Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Dekhengst Stoeri

 
Profiel   

Laatst had een vriend van mijn het er over dat zijn merrie gedekt was door stoeri en dat dit een heel goeie hengst is. Maar hij zij ook dat er maar heel weinig met stoeri gedekt/geïnsemineerd word. Toen kwam er een vraagteken bij mij op en daarom wil ik weten wat jullie van stoeri vinden en of zijn uitspraak klopt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-04-11 19:35 



 
Profiel   

Dit klopt. Stoeri is een stuber x Almiro. Goede bloedverversing. Bovendien is hij een kleinzoon van Elitehengst Steinadler. Een echte topper vooral in beweging. Steinadler''s nakomelingen zijn vaak nog van het stevige type, net als hijzelf, maar bij kleinkinderen en verder weg is daar niets meer van te merken. Stoeri is in NL nooit populair geweest, vraag me niet waarom, ik zou ook echt niet weten waar hij momenteel zit. Wat zoeken op internet maakt echter wel duidelijk dat zijn eigenaar blijkbaar moeilijk te contacteren is, misschien verklaard dat al iets :Y)

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-11 10:17 



 
Profiel   

Oehw, dit topic ga ik in de gaten houden!! Ik heb zelf een haflingertje van Stoeri maar kan inderdaad eigenlijk geen info over hem vinden.
Hier een nakomeling van Stoeri, Napolion van de Lohöfte (roepnaam: Wiebo) 30-04-2004 (ja, inderdaad geboren op Koninginnendag dus zaterdag jarig, hij wordt dan 7 lentes jong)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-11 21:38 



 
Profiel   

Ik meende dat Stoeri in het verleden ook zelf van de familie Sand is geweest uit Harbrinkshoek.
( waar bovenstaande haflinger gefokt is)

Daarbij valt stoeri nu onder de ouderwetse haflingers.... en hij staat meen ik ( ff opgezocht nu bij een paardenmelkerij in limburg)
Ook dekt hij zover ik weet onder duits dekblok.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-04-11 22:04 



 
Profiel   

Ik weet niet of er nog mensen zijn die dit topic volgen maar stoeri heeft inderdaad heel wat jaren op een paardenmelkerij gestaan. Hij staat nu nogsteeds op de zelfde plek maar het is geen haflingermelkerij meer. Hierbij een foto van ongeveer een jaartje geleden.

[ img ]

Wij hebben inmiddels 3 afstammelingen van stoeri en als het goed is komt er is maart een 4e.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-21 19:53 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen