[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-21 23:15

Nee we stonden altijd in regulier pension. Wel 365 dagen per jaar weidegang, maar de nachten op stal.
Er zijn niet veel PPs hier helaas, maar wel een paar kleintjes. Meeste bij mensen aan huis en dan moet je maar net zo iemand in je netwerk hebben. Ik ken er nu een paar. Sommige fijner dan andere uiteraard.

Ja, echt hè. Zou ik ook doen hoor, dat roepen. Je bent verantwoordelijk voor je dier. Maar dat geldt twee kanten op. Zeker als de hond ongeoorloofd losloopt...

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 12:30

@Fangio: Wat fijn dat het allemaal meevalt!

Loslopende honden ben ik altijd voorzichtig mee. Zelf heb ik twee honden (Griekse vuilnisbak (husky met wat herder) en een mechelaar. Mijn mechelaar valt echt niet zomaar aan en vertrouw hem 100%. Echter is hij 'bang' voor paarden en als hij er een ziet rent hij erop af en blijft er rondjes omheen lopen (ben altijd banger voor mijn hond dan het paard). Ik ben dan ook altijd erg oplettend op het strand e.d. als ik een paard zie roep ik hem bij me en gaat ze voor de zekerheid vast :j
Af en toe in het bos kom ik opeens een paard tegen en kan ik te laat zijn (paarden mogen hier ook eigenlijk niet lopen, maar er zit een stalletje in de buurt dus af en toe lopen ze er toch). Meestal roep ik dan heel hard even halt houden en dan kan ik mijn hond roepen.
één keer is het me overkomen dat ik door het bos liep (nogmaals mogen geen paarden lopen) en 2 jonge meiden echt in rengalop hier door de bomen kwamen aanzetten. Ja, dan ben ik dus echt te laat en gaat me hond er achteraan. Heb denk nog nooit zo hard gerend, was als de dood dat hij onder hun benen kwam. Gelukkig konden de meiden verderop de paarden stilzetten en heb ik me hond gepakt. Meiden hadden het lef ook nog om mij de schuld te geven, zo wat was ik kwaad zeg...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-21 14:53

@k_nolan maar dan ben jij er dus wel actief mee bezig om de honden daarin te sturen. Vind ik een heel ander uitgangspunt dan eigenaren die stom staan te lachen zeg maar ;)

Wij hadden vandaag niet onze beste dag.
Ze moet nog enorm wennen aan de dynamiek van de kudde. En dan vooral aan haar rol als beschermer van de andere haf denk ik. Het gaat prima, zolang ze haar nieuw gevonden vriend kan zien. Maar dat kan niet overal op het erf. Paniek. Poetsen en zadelen was drama. Proberen erop te komen óók (ze liep een stuk beter weer en ze heeft energie te veel, rijden is voor haar al vanaf dag één meer ontspannend dan longeren, dus vandaar toch erop). Eenmaal erop was ze eerst ook gespannen, maar liep ze uiteindelijk wel braaf in stap en draf naar mijn hand toe. (Dat is ook de reden dat ik toch opstapte: ze ontspant onder het zadel over het algemeen veel sneller dan aan de hand.)
Afzadelen was weer stress. En terug in de kudde was alle stress weer weg... Dodelijk vermoeiend en ze heeft echt een paar tikken gehad omdat ze gewoon mij bijna tegen de muur duwde in haar stress-gedrag. Je mag van alles: gillen, bewegen. Maar mij omver lopen, tegen een muur aanduwen: neen.
Hopelijk gaat ze snel wennen! En de andere haf ook (die is ook nog nieuw, staat er ook pas twee weken - ze hangen dus enorm aan elkaar, de hele dag schouder aan schouder...).

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 11:49

@Skippy01, jazeker heel anders, maar daarom snap ik andere hondeneigenaren ook niet die zo hun hond hun gang laten gaan. Ten eerste kan je het paard goed verwonden, maar ten tweede als je hond een trap krijgt...
Hopelijk vindt ze snel haar rust, wat een gedoe zeg zo! Omverlopen is bij mij ook een no-go, mace die kan er ook wel wat van. Gisteravond rustig aan het lopen en in een keer draait ze zich om duwt bij omver en wilt rustig richting het gras lopen. Kennelijk kon ze dit eerder wel voor elkaar krijgen, maar is ze hier toch aan het verkeerde adres :+


Gister Wolf voor het eerst weer met een bijzet gelongeerd (op advies van de chiropractor). Galop erg moeilijk en nog een hoop geschud met z'n hoofd, maar niets meer te zien van de kreupelheid *\o/* Ook mace even snel in draf gekeken, maar ook deze lijkt weer goed te lopen. Vanmiddag ga ik mace even longeren hopelijk zijn beide paarden nu uit de kreupelheid :D Van plan om mace vandaag ook voor de eerste keer rustig met een bijzet te longeren, hoofdstel stap ik al gewoon mee. Ben benieuwd hoe ze dit doet :o

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 13:57

Aaah Nolan, wat fijn dat het de goede kant op lijkt te gaan!! Hopelijk vandaag nogsteeds :j

Skippy, wat vervelend zeg dat die onrust in de kudde zoveel stress met zich meebrengt. Gelukkig heb je wel goed kunnen afsluiten met rijden. Hopelijk is het snel wat rustiger.

Wat een heeeeerlijk weer he! Helaas konden de paarden niet naar buiten omdat de paddocks te hard waren. Dus we hebben lekker een blok van ca. 6km gewandeld, echt zó genoten <3
Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 612
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 16:14

Lekker is het vandaag hé Flicka!
Wij hebben ook een rondje van 1,5 uur gelopen. Alles bevroren maar het was heerlijk in een zonnetje.Afbeelding

Afbeelding

Gister ook heerlijk gereden, we hebben ook echt een paar goede dagen gehad. Ook veel gedaan dus hopelijk ook goed voor het figuur!

Skippy, Doortje nog een beetje van slag. Hopelijk went ze snel en doet ze weer normaal.

K_Nolan, fijn dat ze allebei weer goed lopen. Toch altijd weer een opluchting als het weer gewoon gaat!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 17:59

@k_nolan haha, merries eigen misschien, toch proberen of ze door je heen kunnen? Doortje weet het dondersgoed, maar bij stress lijkt ze dat gewoon te vergeten.

Wat fijn dat ze weer goed / beter lopen! Hopelijk nu stijgende lijn!

@flicka en @lenexa lekker, zo'n stukje wandelen :j

Vandaag de stapjes wat kleiner gemaakt en dat ging wél goed. Poetsen naast de paddock ipv op de poetsplek, zodat ze haar vriend kon zien. Zadelen wél op de poetsplek, want daar vlakbij staan toch de zadelkasten ;) maar toen stond de Spanjaard daar ook in de buurt, dus ook dat was ok. Daarna onder het zadel in stap een rondje achter de Spanjaard aan gereden. Langs de schapen, geiten, koeien en zelfs nog wat reeën gezien. Ze was heel wakker en liep stevig door, maar ze was goed controleerbaar en heeft hele stukken voorop gestapt. Viel me niks tegen. Nog een paar keer zo achter de Spanjaard aan en dan is ze hopelijk een beetje gewend aan dit rondje over het erf. Meer dan zo'n staprondje kon bij ons ook niet hoor, alles was bevroren, maar dit pad van aarde en gras was wel egaal en droog bevroren, dus dit kon gelukkig wel.
Met deze kleinere stapjes vond ze het ook wel spannend, maar was ze wel braaf. Spannend vinden mag altijd, maar wel een soort van normaal doen aub ;) :j

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 19:35

@ Skippy, wat een luxe, iedere dag weidegang! Hier staan ze in de winter helaas overal wel op paddocks, dikke kleigrond dus anders lopen ze alles kapot. Alleen mensen met serieus veel grond kunnen het zich veroorloven om een winterwei te hebben en die compleet kapot te laten lopen.
Wel fijn dat Doortje langzaamaan haar plekje begint te vinden
@ Knolan, fijn dat die 2 van jou ook weer beter gaan!
@ Flicka, die deken heb ik ook! Vind die v voorsluiting echt geweldig, een stuk fijner dan die disc sluiting. Mooie foto's ook
@ Lenexa, jij ook een mooie ronde gedaan en mooie foto's

Hier de twee deugnieten weer samen gehad (ze stonden de afgelopen week even apart zodat zn been wat rust zou hebben), nou die hebben gevlogen.... Alsof ze elkaar een jaar niet gezien hadden. Er is zeker de helft minder hooi gegeten als normaal :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-21 22:42

@fangio we zitten hier op zandgrond, dat scheelt ;)
Maar hoop wel dat ze elke dag buiten komen bij jullie? Dat vind ik echt een harde eis. Elke dag minstens zes , maar eigenlijk minstens 10 uur naar buiten. Anders zou ik écht geen paard willen hebben (persoonlijke overweging, maar mijn paard zou er ook aan onderdoor gaan, die vindt op stal staan niet haar favoriete hobby). Uiteindelijk zijn ze 24/7 paard, en maar 1 a 2 uur per dag rijpaard...
Doortje staat nu sinds een maand 24/7 buiten en dat heeft echt al voordelen: haar mest is bijv enorm verbeterd sinds ze 24/7 vrije beweging heeft, en ze is ook minder opgeblazen. Dat vind ik wel echt een belangrijke constatering.
Want als zij altijd 8-10 uur per dag al vrije beweging had, en ik al zo'n verschil zie, hoeveel verschil zou dat dan geven bij paarden die hele winters op stal staan... (Ik wil niemand op z'n tenen trappen overigens, we doen allemaal ons best. Dit is mijn parttime 'vak' geweest gedurende 10 jaar, vanuit het lesgeven, maar vooral vanuit paardenwelzijn en ik ben dus echt wel geïntrigeerd hierdoor.)

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 08:33

Fangio schreef:
@ Flicka, die deken heb ik ook! Vind die v voorsluiting echt geweldig, een stuk fijner dan die disc sluiting. Mooie foto's ook

Ja fijn is die he! Ligt echt super. Heb er ook de regendeken van :)


Skippy01 schreef:
@fangio we zitten hier op zandgrond, dat scheelt ;)
Maar hoop wel dat ze elke dag buiten komen bij jullie? Dat vind ik echt een harde eis. Elke dag minstens zes , maar eigenlijk minstens 10 uur naar buiten. Anders zou ik écht geen paard willen hebben (persoonlijke overweging, maar mijn paard zou er ook aan onderdoor gaan, die vindt op stal staan niet haar favoriete hobby). Uiteindelijk zijn ze 24/7 paard, en maar 1 a 2 uur per dag rijpaard...
Doortje staat nu sinds een maand 24/7 buiten en dat heeft echt al voordelen: haar mest is bijv enorm verbeterd sinds ze 24/7 vrije beweging heeft, en ze is ook minder opgeblazen. Dat vind ik wel echt een belangrijke constatering.
Want als zij altijd 8-10 uur per dag al vrije beweging had, en ik al zo'n verschil zie, hoeveel verschil zou dat dan geven bij paarden die hele winters op stal staan... (Ik wil niemand op z'n tenen trappen overigens, we doen allemaal ons best. Dit is mijn parttime 'vak' geweest gedurende 10 jaar, vanuit het lesgeven, maar vooral vanuit paardenwelzijn en ik ben dus echt wel geïntrigeerd hierdoor.)

Bij ons komen ze in de winter op de paddock van 8 uur tot ca. 4 uur met onbeperkt ruwvoer. In de zomer op de wei van 8 tot ca. 19. Flicka komt dan ook op een paddock omdat ze geen gras mag. Maar in de winter op de wei kan hier ook niet. Zou het met dit weer ook niet Willen, heeel groot risico op hoefbevangenheid :=

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:34

@flicka hoefbevangenheid ligt iets complexer dan alleen 'gras in de winter', gelukkig maar! ;) (de simpelste uitleg: een combi van metabole problemen (al dan niet door onderliggende andere ziektes/ aandoeningen) + gestresst gras. Gelukkig kunnen heel veel paarden dus gewoon safe op de wei in de winter. Ik ga er vanuit dat Flicka inderdaad metabole issues heeft, waardoor ze in de zomer ook op de paddock staat? Voor winter-beweiding leent de grond zich inderdaad vaak niet zo goed als je niet op zandgrond of lossgrond staat, zodat ze dan de hele wei kapot lopen, dus wel echt zonde natuurlijk. Wat dat betreft heel blij dat ik in dit stukje Brabant woon wel hoor! )

Edit: ik ga er vanuit dat ik jou niks nieuws vertel, maar omdat hier ook mensen meelezen die pas nét een eerste eigen paard hebben, gaan die misschien wel helemaal - onnodig - in de stress als hun paard wél in de winter op de wei staat... ;)

Maar als ze inderdaad in het geheel niet op gras kan, dan is de paddock een fijn alternatief :j In ieder geval dus wel lekker buiten! :))

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:50

Skippy01 schreef:
@flicka hoefbevangenheid ligt iets complexer dan alleen 'gras in de winter', gelukkig maar! ;) (de simpelste uitleg: een combi van metabole problemen (al dan niet door onderliggende andere ziektes/ aandoeningen) + gestresst gras. Gelukkig kunnen heel veel paarden dus gewoon safe op de wei in de winter. Ik ga er vanuit dat Flicka inderdaad metabole issues heeft, waardoor ze in de zomer ook op de paddock staat? Voor winter-beweiding leent de grond zich inderdaad vaak niet zo goed als je niet op zandgrond of lossgrond staat, zodat ze dan de hele wei kapot lopen, dus wel echt zonde natuurlijk. Wat dat betreft heel blij dat ik in dit stukje Brabant woon wel hoor! )

Edit: ik ga er vanuit dat ik jou niks nieuws vertel, maar omdat hier ook mensen meelezen die pas nét een eerste eigen paard hebben, gaan die misschien wel helemaal - onnodig - in de stress als hun paard wél in de winter op de wei staat... ;)

Maar als ze inderdaad in het geheel niet op gras kan, dan is de paddock een fijn alternatief :j In ieder geval dus wel lekker buiten! :))


Haha, ja was wel heel kort door de bocht inderdaad. Goed dat je het even verder toelicht, voor mij niets nieuws maar voor anderen misschien wel. Vooral inderdaad na nachtvorst in combi met een zonnige dag daarna.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 09:53

Ja precies! :j
(vriendin van mij heeft een ppid-er met geschiedenis van hoefbevangenheid. Die heeft dus continue de fructaan-app open staan in de winter ;) )

_activeme

Berichten: 1138
Geregistreerd: 07-06-10
Woonplaats: Velp

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:42

Fangio schreef:
@ Activeme, mooie haf! Leuke uitdaging wel als je er van houd denk ik. Het zou mijn type paard niet zijn. De mijne is meer een bomproof allemansvriend :') Ik merk wel aan hem dat hij weet dat ik bij hem hoor, maar hij is blij met aandacht van iedereen en kan er ook iedereen opzetten (als ik zou willen, ik ben nogal kieskeurig wie erop mag :+ )


Uitdaging is het zeker. Iedereen kan hem knuffel en wilt graag van iedereen aandacht. Hij is super nieuwsgierig in alles. Lijkt een beetje op Olaf van Frozen zo vrolijk is hij. :D. Qua werken en trainen kan niet iedereen het. Hij reageert vrij heftig op lichaamstaal en iedereen doet het toch net iets anders.

Hij kan vrij dominant zijn. Inmiddels sta ik er niet meer versteld van en kan hem goed op zijn plek zetten. Bomprof is hij wel, we wandelen ook veel over de weg. Hij vind sommige nog wel eng en spannend maar absoluut geen angsthaas :o zijn nieuwsgierig overwint het ook vaak. Ik laat hem alles op eigen benen ontdekken en laat hem aan hem over, ik sta meestal een meter of 1.5 bij hem vandaan. Als iemand bijv. met Alano bezig is let hij ontzettend op mij :') en of ik wel trots ben op hem.

iriscap

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:51

ik meld mij ook graag aan in dit topic met mijn 2 toppers ! *\o/*
Afbeelding

Halbe (links) is sinds 2014 bij ons en wij rijden voornamelijk recreatief, starten af en toe en vinden het leuk om buiten te rijden en een sprongetje te maken, lekker veelzijdig dus! Door hem ben ik echt verliefd geworden op het haflinger ras <3
Na lang wikken en wegen in mei 2020 toch besloten om een tweede pony erbij te kopen en begon de zoektocht naar een tweede haflinger.
Maylo (rechts) wordt in maart 4 en we zijn rustig begon met het inrijden en maken we regelmatig stapritjes buiten, dit pakt hij echt super op. In de toekomst is het vooral het plan om veel te gaan buiten rijden met mijn zusje samen.
Ze staan samen in een schuilstal met paddock op een manege/pensionstal en het is in iedergeval nooit saai met twee haflingers 8)7 8)7.


Afbeelding
Afbeelding

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 10:58

Wauw zeg iriscap wat een knappe paarden heb je <3

iriscap

Berichten: 214
Geregistreerd: 28-04-12
Woonplaats: nieuwerkerk aan den ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:20

Coalizione schreef:
Wauw zeg iriscap wat een knappe paarden heb je <3


dankjewel !! ik ben ook nog steeds elke dag verliefd :o

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:49

iriscap, welkom! Wat zijn ze leeeuk :D

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:39

@ Skippy, ik heb de luxe van de paarden aan huis te hebben, dus ook in de winter staan ze hier gemiddeld 10-12u buiten, beetje afhankelijk van mn werk en het weer. Zo heb ik ze vanochtend om 4u30 buiten gezwierd en zullen ze ergens tussen 19-20u weer binnen komen. Maar ik geef toe dat ik op niet-vroegdienst-dagen minder fanatiek ben met buiten zetten :')
24/7 buiten is hier geen optie voor mij in de winter, omdat ze alleen maar blubber tot hun beschikking hebben en nergens droog en zacht kunnen liggen (schuilstal is maar 3x3 en open, dus alle bodembedekking die je zou willen leggen waait weg).
Naar het voorjaar toe merk ik het dan vanzelf wel als ze savonds minder graag binnen komen en dan blijven ze meestal vanaf mei wel weer dag en nacht buiten. Tot in het najaar ze dan op een gegeven moment savonds weer voor het hek staat te etteren, dan weet ik dat het weer tijd word om ze snachts op stal te zetten. Ze hebben me al goed getraind :Y)

