[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-23 17:03

@ Loes, ik heb eigenlijk altijd een hengstenvlecht in, lekker makkelijk, in 10 minuten klaar itt knotten wat ik echt niet kan en altijd ongelijk is :+
@ Olympia, ik heb een hekel aan anatomisch, mijne heeft een van de goedkoopste van EJ met een hoge neusriem :+
@ Lenexa, fijn, lekker verder opbouwen met Rox <3
@ Flicka, ze ziet er goed uit!
@ Stal fiore, welkom terug! Ik herken je van insta ;)

Aangezien mijn bolle zo ontzettend blij werd van de vaardigheids- en marathon clinic heb ik besloten ons in te schrijven voor een heuse oefen marathon. Wordt voor ons allebei de eerste keer dat we zoiets doen, dus we gaan de focus op rust en heel door het parcours komen leggen (oja, en de juiste weg onthouden :+ ook belangrijk) Heel erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden. Vind het best spannend aangezien ik nog nooit zoiets gedaan heb

Sato
Berichten: 36
Geregistreerd: 13-10-21

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-23 21:59

Gaaf hoor dat marathon rijden! Althans om te kijken voor mij hahahaa meedoen mij niet gezien!

Hoe gaat het verder met iedereen hier?

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:00

@Fangio haha ja dat kan ook. Mijn paarden vinden het prettig :-)

Op m’n vrije middag heb ik heerlijk genoten met m’n gouden vriendje. Bijna 1.45 uur weg geweest. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 17:25

Oh heerlijk zeg! Zelfs een watertje waar je bij mag, dat heb ik helaas niet.

@fangio: leuk zeg zo’n marathon, er was hier van het weekend een menwedstrijd waar wij even zijn wezen kijken. Wat een route zeg in de hindernissen, is ‘gewoon springen’ niks bij om te onthouden. :')

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 18:52


Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 19:15

Wauw wat een knappe merrie!

Ja dat is een zandafgraving. Echt prachtig stukje natuur van gemaakt. Alsof je in Frankrijk bent. Ga er alleen heen als er geen mensen zijn. Ben wel even afgestapt want hij raakt in een trance als hij in het water is. Is geen contact mee te krijgen en dat is best spannend als je maar een reepje ondiep water hebt haha. Maar het ging super goed!

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-23 22:47

Flicka12 schreef:
Loes1996 schreef:
Hoi hoi,

Stille meelezer hier die even wat minder stil wordt. Ik vind het heerlijk om te lezen wat jullie allemaal met je knappe haffies doen!

Hier toch de stap gezet, na veel aandrang van stalgenoten, om eens een wedstrijdje mee te pakken. Nu heeft mevrouw alleen nogal lange en dikke manen.
Knotten is dus sowieso geen optie, 1 hengstenvlecht ook niet want die zakt direct uit eigenlijk. Het betreft een NHPS wedstrijd, dus enkel andere Haffies.

Wat doen jullie met jullie lange/dik-"manige" pony's?


Hi! Welkom!
Wat leuk dat je een wedstrijdje gaat doen! Waar ga je naartoe?
Kun je misschien die manier knotten voor lange manen doen? (Zijn wel YouTube filmpjes van!)



Dankjewel! Ik ga naar Bunschoten-Spakenburg. Daar is een NHPS wedstrijd, wel zo gezellig :D .
Inmiddels verschillende kapsels bij Hannah uitgeprobeerd en het worden dubbele hengstenvlechten :j

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:23

Afbeelding
Geslaagd *\o/*

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 16:43

Dat staat mooi! Van kramer of niet? Ook eea van gehad, fijn leer.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 18:07

Ja klopt! Was echt positief verrast over de zachtheid van het leer. Had ook een Horsegear besteld maar die was zoooo stug en hard.

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 19:33

Ooh welke is dat net van Kramer?

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-23 21:03


Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 21:36

@ Leonie, wat een leuk dier! Helaas heb ik er aan 2 al genoeg
@ Loes, wanneer is je wedstrijd?

De oefenmarathon ging helaas niet door, teveel regen de dagen ervoor (is op een landgoed, dus die eigenaren wilden begrijpelijk niet alles kapot gereden). Daarom zijn we maar naar het strand gegaan


En ik ben eigenlijk best wel tevreden met hoe hij er nu uit ziet, mogen nog een paar kilootjes af, maar hij zit wel heel fijn in zn spieren

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:00

Jeetje wat ziet ie er goed uit!!

