[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 12:57

He SamanthaSota, inderdaad balen. Hebben jullie nog een pleegveulen gevonden?
K_Nolan, jullie al veulens?
Flicka, wat goed! Eindelijk jullie punt binnen, hard voor gewerkt! Hoe ziet Flicka haar pensioenplan eruit?

Rox zit weer in de lappenmand, we zijn ruim 2 weken geleden toch maar bij Bodegraven geweest. Het zat me gewoon niet lekker dat ze af en toe gewoon niet lekker liep. Ze heeft een peesblessure, een oude. Van diezelfde trappen als haar breuk. Ze moest een nachtje blijven en heeft injecties gehad. Nu weer 7 weken rust, we mogen wel wat stappen en ze mag op een postzegel buiten. Ze staat dus weer in haar oude kleine paddockje. De paarden zijn nu aan het wennen op het gras en zij moet op de paddock blijven dus dat is mooi balen. Hopelijk blijft ze een beetje rustig de komende weken, we mogen 24 mei op controle. Dus we zijn weer aan het aftellen.

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-23 19:10

@lenexa wat balen zeg dat het allemaal zo lang duurt en nu weer een nieuw probleem door die trappen.. ik hoop dat de injecties goed helpen!

Inmiddels hebben we een veulentje en die van een vriendin is hier vorige week geboren (niet van mij, maar we zorgen er wel voor aangezien ze ver weg woont) het wachten is nog steeds op het big time veulen haha.

Wel heb ik Stanley zojuist te koop gezet, ik heb helaas zn stal nodig omdat ik een nachtwind veulen aanhou. Vindt het wel lastig, opzich heb ik die stal pas over 5 maanden nodig.. echter vindt ik Stanley zo verschrikkelijk jeugdig, dus beleren zit ik echt nog niet aan te denken.

Trailer was de band helaas niet goed meer dus westrijd ging niet door, twee nieuwe banden zijn er vandaag onder gezet dus we gaan volgend weekend weer met Wolf het M1 in!

Zal binnenkort wat foto's plaatsen, maar heb leuke foto's met me camera gemaakt en die zijn te groot voor bokt. Moet ik even gaan verkleinen

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-23 18:43

Nou Stanley is verkocht aan een super leuk huisje (was binnen een dag weg). We wachten nog steeds op het laatst veulentje...

@SamanthaSato hoe gaat het daar, heb je een pleegveulen?

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 08:25

Lenexa schreef:
Flicka, wat goed! Eindelijk jullie punt binnen, hard voor gewerkt! Hoe ziet Flicka haar pensioenplan eruit?

Rox zit weer in de lappenmand, we zijn ruim 2 weken geleden toch maar bij Bodegraven geweest. Het zat me gewoon niet lekker dat ze af en toe gewoon niet lekker liep. Ze heeft een peesblessure, een oude. Van diezelfde trappen als haar breuk. Ze moest een nachtje blijven en heeft injecties gehad. Nu weer 7 weken rust, we mogen wel wat stappen en ze mag op een postzegel buiten. Ze staat dus weer in haar oude kleine paddockje. De paarden zijn nu aan het wennen op het gras en zij moet op de paddock blijven dus dat is mooi balen. Hopelijk blijft ze een beetje rustig de komende weken, we mogen 24 mei op controle. Dus we zijn weer aan het aftellen.


Ja zo leuk! Eerlijk gezegd zijn we een beetje in een zwart gat gevallen :Y) We hadden afgelopen week onze laatste les en we zijn 2 keer op buitenrit geweest. Ik heb écht een doel nodig om te trainen en dat is nu weggevallen, daar heb ik wel een beetje moeite mee.. Ik wil haar heel graag fit houden en absoluut niet stilzetten, maar dat is toch best lastig! Als iemand tips heeft? :')

Gister:


Afbeelding

Afbeelding



Jeetje wat een pech met Rox zeg! Hopelijk is het snel weer helemaal goed... zo sneu ook dat haar vriendjes op de wei mogen en zij niet -O-

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-23 09:14

flicka heel herkenbaar hoor. ik had dat ook in het begin. En soms nog hoor. Toen ik besloot geen wedtrijden meer met stanley te rijden ivm met artrose. ben ik anders gaan trianen en meer gaan richten op trainen vanaf de grond. Toen ben ik met hem de human en horse opleiding gaan volgen. Doel is dat je dan audities haalt. Ik moet nog een auditie halen (en miss nog rijden)

soms heb ik het nog hoor. maar merk wel dat het met de tijd makkelijker wordt om geen doel te hebben. en soms dan even wat minder te doen met je paard ook oke is.

MEt max heb ik wel een doel.. Maar mis ik de motivatie om te trainen.. heel eerlijk vind ik 2 paarden vollop beweging geven best pittig en heb mij daarin best in vergist. Ze komen niks te kort kwa aandacht ofzo. Maar als ik 2 paarden op 1 dag wilt doen, heb ik toch minder tijd om eerst lekker te tutten. Anders ben ik zo 3.5/4 uur bezig met 2 paarden als ik alle tijd ervoor neem.. Dat vind ik soms wel lastig. En dan denk ik stanley wordt 25 ik kan hem ook gewoon echt met pensioen doen haha. Wel gewoon zijn aandacht maar niet meer het trianen.. Maar het trainen houden hem wel goed zeg maar. En ik wil nog die auditie en miss rijden ook doen.

maar dit koude regenachtig weer werkt bij mij ook niet echt. Ik merk met droge dagen dat ik veel meer energie hebt dan dit bleh weer. haha

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-23 12:58

Hier gaat het wel goed weer! De merrie heeft een prachtig kwpn veulen naast haar lopen nu en dat gaat super goed gelukkig!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-23 14:24

SamanthaSato schreef:
Hier gaat het wel goed weer! De merrie heeft een prachtig kwpn veulen naast haar lopen nu en dat gaat super goed gelukkig!

Och wat fijn! Mooi dat dat zo kan <3


plutolover schreef:
flicka heel herkenbaar hoor. ik had dat ook in het begin. En soms nog hoor. Toen ik besloot geen wedtrijden meer met stanley te rijden ivm met artrose. ben ik anders gaan trianen en meer gaan richten op trainen vanaf de grond. Toen ben ik met hem de human en horse opleiding gaan volgen. Doel is dat je dan audities haalt. Ik moet nog een auditie halen (en miss nog rijden)

soms heb ik het nog hoor. maar merk wel dat het met de tijd makkelijker wordt om geen doel te hebben. en soms dan even wat minder te doen met je paard ook oke is.

MEt max heb ik wel een doel.. Maar mis ik de motivatie om te trainen.. heel eerlijk vind ik 2 paarden vollop beweging geven best pittig en heb mij daarin best in vergist. Ze komen niks te kort kwa aandacht ofzo. Maar als ik 2 paarden op 1 dag wilt doen, heb ik toch minder tijd om eerst lekker te tutten. Anders ben ik zo 3.5/4 uur bezig met 2 paarden als ik alle tijd ervoor neem.. Dat vind ik soms wel lastig. En dan denk ik stanley wordt 25 ik kan hem ook gewoon echt met pensioen doen haha. Wel gewoon zijn aandacht maar niet meer het trianen.. Maar het trainen houden hem wel goed zeg maar. En ik wil nog die auditie en miss rijden ook doen.

maar dit koude regenachtig weer werkt bij mij ook niet echt. Ik merk met droge dagen dat ik veel meer energie hebt dan dit bleh weer. haha

Heel herkenbaar! We hobbelen nu maar wat rond maar besef me heel goed dat de beweging haar wel goed doet :j

NorwayFjord

Berichten: 3153
Geregistreerd: 10-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-23 07:51

Hoihoi, zou ik me ook mogen melden?

Sinds 2 maanden rij ik de Haflinger van de dochter van onze staleigenaar bij en ik ben aardig verslingerd geraakt aan dit paard :+ Ze heet Winky, het is een merrie en ze is 3,5 jaar oud. Ze is afgelopen november beleerd, daarna is ze een paar keer doorgereden door mijn instructrice en toen eventjes vrij gehad. Nu heb ik haar dus weer opgepakt sinds 2 maanden en ze doet het zo goed! Ik heb nog nooit zo'n jong dier gereden die ook nog maar zo kort beleerd was maar Winky geeft me enorm veel vertrouwen en het is gewoon echt genieten om met haar te werken. Ze is zo slim en werkwillig. Mijn plan is om haar deze zomer rustig aan te starten in de B en te kijken waar we belanden.

Ze moet nog wat afvallen, daar ben ik druk mee bezig :P

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En ja ik geniet er ontzettend van om haar in mooie setjes te steken haha O:)

Wilde nog veel sterkte wensen aan de mensen die hun paard of veulen zijn verloren, ontzettend verdrietig!