Afbeelding
Foto van vorige winter, maargoed, nu is de blubber ongeveer even erg -O-


@ Iriscap, prachtige hafjes heb je zeg <3 Helemaal mijn ding met een grote bles en roze snoet :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:29

@fangio heerlijk als ze jou zo goed afgericht hebben hè :+ en wij maar denken dat het andersom is _O-
En aan huis is natuurlijk het allerlekkerst :j die Luxe heb ik dan weer niet...

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 18:30

@iriscap wat een knapperds zeg!

Hengst is voor mij altijd lastig in de winter. In de zomer staat hij lekker hier op de wei voor hengsten. Nu zet de staleigenaar hem in de ochtend buiten, in de middag zet ik hem zelf zon 2 a 3 uur buiten en vaak kom ik in de avond ook nog. De merrie is makkelijker haha die kan lekker de hele dag de paddock in. Mace heeft vandaag voor het eerst met zadel op gelongeerd en ben er ook opgeklommen.

Mijn vriend moest haar vasthouden die vondt het wel spannend haha (0 ervaring hiermee, maar me merrie trekt erg naar hem toe dus wel zo fijn om hem er dan naast te hebben en hij moet het maar gewoon leren met zo'n paardenvriendin haha)

Afbeelding

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 21:24

@ Skippy, achja, en ik mis dan soms enorm het hebben van een bak (oke en het solarium van pension mis ik ook heel erg in de winter :') ). Maar ik kan alles zelf beslissen en dat is heel fijn.
@ Knolan, ja dat herken ik heel erg, ik heb ook een klein jaar op pension gestaan met de mijne en vanaf eind oktober stond ook alles daar binnen. Net nog 4 uurtjes paddock had hij. Maar pension dat hengsten aanneemt is al lastig te vinden en dan nog veel buiten is helemaal onmogelijk. Gelukkig toen begin januari naar huis kunnen verhuizen waar ik wel al een klein paddockje voor ze had.
Leuk die vooruitgang met Mace! Ik vind dat zo'n leuk proces! Ze gaan dan ook ineens zo hard vooruit <3

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-21 22:45

Vandaag is de hoefsmid voor Jolina geweest, nieuwe ijzers voor. Met het hete ijzer passen en veel rook vond ze niet geweldig en ging dan ook zowel links als rechts de lucht in. Hoefsmid was gelukkig super rustig en ik ook waardoor het al snel opgelost was. Gewoon veel knuffelen en aaien is de oplossing <3

Ben zo verliefd op haar, als de bak beter wordt gaan we snel beginnen met les!
Afbeelding
Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 08:30

Coalizione schreef:
Vandaag is de hoefsmid voor Jolina geweest, nieuwe ijzers voor. Met het hete ijzer passen en veel rook vond ze niet geweldig en ging dan ook zowel links als rechts de lucht in. Hoefsmid was gelukkig super rustig en ik ook waardoor het al snel opgelost was. Gewoon veel knuffelen en aaien is de oplossing <3

Ben zo verliefd op haar, als de bak beter wordt gaan we snel beginnen met les!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat fijn!! Hopelijk loopt ze nu weer helemaal lekker :j ze heeft echt een heel schattig koppie <3

Wij hebben vandaag voor het eerst sinds 2 maanden weer les *\o/*

Coalizione

Berichten: 115
Geregistreerd: 27-11-16
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 10:12

Flicka12 schreef:
Coalizione schreef:
Vandaag is de hoefsmid voor Jolina geweest, nieuwe ijzers voor. Met het hete ijzer passen en veel rook vond ze niet geweldig en ging dan ook zowel links als rechts de lucht in. Hoefsmid was gelukkig super rustig en ik ook waardoor het al snel opgelost was. Gewoon veel knuffelen en aaien is de oplossing <3

Ben zo verliefd op haar, als de bak beter wordt gaan we snel beginnen met les!
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat fijn!! Hopelijk loopt ze nu weer helemaal lekker :j ze heeft echt een heel schattig koppie <3

Wij hebben vandaag voor het eerst sinds 2 maanden weer les *\o/*

Ze liep direct weer alsof ze nooit zonder ijzers had gestaan :P
Toen ik zonder ijzers probeerde te draven op het harde wou ze absoluut niet en nu direct _/-\o_