met een tweepaardstrailer dus kun je meerijden hahahaha.


Het gaat wel kriebelen... Maar wat doet de rest uit dit topic qua overnachten? Mijn budget is niet heel groot (moet net een ziekenhuisrekening van 1300 euries betalen), dus mijn geldpotje is eigenlijk wel leeg...
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-05-18 16:46 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 348 van de 411 [ 10266 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 345, 346, 347, 348, 349, 350, 351 ... 411  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen