[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-22 16:57

Gelijk maar even een update, wolf is gewoon een verschrikkelijk slimme en behendige clown :+

Meneer deed het nu linksom maar op 1 zijde, dus was nu gelijk duidelijk dat het niet een fysiek probleem was. Ik ben geneigd om hem te veel te helpen en een compromis te sluiten, waar meneer gelijk de kans pakt op zijn schouder er uit te gooien. Dus nu toch meer z'n schouder erbij gehouden en gewoon de bokken uitgezeten en het travers. 10 minuten later hebben we heerlijk gereden :Y)

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 13:51

@ Knolan, slimme Wolf, jullie wedstrijd was ook goed gegaan zag ik op insta :D
@ Lenexa, hoe gaat het nu met Roxy? Blijft ze rustig nu de rest op het land staat? Misschien hooi en stro mengen en in een slowfeeder aanbieden om het eten nog wat te vertragen?

Wij hadden gisteren de kroning van de kampioenen van BHV-sport 2021, waar wij kampioen in de B-dressuur zijn geworden <3 Ontzettend trots! Daarna voor het eerst in de L gestart en met 191 en 197 punten ook weer een eerste plaats te pakken! Goede start van dit seizoen 8-)

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 14:06

Wauw wat goed! Gefeliciteerd! *\o/*

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-22 19:13

Echt super goed van jullie

Wolf deed het ook super ja, inrijden was hij goed bij de les. Hij vondt het wel erg eng om naar de wedstrijd ring te gaan, witte hekken waren de eerste rondjes erg spannend en er stonden bloemen waar ik hem niet goed langs kreeg. Resulteerde in wat spontaan wijken richting x en travers niet erg voor de eerste keer in de wedstrijd ring zelf, toch winstpunt (niet verwacht) en zelfs een 2e plek hoorde ik later van Flicka. Heb zelf niet op de prijsuitreiking gewacht omdat die nog 3 kwartier duurde en wolf is nog niet heel rustig op de trailer als we stil staan

Stal_Fiore

Berichten: 9382
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-22 08:28

Nolan wat goed dat Annabelle pssm vrij is, super fijn!
En Mace gaat zo goed!
Mace is een boef! Fijn dat je na de bokken fijn hebt kunnen rijden.
Netjes van je winstpunt en 2e plaats!

Fangio, wat gaaf! Gefeliciteerd!

Lyona

Berichten: 2025
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:21

Hoi! Ik kom me hier ook melden met mijn net drie jarige haflinger Pablo. Schat van een paard, maar een ongelooflijke clown. Foto's zijn niet heel recent, zal binnenkort weer eens nieuwe maken!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lenexa

Berichten: 612
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 11:45

Wat een dotje LyonaHorse, hij ziet er nog een beetje guppie uit.

Fangio, superknap! Veel geleerd in een paar wedstrijden!
K_Nolan, hoe is het in jullie ziekenboeg? Mace mag al bijna naar buiten denk? Lopen de ukkies allemaal lekker samen? Ik ben een beetje kwijt wat je allemaal hebt lopen nu :)

Hier gaat het oke, ze is nog steeds lief en braaf. Ze staat nu op vlas en krijgt beperkter hooi, dat gaat wel oke. Ze krijgen 1x per dag hooi, dus ik ga een extra keer naar stal dan gooi ik alles in haar hooinet (ik krijg vandaag nog een met een kleinere maas binnen) en haal ik wat eruit dat ik dan de volgende ochtend weer geef. Dan heeft ze ergens in de nacht wel een keer alles op en krijg ze nog wat voor de paarden eruit gaan en er gemest wordt en ze dus weer nieuw krijg. Dat lijkt prima te werken. Ze wordt wel wat ongeduldig en blijft niet altijd rustig achter haar touwtje staan. Maar zolang ik er bij blijf gaat dat ook nog goed. Vanaf volgende week ga ik Bemer Therapie uitproberen met de stalbaas, ze doet een revalidatie training en moet iets testen dus dat gaan we iig met Roxy doen. Wie weet doet het nog iets goeds.
Ze heeft inmiddels wel een bult op de laagste breuk, dat was op de foto wel al te zien maar in het echt nu wel wat erger geworden. Ik ben dus toch maar weer 2x per dag gaan koelen voor het geval dat het deels schiefel is en niet gewoon nieuw bot. Op die plek gelukkig niet zo erg, liever op deze plek dan de andere fracturen.. Nog 6 weken - 2 dagen.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-22 22:06

