Westernhaflingers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 19:57

Bedankt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-15 20:06

HaffiePower schreef:
Fijn dat je toch nog lekker van een ontspannen bosritje kunt genieten. Klinkt als kissing spines wat Vief heeft. Niet leuk, maar bij ons op stal staat een paard van 21 die nog steeds vrolijk rondloopt ondanks zijn kissing spines, dus hopelijk kan je nog lang van haar genieten Rose.

Ik sluit me aan bij Rose: wat een leuke en mooie haf is Arno. Altijd leuk zo'n meet en greet. Ik heb met Spike ook een keer een strandrit gemaakt met zijn moeder erbij, toen ze nog leefde en er een boel foto's van gemaakt natuurlijk. Echt leuk :)


het is geen kissing spines, daarbij raken de doorvormige aanhangsels elkaar, en zijnn vergroeid.. bij vief is het aangeboren, 2 hele wervels zitten helemaal aan elkaar gegroeid, en zijn dus bij haar 1 wervel :)

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-15 11:32

Mijn zus heeft vorige week weer leuke fotos gemaakt.. Dit is er eentje van, de andere moet ik nog krijgen, maar ik kon niet wachten om dit al te laten zien :) Het stoort me een beetje dat ik niet mijn hoed op heb op de fotos, maar ik durf echt niet te rijden zonder mijn helm.. :o

Afbeelding

Het weer is ondertussen wel beter, maar toch rij ik niet veel meer. 3 keer per week zou het minimun moeten zijn, maar ook dat lukt me niet altijd.. Als ik thuis kom van het werk, ben ik gewoon "op" en dan zijn er nog mijn 2 jonge kindjes (10 maanden en 3,5j) die moeten eten, in bad en in bed gestoken worden, dan opruimen en de rest van het huishouden.. Zeer frustrerend, want paardrijden is mijn uitlaatklep en mijn hafruin moet echt genoeg gereden worden.. (dat merk ik ook zijn buikje := )
Maar ik kan het soms echt niet opbrengen om nog te rijden in het schemerlicht (paardje staat thuis)..

I know, shame on me :(

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-15 10:15

Herkenbaar! Zit ook krap in mn tijd.. en altijd zij het de paarden die daar onder lijden..
leuke foto en juist goed dat je je helm op hebt dan, je wil je hoofd toch heel houden! Als kk denk dat ze een jolige bui hebben oid doe ik ook mn cap op!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-15 10:41

Ik heb altijd mijn cap op. Ben 1,5 jaar geleden heel hard gevallen met Jim en was zo blij dat ik mijn cap op had. Hij is zo braaf, maar struikelde. Heel banketstaaf eigenlijk.

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 10:06

Dag iedereen,

Hoe is het met mijn mede-haf-western-ruiters-collega's?
Hebben jullie nog wedstrijden gedaan of in het vooruitzicht?

Bij deze geef ik jullie nog eens een update over Arno en mij (als ik jullie verveel met mijn updates, laat maar weten := ) Tis dat ik het zoooo graag doe en zoveel vordering maak met mijn alpenquarter dat ik dat graag kwijt wil :j

tegenwoordig kunnen we de "westernjog" al. Arno loopt perfect in een 2tact (*trots*). Aan de galopwissel wordt nog gewerkt, maar Rome is ook niet op één dag gebouwd..

Mijn trainer spreekt zelfs van eens een wedstrijdje mee te doen.. Ik kende het zelf niet, maar blijkbaar zijn er een soort wedstrijdjes die tussen reining en dressuur inliggen? waarbij ook de basisdingen als van hand veranderen enzo gevraagd worden?

Zegt jullie dit iets?

groetjes,

Tine en Arno

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 10:41

Dag iedereen,


Omdat ik zo ontzettend trots ben op mijn alpenquarter, wil ik in dit topic toch nog even mijn enthousiasme kwijt.
Gisteren weer les gehad en hij deed het weer zo goed.
Sinds een 2tal maanden kan ik in de winter wekelijks in een binnenpiste rijden bij iemand privé. Eindelijk kan ik de winter doortrainen! Al rij ik dan nog "maar" 2 keer per week, we blijven bijleren en zijn conditie blijft toch een beetje op peil.

Complimenten van mederuiters over hoe mooi hij kan lopen, iedere les opnieuw.
Mijn trainer, die uiteraard quarters bovenaan zet, maar zegt dat hij wel 10 van deze haflingers in zijn stal wilt hebben staan. Gisteren zei hij van hem te verkopen. Hij loopt zo goed dat hij nu echt geld waard is. Uiteraard doe ik dit niet.. ik heb zoveel plezier van hem, ik hou van dat beest en hij geeft me vertrouwen in alles wat we doen (ik kom van bang zijn om in zijn buurt te zijn, bang om op te stappen, bang om te galopperen door mijn eigen onzekerheid).

We zijn bezig met vliegende galopwissels, dit lukt steeds beter. Gisteren voorbereiding op sliding stops (onder verzameling van galop naar draf en stap gaan). Op het einde van de les kan hij dit gewoon! Zooo trots!

Enige negatieve opmerking: spijtig dat hij onder het ras haflinger valt.. Hij loopt als een quarter, hij wilt werken, hij kan werken, maar het is geen quarter..
Het zal mij een worst wezen, ik ben zo blij met mijn paardje van 750€!! *\o/*

Als hij op deze manier blijft evalueren, ga ik erover nadenken om volgend jaar wedstrijden te starten :)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 10:58

Daarom heet het ook een alpenquarter :D
Wat super zeg! Klinkt goed! Ga je alleen richting de reining of ook andere onderdelen?
Leuk dat je het topic ook weer omhoog haalt trouwens :D

Ik ben bezig met mijn wedstrijdplanning. Dit jaar voor het eerst officieel starten *\o/*
We beginnen met in hand trail, trail, horsemanship en ik hoop ook ranch pleasure. Lijkt me een heel gaaf onderdeel!
En wie weet wanneer we de L4 uit zijn ook richting de reining. Maar ik ben nog niet helemaal positief over plates. Hij heeft zulke mooie voeten... En dan moeten we ook echt buiten de deur gaan lessen, want onze bak is niet geschikt voor stops. Voorbereiding gaat prima, maar het echte sliden dat kan niet.

Dit was onze laatste wedstrijd: [WN-ITP] Met mijn alpenquarter tussen de arabieren - Fall show DAWRA
Afbeelding

1e in de trail :D
Afbeelding

Onze score die dag, 4 onderdelen, maar pleasure niet geplaatst), onderste lintje is reserve champion allround all breed *\o/*
Wat was/ben ik trots :D
Afbeelding

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 11:06

Wauw Amanda, proficiat met jullie resultaten!
Leuke fotos van een leuke combi!

Heb je zelf ooit eraan gedacht om over te stappen op quarters? Mij zegt het totaal niets. Haflingertjes vind ik nog steeds een geweldig ras.

Wat is ranch pleasure? Daar heb ik nog niet van gehoord.

Voorlopig wil ik me toespitsen op reining, maar ik moet toegeven dat ik van de andere disciplines in het western nog niet geproefd heb.. Trail lijkt me ook wel wat.

In ieder geval heel veel succes met je wedstrijden dit jaar en zeker je resultaten posten in dit topic!!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-16 11:17

Ik vind trail ontzettend leuk en mijn haflinger ook. Voor de grap eens een clinic gedaan en dat deed hij zo goed dat ik er wat serieuzer in ben gaan trainen. Gaat heel goed!
Lintjes waren als volgt: 1e trail, 2e in hand trail, 3e horsemanship, geen plaatsing pleasure en dus reserve champion. Echt zo leuk!
Was onderling in de Walk & Jog klasse overigens. Maar wel een bevestiging dat we gewoon klaar zijn voor het echte werk :j

Wat betreft quarters, ik heb er eigenlijk nooit over nagedacht. Ik ben gek op Jim en Jim vond toevallig dressuur niet leuk en western wel :D
Ik zou wel eens wat meer ervaring op een ervaren paard op willen doen. Maar ernaast, niet om in te ruilen. Ik ben op zich niet eens heel erg fan van haflingers, maar vooral gek op mijn eigen paard. Maar hij had net zo goed in een quarter of arabierenverpakking kunnen zitten :D

Ranch pleasure: http://www.westerntoday.nl/nieuws/item/ ... h-pleasure
Ik heb het 1x gezien en wat patterns bekeken. Het ziet er echt heel leuk en uitdagend uit :j
En gewoon alleen in de bak, niet met een groep. Dat is bij ons wel een dingetje :D
Voorbeeldje van een pattern van de L4 WRAN.
http://www.wran-eu.nl/wp-content/upload ... 15B-L4.pdf

L1/L2 pattern
http://www.wran-eu.nl/wp-content/upload ... -L1-L2.pdf

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-16 12:02

Dat ziet er niet zo gemakkelijk uit, die ranch pleasure..

Gisteren opnieuw een supertraining gehad met Arno.. Voorbereiding op slides en we hebben in stap onze eerste spinnings gedaan. Zeer vermoeiende training, voor zowel Arno als mij.. Arno moet hiervoor heel erg verzamelen en ik heb veel gewicht in mijn handen omdat dit nog het begin is (hoe meer hij die verzameling en dat naar beneden rijden krijgt en vanzelf doet, hoe minder ik in mijn handen ga hebben).

Voor mij leek deze training minder door dit gewicht, maar mijn trainer is vol lof over Arno *\o/* .
Hij is meer dan 30 jaar professioneel westerntrainer en ruiter en zei dat hij op die 30 jaar maar weinig van die haflingers gezien heeft (en hij zegt al veel haflingers getraind te hebben). Hij had niet gedacht dat hij zover zou komen en dat we nog maar op het begin zitten.. Hij loopt steeds mooier en beter, is goed vooruit en wilt werken. Vooral zijn plezier om te werken speelt een grote rol in hetgeen we al bereikt hebben. want toegegeven: een haflinger is nog steeds geen quarter. :j

Tja, ik weet niet goed wat ervan te denken.. Ik ben heel blij met de commentaar. Ik ben bij hem begonnen met trainen met het idee om recreatief op een veilige manier voor mij en op een gezonde manier voor mijn paard te rijden. Ondertussen krijg ik vleugels van deze commentaar (en hij is geen man die zomaar met complimenten gooit) en het smaakt altijd maar naar meer. Het vergt wel wat discipline om wekelijks in de vrieskou een trailer in het donker aan te koppelen, je paard uit de wei te gaan plukken, ter plaatse gaan, rijden, thuis komen, trailer parkeren, terug afkoppelen, paard op stal zetten (stal nog eerst uit mesten)en verzorgen, om dan tegen 12 uur in je bed te steken, wetende dat je om 6 uur er terug uit moet. Maar ik heb er steeds minder moeite mee om dit te doen..

Ongelooflijk hoeveel ik hiervan leer en hoe graag ik dit doe. Maar dan ook alleen maar met mijn Arno die ik uit 5 veulens gekozen heb op basis van: hij was de enige die naar mij toe kwam..

wordt vervolgd..

QueenMB

Berichten: 40
Geregistreerd: 20-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 14:45

Ik volg

Ben zelf nog op zoek naar een western haflinger. 2 maanden geleden ben ik overgestapt op western. Ben nu western lessen aan het volgen. Op dit moment rij ik met een hand omdat ik er niks van bakte met 2. Heb samen met mijn instructeur besloten om eerst de rest onder controle te krijgen en dan straks met 2 handen te gaan rijden. Ik ben namelijk met 2 handen veel te genijgd om te sturen en met 1 hand niet.

Ik les op een heel ervaren western pony, die reageert gewoonweg niet op mijn gestuur via het bit. Heel leerzaam, maar zo heb ik vorige week bijna een toeschouwer aangereden. Je kunt je voorstellen hoe ik mij toen voelde.

Ik kijk er naar uit om te horen over jullie western haffie avonturen.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-16 19:48

Leuk dat je nu western rijdt!

Ik heb 12 maart mijn WRAN debuut :D

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:02

Welkom QueenMB! als je je alpenquarter gevonden hebt, moet je zeker fotos plaatsen. Ze staan namelijk prachtig met een westernoutfit :j

Amanda, dat komt dichtbij. Ben erg benieuwd naar de resultaten. Zeker laten weten hoe het verlopen is!


Ondertussen zit ik met Arno in "fase 3" van zijn training. Het verfijnen van de hulpen en gerichter trainen van oefeningen. Alle knopjes zitten er met andere woorden op, maar moeten nog wat gefinetuned worden.
Ook heb ik mijn trens-bitje ingewisseld voor een short-babyshanks en wat een verschil in rijden. Geen gevechten meer tegen dat bit, er wordt niet meer "gehangen" en wat een lichtgewichtje heb ik nu in mijn handen.
We gaan nog steeds vooruit en iedere les opnieuw blijft deze simpele halfinger mij verbazen over zijn kunnen.
zo vormen rollbacks allang geen uitdaging meer voor hem. Zooo leuk om te doen!
De tijd dat ik met hem begon, is niet meer te vergelijken en samen blijven we bijleren *\o/*

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-16 12:43

Hafje81 schreef:
Welkom QueenMB! als je je alpenquarter gevonden hebt, moet je zeker fotos plaatsen. Ze staan namelijk prachtig met een westernoutfit :j

Amanda, dat komt dichtbij. Ben erg benieuwd naar de resultaten. Zeker laten weten hoe het verlopen is!


Ondertussen zit ik met Arno in "fase 3" van zijn training. Het verfijnen van de hulpen en gerichter trainen van oefeningen. Alle knopjes zitten er met andere woorden op, maar moeten nog wat gefinetuned worden.
Ook heb ik mijn trens-bitje ingewisseld voor een short-babyshanks en wat een verschil in rijden. Geen gevechten meer tegen dat bit, er wordt niet meer "gehangen" en wat een lichtgewichtje heb ik nu in mijn handen.
We gaan nog steeds vooruit en iedere les opnieuw blijft deze simpele halfinger mij verbazen over zijn kunnen.
zo vormen rollbacks allang geen uitdaging meer voor hem. Zooo leuk om te doen!
De tijd dat ik met hem begon, is niet meer te vergelijken en samen blijven we bijleren *\o/*


*\o/*
Never underestimate a Haflinger :D

Of zoals mijn trainer wel eens tegen iemand zei die zich verbaasde dat je in de western met een Haf best mee kunt komen: 'als je op wedstrijd een Haflinger in je groep hebt zitten, heb je een probleem'

Dat heb ik afgelopen weekend in Oosterwolde met mijn 'krachtpatser' laten zien door 4x eerste te worden :D

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 11:47

@Annienke: Geweldige omschrijvingen!! I love it! En proficiat met je behaalde resultaten=>respect! _/-\o_

Met naar "fase 3" te gaan, zijn we ook iets hoger in niveau gegaan. Mijn haf heeft zowiezo wat meer moeite met zijn linkerkant, dat zich uit op de rechterhand.
Volgens mijn trainer "denkt hij ook niet rechts" en is hij te zeer gefocused op mijn linkerbeen en niet op mijn rechterbeen. loopt hij linksom, kan ik alles oefeningen netjes van hem vragen. Rechtsom is een probleem waar aan gewerkt moet worden. En dan komt opnieuw zijn haflinger-zijn naar boven.. hij laat de kracht van zijn voorhand gelden.. een spinning linksom doet hij als de beste, rechts krijg ik amper die achterhand weggeduwd en die voorste benen over elkaar..
We hebben dus een enorm leerpunt waar we een aantal weken zoet mee gaan zijn.

Zelf vind ik het wel frustrerend om nu sinds lang te ervaren dat iets niet op 1-2-3 gaat. Iedere les zag ik de vooruitgang en dat smaakte steeds naar meer, terwijl mijn les van gisteren zeker geen stap achteruit was (we zijn gewoon een niveau hoger aan het schakelen), maar het voelde wel zo aan.
De schrik zit er nu bij mij opnieuw in dat ik niet consequent genoeg ga zijn en dat hij ook op zijn baby-shanks gaat hangen..
In ieder geval blijf ik wel wekelijks lessen volgen. Denk dat het geen overbodige luxe is :\

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-16 11:54

Wat goed Annienke!

Hafje81: houd goed in je achterhoofd dat vooruitgang ook gaat met stappen achteruit. Soms moet je er weer even 3 achteruit om er weer 5 vooruit te kunnen. Daar is niks mis mee.

Zaterdag mogen wij showen.
In hand trail, trail (pittige pattern :oo ), horsemanship en ranch riding.
Nog geen reining, ik twijfel nog steeds over plates. Voorlopig kunnen we ons dingen ook wel in andere onderdelen kwijt. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat :j

Annienke

Berichten: 586
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-16 15:03

Amanda schreef:
Wat goed Annienke!

Hafje81: houd goed in je achterhoofd dat vooruitgang ook gaat met stappen achteruit. Soms moet je er weer even 3 achteruit om er weer 5 vooruit te kunnen. Daar is niks mis mee.

:j
En dat vooruitgang vaak steeds langzamer gaat wanneer je verder komt

Amanda schreef:
Zaterdag mogen wij showen.
In hand trail, trail (pittige pattern :oo ), horsemanship en ranch riding.
Nog geen reining, ik twijfel nog steeds over plates. Voorlopig kunnen we ons dingen ook wel in andere onderdelen kwijt. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat :j

Succes!

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:49

@Amanda: hoe is het geweest zaterdag?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 11:51

[WN-ITP] Ons WRAN debuut

Een 3e plaatsing bij de iht en de rest niet geplaatst. Te onrustig in ons hoofd. Maar wel een hoop geleerd :j

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-16 11:54

Amanda schreef:
[WN-ITP] Ons WRAN debuut

Een 3e plaatsing bij de iht en de rest niet geplaatst. Te onrustig in ons hoofd. Maar wel een hoop geleerd :j


Proficiat met je 3de plaats! En inderdaad, van de rest kan je alleen maar leren :j

Heb je nog wedstrijden in het vooruitzicht?

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-16 11:55

In mei pas weer.
Nog wel andere dingen op de planning. Eind maart les van Paulette, half april les van Karel, eind april een trailclinic van Alice Zijlstra en dan in mei weer wedstrijd.
Wel wat kleiner dan deze show als het goed is :D

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:46

Afbeelding


Gisteren met 13 paardjes een heerlijke tocht gemaakt van 4 uurtjes. Arno heeft zich supergoed gedragen. Het enige is dat hij niet gewoon kan stappen in zo een groep.. Hij draaft continu.. Best vermoeiend als je een paar uur weg bent. Iemand een idee hoe ik dat kan tegengaan? (Op de foto loop ik vooraan)

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-16 14:50

Afbeelding
En deze is nog genomen aan het cafe waar we even gestopt zijn.. mooie paardenpoepjes op een rij. Vrij uniek om 13 paarden zo dicht langs elkaar te hebben staan zonder dat er iets gebeurt..

Sanxjet

Berichten: 96
Geregistreerd: 28-06-16
Woonplaats: Slagharen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-17 21:33

Wij willen dit straks heeel graag doen met mijn verzorghaf Pepper en dan nemen we er ook lessen in! Dit lijkt mij namelijk zo gaaf!