Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Westernhaflingers

 
Profiel   

Ik kon geen recent topic vinden, dus vandaar dit topic.
Wie rijdt er nog meer western met zijn haflinger?

Wij zijn nu een paar weken bezig en het is zoooo leuk. :D
Hadden we veel eerder moeten doen. Het past veel beter bij Jim en ook wel bij mij. We hebben er onwijs lol in en gaan met grote sprongen vooruit. Hij vaak sneller dan ik, ontzettend leuk!

Mij spreken reining en HMS het meeste aan en mijn instructrice is ook die kant op gericht. Maar trail lijkt me ook erg leuk voor de afwisseling :j
Voorlopig training we basis, lossigheid, ontspanning, controle, lichtheid aan de hulpen, maar ook wat oefeningen als de rollback en stops vanuit 3 gangen nemen we mee.

Onze outfit:
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-03-13 09:33 



 
Profiel   

Ik rij ook western met mijn haffie, tenminste, je kan het eigenlijk geen westernrijden noemen, want ik rijd alleen maar buitenritjes :D
Heb geen goede foto van als het op Lindey ligt, maar dit is mijn zadel :)
[ img ]


En dit mijn haf :')
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-13 10:56 



 

oude topic had ik gemaakt haha :D

ik ben mijn haflinger weer aan het oppakken na een lange blessure... (en dan weer bevroren grond e.d)
Dit is haar:

[ img ]

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-03-13 19:08 



 
Profiel   

Nou ik moet zeggen dat het me erg leuk lijkt om te doen! Maar er word geen western les gegeven bij ons op de manege... Ik zit er over te denken om een briefje op te hangen of er meer mensen interesse hebben en dat we dan een leraar kunnen zoeken en samen kunnen lessen :D Privé wordt erg duur denk ik... Dan moet ik de bak huren en de leraar laten komen betalen...

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-03-13 16:44 



 
Profiel   

Vivalavida: leuk zeg! Welke discipline(s) rijden jullie?

Jettepret: kun je niet naar een instructeur toe? Ik heb privéles dat niet duurder is dan dressuurles.
Ik vind het echt ontzettend leuk om te doen. Had veel eerder over moeten stappen :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-13 15:42 



 

Thanks!!!Waren begonnen met reining en toen kreeg ze in een dolle bui een peesblessure..
Dus nu anderhalf jaar later ben ik haar weer aan het oppakken en wil met haar nu pleasure en HMS starten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-13 18:01 



 
Profiel   

Ik vind reining ook het leukst. Maar HMS lijkt me ook interessant. Pleasure heb ik dan weer niet zoveel mee :+
Ik had vandaag les en heb wat stills uit filmpjes. Jim is echt een westernpony, ik nog geen westernruiter. Maar als je kijkt hoe kort we nog maar bezig zijn gaat het best aardig :j

:D
[ img ]

[ img ]

En een stopje vanuit draf.
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-03-13 20:02 



 

Leuk!! Mooi galopje al!
Ik vind trail weer niet echt wat voor ons haha.
Pleasure is verdomd moeilijk met een haflinger :P
En ik heb ook nog een quarter dus dan merk je het verschil wel haha al moet ik zzeggen dat mijn haffie het super doet :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-13 11:43 



 
Profiel   

ik pretendeer niet western te rijden op enig niveau, maar m'n haf doet het uitstekend op z'n stocksaddle & lang teugeltje buiten (foto in profiel)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-13 11:46 



 
Profiel   

Hey Amanda leuke foto's!

Ik heb geen trailer dus kan er niet naartoe... :( En bij ons in de buurt wordt ook erg weinig western gereden volgens mij..

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-03-13 11:55 



 
Profiel   

gedaan! paard kon eerst vanalles maar vond het zelf niet meer zo leuk omdat ik t ruiger wou haha, nu crossen we samen in de sgw en is ze erg goed in dressuur gewordn!! leuke fotos!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-13 06:09 



 
Profiel   

Ook ik rij western met mijn Haflinger , ze word in mei 26 jaar maar nog zo fris als een hoentje, We rijden samen graag trail. Ook zijn we een keer tussen de koeien geweest en dat was super gaaf

[ img ] [ img ]
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-13 21:02 



 

Wauw 26 al!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-03-13 23:48 



 
Profiel   

Super leeftijd zeg! En die koeien zijn stoer :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-03-13 00:29 



 
Profiel   

Even introduceren. Mijn Haflingers Spike en Prinz, zijn beiden westernbereden. Met Spike (13 jaar oud) rij ik western wedstrijden op L3 niveau bij de WRAN en Prinz (m'n 5 jarige hengst) is ca. anderhalf jaar onder het zadel.

[ img ] Spike, officiele naam: Arco vd Kloosterhoeve, tijdens een trail wedstrijd in Lochem bij SWRA
[ img ] idem, Spike in de Pleasure, deze wedstrijden werden buiten verreden (gebeurt eigenlijk nooit, maar erg leuk)
[ img ] Prinz, officiele naam: Actual Prinz, in de sneeuw
[ img ] Prinz

Ik ben erg enthousiast en Haflinger-verslaafd. Voor de vierde keer op een rij, organiseer ik western clinics voor Haflingers op het KNHS centrum te Ermelo.
De veelzijdigheid van de Haflinger wordt vanuit de Aangespannen Haflinger georganiseerd, en daarbij kan de western natuurlijk niet ontbreken.
Dit jaar zijn de western clinics op zondag 25 augustus vanaf ca. 11.00 uur. Clinics duren 5 kwartier en zijn opgesplitst in mensen die ervaring hebben met western rijden met hun Haflinger en mensen die gewoon eens willen proeven aan het westernrijden.
De clinics worden dit jaar gegeven door Marlies Maathuis http://www.mmwesternriding.nl
Op de zaterdag zijn er dressuur-, spring-, men- en andere wedstrijden met Haflingers te rijden.
Ben je nog nooit op het "Ermelo weekend" geweest? dan wordt het hoog tijd! Toegang is gratis. Er is voldoende parkeerruimte en er zijn uiteraard een heleboel Haflingers :)

Groetjes
Anita, alias HaffiePower

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-03-13 00:30 



 
Profiel   

Ik rijd ook western, ik start 1 april mijn eerste WRAN wedstrijd, L5 Pleasure & HMS.
Laat ik mijn haffie eventjes voorstellen:

Naam: Tommy
Roepnaam: Aapje(Hij heet gewoon Tommy maar ik noem hem altijd aapje)
Geslacht: Ruin
Leeftijd: 15 (31-5-1997)
En hij is sinds 1-4-2011 van mij, dus als ik mijn eerste wedstrijd start is hij 2 jaar van mij <3

[ img ]
Dit is een hele oude foto van mijn hafje Tommy.
Hier rij ik ook niet met mijn eigen hoofdstel en zadel(die heb ik nu natuurlijk wel)
(ik zie nu pas hoe boos/chagerrijnig ik hier kijk)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-13 16:43 



 
Profiel   

@XxChelsey1xX: leuk dat je binnenkort je eerste WRAN wedstrijd gaat starten met Tommy. Wie weet komen we elkaar een keer tegen op wedstrijd. Ik ben altijd in het oranje gehuld, mijn paard ook, dus makkelijk te herkennen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-03-13 22:25 



 
Profiel   

Wat leuk om al die westernhaffies te zien!
Ik rijd ook Western maar puur recreatief. Wie weet in de toekomst met een andere pony.
Sunny is de jongste niet meer en ik ben nu te druk met mijn opleiding dus wedstrijden en lessen zit er niet in.
We rijden lekker buiten en doen wat oefeningen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 25-03-13 14:53 



 
Profiel   

Haffiepower: gaaf hoor! Jullie zien er goed uit! En je weekend klinkt heel leuk. Maar ik weet niet of ik dat ga trekken :+
Sowieso moet Jim eerst de trailer op gaan :j

Chelsey: wat leuk dat je gaat starten! Heb je recente foto's?

Ik heb wat betere foto's (zie onderschrift)
[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-13 11:23 



 
Profiel   

mijn "quaflinger" vandaag.. (neen, tis geen kruising, maar zijn trainer is helemaal verliefd op hem, ondanks dat het geen quarter is :D )

[ img ]

Spulletjes zijn niet van mij. Als hij terug thuis is, ga ik hem beter op foto zetten..

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-13 18:20 



 

Noem het nou maar gewoon een hele goeie western haflinger dan!
Je moet trots zijn op het ras haflinger :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-13 18:54 



 
Profiel   

@Amanda: mooie foto, ennuh die van mij loopt zo de trailer in sinds ik een voerbak aan de wand geschroefd heb waar muesli inzit :)
@VivaLaVida: helemaal mee eens, maar ik ben dan ook Haflinger verslaafd en pest af en toe stalgenoten met "koele" Quarters die zich heethoofdig gedragen en zeg dan "je kan ook een Haffie kopen :D "
@Hafje81: mooie Haf heb. Hoe heet hij/zij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-03-13 22:07 



 

Heee de clinic gegeven door marlies maathuis? Leuk!! Toch maar mee doen dan!!
Hoop niet dat t weer veel Trail is..
Maarre ik kan geen kant kiezen want heb ook een Quarter! Vind ze allebei geweldig :D zeker niet dat nu mijn haf minder leuk is ofzo! Het zal nooit een quarter worden maar dat zou ik ook echt niet willen :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 14:05 



 
Profiel   

Amanda schreef
Haffiepower: gaaf hoor! Jullie zien er goed uit! En je weekend klinkt heel leuk. Maar ik weet niet of ik dat ga trekken :+
Sowieso moet Jim eerst de trailer op gaan :j

Chelsey: wat leuk dat je gaat starten! Heb je recente foto's?

Ik heb wat betere foto's (zie onderschrift)
[ Afbeelding ]


Haha, ja mijn 1ste wedstrijd (1-4-2013) ging super! voor de pleasure ben ik helaas niet geplaatst
maar met de horsemanship ben ik 4de geworden!

en recentere foto's? ja hier 1tje van het inrijden op me wedstrijd:

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-04-13 17:33 



 
Profiel   

Arno is nu op het einde van zijn training en op deze foto ben ik toch wel heeeeel trots :) :

[ img ]
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-05-13 09:07 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 12 [ 299 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3, 4, 5 ... 12  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen