Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
farahtjuh

Berichten: 2031
Geregistreerd: 22-11-05
Woonplaats: meeden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 16:46

eilleen333 1500-, dressuur een aangespannen dus lekker veelzijdig
Haflingerrrs 900-1000,- is lastig niet uitgebracht voor haar leeftijd een laag niveau en zomerexceem erg lastig.
Stamper leuk paard geen info dus kan ik deze niet taxeren
BaBritFre mooie grote merrie mooie afstamming goede fokmerrie 2750

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 08:56

farahtjuh schreef:
eilleen333 1500-, dressuur een aangespannen dus lekker veelzijdig
Haflingerrrs 900-1000,- is lastig niet uitgebracht voor haar leeftijd een laag niveau en zomerexceem erg lastig.
Stamper leuk paard geen info dus kan ik deze niet taxeren
BaBritFre mooie grote merrie mooie afstamming goede fokmerrie 2750


Ken je haar afstamming? Ik zou er graag meer over te weten komen eigenlijk :)

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 08:56

Babitfre, heeft de merrie op de keuring gelopen? En de nakomelingen? Wat waren daar de prestaties van? Heb je ook een foto van haar bouw zonder zadel. Nu lijkt ze niet echt ideaal gebouwd op deze foto's. Verder heeft ze wel een knap koppie. Ik zou er hooguit €1500,- voor betalen met deze zeer beperkte informatie. Misschien meer als ik meer achtergrond heb over stamboekopname en nakomelingen. Afhankelijk van wat ze gepresteerd hebben.

Haflinerrrs ik zou er nog geen €800,- voor betalen. Oa door het enorme aanbod aan haflingers wat te koop staat. De exeem is echt de bottleneck voor mij. Ik zou niet fokken met een merrie met exeem.

Eileen, geen genoteerde prestaties, maar wel veelzeidig als ik het zo lees. Ik zou denk ik ook voor haar €1500 tot 1800,- ze is inmiddels al 16 jaar oud. Wel braaf?

Dan nu mijn ruin eerst maar.

Edelbloed Haflinger (6% Arabisch bloed) loopt officieel M1 met winst maar door studie al een jaar niet uitgebracht. Inmiddels kent hij de Z1 oefeningen en loopt ook makkelijk op stang en trens. Hij kan goed springen en kan mee naar het bos en strand.

Als 3jarige is hij met een eerste premie opgenomen in het KVTH met een 8,5 op gangen en 8 op type. Twee jaar later opnieuw aangeboden voor de keuring en liep opnieuw bovenin mee met een mooie 1C premie.

Zeer zeer ruime gangen. Een paard wat veel looplust heeft en veel potentie toont voor het sluiten en zeer goed kan strekken. Hij stapt op wedstijd voor een 9 en zijgangen voor een 9.

Een paard met zeer veel behang en attent en zeer allert hoofd. Typische kleine ogen, geprikte oren en grote kaken. Mooie langdoorlopende hoge schoft en lange benen.

V: Nobbi (zit Nabucco achter)
Mv: Willem van Steenbergen
Mmv: Star

Naam: Nashville's MG Meadows
7jaar oud
152m groot
Z1 niveau
Allround
Niet voor beginners.


Afbeelding

Afbeelding

[url]Afbeelding[/url]
[url]Afbeelding[/url]
[url]Afbeelding[/url]

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 09:49

@Peeli Heeft geen keuring gelopen en ook geen volbloed nakomelingen. Dus op gebied van fokken geen échte prestaties. Alhoewel haar 2 veulens prachtige beestjes zijn. Is als 2-jarige op mijn pad terecht gekomen en nu 6 jaar later is ze van mij. Ik zou vooral kunnen zeggen dat ze een ideaal buitenrijpaardje is. Maar allround dressuur en springen kan ze best ook! Nooit officiele wedstrijden gereden. We zijn nu begonnen aan de academische rijkunst.
Zijn dergelijke foto's beter? (Let niet op het 'halster', ze was toen nog niet in mijn bezit)

Afbeelding

Afbeelding

Ik ben super slecht in het schatten van paarden maar de jouwe is toch wel 3500-4000 waard lijkt mij.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 10:12

BaBritFre schreef:
@Peeli Heeft geen keuring gelopen en ook geen volbloed nakomelingen. Dus op gebied van fokken geen échte prestaties. Alhoewel haar 2 veulens prachtige beestjes zijn. Is als 2-jarige op mijn pad terecht gekomen en nu 6 jaar later is ze van mij. Ik zou vooral kunnen zeggen dat ze een ideaal buitenrijpaardje is. Maar allround dressuur en springen kan ze best ook! Nooit officiele wedstrijden gereden. We zijn nu begonnen aan de academische rijkunst.
Zijn dergelijke foto's beter? (Let niet op het 'halster', ze was toen nog niet in mijn bezit)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben super slecht in het schatten van paarden maar de jouwe is toch wel 3500-4000 waard lijkt mij.

Ik bedoelde meer een foto zoals mijn eerste foto ;)

Eline_S_S

Berichten: 3520
Geregistreerd: 13-12-11
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 11:54

@Haflingerrrs, 1000,-
@Peeli, vind nash zo'n mooi beestje he! 4000,-

Starlight van 't Olle Stee
Merrie
08-05-2009
Wirbel x Adidas x Strizzi
Stokmaat 1,48
Ze is (nog) niet uitgebracht maar kent oefeningen t/m L2. Als ik er zelf op zit is het een merrie met pit en veel looplust, maar zodra er een kind op zit doet ze er heel voorzichtig mee :D. In de omgang is ze super makkelijk. Je kunt er vrijwel alles mee. Ze heeft als veulen een aantal keuringen gelopen maar weet zo de uitslagen niet. Helaas last van lichte zomereczeem maar is onder controle met alleen een deken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Meest recente foto's. Helaas veel te dik atm maar wordt hard aan gewerkt.
Afbeelding
Afbeelding

Hawkeye

Berichten: 1227
Geregistreerd: 24-09-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:14

Peelie schreef:
BaBritFre schreef:
@Peeli Heeft geen keuring gelopen en ook geen volbloed nakomelingen. Dus op gebied van fokken geen échte prestaties. Alhoewel haar 2 veulens prachtige beestjes zijn. Is als 2-jarige op mijn pad terecht gekomen en nu 6 jaar later is ze van mij. Ik zou vooral kunnen zeggen dat ze een ideaal buitenrijpaardje is. Maar allround dressuur en springen kan ze best ook! Nooit officiele wedstrijden gereden. We zijn nu begonnen aan de academische rijkunst.
Zijn dergelijke foto's beter? (Let niet op het 'halster', ze was toen nog niet in mijn bezit)

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Ik ben super slecht in het schatten van paarden maar de jouwe is toch wel 3500-4000 waard lijkt mij.

Ik bedoelde meer een foto zoals mijn eerste foto ;)


Helaas heb ik alleen als 2 jarige :p
Ik zit in Australie dus een foto kan ik niet nemen. Als ik thuis ben zal ik dat wel eens proberen :)

Newallure

Berichten: 568
Geregistreerd: 07-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-17 14:28

Offtopic vrees ik ......dus gedelete :o

Valencia93

Berichten: 84
Geregistreerd: 16-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 18:06

Hoe zouden jullie haar taxeren? Op dit moment is ze te zwaar, maar daar wordt aan gewerkt! Ze meet 1.48.

Udinaa van de S-Hoeve Hf.30904.B
Geboren : 06-05-2008 Vos
Vader : Wirbel Hf.K.206
Moeder : Nancy v/d S-Hoeve Hf.24128.K
Fokker : H.R. Swart Hoogezand

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-17 19:19

Wil je eerst de 3 voorgaande taxeren valencia.

Valencia93

Berichten: 84
Geregistreerd: 16-03-10

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 20:51

BaBritFre: 2500 euro, mooie merrie!
ElineS_S: lastig, ik zou zelf geen pony met eczeem kopen. Ik taxeer 1500-1700 euro. Mooie foto's!
Haflingerss: maximaal 900 euro.

Eerste keer taxeren, ik heb mijn best gedaan. ;)

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:15

Kan je wat meer info geven? Is ze onder het zadel gereden? Dressuurniveau? Bomproof pony voor beginners? Op buitenrit bomproof zowel klein als groot verkeer? Is ze op de keuring geweest, zoja welke premie?

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:24

Valencia93 schreef:
BaBritFre: 2500 euro, mooie merrie!
ElineS_S: lastig, ik zou zelf geen pony met eczeem kopen. Ik taxeer 1500-1700 euro. Mooie foto's!
Haflingerss: maximaal 900 euro.

Eerste keer taxeren, ik heb mijn best gedaan. ;)

Jammer dat je dan mijn paard overslaat.

Valencia93

Berichten: 84
Geregistreerd: 16-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:27

Djeradalover schreef:
Kan je wat meer info geven? Is ze onder het zadel gereden? Dressuurniveau? Bomproof pony voor beginners? Op buitenrit bomproof zowel klein als groot verkeer? Is ze op de keuring geweest, zoja welke premie?


Is onder het zadel, maar wordt weer opgepakt. Ze kan door als kinderpony, kalm in het hoofd.Is als 4 jarige gekeurd en opgenomen, meer is er niet bekend. Ze kan voor de kar en is een goede moeder.

Valencia93

Berichten: 84
Geregistreerd: 16-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-17 21:28

Peelie schreef:
Valencia93 schreef:
BaBritFre: 2500 euro, mooie merrie!
ElineS_S: lastig, ik zou zelf geen pony met eczeem kopen. Ik taxeer 1500-1700 euro. Mooie foto's!
Haflingerss: maximaal 900 euro.

Eerste keer taxeren, ik heb mijn best gedaan. ;)

Jammer dat je dan mijn paard overslaat.


Wil die van jou nog wel doen, ik kijk er morgen even naar.

Valencia93

Berichten: 84
Geregistreerd: 16-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 07:41

Peelie: ik kan jouw foto's niet zien, kun je deze opnieuw plaatsen of per PB sturen? Interessante bloedvoering!

Even ter aanvulling, die van mij is met 71 punten als 4 jarige opgenomen.

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 09:25

V: Nobbi (zit Nabucco achter)
Mv: Willem van Steenbergen
Mmv: Star

Naam: Nashville's MG Meadows
7jaar oud (inmiddels 8)
152m groot
Z1 niveau (weer gestart met wedstrijden. We waren zo het M1 uit en inmiddels al winst in het M2)
Allround
Niet voor beginners.


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Doe de foto's het nu wel? Bij mij doen de foto's het wel gewoon namelijk.

suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:20

Valencia93 schreef:
Peelie: ik kan jouw foto's niet zien, kun je deze opnieuw plaatsen of per PB sturen? Interessante bloedvoering!

Even ter aanvulling, die van mij is met 71 punten als 4 jarige opgenomen.


Een echte fokker zal helaas niet teveel willen betalen voor jouw merrie, omdat ze bij de opname ook een 3e premie heeft ontvangen. Wil je met haar fokken, dan moet je echt heel goed kijken welke hengst je gebruikt, want ze heeft dus een aantal tekortkomingen binnen de rasstandaard.

Valencia; €1000
Peelie: €2750 (jammer dat het geen merrie is :P )
Eline_S_S: €2000

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 16:52

Suffie. Mag ik vrag hoe je tot dat bedrag bent gekomen?

Valencia93

Berichten: 84
Geregistreerd: 16-03-10

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:07

Suffie, zou je je bronnen even per pb kunnen sturen? Dit is voor mij nieuwe info. Bedankt voor het taxeren!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:15

Lyzet
Merrie
Geboorte datum 24-05-2008
v. Nepal
mv. Alexander

Foto 1; zag ze iets spannends! :P

Afbeelding

Afbeelding

Peelie

Berichten: 13410
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:41

Stamper. Graag eetst andere paarden taxeren.

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:50

Peelie schreef:
Stamper. Graag eetst andere paarden taxeren.


Dat had ik gedaan. Maar dan is er iets fouts gegaan denk ik.
Degene die ik gedaam had.

Valencia; €850
Peelie: €2250
Eline_S_S: €1700

Djeradalover

Berichten: 2879
Geregistreerd: 14-09-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:51

Peelie: goed niveau, plaatje klopt, mooie leeftijd en bouw. Ik zou zelf wel richting de 3.750,- gaan minimaal, misschien zelfs wel meer, maar dat zeg ik niet als kenner natuurlijk!
Valencia: heb je topic gelezen over de aankoop, zit nog veel werk in deze merrie en idd met een 3e premie ook niet je van het, ik zou zeggen 1.000 max.
Eline: Aantrekkelijke, leuke pony! Ik denk rond de 1.750,-. Persoonlijk maakt mij lichte zomerexceem niet uit als dit onder controle is te houden, zo te lezen een fijn karakter ook voor kids!



Leuk, nog een Nepal *\o/* , heb je wat meer info stamper?

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Re: Taxatie Haflingers deel 3. Max. 2 foto's per post!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 20:54

Springen vind ze veel leuker als dressuur. dressuur B terwijl ze al dondersgoed L oefeningen kent. Maar door redenen even tijdje gestopt met rijden. Niets met ponylief overigens te maken.

Lieve merrie, die ook best eigenwijs kan zijn! :+