Heb ook al hele knappe Haffies langs zien komen <3

JessicaD88
Berichten: 897
Geregistreerd: 12-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 13:50

maessie schreef:
Ja Vogue mag straks ook rustig aan het werk, die moet klaargemaakt voor de keuring :))

Balen van je clinic zeg!! Wie weet kom je tussendoor nog een x ergens zoiets tegen.

Ik heb eerst de pivo groepen op fb enzo uitgepluisd, en kwam nu een hele goede korting tegen, denk dan nu toch maar eindelijk eens doen :j


Waar vond je die korting? ☺️

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-23 20:49

Was bij de hypostore, maar nu al even weer afgelopen..

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-23 22:24

30/4 is onze knappe Nolan geboren.
Hoe gaat het met de rest hier?

Afbeelding
Afbeelding

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 11:34

Gefeliciteerd Leonie! Ik zit nog steeds in dubio waarmee ik zou willen dekken. De hengsten die ik wil kunnen om verschillende redenen niet -O-

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 18:51

maessie schreef:
Gefeliciteerd Leonie! Ik zit nog steeds in dubio waarmee ik zou willen dekken. De hengsten die ik wil kunnen om verschillende redenen niet -O-


Hé wat jammer.. waarom niet?

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:03

Gefeliciteerd Leonie! Mooie bles ook.

Ik heb Jozef nu een twee weken verhuist, gelukkig ging de kennismaking verbazingwekkend soepel. Alleen loopt die nu sinds een weekje niet goed. Vermoedelijk uitgegleden of toch net een tik ‘op de juiste plek’… afwachten.

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 21:18

plutolover schreef:
maessie schreef:
Gefeliciteerd Leonie! Ik zit nog steeds in dubio waarmee ik zou willen dekken. De hengsten die ik wil kunnen om verschillende redenen niet -O-


Hé wat jammer.. waarom niet?


Of te verwant, of staat te ver weg en doet niet aan verzenden :+ (Oost duitsland is me wat te ver)

Ellen, hopelijk valt het wat mee, en knapt het snel weer op!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-23 22:23

plutolover schreef:
maessie schreef:
Gefeliciteerd Leonie! Ik zit nog steeds in dubio waarmee ik zou willen dekken. De hengsten die ik wil kunnen om verschillende redenen niet -O-


Hé wat jammer.. waarom niet?


Of te verwant, of staat te ver weg en doet niet aan verzenden :+ (Oost duitsland is me wat te ver)

Ellen, hopelijk valt het wat mee, en knapt het snel weer op![/quote]

Balen ellen, hopelijk snel beter!

Jammer maessie, wij hebben er nu 1 drachtig, 1 zitten we op het wachtbankje of alles gelukt is, en 1 toch hengstig gespoten gisteren. De twee veulentjes hier gaan goed, hoop dat het weer snel opknapt dan kunnen ze her land op..

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 13:52

Dat ook idd! Ik wacht met smart op het weideseizoen, wordt wel erg kort zo.. we zitten op kleigrond en is echt moerasgebied nog.. -O-

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-23 15:44

Ik ken het, we zitten hier op veen. Ik hoop dat het morgen droog genoeg is dat de merries met veulens erop kunnen..

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-23 23:22

Hoe gaat het hier met iedereen?

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 01:19

Hier gaat het z'n gangetje.
Ik ben sinds vandaag weer wat lichte arbeid gaan doen met Abby. Zo kunnen ze ook wennen dat ze af en toe eens uit elkaar zijn.
Ik probeer haar goed in conditie te krijgen voor de keuring en hoop dat op het moment van keuren haar kleur wat meevalt. Ze heeft nu 7.4 en dus een 2e premie, hoop dat ik haar dan goed in conditie heb staan op de keuring en dat ze haar nog een 7.5 geven. Haar kleur is hierin toch echt haar nadeel... Tegen die tijd maar eens zien of ik haar laat herkeuren bij het KVTH of niet.

Toch blij met dit ontspannen beeld!

Afbeelding

Afbeelding

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 06:53

Ik vind die kleur net retegaaf!!! <3

J30d
Berichten: 254
Geregistreerd: 05-12-15

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 07:51

Wauw wat een prachtige kleur! :D

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 09:53

Ik vind het ook mooi hoor! Maar in t stamboek zien ze het niet graag :\

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:34

Prachtige kleur!

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-23 19:56

xLeoniee schreef:
Ik vind het ook mooi hoor! Maar in t stamboek zien ze het niet graag :


Bijzonder hè, het is en blijft een vos met witte manen. Nanuk is ook zo donker, ik vind het prachtig <3

Afbeelding