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-23 22:23

Heel mooi in conditie idd! En strand is een prima vervanger :j lijkt me ook zo gaaf om nog een x te doen!

Wij hebben morgen ook weer eens wedstrijd, laatste was 2 jaar terug alweer. Eens zien of we dat laatste M1 puntje erbij kunnen krijgen :D

Mi_Amore

Berichten: 14844
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 12:09

Gisteren toch maar eens de baan op met zijn BFF en hopla, al zijn spanning verdween als sneeuw voor de zon!

Maar wel alleen als ie op kop mag :’)

2,5 jaar alweer!

Afbeelding

Loes1996

Berichten: 1642
Geregistreerd: 13-04-12
Woonplaats: Gelderland

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 20:58

@Olympia wat een prachtig hoofdstel !

@Fangio ik heb afgelopen zaterdag m’n debuut gehad! Kei goede punten gereden 213 en 207 dus na 1 wedstrijd staat de teller op B+5 :0 de punten zijn leuk, maar bovenal erg lekker gereden met haar!!

Afbeelding

Wat jammer dat de Marathon niet doorging, maar kei leuk dat strand. Dat staat ook nog op m’n lijstje om eens met Hannah te gaan doen.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:00

Loes1996 schreef:
@Olympia wat een prachtig hoofdstel !

@Fangio ik heb afgelopen zaterdag m’n debuut gehad! Kei goede punten gereden 213 en 207 dus na 1 wedstrijd staat de teller op B+5 :0 de punten zijn leuk, maar bovenal erg lekker gereden met haar!!

[ [url=m/7HUo2C.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat jammer dat de Marathon niet doorging, maar kei leuk dat strand. Dat staat ook nog op m’n lijstje om eens met Hannah te gaan doen.


Gefeliciteerd super knap!

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:21

Zo! Dat is een mooi debuut, van harte gefeliciteerd Loes.

Jammer van de marathon Fangio. poeh staat hij er mooi bij zeg.


Dit is trouwens de tweede winter dat ik pony heb, vorig jaar september begon hij al een beeeerevacht aan te maken, niet normaal maar dit jaar is hij nog best glad. Als ik nog zou rijden had ik hem nog niet geschoren, beetje proberen te rekken. Zijn die van jullie ook nog zo glad?

Afbeelding

xxxmh

Berichten: 3487
Geregistreerd: 21-06-11

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-23 21:26

Jaa glad geschoren gisteren haha

Afbeelding
Voor het scheren

Wat eraf kwam
Afbeelding

En eind resultaat

Afbeelding

Helaas stond ze wel te zweten onder haar regendeken vandaag met deze temperaturen dus nog een regen vliegen deken gekocht en die maar op gedaan. Lastig deze periode maar die vacht was echt niet te doen. Op stal stond ze te zweten.

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:30

Ondanks dat Rox nog weinig doet, was ze toch al nat/klam na een beetje draf. Ik heb dus ook al haar borst eruit geschoren. Terwijl ik normaal de eerste keer pas nov of zelfs pas dec scheer. Ze begint echt wel al een lekker vachtje te maken. Maar ze staat tot nu toe ook nog 24/7 buiten zonder deken, ze gaan bij ons van het weekend weer snachts op stal. Misschien dat ik er dan nog een extra randje uitscheer.

_Tristan

Berichten: 1357
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Barendrecht

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 09:36

Haflingers en hun wollige vacht..
Tristan probeer ik dit jaar zo lang mogelijk zonder deken te laten. Hij gaat voor het eerst nu ook de winter 24/7 buiten blijven op het paddock paradise.

Tot nu toe gaat het echt goed met hem. Nu nog lekker op de wei.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ellen_ov

Berichten: 1317
Geregistreerd: 12-01-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 10:09

Grappig is dat vorig jaar hij op een pensionstal stond en nauwelijks buiten kwam en nu makkelijk 12u per dag, en zijn stal ook niet geïsoleerd is oid. Ik dacht dat het aan het weer lag maar die van jullie beginnen dus al mooi.
Ik laat hem deze winter mooi wollie worden, ben erg benieuwd hoe hij word.

maessie

Berichten: 5748
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-23 13:13

Hier zweten ze met deze warmte nu ook snel. Heb Velina al wel een dun dekentje om, omdat die met veel regenbuien wat sneller opgetrokken staat. En Maes natuurlijk ook, die heeft niet zoveel vetjes meer over helaas.. -O- De jonkies redden hun nog wel prima, en het is fijn dat ze nog mooi buiten kunnen blijven zo. :j

Mer1980

Berichten: 18835
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-23 18:03

Ik kom mij ook in dit topic storten als het mag. Ik fok eigenlijk (bonte) sportpaarden maar heb dus per ongeluk een haflinger gekocht dit jaar. Deze was van de moeder van een vriendin. Die wilde verhuizen en de pony moest weg, ze vroeg een bedrag wat de helft was van waar ze de pony ooit voor had gekocht. Mijn vriendin appte mij dat ze ervan geschrokken was en ik heb haar moeder geappt dat ze haar wel bij mij mocht zetten voor de verkoop. Ze wilde er echter snel vanaf want ze was er bang voor. Ik heb gezegd dan komt ik haar voor dat geld wel halen. Pony nooit gezien, opgehaald op een kwartiertje rijden, alleen opgeladen en afgeladen (makste beest ooit) en opeens had ik een haflinger. :+

Geloof mij, ik WILDE geen haflinger. Ik heb mijn eigen stallen, daar stond ooit ene haflinger alleen maar gezeik mee gehad, sloopte alles, ontsnapte steeds, dan weer hoefbevangen etc. Maar goed ik had dus een haflinger gekocht. Het is een werkelijk prachtige 5 jarige merrie 1,47m dressuurmatig nog wel werk aan, maar dood en dood en doodbraaf.

We zijn nu 5 maanden verder, ik heb vroeger veel paarden opgeleid op aardig niveau en zo heb ik haar ook verder gereden. Er zat stap, draf en galop op en wat bochtenwerk, maar geen rem. Ik heb haar nu vederlicht aan de hulpen, op de pinken nageeflijk en een keurige rem op zit hulpen. Helaas vindt mijn dochter paardrijden niet leuk, maar haar klasgenootje van 10 jaar die op de manege rijdt kan probleemloos alleen met mijn merrie het bos in. Zo bomproof en doodbraaf is ze.

Maarrrrr ik had haar voor de verkoop. Ze kwam bij mij met een volle maar niet al te lange bos manen, ik had haar 7 dagen en ze begon met schuren. Ik zit in het bos en aan de sloten dus helaas binnen no-time zomereczeem ontwikkeld. Dus ze gaat nu gemummificeerd door het leven. Ik had haar eigenlijk heel snel verkocht maar door de ZE ging dat niet door ondanks 5 x proefrijden, klinisch ggk, 2 maanden vasthouden etc. Heb in september nog een poging tot verkoop dame kwam meerdere keren proefrijden, was enorm gezakt met de prijs ze was er helemaal dol van, komt ze niet door de klinische keuring, ja bijna alles wel, top op de buigproeven etc, maar blijkt dus gevoelig op de harde volte, met een ijzertje eronder zou het waarschijnlijk overgaan, maar het konden natuurlijk ook de meest verschrikkelijke dingen zijn.

Vervolgens moest ik dat maar doen, nog een keuring betalen (heb natuurlijk betaald bij deze keuring), en nog een maandje langer houden ivm wennen aan ijzers. Zo kon ik haar net zo goed gewoon weggeven (grootste irritatie is 24 uur na de keuring een add tegen te komen waarbij ze opeens een veel hoger budget had voor een paard, mij niet bellen). Ondertussen dus ijzers onder voor en GGK (voor mijzelf nog maar gedaan, want eerst goed door grote kliniek, dan niet goed gaf mij onzekerheid).

En nu maar besloten dat we aan elkaar overgeleverd zijn dus ze blijft (iig voorlopig). :D
Spoiler:
Tenzij iemand aan het strand een gouden paddock paradise heeft


Ik had NOOIT verwacht zoveel lol te hebben van mijn blonde vriendin. Ze kan overal bij, is lief voor de veulens, geen HB gevoeligheid, IEDEREEN kan haar rijden, bomproof en kan ook nog eens super lopen. Die gaat gewoon niet meer weg voor een schijntje.

Het is een heel verhaal geworden, maar hierbij moet ik mij dus onder de andere haflinger liefhebbers mengen. Dit is mijn mooie meisje:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding