wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
waldoalpha

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-01-09

wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-09 14:15

Ik heb zelf ook nog een nakomeling van allacher.
zijn naam is arjan van de bloemendaal
hij wordt in februari vijf jaar.
het is een echte goedzak. is superbraaf en heeft een schofthoogte van 1.56m, een flinke knul dus. hij heeft ontzettend ruime gangen en aanleg voor de sprot, hij gaat waarschijnlijk dit jaar uitgebracht worden bij de paarden in de B en we vinden het zeer spannend allemaal. hij springt 1.15 m tot nu toe en vind dit ook helemaal geweldig allen ik vind het dood eng en doe het daarom maar af entoe.

wie heeft er nog een nakomeling van allacher en wat doe je met hem/haar, hoe groot is ze en wat zijn de karaktereigenschappen!

Ellen__

Berichten: 1980
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: apeldoorn

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 20:48


waldoalpha

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-01-09

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 20:16

ow sorry Bloos

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 04:00

Maar dat topic is al oud ;)

Mijne is ook een zoon van Allacher.. Springen doen we net weer sinds vorige week, 85 cm :D Ben er blij van dat hij zijn angst te boven is met een week rustig opbouwen.. Want voor een tijd terug zijn we eens dwars door een hindernis gegaan en sindsdien was ie bang..

Zelf heb ik altijd gesprongen voor mn ongeluk en Asra vind het nu ook weer mooi om te doen, oortjes erop en hij wil echt :)

Verder veel dressuurmatig, natuurlijk ook de basis voor springen maar ik verveel me nooit met hem :D Hij is een grapjas dan is dit eng dan dat.. Lekker bokken enzo heerlijk
Heerlijke pony heb hem vanaf 1,5 en word 7 april 5 jaar :)

Marleen_

Berichten: 3576
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 18:25

Ik heb ook een Allacher zoon, fijn beestje, leuk karakter.
Staat nu in de opfok maar komt in september eindelijk richting Krimpen.
Ben erg benieuwd wat hij de komende jaren gaat doen, zowel onder het zadel, qua bouw etc. kan niet wachten om met hem aan de slag te gaan!

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:09

Ik vind het altijd mooi om te zien dat vele nakomelingen van Allacher dezelfde blik in hun ogen hebben.
Valt mij erg op als iemand me aanspreekt dat hij/zij ook een nakomeling van Allacher heeft.. Ik bekijk dan de foto en de uitstraling heeft dan echt iets weg van mijn Asra.

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-09 19:09

Ben ook zeer benieuwt Marleen :)

mik2987
Berichten: 355
Geregistreerd: 04-01-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 01:05

vriendin van mij heeft ook een zoon van Allacher.
ik vind het maar een vervelend beest :? (bijt en trapt) maar kan ook liggen aan zn opvoeding, die hij overigens niet heeft gehad!
dat beest mag echt werkelijk alles!
sorry dat ik het over "dat beest" heb, maar hij bijt en probeerd mij ook te trappen dus ik heb het niet zo met hem.
Allacher vind ik trouwens wel een mooie hengst +:)+

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 08:05

Nou lekker dan , heeft ze hem vanaf jong?
Had ze geen idee van jonge paarden opvoeden ofzo?

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 11:39

Mijn haf is ook van Allacher. Foto's staan wel in m'n profiel. Hij is heel koel in z'n hoofd en heeft ook echt zo'n dromerige blik in z'n ogen. Wel is hij best fel en snel afgeleid, maar dat ligt meer aan z'n leeftijd en dat ie hengst is..

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 13:05

http://img.photobucket.com/albums/v614/ ... C_0306.jpg

Alles vast pakken , ook zo'n eigenschap ahaha :D

Asra is ook fel en afgeleid, als ik even niet oplet bedenkt hij iets anders, iets wat alleen ik die erop zit merkt en mn instructrische ziet :D alleen is Asra geen hengst meer

Alles wat wit is op een buitenrit is ZOOOOOOOOOO eng , al gaat het al wat beter.

Op stal moet ie iedereen die langs loopt ff aanraken of aan de kant drukken..
Hij verveeld zich nooit

Oliver

Berichten: 4478
Geregistreerd: 05-01-04
Woonplaats: Utrecht

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 14:33

Haha, ik dacht al, dat is Adante. :D

Vervelend eigenschap idd, dat hij alles vast moet pakken en overal aan moet kauwen.

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:03

Jep Asra ook :j Toen ik hem kocht (september 2005) zei de eigenaar:"Asra maakt halstertouwen kapot hij moet overal ff in happen".

Maar gelukkig heeft ie bij mij nog geen touw vernield..
Overigens wel likstenen haha die pakt ie vast smijt ie tegen de muur zodat ie in stukjes valt en vreet dan doodleuk de stukjes op :Y)

isaja

Berichten: 725
Geregistreerd: 03-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 16:39

Ik heb ook een Allacher zoon hij wordt in juni 3 jaar en echt een lekkere vent

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:31

Ook indd weer die uitstraling :D

wisja

Berichten: 698
Geregistreerd: 29-03-05
Woonplaats: Delft

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 17:35

Ik heb ook een zoon van Allacher.
Hij word 24 april 1 jaar :D. Hij staat nu in de opfok, dus over zijn karakter is nog niet veel te zeggen. Hij is wel erg eigenwijs, als hij iets niet wilt gebeurt het ook niet ;)

waldoalpha

Berichten: 651
Geregistreerd: 06-01-09

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-09 17:59

die van mij heeft ook in de opfok gestaan maar tot 1 jaar ongeveer. en toen ben ik begonnen met veel wandelen en een beetje longeren en heeeel veel spelen. hebben jullie ook de ervaring dat de zonen van allacher heel braaf en makkelijk in de omgang zijn? k heb op die vn mij met 2 en een hlf een zadeltje gelegd en daar een paar maanden mee gelongeerd en toen ben ik erop gaan zitten en heeft geen stap verkeerd gezet. echt super braaf en leergierig en slim

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-09 18:11

Asra is braaf in omgang en altijd heel fris :D Lekker bokken enzo ..
Let heel ff niet op met rijden en hij bedenkt iets of gaat met wat anders bezig wat voor een buitenstaander vaak niet zichtbaar is :D Geweldig dier heb ik er aan

aleX17

Berichten: 26
Geregistreerd: 06-11-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 09:57

ook ik ben in het blijde bezit van een allacher zoon, en inderdaad als je naar fotoos kijk vind ik ook vaak de gelijkenis in de ogen. maar zoals ik nu lees zijn er nog wel meer gelijkenissen zoals het opeten van een liksteen het overal aan moeten knabbelen of likken maar ook het ondeugende (lees speelse) zie ik terug in mijn pony. het zijn echt prettige paardjes in de omgang en ik kan me dus niet vinden in het verhaal over een pony die bijt en trapt daar is zeker iets mis gegaan in de opvoeding, zoals meestal bij vervelende paarden, cq dieren of mensen.
kortom allacher geeft heerlijke, mooie nakomelingen :9

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 12:20

Ik heb ook een Allacher merrie..
Kyra wordt dit jaar alweer 6..
Kyra is absoluut een mengeling van beide ouders maar zie dr toch flinke allacher trekken in (En dat is positief hoor ;) )
Kyra is eigewijs en de clown van stal en je zal je nooit vervelen met haar in de buurt, maar dat is nou juist zo leuk aan dr.
Ze is braaf onder het zadel maar niet saai. Ze wil graag voor je werken en is heel erg leergierig.
Aangespannen doet ze het ook goed en daar hebben we zelfs een startkaart bij aangevraagd.
Op de afgelopen nationale tentoonstelling werd ze uiteindelijk 4e bij bestgaand enkelspan. Papa Allacher was natuurlijk kampioen ;)

Kyra krijgt haar 1e veulen over een week of 7 van de hengst Stakkato. Ik ben erg benieuwd.
De moeder van Kyra (Ook in mijn bezit, Paulien) krijgt over een week of 9 weer een veulen van Allacher..

Voor mijn knappe dametje zie:
http://www.stalalsemgeest.nl/kyra.htm

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:58

Misschien heeft Kyra dat aangespannen ook wel van Allacher :D Als ik de foto's zo bekijk heeft ze aangespannen ook veel van hem weg :)

Ben benieuwt naar Paulien d'r veulen *D

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 13:59

aleX17 schreef:
ook ik ben in het blijde bezit van een allacher zoon, en inderdaad als je naar fotoos kijk vind ik ook vaak de gelijkenis in de ogen. maar zoals ik nu lees zijn er nog wel meer gelijkenissen zoals het opeten van een liksteen het overal aan moeten knabbelen of likken maar ook het ondeugende (lees speelse) zie ik terug in mijn pony. het zijn echt prettige paardjes in de omgang en ik kan me dus niet vinden in het verhaal over een pony die bijt en trapt daar is zeker iets mis gegaan in de opvoeding, zoals meestal bij vervelende paarden, cq dieren of mensen.
kortom allacher geeft heerlijke, mooie nakomelingen :9

Indd :D Wilde zo graag een keer naar zo'n Allacher nakomelingen dag weet alleen niet of ze dat nog doen.
Ergens vind ik het nogsteeds jammer dat Asra geen hengst meer is ;(

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:12

suusiejj schreef:
Misschien heeft Kyra dat aangespannen ook wel van Allacher :D Als ik de foto's zo bekijk heeft ze aangespannen ook veel van hem weg :)

Ben benieuwt naar Paulien d'r veulen *D


Aangespannen is ze een echte mengelmoes..
Paulien heeft afgelopen november de VOPP behaald met een resultaat waar je u tegen kan zeggen.
Een AA-predicaat met 100 punten waarbij een 10 voor karakter!(Waarbij ze nu dus sportmerrie is)

Kyra heeft hem ook gelopen en kreeg een B met 85 punten, net 3 punten te weinig voor een A
Kyra gaat dit jaar dus weer in de herkansing..

Kwa aangespannen heeft ze dus het goede van beide, vind het het fijnste paard om mee te werken voor de wagen..

Als Pauk dr veulen op Kyra lijkt (Want het is tenslotte een volle broer of zus) dan heeft degene die hem of haar koopt dr een geweldig paard aan..

S_uus

Berichten: 18981
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: Hengel , een stukkie fietsen van me pony af

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 16:57

Ik heb niet zo heel veel verstand van aangespannen, al lijkt het me wel leuk om eens te doen :)
Je houd het veulen dus niet?
Denk dat Allachers over het algemeen heel goed alles doorgeven :)

Pauk

Berichten: 4164
Geregistreerd: 24-10-04
Woonplaats: 's-Gravenzande

Re: wie heeft er een nakomeling van Allacher??

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-09 17:12

Nee het veulen hou ik niet..
Geen ruimte voor (helaas)
Heb buiten Kyra en Pauk nog 3 merries en een ruintje..
We hebben Pauk ook laten dekken met het idee erachter dat een ander ook vast zo'n leuk paard wil als Kyra ;)