Westernhaflingers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Diesel1992
Berichten: 116
Geregistreerd: 18-03-13

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-14 00:15

Even vragen aan je instruc/trice/teur.. Die weet wel of jullie er klaar voor zijn!

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 14:59

XxChelsey1xX schreef:
ik ben een tijdje uit het topic geweest :o maar ik heb een vraag.
Ik rij nu L4 en heb nog lang niet genoeg punten om naar de L3 te mogen maar wanneer is het het beste om te beginnen met oefenen op een eenhandsbit / shank? Mijn paard heeft er nog nooit een in gehad dus ik zou ook niet weten hoe hij erop reageerd.



Heel lang niet meer op dit topic geweest (zelf verhuisd, paarden verhuisd, in verbouwing), maar nu toch weer even proberen wat aktiever te worden :)

Je mag in de L3 ook op twee handen starten en hoeft dus nog niet op 1 hand dan. Ik zou zelf pas overgaan op 1 hand, als je je paard goed op been kan sturen en als je paard goed op neckreining reageert.
Inmiddels ben ik net weer aan het informeren gegaan of we wellicht een western clinic centraal in het land kunnen organiseren voor Haflingers in het bijzonder. Ik moet nog wel lesgevers polsen of ze dit echt willen. Het enthousiast maken gebeurt "as we speak" ofwel nu ;)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 15:07

Jim gaat de trailer op, dus count me in *\o/*
Mits de datum uitkomt en ik hulp heb met laden :+

Wij hebben onze eerste show ook gehad. Walk & jog bij de DAWRA. Vooral simpel beginnen :))
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:08

Mag ik mij hier ook melden?
Ik ben Marjolein, in juni overgestapt naar western met mijn haflingermerrie Moska. Voorheen reden we dressuur maar dat ging mij steeds meer tegenstaan (ook mede door verschillende instructrices). Ik heb zelf eerst een aantal westernlessen gevolgd zodat ik bewuster werd van het sturen en zitten etc en les nu samen met mijn merrie. Ze pakt het erg leuk op en lijkt ook gelukkig te zijn met de overstap. :)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-14 15:10

Goh, hoe herkenbaar :D
Hoe bevalt het jou? Al enig idee of je een bepaalde richting op wil of ga je lekker allround?

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 15:16

Oh enne Haflingerwedstrijden, lijkt mij supergaaf!! Ik ben nog láng niet zover maar voor de ervaring en de 'leuk' zou ik al mee willen doen. Al eindigen we onderaan (wat waarschijnlijk ook zal gebeuren :') ) alles voor de ervaring. :)

Amanda: wat heb jij een leuke Haf! Ik zie regelmatig jouw topics voorbij komen en jullie stralen zoveel plezier uit samen. :)

De overstap bevalt uitstekend!! Had ik 10 jaar eerder moeten doen. :+ Maar goed onbekend maakt onbemind en toch ook wel een beetje bang voor het onbekende. En ineens had ik zoiets van 'Wat maakt het ook uit, nu ben ik er klaar mee' en had de volgende dag al mijn eerste westernles. :D
Pleasure lijkt mij erg leuk, maar ook HMS en trail. Misschien dat ik toch maar voor allround ga. :D

HIer trouwens 2 foto's van mijn merrie:

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 16:10

Haffiepower; ik doe dan mee! Leuk!

cowboyberend

Berichten: 1339
Geregistreerd: 16-08-04

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:32

ik heb de mijne verkocht!

melissac

Berichten: 1008
Geregistreerd: 02-06-13
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-14 18:38

Mijn haflinger was bij de vorige eigenaar ook altijd western gereden, bij mij loopt die nu dressuur.
Wel ben ik nog altijd verliefd op de koopfoto:
Afbeelding

Annienke

Berichten: 587
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: Vlagtwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 11:06

Wordt altijd helemaal vrolijk van al die blonde westerngoden :D

Ik post niet zo heel veel maar ik vind dat mijn Westernhaf toch ook wel een update verdiend heeft. Nadat we vorig jaar succesvol 'onderling' wedstrijden hebben gereden, zijn we dit jaar officieel bij de EWU (Duitse Westernbond) gestart. Helaas overal weinig foto's van, in mijn profiel staan er 2.

Clinics/wedstrijden voor Haffies lijkt me ontzettend leuk, waarschijnlijk alleen te ver weg voor mij ;( .

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-14 12:40

Mooie foto's Amanda en Mayflower :)
Jammer Berend. Geen herkansing voor jou dus om Spike eruit te rijden op het NK ;) Gaat de nieuwe eigenaresse ook wedstrijden met hem rijden? Lijkt me leuk. Je bent overigens met je nieuwe paard ook welkom hoor als ex-western Haflinger promotor :)

Ik wil kijken of het lukt op 16 november van bijv. 11.00 tot 13.00 uur een clinic te organiseren op een supermooie lokatie op de grens van Putten/Voorthuizen.

Leuk VivaLaVida (Rose) als je komt. Ik zou het erg leuk vinden om al die blondjes weer eens bijeen te zien.
Er kunnen 6 trailercombi's tegelijkertijd het erf op (prive lokatie), dus bij groot animo organiseer ik gewoon twee sessies :)

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-14 22:04

Het is definitief: de clinic van 16 november gaat van 11.00 tot 13.00 uur plaatsvinden.
We houden het klein (in Putten).
Kosten per deelnemer 30 euro.
Max. 6 deelnemers (reeds vier liefhebbers incl. Rose, allen met western Haflingers :) ).
Wil je graag meedoen? Wacht dan niet te lang vol=vol

De inhoud van de clinic:
eerste 30 minuten warm rijden en ondertussen introduktie/visie van trainster Francisca vd Poorte
daarna trail elementen in een horsemanship jasje
tot slot om beurten een parcoursje afleggen

Het is op een mooie (privé) locatie.
VivaLaVida (Rose) ik stuur je het adres per pb

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 01:02

Thanks, heel leuk!
paard is niet gigantisch in vorm maar vind het toch wel erg leuk om mee te doen :)

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-14 16:44

sinds 2 maanden heb ik het rijden ook weer opgepakt (na geboorte van mijn zoontje); En er is een trailer gekomen, dus nu kunnen we eindelijk terug deftig lessen nemen.
Het was nodig.. paardje liep zelfs niet nageeflijk meer.. Dat is ondertussen terug bijgeschroefd en nu kunnen we terug aan het hoofdstukje reining beginnen, hoewel we er nog lang niet zijn.. grasbuikje is nog aanwezig en mijn haf is het laatste jaar wat verder uitgegroeid waardoor zijn sportmodel ver zoek is.. Mijn trainer omschrijft hem als een "echte haflinger" waarbij ik toch een beetje de teleurstelling in hoor want vorig jaar was hij nog vol lof over hem..

Tja, het blijft mijn maatje en hij doet enorm zijn best, dus voor mij blijft hij nog steeds een topknol!!

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-14 23:50

Effe doorbijten Hafje81 en dan is je paardje zo weer in shape :)
Heb je ook een fotootje van je paardje van Aron van de Haflingerborg (als ik het goed gezien heb in je profiel)?

@VivaLaVida: erg leuk dat je meedoet! Waarschijnlijk rijden er meer Haflingers mee, waarvoor zelf een andere locatie een uitdaging is, dus een beetje eruit zijn valt niet op :)

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-14 09:08

Ik vind het heel jammer dat het zo ver weg is :j
Is voor mij ruim 2 uur rijden helaas.

Gaat goedkomen Hafje81. Maar dat zal niet snel gaan. Moet ook niet, want snel afvallen is niet goed.
Wij hebben er een jaar over gedaan: [EJL-ITP] Een bijzonder jaar met alpenquarter Jim
En het zal een eeuwige strijd zijn ben ik bang :=

Hafje81
Berichten: 222
Geregistreerd: 28-05-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 12:33

Ja, die hafjes van ons zullen nooit slanke barbiepaardjes worden := (tenzij je echt voor dat sportieve type valt)
Ben nu 3 maanden zo een 4 keer per week aan het rijden en hij is al fel vermagerd, maar ondanks dat hij amper op gras staat, continu buiten is met zijn maatje, lijkt hij niet echt meer zo slank te worden als hij was.
Hij is nu 6 jaar en zal stilaan volgroeid zijn, denk ik. Aron is nochtans het hele sportieve type, maar de mama zal toch een grotere rol gespeeld hebben :)
@haffiepower: op de eerste pagina van dit topic vind je een paar fotos van vorig jaar toen hij opgeleerd werd ;)

HaffiePower

Berichten: 540
Geregistreerd: 11-07-05

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 13:14

@Hafje81 ik vind hem best nog rank gebouwd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-14 14:30

Vief is ook iets aan de vette kant, inderdaad, eeuwige strijd :=
hafje81 is dat de foto helemaal onderaan 1e pagina? Vind hem ook best rank daar hoor!
Dan is vief echt n slagschip :')

heb vief net gereden en ze liep echt vreselijk en was lekker tegendraads.. :+

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 12:42

Ik vind 'm ook niet heel grof inderdaad. Wel een mooi paardje. Aansprekend hoofd zit er op!
Maar toen was hij nog jonger, onbespierd. Dat zal er nu wel anders uitzien :j
Hij is nu 6 toch? Dan gaat hij ook nog wel wat uitzwaren in de breedte waarschijnlijk.

Jim zit er precies tussenin. Meer barok. Wel ronde vormen (ribben en billen), maar niet een hele brede boeg en hoog op zijn benen. Hij is ook vrij groot voor een haf, nu zo'n 1.53.

xhaflinger
Berichten: 202
Geregistreerd: 09-10-14

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 12:45

het is denk ik te laat om ermee te beginnen als je haflinger al 15 is toch?

Daihyo

Berichten: 88048
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-14 12:51

Dat ligt er aan wat je wil doen en wat je nu doet. Mijn haflinger is nu 9 en wij zijn 1,5 jaar geleden begonnen met omscholen. Gaat prima. Als je een goede trainer hebt, is er veel mogelijk :j

Hadden jullie mijn lesfoto's trouwens al gezien?
[WN-ITP] Alpenquarter Jim @ les

En nog even foto 's spammen van onze buitenrij outfit <3
Afbeelding

:):)
Afbeelding

Anoniem

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 14:23

Die laatste fotos id echt prachtig amanda!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-14 18:32

HaffiePower schreef:
Het is definitief: de clinic van 16 november gaat van 11.00 tot 13.00 uur plaatsvinden.
We houden het klein (in Putten).
Kosten per deelnemer 30 euro.
Max. 6 deelnemers (reeds vier liefhebbers incl. Rose, allen met western Haflingers :) ).
Wil je graag meedoen? Wacht dan niet te lang vol=vol

De inhoud van de clinic:
eerste 30 minuten warm rijden en ondertussen introduktie/visie van trainster Francisca vd Poorte
daarna trail elementen in een horsemanship jasje
tot slot om beurten een parcoursje afleggen

Het is op een mooie (privé) locatie.
VivaLaVida (Rose) ik stuur je het adres per pb


hey, heb je t adres nog even voor me? Is het trouwens binnen of buiten?

Groetjes

edit, dit moest eigenlijk een pb zijn :') maar ach

Evelyne

Berichten: 1116
Geregistreerd: 29-01-03
Woonplaats: Zeeland

Re: Westernhaflingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-14 02:22

Ik ga me toch maar even melden hier :)
Western heeft me altijd gefascineerd maar ik heb nooit de kans gekregen om die tak van de paardensport te beoefenen.
Ik heb een haflinger van 7 jaar oud en hij is basis engels ingereden.
We hebben het afgelopen jaar nogal wat meegemaakt waar door ik anders ben gaan denken wat ik nu wil met hem.
We zijn 1 mei verhuisd naar een andere stal en toen ik hem weer wilde gaan oppakken met rijden wilde ik ook dressuur wedstrijden gaan rijden.
Heel fanatiek van start gegaan met lessen en na de 3e les had ik een tikkende bom onder mijn kont :\
Ik durfde er niet meer op en heb sindsdien niet meer op hem gereden..
Ik heb hem zelfs bijna verkocht omdat ik dacht dat we niet bij elkaar passen.
Er kwam iemand op ons pad die me heel erg aan het denken heeft gezet en toen ben ik met hem gaan grondwerken.
Dit gaat steeds beter en hij is nu heel veel liever in de omgang en ook rustiger in zijn gedrag.
Die dressuur wedstrijden gaat hem niet meer worden,dit past gewoon niet bij hem(en ook niet bij mij), en dus zit ik erover te denken om hem western te gaan beleren.
Zelf kan ik het helemaal niet en er is ook geen mogelijkheid tot lessen hier in de buurt -O-
Nu ken ik toevallig iemand die quarters heeft en ik mag weleens op 1 van die paarden rijden!
1 dezer dagen ga ik contact met haar opnemen om te kijken of dit aanbod nog geldt en wanneer dat mogelijk zou zijn :)

Vonden jullie de switch van dressuur naar western moeilijk?
Ze zeggen altijd dat het in de basis vrij veel hetzelfde is..