Wat een leuke pony @Lyonahorse

Wat fijn dat ze nog steeds braaf is lenexa, hopelijk reageert ze goed op de therapie. Wachten duurt altijd zo vreselijk lang. Mace moet nog een kleine 2 weken en dan mag ze in de paddock staan, we gaan haar die dag wel even een roesje geven voor het geval ze geheel door het lint gaat :+

De twee veulens zijn al even weg en Annabelle en Stanley staan nu samen weer en dat gaat heel goed. Eerder had ik Stanley weer terug bij de hengsten gezet, maar annabelle doet het niet zo goed bij de rest van de kudde nog. Het blijft altijd even puzzelen.

Jacky, een stamboekmerrie van Nassau (pssm vrij) staat nu ook bij ons, zij wordt dit jaar gedekt voor big time vkl en het is de bedoeling dat ze samen met mace straks op de wei gaat.

Met wolf en marshmallow zijn we dan nu wel even compleet hoor haha

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-22 22:17

Wat leuk een topic voor haflingers! Zelf heb ik 3 lopen waarvan met veulen

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 16:30

@ Knolan, mijne staat wel relatief rustig op de trailer (ik probeer wel in een rustig hoekje te parkeren) maar met dit warme weer vind ik dat ook niks om hem lang te laten staan hoor. Maar wel een dikke proficiat met je resultaat! Zeker niet simpel met een jonge hengst
@ Lyonahorse, leuke pony, maar waarom heeft hij dat touw rond z'n nek hangen?
@ Lenexa, mijn duimen draaien door voor jullie! Hopelijk helpt die therapie ook een beetje.

Bedankt iedereen voor de felicitaties, ben ook zo trots op hem :D
Dit weekend was ook weer druk voor ons, zaterdag een proefgerichte clinic en zondag weer working equitation. Hij deed het zo goed <3 Vooral bij de WE merkte ik echt dat bij bepaalde dingen echt al een kwartje was gevallen en dat hij zelf ging meedenken.


Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-22 23:51

Dit is een van de 3 deze hebben we sinds Januari het is een 5 jarige merrie v: adel

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 09:24

@ Samanta, je foto zit er niet bij, je moet eerst op "voeg foto's toe" klikken onderaan, dan de afbeelding uploaden die je wil bijvoegen, en dan nog eens onderaan op de juiste foto klikken om hem toe te voegen in het bericht.
Verder is het misschien wel leuk als je ook op de posts van de andere mensen reageert?

Stal_Fiore

Berichten: 9382
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:45

Wat een leukerd, Lyona!

Lenexa, fijn dat Rox haar goed houdt. Die bult zou ik ooo spannend vinden. Wat zegt de dierenarts daarover?

Nolan, leuk Stanley en Annabelle samen. Dat vraagt wel om foto’s hè? Hahah! We willen ze zien!!

Fangio, wat een kanjer is het toch. Klinkt als een top weekend!

Welkom hier Samantha, ben benieuwd naar je haffies.


Hier gaat alles z’n gangetje, ik ben een week weg geweest, heb Noalie echt gemist! Maar ze was in goede handen.
Ze staat sindskort met vliegenmasker, wel fijn voor haar. Maar ik vind t echt geen gezicht hahaha

Afbeelding

Lenexa

Berichten: 612
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 10:56

Fangio, zijn blik naar die nep koe! Vond hij het spannend of viel het allemaal mee?
Stal_Fiore, zo lekker zo'n masker voor die paarden. Rox heeft er normaal ook vaak 1 op, nu op stal niet echt nodig haha.
Die bult, hij heeft het nog niet gezien hoe het nu is. Maar hij zei in het begin al dat botvorming aan de buitenkant voor deze plek niet erg zou zijn. Er zit daar verder niets waar het kwaad mee kan. Het ziet er alleen niet helemaal mooi uit, het was op de foto wel al te zien dat hier een bult zou gaan komen. Aan het buitenkant was het alleen nog niet zo zichtbaar. Ik hoop alleen heel erg dat het bij de andere breuken dus niet zo is, want daar zal het wel veel kwaad doen.
Hier zie je het al op de foto:
Afbeelding

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 13:38

@Fangio, echt heerlijk dat je dat soort dingen kan doen. Ik kan bij mij niets in de buurt vinden, op mijn lijst staat nog een keer een clinic met koeien (even de naam kwijt).

@Stal_fiore ik moet ook echt nog even vliegenmaskers halen, blijven ze bij jou goed zitten? Welk merk heb jij? Wolf is kampioen verwijderen van vliegenmaskers..

U roept wij draaien:

Afbeelding
Links Annabelle, ze gaat echt groot worden.. bijna nu al even groot als Stanley die toch een jaar ouder is.

@Lenexa hoelang nog tot de foto? Hopelijk blijft het bij de ene bult. Mace gaat vrijdag weer naar buiten.. hou me hart vast haha.

@Samantha ben benieuwd naar foto's van jouw haflingers

Lenexa

Berichten: 612
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 14:37

Ze zijn echt heel leuk zo, die grote witte bles van Annebelle heeft Roxy ook. Hou ik van.
Ze mag 20 juni weer op de foto, dus nog 5 weken. Hopelijk houdt Mace zich een beetje rustig en anders vooral niet kijken.

Ik heb 2 maskers voor Roxy, nu heb ik er 1 van bucas. Daarvan is het oognet niet zo dicht maar had wel hoge uv filter. Maar ik vond die van shires ook heel fijn.

Stal_Fiore

Berichten: 9382
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 16:10

Hopelijk blijft het bij die ene bult Lenexa.

Wauw Nolan, wat zijn ze leuk!! Echt een mooi koppel.

Ik heb het vliegenmasker van Shires, vind dit echt een fijne. Alle paarden bij ons op stal hebben deze.
Heb degene zonder oren, want dan blijft de voorpluk heel.

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 18:56

Dit zijn half zussen van elkaar beide met de vader Adel.. van de andere zal ik nog even een recente foto maken dat is niet zo'n fotomodel haha

maessie

Berichten: 5777
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 20:38

Je hebt er geen foto's bij Samantha ;)

Hier ook fan van de shires vliegenmaskers :j

Het is idd duidelijk op de foto Lenexa, hopelijk verder geen bultvorming dan!

Gaaf zon WE clinic Fangio!!

Ik zit nog steeds op wacht, Vlien is inmiddels 2 weken over tijd.. -O-
Velina (links) met haar 2-jarige dochter Vogue.
Afbeelding
Afbeelding

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-22 21:12

Afbeelding
Afbeelding


Oh het ging verkeerd zag ik als het goed is zitten de foto's er nu wel bij!

Fangio

Berichten: 2571
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 20:51

@ stal fiore, hier ook vliegenmaskers op hoor. Welk merk is de jouwe? Ziet er wel een fijne uit! Ik heb er ook graag een waar de voorpluk uit kan namelijk. Oh, shires lees ik wat verder, ga ik onthouden. Ik heb nu lemieux, heel fijn, maar een beetje duur voor het tempo waarop die kleine ze sloopt :+
@ Lenexa, spannende ontwikkeling, gelukkig dan wel op een redelijk gunstige plek als ik het zo lees. Hij was nogal beledigd dat de koe niet aan de kant ging voor hem geloof ik :Y) Verder deed hij het allemaal braaf, hij is niet zo snel van zn stuk gebracht wat dat betreft. We rijden ook veel buiten, dus levende koeien kent hij al, maar die zijn tenminste zo beleefd om voor hem opzij te gaan :+
@ Knolan, wat een knappie die Anabelle, zo'n mooie bles ook <3 Echt helemaal mijn ding. Morgen Mace naar buiten? Ik zal voor je duimen!
@ Maessie, ook al 2 knappe dames <3

Ik ben over het algemeen meer een broeken en trui type, maar voor onze laatste fotoshoot eens uit mn comfortzone gestapt en een jurk van de fotograve geleend. Was even wennen om en in een jurk en dan ook nog zelf voor de camera te staan, maar ben wel echt heel blij met dit resultaat.

maessie

Berichten: 5777
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 21:59

Heel mooi geworden!

Flicka12

Berichten: 3114
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:31

Prachtig! <3

Stal_Fiore

Berichten: 9382
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-22 22:55

Wauw Fangio, echt super mooi!!

Lyona

Berichten: 2025
Geregistreerd: 10-10-21
Woonplaats: Zweden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-22 08:42

Gisteren was hier een prachtige zonsondergang, dus ik kon hele mooie foto's maken van m'n hafje Pablo. Wat is hij al groot geworden!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding