Westernhaflingers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 14:10

Naadloos ondergoed misschien dat dat iets scheelt?

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:10

Heb al vanalles uitgeprobeerd alleen naadloos nog niet, toch maar eens langs de winkel om aan te schaffen. Valt iig uit te proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 18:56

Gewoon een fijne oncharmante sloggi aan doen :D

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 19:40

@Amanda

Ik begreep dat jij een billy allen met shanks heb, ook omdat je met een snaffle billy allen begonnen was.
Merk je nu je de boomhef werking heb zoveel dus danig vershil op hoe jimmy hierop reageerd?
Op de billy allen reageerd mijn pony in de bak goed alleen op buitenrit heb ik niet het idee dat ze hier fijn op reageerd en mis ik een "rem"

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 20:44

Ik rij met beiden. Maar buiten altijd met shanks. De rem die jij mist, miste ik ook. En die heb ik met shanks wel. Hij is 'm nu een paar meer tegen gekomen en reageert sinsdien ineens veel beter op een simpele zithulp. Zelfs in een fikse galop. Ik rij eigenlijk altijd met losse teugel. Maar met snaffle dramde hij er vaak gewoon doorheen als het even spanned werd of hij gewoon terug naar huis wilde. Met shanks is hij veel rustiger, zijn er een stuk minder spoken en kan hij ineens wel braaf en rustig zijn buiten :+
Spannend is nog wel spannend, en dat mag ook. Maar dat idiote aan de kletter gaan doet hij niet meer.

In de bak wissel ik af tussen snaffle, shanks en bitloos. Dat gaat echt super. Als ik merk dat hij wat begint te duwen op het bit, gebruik ik een keer de shanks om hem weer van het bit af te krijgen, is hij juist wat stijf in de buiging, pak ik weer een paar keer de snaffle. En wil ik hem juist scherper op neckreins en zit hebben, pak ik een touwhalster, zodat ik zelf niet kan smokkelen :P
Dit werkt voor ons heel goed :j

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:16

@ Jen bij de hema hebben ze heel fijn ondergoed!

N Bonny update..

T gaat n stuk beter met haar! Wel hoorde de veearts nog slijm op haar longen dus daar weer n poedertje voor gekregen om dat losser te krijgen. Ook nog de ventipulmin. Ze hoest nog wel maar niet zo "vast" meer. Ze lijkt er iig geen pijn meer bij te hebben!
Nu nog onbeperkt stappen en kleine stukjes draven aan de hand. Over 10 dagen weer overleg met de arts. Nog 4 tot 6 weken zo rond wandelen en n beetje opbouwen.. Dus we zijn er nog wel even zoet mee! Maaaaar er zit gelukkig verbetering in!

Bonny heeft het helemaal gehad met de rust! Vanmiddag n klein stukje gedraaft maar ze werd iets te enthousiast! Dus even op dr plek gezet! Ze begon zelfs te steigeren!! Daarna was ze weer rustig en draafde ze braaf rustig mee!

Dus aan mijn conditie word ook gewerkt!!

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:42

@diesel1992 wat fijn dat jet weer beter gaat met bonny

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:43

Pff diesel dat is nog ff volhouden dus! Maar als ze maar weer helemaal opknapt. Vief heeft ook een tijd (bijna eennjaar) stil gestaan eerst op een paddockje en toen een stukje wei en die werd er ook echt vervelend van :P

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:44

@amanda zoals jij je bitten gebruik is dus ook mijn bedoeling. Ik ga denk ik ook gewoon voor de billy allen met shanks omdat ik die ook als snaffle heb. Ik heb dit ook allemaal met mijn instructrice besproken en zag er allemaal geen problemen in.

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 22:48

Ik heb maar eens een vriendin gevraagd of ze Vief wil rijden volgende week.. heb mijn quarter wel weer gereden gisteren en dat ging lekker maar vief hobbelt een stuk meer en dat vind mijn buik niet zo leuk :n
Maar wil haar wel in vorm houden. Vriendin rijd geen western maar dan zeg ik haar wat ze ongeveer moet doen :+ kijken hoe dat gaat!

jen

Berichten: 3212
Geregistreerd: 20-10-01
Woonplaats: Milheeze

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:49

Fijn dat het weer wat beterr gaat met bonny.

Zoals amanda traint met bit shank en bitloos doe ik het ook. Rij ook altijd buiten met shank omdat meneer nog wel eens de lol ervan inziet om zn bit vast ze pakken en te vertrekken. Als ik serieus train wissel ik af met bosal en snaffle.

Jammer dat je niet zo makkelijk zit op je haf vivalavida, fijn als je vriendin wat kan rijden en hem op conditie kan houden. Als jij wat tips en aanwijzingen geeft zal dat best wel goed komen

Daihyo

Berichten: 88044
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-13 12:01

Bosal lijkt me ook een fijne manier van bitloos, maar er schijnt nogal verstand en ervaring nodig te zijn om dat goed te kunnen afstellen en hanteren. Waag ik me dus niet aan :o
Ik heb overigens ook beiden Billy Allen inderdaad. Zo is het voor Jim in zijn mond hetzelfde, alleen komt er druk achter zijn oren bij als hij vindt dat hij het op een lopen moet zetten.
Ik hoop wel weer een keer de overstap terug naar snaffle buiten te maken. Maar dan moet hij nog wat minder spoken en beren op de weg zien :))

Wat fijn dat Bonny opknapt!

Toch wel weer leuk VivaLaVida, om je paard bij een ander te zien :D
Alles nog goed met de kleine?

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 12:03

ik kan als ik alleen naar buiten ga met me pony wel gewoon op een snaffle naar buiten toe, maar op het moment dat ik met andere buiten ga rijden wil Lexi strijd gaan voeren met de andere paarden en heb ik niet meer genoeg een aan snaffle.
best een aparte haflinger die van mij maar alleen op buitenrit is ze braver

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:02

Amanda, ja hoor gaat goed! Begin nu flink te groeien dus dat zal zij ook wel doen. Haha!

Sure_lee

Berichten: 10389
Geregistreerd: 19-03-13
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:34

Hoi, Ik ben vrij nieuw hier. En ben ook nog niet zo lang paardeneigenaar...Maar het lijkt me erg leuk om western te gaan rijden met mijn haflingers. Ik heb het nog nooit gedaan dus ik moet maar eens op zoek naar iemand die mij daarin les wilt geven. Maar de spulletjes heb ik al wel! Hier een paar foto's met mijn haflingermerrie Rosalie. (ze is inmiddels heel wat kilo's kwijt doordat ze nu een greenguard graasmasker heeft)

Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:22


KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 18:24

Op de manege reed ik soms met westernzadel op de Haflinger. Toen reed ik nog privé. Ik heb er geen foto van.

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-13 07:47

Jeeeeej!!!

Gisteren goed nieuws gehad van de veearts!! Mag vandaag weer op Bonny! Stappen en kleine stukjes draven!

Nou hoop dat we geen ontploffing krijgen haha! Eergisteren was ze echt super heet! Zelfs bokken aan de hand! Energie voor 10..

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 16:04

Jammer dat t hier weer is "ingekakt"..

Maar ik heb vanavond weer voor t eerst n half uurtje les met Bonny! T gaat weer goed met haar! Al n lange tijd geen hoest meer gehoord!

Maarehh.. Eerst was t probleem dat Bonny heel hoog liep met haar hoofd en nu zakt ze weer te diep.. Als ze zo diep zakt bump ik met mn been en als ze dan omhoog komt vraag ik haar weer op de juiste hoogte. Als ik dan loslaat laat zij ook los maar zakt dan weer te diep.. Vanavond hoop ik goede tips te krijgen!

Heeft een van jullie hier ook last van (gehad)?

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-13 23:02

Ooooh ik kan me hier ook melden!
Ik ben sinds 28 november de eigenaar van een 7 jarige western gereden haflinger ruin. Las Vegas is zijn naam (officieel Vagebond) en zijn ouders zijn onbekend. Hij is of een moderner type of een kruising met een haflinger maar zeker weten doen we het niet...
Ik heb jammer genoeg nog niet echt leuke foto's, wel deze van het proefrijden:

Afbeelding

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 13:14

Oooh die is leuk Delaja!!!

Alleen jammer van zn manen vind ik...

Die van mij is 100% haf maar je zou zeggen dat er ook iets anders in zit! N vrouw die ik ken heeft gewerkt op n haflinger fokkerij daar kruiste ze met arabieren en ze vond haar ook echt n arabieren indruk hebben!

Delaja

Berichten: 3552
Geregistreerd: 10-04-08

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 14:34

Ja zn manen _-:( Keuze van de vorige eigenaresse.
Ach, ik laat ze lekker groeien en zie wel waar we eindigen.

Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-13 15:49

Jammerrr..

Goed plan! Staat m vast heel goed!

Wendy1989
Berichten: 782
Geregistreerd: 17-09-06
Woonplaats: hellevoetsluis

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-13 23:40

Ik dacht laat ik ook meer weer is iets melden.
Helaas nog steeds geen foto's van het rijden enzo maar wil toch wel mijn nieuwe ervaringen delen met jullie.
Na nu z'n 1,5a2 maand verder te zijn kan ik jullie melden dat ik elke dag weer steeds enthousiaster word met het rijden van western.
Zo nu en dan voel ik me nog best beginner en de eerste 10 a 15 min moet ik ook heel veel werken aan het corrigeren en recht richten ze vind het moeilijk zonder aanleuning van mijn kant te lopen.
Na die 15 min loopt ze echt super dan is ze lekker los en reageer ze super op mijn stem Hulp.
We zijn voornamelijk nog erg veel bezig met de bekende rek en strek oefeningen om haar lekker los te maken en te houden.
De actieve jog gaat fijn en ze loopt steeds langere periodes netjes laag met haar hals.
Ze pakt het allemaal erg goed op en bij mij begint ook langzaam het kwartje te vallen wat ik moet doen met mijn hulpen.
Ze zeggen vaak dat van elke disciplines de basis het zelfde zijn maar toch vind ik de hulpen die je geeft toch echt heel anders dan bij het Engels.
Ik hoop dat 2014 ons jaar gaat worden en dat we met sprongen vooruit blijven gaan... en hopelijk komen er dan veel foto's die ik dan met jullie mag delen

XxChelsey1xX

Berichten: 1290
Geregistreerd: 23-03-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 20:10

ik ben een tijdje uit het topic geweest :o maar ik heb een vraag.
Ik rij nu L4 en heb nog lang niet genoeg punten om naar de L3 te mogen maar wanneer is het het beste om te beginnen met oefenen op een eenhandsbit / shank? Mijn paard heeft er nog nooit een in gehad dus ik zou ook niet weten hoe hij erop reageerd.